Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Gezien ik voor het eerst zelf de beurt ga doen aan mn gs lc .....
De manual van Haynes gaat mij vast helpen..

20201113_121113.jpg
 
Ik snap die achterkant van de CE04 niet. Bij nat wegdek ben je in no time vreselijk smerig....

Ben benieuwd of de actieradius wezenlijk verbeterd is t.o.v. de C-Evolution, want daarmee kon ik nog niet eens van Houtrust naar Nieuw-Vennep op en neer.
 
Als die CE04 echt op de markt komt wil ik alleen ritje maken als ik echt omhoog zit en niemand mij ziet zo lelijk vind ik hem. 😎

En ik ben juist een voorstander van elektrisch rijden. Mijn huidige vierwielige electrokarretje bevalt goed. Het direct beschikbaar zijn van veel koppel kan echt heel verslavend zijn. En bij lange ritten even uitrusten bij de laadpaal went snel.

Nu nog een elektrische motorfiets die niet een krappere zit heeft als een GS en voldoende range voor een toertocht in een laadpalen arm gebied als de Eifel.
(Ik begrijp niet dat nog geen enkele fabrikant heeft geprobeerd een elektrische variant van een GS te maken terwijl dikke hoogpoters als de GS best gewild zijn.)
 
Probleem is dat die nog niet ver genoeg komen op een lading. De dikste accu brengt een energica ong 180km ver. Dat is voor de meeste GS rijders niet ver genoeg.
Ik zie er ook zeker markt in. Zodra er een allroad met 250km range is, maak ik de overstap. Ik hoop wel dat er tegen die tijd nog milieusubsidie op zit.
 
Op de site claimen ze meer kilometers voor City en Combined en dat met minder dan 1/4 van de accu van een Tesla.
RANGE: 400 km – 249 miles City / 230 km – 143 miles Combined / 180 km – 112 miles Extra Urban

Er is ook nog duidelijk onvoldoende concurrentie. De prijsdalingen van de Accu's zijn nog niet goed zichtbaar in de grote van het accu pakket of prijs van elektrische motoren.
 
Ze zullen toch echt met iets moeten komen dat fraaier oogt en op een motor lijkt. Ik ga niet op een afgezaagde scooter zitten.
 
Gezien ik voor het eerst zelf de beurt ga doen aan mn gs lc .....
De manual van Haynes gaat mij vast helpen..

Bekijk bijlage 1564195
Moedig, Dirk, maar zitten hier ook al de "nieuwe" technieken in vervat die vanaf september 2016 gelden voor jouw en mijn Triple Black ?
Wij hebben echt zo'n "vis noch vlees" vehikel in ons bezit...
 
Laatst bewerkt:
Remolie ververst reeds gedaan
Komende week olie/filter, cardanolie en luchtfilter. Daarna haal ik de remklauwen eraf, blokjes eruit en maak de remklauwen weer schoon.
Uitlaatbochten oppoetsen en onderzijde schoonmaken omdat de skidplate er toch af ligt....
Als laatste loop ik alle thorx boutjes na..
Dan alles in de was zetten en kan hij voorlopig in de winterslaap
 
Zolang je dat gedoe maar kunt uitschakelen, hoewel, je betaalt er dan ook weer voor....
Volgens mij kan het niet uit. Ik kon het tenminste niet vinden.
Even in het donker gekeken en overdag, maar die knippers vallen gewoon goed op hoor. En remlichten zijn op deze manier duidelijker.
Het bochten licht in de koplamp werkt wel aardig, al draait hij eigenlijk net te langzaam. Als je snel wat slingert, dan slingert de lichtbundel een beetje vertraagt ook van links naar rechts
 
Volgens mij kan het niet uit. Ik kon het tenminste niet vinden.
Even in het donker gekeken en overdag, maar die knippers vallen gewoon goed op hoor. En remlichten zijn op deze manier duidelijker.
Het bochten licht in de koplamp werkt wel aardig, al draait hij eigenlijk net te langzaam. Als je snel wat slingert, dan slingert de lichtbundel een beetje vertraagt ook van links naar rechts
Okay, slachten dan, je moddervette spaarvarken ! :+
 
Laatst bewerkt:
Okay, slachten dan, je moddervette spaarvarken ! :+
Haha, nope. Ik vind te weinig anders ten opzichte van de mijne. Dus ik kachel lekker door. Ga eens aan vervangen denken als er echt wat nieuws komt. En volgend jaar verwacht ik bijv. ook dat tft van de rt.
 
Lijkt me wel. Met geïntegreerde navigatie en hopelijk betere verbindingen dan het huidige tft op de gs
Bedankt,
Heb één keer de app van BMW gelinkt, vond het maar niks,
Misschien doe ik iets niet goed?
Maar ben eigenlijk wel tevreden met de huidige combinatie TFT & Garmin 660,
Al kan ik dan niet het scrolwiel gebruiken.
 
Het is wel eens leuk om achteraf je route te herbekijken en te zien hoe plat je door bepaalde bochten ging ... maar het is een gadget.
Als routebegeleiding verkies ik ook de Navigator 5 die bovendien het resetten van de dagteller na een tankbeurt vereenvoudigt.
 
Gaaf is niet noodzakelijkerwijze veilig.
Ik merkte de slechte zichtbaarheid in de reflectie van een glimmende zwarte bestelwagen, waar ik achter stond.
Ik maakte me ook al jaren eerder die bedenking in de USA, waar die knippers al jaren gebruikelijk zijn.
Doet me ook denken aan die 'file verlichting' die je zo'n 10 jr (?) geleden vaak op de forenzen motoren zag zitten. Incl. van die links rechts links rechts verlichting. Naam even kwijt.
Maar voor mijn idee is die verlichting van het ene op het andere moment uitgestorven.
 
Stuk uit de post als je rechtdoor kan steken. Of met scharnier omklappen.
Deur verbreden kost ook de hoofdprijs niet. Zelf ook gedaan ( laten doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan