Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik persoonlijk kom alleen maar op het circuit om te leren, want er zijn er toch teveel die sneller zijn dan ik. Tegen de chrono gaan zitten vechten vind ik ook een onzinnige bezigheid, tenzij het een weergave is van mijn kunde.
Tijdens de vrij rijden sessies heb ik de fraaiste klappers zien gebeuren. Vaak net te hard op die bocht af, net verkeerde lijn, gek laten maken door die ander, plof onderuit in de grindbak....... :')

De treintjes sessies dienen een doel.
 
Mijn enige ervaring met het circuit is de tribune....Dat vind ik al heftig.....
( ooh nee.....ook nog een pietsje geoefend op een soort van circuit -Lelijkstad- van het werk...maar dat stelt niks voor)
 
Mijn ervaring met circuit is beperkt tot indoor karting en één ronde Nordsleife.

Maar ik geloof ook best dat veel mensen dat doen om hun rijtechniek op de openbare weg aan te scherpen,
De enige training die ik daarin deed was een training door politie in het nemen van (zeer) korte bochtjes en remtechniek.
En dat bracht toch wel enige inzichten.
 
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de originele tanktassen van BMW. De tanktas die ik op m'n BMW GS adventure uit 2008 heb blijft maar loskomen. Die strip met rits die vastgemaakt kan worden zit met dubbelzijdig plakband op de tank geplakt, en blijft loskomen. Ook als ik de strip vervang en opnieuw vastplak, hij komt altijd los, soms na een paar maanden of tijdens een vakantie als de motor lekker warm in de zon staat. De lijm verzwakt.

Hebben jullie tips en trucs, waardoor ze vast blijft!?

Het liefst zou ik een ander systeem hebben, waarbij je de tanktas op een andere manier vast maakt. Maar de keuze uit tanktassen is beperkt door de vorm van de tank.

Alternatieve systemen met een ring op de tank zie ik soms ook....
 
Ik heb een tanktas ergens zwerven van Touratech. Die zit voor met twee riempjes met snelsluiter en op de tank een klittenband plakker. Naast dat de tanktas een topding is (waterdicht en hufterproof), zit het ding altijd vast en gaat geen kant op.
 
In een treintje over en circuit gaan is wel de beste manier om te leren en zelf vertrouwen te krijgen en op een veilige manier de grenzen van je motor wat dichter te benaderen dan je op de openbare weg kan , denk als ik regelmatig zou gaan zou ik een paar val doppen monteren om te schade te beperken . beugels erbij.

Ooit met een transalp over Assen gejaagd , iedereen lacht om die 50 pk , maar het verbaasde me wat je er mee kon,, motoren met 20 a 30 pk meer kon je aardig bijblijven , en toen nog het mocht , ook inhalen .

en dan wel tot aan de rand van de band plat leggen 8-) voorspanning vering omhoog , bandenspanning wat hoger.
 
Zelf ben ik te laf om zo te rijden..Ik durf alleen maar hard rechtdoor.....met niemand voor mij, mooi en vooral droog weer..Bochten zijn niet aan mij besteed. Daarom houd ik zo van de polder en doe ik 22k met mijn banden...
 
Kan iemand mij eens uitleggen wat uitremmen is? Kwestie dat ik al niet voor lul sta...
Hoorde mijn broer er ook wel al over bezig, maar omdat circuitrijden mij eigenlijk geen hol interesseert, nooit op doorgevraagd.

Als ge nu gewoon op tijd remt, en uw bochtje pakt, what could possibly go wrong? O-)
Later remmen dan je voorganger en hem/haar daardoor inhalen of voorblijven. Niet zo moeilijk toch?
 
Ik heb een sw motech met bevestiging op een tankring. Ideaal, klik vast en los en die ring die er zit als je de tas er niet op hebt heb je geen last van. Zie foto op de vorige pagina, 550
Ik heb ervaring met al de drie versies, de Ion, Evo en nu pas de Pro.

Van de Evo-ring was ik niet tevreden, de Pro is echt TOP!

Ik gebruik de City- tanktas en de Micro tanktas.
De City sluit mooi aan op een allroadtank, en er bestaat zelfs een GS tanktas…
https://sw-motech.com/en/products/luggage/tank+bags/PRO+tank+bag/4052572182338.htm
 
Laatst bewerkt:
Later remmen dan je voorganger en hem/haar daardoor inhalen of voorblijven. Niet zo moeilijk toch?

Ik kan niet snappen dat je je daaraan laat vangen? Je wéét toch wanneer je moet remmen. Het is toch niet omdat iemand anders sneller kan, dat ik mij daaraan zou miskijken.
Ben je dan niet een heel klein beetje een uil als je je laat uitremmen?
 
Ik heb ervaring met al de drie versies, de Ion, Evo en nu pas de Pro.

Van de Evo-ring was ik niet tevreden, de Pro is echt TOP!
Ik heb ervaring met alle genoemde versies en de Ion zowel als de Pro zijn niet om over naar huis te schrijven. De Ion, en ook de Evo, zijn weer onhandig op een GS met de speciale SW Motech GS tanktas gezien de hoek die de tas maakt op de tank. De Pro ring is vrij nieuw maar daar had ik laatst ook weer ruzie mee. De tas wilde er maar niet op terwijl deze er zo op moet klikken met de magneetjes. Daar zit blijkbaar iets niet goed en zo vaak is deze nog niet gebruikt.

Het is nooit ideaal... ;)
 
Ik kan niet snappen dat je je daaraan laat vangen? Je wéét toch wanneer je moet remmen. Het is toch niet omdat iemand anders sneller kan, dat ik mij daaraan zou miskijken.
Ben je dan niet een heel klein beetje een uil als je je laat uitremmen?
Dus sommige F1 coureurs zijn ook uilen? Volgens mij is dat juist een onderdeel van de sport. Sneller zijn dan een ander.
 
Ik kijk geen F1. Vind ik niets aan.

Kan mij niet voorstellen dat ik als amateur te laat zou gaan remmen, met eigen materiaal, om de grootste te hebben, wettewel.
Nuja, het ging gewoon over wàt dat was, want ik snapte dat nooit. Ik wéét nu wel wat het is, maar snap het eigenlijk nog steeds niet. Hoe kan je nu te laat gaan remmen en het risico nemen onderuit te gaan. Laat die andere dan toch gewoon sneller wezen...
 
Ik kan niet snappen dat je je daaraan laat vangen? Je wéét toch wanneer je moet remmen. Het is toch niet omdat iemand anders sneller kan, dat ik mij daaraan zou miskijken.
Ben je dan niet een heel klein beetje een uil als je je laat uitremmen?

Hangt er vanaf wie de grootste ballen heeft en dus het hardste/als laatste durft te knijpen in zijn/haar remmen :+
 
Ik heb ervaring met alle genoemde versies en de Ion zowel als de Pro zijn niet om over naar huis te schrijven. De Ion, en ook de Evo, zijn weer onhandig op een GS met de speciale SW Motech GS tanktas gezien de hoek die de tas maakt op de tank. De Pro ring is vrij nieuw maar daar had ik laatst ook weer ruzie mee. De tas wilde er maar niet op terwijl deze er zo op moet klikken met de magneetjes. Daar zit blijkbaar iets niet goed en zo vaak is deze nog niet gebruikt.

Het is nooit ideaal... ;)


Ik heb eigenlijk enkel miserie gehad met de EVO... die ging er uiteindelijk af om terug de basisring ION te installeren. Niet ideaal maar beter dan de EVO vond ik, daar klikte mijn tas meer dan eens niet op vast.

Heb de PRO nu een maandje in gebruik en die doet het echt goed... ik ben tevreden.

City tas past perfect op mijn tank.
 
Ik kijk geen F1. Vind ik niets aan.

Kan mij niet voorstellen dat ik als amateur te laat zou gaan remmen, met eigen materiaal, om de grootste te hebben, wettewel.
Nuja, het ging gewoon over wàt dat was, want ik snapte dat nooit. Ik wéét nu wel wat het is, maar snap het eigenlijk nog steeds niet. Hoe kan je nu te laat gaan remmen en het risico nemen onderuit te gaan. Laat die andere dan toch gewoon sneller wezen...

Risico nemen hoort dan ook tot de racerij he... en de ene gaat daar al wat verder in dan de andere...
Het goed en hard kunnen remmen en ook het trailbraken beheersen is ook iets wat de ene al wat beter kan dan de andere...

Skills en lef heeft ook niet iedereen evenveel...goudlokje heeft dus zeker ook een punt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan