Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik ben ooit door mijn toenmalige werkgever voorzien van het allerbeste materiaal voor motorritten door de modder en het mulle zand. Een team van experts had echt kosten nog moeite gespaard om dit elite team van motorrijders hiervan te voorzien.
Toch ben ik met deze motor regelmatig op mijn bek gegaan onder die omstandigheden. Vooral bij vertragen in modder of mul zand verloor ik nog weleens de controle over deze motor.

Nu 30 jaar later vind ik dezelfde zandbak met R1200GS of 1290SAS met wegbanden een stuk eenvoudiger.
In die tijd is er blijkbaar veel verbeterd in de motorfiets technologie.
(Hoewel ik zelf deze Moto Guzzi V50 in leger uitvoering met zijn integraal remsysteem nooit geschikt heb bevonden voor het mulle zand)
Ik heb dezelfde ervaring met de MotoGuzzi V50
 
Aangezien dit Covid dingetje nog wel even gaat duren ga ik de digitale showroom maar eens proberen. Heb een mooie (denk ik) 2013 GS gezien bij een dealer. 1e eigenaresse Handkappen, handvat verwarming, bandenspanning controle, LED knipperlichten, Koffer-set, RVS uitlaat systeem verchroomd, (ESA) electronic suspension adjustment, etc. Eigenlijk alles wat ik wilde. Nu maar kijken wat ze als inruil bieden voor de Roadking dus even de mooiste foto's opzoeken vanmiddag
 
Staat ook een GS die me wel wat lijkt maar Elst is de helft van de afstand, wil eerst wat dichterbij kijken voor ik 150km voor nop ga rijden. Want definief kopen vanaf de foto ga ik niet doen. Ik ben ook echt benieuwd wat ze voor de Harley terug gaan geven.....
 
Succes. Simako ruilt bijna alles in, vraag is alleen of jullie het financiële plaatje kloppend krijgen.
 
Naar mijn idee heb ik een hele mooie roestvrije Roadking uit 2003 met alleen een beetje schade aan het 2003 logo op het zadel en een onderhoudsbeurt van 700 euro nog geen 1000 km terug. In hun idee zal het wel een hok zijn met teveel kilometers dat een nieuw frame, wielen en versnellingsbak nodig heeft :+

Wat ze me geven boeit me niet zoveel als ze de prijs van die GS maar naar beneden halen dan. Ik heb x bedrag om bij te leggen, anders is het jammer 8-) .
 
Kreeg vandaag een voucher in de bus twv 125€ om een offroadcursus te volgen met onze nieuwe GS....
Bij Yamaha moest ik afleverkosten betalen.. 😁
 
Naar mijn idee heb ik een hele mooie roestvrije Roadking uit 2003 met alleen een beetje schade aan het 2003 logo op het zadel en een onderhoudsbeurt van 700 euro nog geen 1000 km terug. In hun idee zal het wel een hok zijn met teveel kilometers dat een nieuw frame, wielen en versnellingsbak nodig heeft :+

Wat ze me geven boeit me niet zoveel als ze de prijs van die GS maar naar beneden halen dan. Ik heb x bedrag om bij te leggen, anders is het jammer 8-) .
:
 
Laatst bewerkt:
Nog best een aardig bedrag voor een 8 jaar oud exemplaar, met niet de beste reputatie qua kinderziektes en geen mogelijkheid tot het plaatsen van een schakelassistent... hoewel, ik heb hem ook gehad en dat was een probleemloze motor die echt vinnig uit de hoek kwam, met die nog lichtere krukas...
 
Daarom zit ik ook in de 2010-2012 range te kijken. En dan met ESA en een standaard uitlaat en koffers. Km stand zo rond de 60k en ik kan weer jaren vooruit. Dit is de 1e waarbij ik een prijsopgave voor de harley doe dus we zien wel.... Voor hetzelfde geld moet ik een stukje terug in prijsklasse als de inruil tegenvalt.
 
Nog best een aardig bedrag voor een 8 jaar oud exemplaar
Was ook mijn gedacht...


Dan is het meteen ook de beste van de luchtgekoelde reeks.
Dit is een luchtgekoelde dus ws model 12

En dan al helemaal, hoeveel beter zo'n luchtgekoelde ook mag zijn tov de eerste watergekoelde versie....

Het blijft een motor van 8 jaar oud he. Ook al is het een GS.
Gewoon ter vergelijking... mijn Supertenere van 2020 inclusief een hoop opties en kofferset gaat wellicht voor minder weg in 2022.... 😳
Ok, het is geen GS, maar als ik moet kiezen tussen een motor van 2 jaar oud of één van 8 jaar oud. 🤷‍♂️
 
Sja, dit zijn de prijzen die er voor gevraagd worden. Wie weet valt de inruil gigantisch tegen en moet ik ook naar plan B kijken. Maar je koopt idd ook voor de naam.... Dat heb ik nu ook met de Harley, een willekeurige jap kost ook een stuk minder
 
In één woord geweldig een GSA DOHC '12, ik zou hem zeker niet weg doen voor een LC ouder dan bouwjaar 2018. Ik doe hem trouwens voorlopig helemaal niet weg er staat nog geen 21K op de teller.

IMG_0311.JPG
 
hoi allemaal,

Ik heb geen ervaring met sleutelen aan een gs. Heb echter wel een R1100gs uit 94 op de kop getikt. nu heb ik getracht de gashuizen te synchroniseren, echter meet ik op een gashuis helemaal geen druk meer, de cilinder pakt allen af en toe bij veel gas geven op. dan schiet de motor voorruit.

Kan iemand mij op gang helpen met de standaardafstelling van de gashuizen. ik ben erg enthousiast en impulsief (bijna schaamteloos) aan de kabel gaan draaien. ik vermoed een zodanig verkeerde afstelling dat de hele cilinder niet meer loopt. help? haha

hij liep eerst wel dus het moet dat wel zijn toch? kan het zijn dat ik met mijn vingers een connectortje van de injectoren heb los geklikt ofzo?

groetjes en hopelijk alvast bedankt! wil graag weer rijden!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan