Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

hoi allemaal,

Ik heb geen ervaring met sleutelen aan een gs. Heb echter wel een R1100gs uit 94 op de kop getikt. nu heb ik getracht de gashuizen te synchroniseren, echter meet ik op een gashuis helemaal geen druk meer, de cilinder pakt allen af en toe bij veel gas geven op. dan schiet de motor voorruit.

Kan iemand mij op gang helpen met de standaardafstelling van de gashuizen. ik ben erg enthousiast en impulsief (bijna schaamteloos) aan de kabel gaan draaien. ik vermoed een zodanig verkeerde afstelling dat de hele cilinder niet meer loopt. help? haha

hij liep eerst wel dus het moet dat wel zijn toch? kan het zijn dat ik met mijn vingers een connectortje van de injectoren heb los geklikt ofzo?

groetjes en hopelijk alvast bedankt! wil graag weer rijden!!

Als je het uitsteeksel onder de gasklep het dopje eraf haalt , daar meet je vacuum die je vergelijkt voor het synchroniseren.
Heb je eerste wel de kleppen gestelde ? anders moet je zo weer . ,, en de bougies ?

Heb je wel vonken probeer hem terug te draaien , vaak kan je aan de aanslag/vuil wel zien ongeveer





Eh, maak eens een foto? Want een 1100 gasklep verstel je enkel aan de gaskabel, en voor de stationair regeling aan de platkop schroef van messing..

die zijn voor de synchronisatie
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • 5D305A92-0548-4A16-9E2D-A2F97142CEAB.jpeg
    5D305A92-0548-4A16-9E2D-A2F97142CEAB.jpeg
    287,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
als je de uitsteeksel onder de gasklep daar meet je vacuum die je vergelijkt voor het synchroniseren.
heb je eerste wel de kleppen gestelde ? anders moet je zo weer . ,, en de bougies ?

heb je wel vonken probeer hem terug te draaien , vaak kan je aan de aanslag/vuil wel zien ongeveer







die zijn voor de synchronisatie

1611008612601.png



Lees jij wel eens terug wat je net getypt hebt?
 
nou, vanochtend de motor gestart en de rechtercilinder loopt vrolijk mee, niet heel soepel maar goed genoeg om naar werk te komen. vanavond even verder kijken of ik m wat beter afgesteld krijg.
 
1. Verhulst weet veel en ook waarom je iets vooral niet zou kopen. Het is alleen ene hels karwei om te ontcijferen wat hij nou precies schrijft.
2. Royalclub weet het wel. Hij zit er namelijk op.
3. Hier is het meer gezelligheid, ouwehoeren beetje plagen maar vooral ook lief zijn voor elkaar. Het is buiten al moeilijk genoeg.
4. Als je gedetaileerde technische informatie wil ga je naar het forum van de gs club. Wel eerst netjes voorstellen in het voorstel topic als je dat nog niet gedaan hebt. Er is veel kennis en kunde aanwezig. Soms met een zekere air maar daar moet je ff doorheen prikken.
5. Zuur dat ie slecht loopt nu, maar ja het regent. Als de zon had geschenen was het veel erger geweest.
 
nou, vanochtend de motor gestart en de rechtercilinder loopt vrolijk mee, niet heel soepel maar goed genoeg om naar werk te komen. vanavond even verder kijken of ik m wat beter afgesteld krijg.

zou ff niet zo gaan rijden op 1 cilinder ,, , heb je wel vonken op de cilinder die niet mee doet ??
 
1. Verhulst weet veel en ook waarom je iets vooral niet zou kopen. Het is alleen ene hels karwei om te ontcijferen wat hij nou precies schrijft.
2. Royalclub weet het wel. Hij zit er namelijk op.
3. Hier is het meer gezelligheid, ouwehoeren beetje plagen maar vooral ook lief zijn voor elkaar. Het is buiten al moeilijk genoeg.
4. Als je gedetaileerde technische informatie wil ga je naar het forum van de gs club. Wel eerst netjes voorstellen in het voorstel topic als je dat nog niet gedaan hebt. Er is veel kennis en kunde aanwezig. Soms met een zekere air maar daar moet je ff doorheen prikken.
5. Zuur dat ie slecht loopt nu, maar ja het regent. Als de zon had geschenen was het veel erger geweest.
Eh,
als 2) dient gelezen als : Royalclub zit op Verhulst , dan klopt zeker ook 3 ) qua gezelligheid en lief zijn voor elkaar ... :+
 
Staan ook op de lijst, al hebben ze daar vooral import. Dan wil ik wel een sluitende onderhoudshistorie zien.
 
Engelse import heeft vaak erg veel zout en regen gezien.
De kans dat de motor dicht bij de kust heeft gestaan is er erg groot en die brakke atmosfeer werkt verwoestend .
en hoe ze met hun voertuigen om gaan,, vaak achterstallig onderhoud, geknoei ,, uitzonderingen daar gelaten
 
de rechter cilinder liep alleen met de schroef helemaal dicht. de verbindingskabel zat compleet verkeerd waardoor de hele stationair afstelling verkeerd liep.

ben er uit gekomen, hij draait weer netjes stationair en blijft synchroon op gas.

van t weekend de kleppens eens stellen. dank voor de hulp en tips!
 
Duitsers rijden volgas op de snelweg, slijt alles sneller


een GS is rap maar als je puur 200+ op de snelweg wil gaan doen denk ik dat er toch geschiktere motoren voor zijn , die snelheid haalt ie makkelijk
maar uren 250 km ?? dan zou een ZXR 1400 of een FJR 1300, of een Hayabusa een optie kunnen zijn
 
Waarom heb ik hier ook weer gepost? Om die automatische notificaties te moeten krijgen om deze malheuren te moeten lezen... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan