Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vaak “pakken” de dealers toch bijzonder weinig op een inruiler : mijn perfect uitziende Kawa wordt voor minder dan € 1000 méér verkocht, dan ik ervoor kreeg, werd hiervoor volledig opgepoetst, kreeg een beurt , een jaar garantie en is na 3 maanden nog niet verkocht.
En wellicht gaat een koper ook nog wat pingelen...


:?


Hebben ze uwe Kawa bij de BMW dealer zelf overgenomen en zelf in de showroom te koop gezet?

Ik dacht dat een niet BMW zowieso naar een opkoper zou gaan..
De Tiger van ons toch iig, en ik heb nog nooit een ander merk bij een BMW dealer zien staan.
 
Cruisecontrol is steeds een optie geweest bij de LC versies en bij de luchtgekoelde series betwijfel ik of een CC wel mogelijk was.

Op zich is dat niet zo'n probleem, en ondanks de 315€ hebben we deze optie zonder problemen aangevinkt voor de 750GS...

Wil je sinds dit jaar cruisecontrol op een nieuwe GS 1250.... dan MOET je het 765€ kostende Touring Pack nemen, inclusief kofferhouders voor BMW koffers en een voobereiding voor een BMW navigator GPS....

Dan zit je daar met je Givi kofferset en Garmin GPS.... 🤷‍♂️

Ja...het stoort mij ENORM...
 
:?


Hebben ze uwe Kawa bij de BMW dealer zelf overgenomen en zelf in de showroom te koop gezet?

Ik dacht dat een niet BMW zowieso naar een opkoper zou gaan..
De Tiger van ons toch iig, en ik heb nog nooit een ander merk bij een BMW dealer zien staan.
Mijn Versys 1000 is door mijn eigen Kawadealer weer overgenomen, zonder er een nieuwe te kopen...
 
Joppen....

Ik heb in het verleden (dus geen huidig oordeel !) heb ik daar staan te discusieren over een specifiek bouwjaar
van een FJ1200 die daar te koop stond. Het bouwjaar klopte niet met het design jaar, ik wist t zeker !
Uiteindelijk kreeg ik gelijk (maar daar gaat t nu niet om) en bleek de fiets dus een compleet samenraapsel te zijn
van gesprokkelde onderdelen. En dat gebeurde best wel vaker daar ben ik achter gekomen.

Maakt dat een fiets slecht, nee hoeft niet, maar ik geef iets teveel om een 'eerlijke' fiets.
 
Ach die tijd had ook wel zijn 'charme', daar werd de koop besloten met een fles jagermeister
die door beide genuttigd werd voordat mijnheer op de ZZR1100 stapte. en naar huis reed....
 
Las oa hier op MF dat er in het verleden wel dingen waren bij Joppen maar dat het tegenwoordig wel oké is. Ik ga zeker goed kijken voor de koop gesloten wordt... Het stukje proefrit en evt afleveren wordt ook een interessante exercitie
 
en hoe ze met hun voertuigen om gaan,, vaak achterstallig onderhoud, geknoei ,, uitzonderingen daar gelaten
Mijn GS is een import , uit Engeland ,was niks mis mee:N buiten een paar boutjes die wat roestig waren ,maar die zijn allemaal vervangen:)
 

Bijlagen

  • image-0-02-05-cff2c7e336c141ddbfceee780123fe0b7d80d9dede2bc3e785188e8d34fbdbfd-V.jpg
    image-0-02-05-cff2c7e336c141ddbfceee780123fe0b7d80d9dede2bc3e785188e8d34fbdbfd-V.jpg
    192 KB · Weergaven: 5
Pils is lekker als het buiten warm is. Daarbij maakt het mij niet uit of het heineken, bavaria, brand, jupiler, cristal, maes of andere bocht is. Het is allemaal plas voor de massa, middle of the road bier. Geldt ook voor de Duitse pilsen. Er is wat mij betreft maar 1 echt lekker pils en dat is Neubourg. Daar ga ik dan ook even deftig voor zitten.
Verder drink ik eigenlijk alleen speciaal bier. België lag een jaar of 15 geleden nog voor op Nederland qua biercultuur en brouwerijen maar den Ollanders hebben niet stil gezeten. Er komen nu uit Nederland ook hele mooie speciaalbieren. Dat heeft de Belgen gelukkig ook wakker geschud waardoor je daar nu al weer jaren vele interessante bieren en brouwerijen hebt zien ontstaan.
Wat ik wel een zorgelijke ontwikkeling vind is dat de grote brouwerijen de kleintjes opkopen. Zoals Bavaria en Heineken nu druk mee bezig zijn.

NB als ik even niet weet welk bier ik moet kiezen, pak ik meestal een chouffe om na te denken. Dan wordt het daarna een Texelse stormbock, la trappe quadruppel, Emelisse stout, Jopen johannieter, Chimay grande reserve (heb ze nog van 2013 liggen), Rodenbach of iets anders moois. Er zijn zoveel mooie dingen tegenwoordig.
 
Hier is de bierkenner aan het woord die ik zelf niet ben... :+ .
Ik ben eerder een wijnliefhebber, maar kan een fijn ambachtelijk bier appreciëren en in de zomer, na een lange hete (motor)dag, zéker een "betere" koele pils.
Het stoort mij echter dat je overal in de wereld als "dé enige verkrijgbare pils" dat bocht van Heineken of Amstel krijgt voorgeschoteld, als zijnde eerder het resultaat van het superieure koopmanschap van "de Ollanders" dan van de inherente kwaliteit van die smakeloze plas.
In Frankrijk dat, toegegeven, niet hét bierland van Europa is, krijg je de laatste jaren enkel de keuze tussen 'une Ainekén' of "une Leffe" (als je geluk hebt, maar dat is geen dorstlesser).
Zelfs de traditionele Kronenbourg, die toch een fijner smaakpalet heeft dan de Heinekenplas, is daar zo goed als verdwenen.
Vermits ik geen coladrinker ben, blijft er dus slechts water over, maar daar heb je niet altijd zin in...
 
@SLIJKMOTO Geheel eens! Met de kanttekening dat ik dan nog best content ben als ik een Heineken mag drinken ipv een bud light. Dan liever een slap kopje thee.
 
on topic. mijn motor doet het nog steeds. Volgende week weer rijden. Nu een paar dagen thuis om rapporten uit te werken -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan