Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Het stoort mij echter dat je overal in de wereld als "dé enige verkrijgbare pils" dat bocht van Heineken of Amstel krijgt voorgeschoteld, als zijnde eerder het resultaat van het superieure koopmanschap van "de Ollanders" dan van de inherente kwaliteit van die smakeloze plas.

Mij ook. Toen ik in de VS woonde kreeg ik regelmatig als ik iemand bezocht een Heineken voorgezet die ze dan speciaal voor mij gehaald hadden. Ik bedankt ze voor de moeite, maar gaf vervolgens wel aan dat ik het eigenlijk net goed genoeg vond om mijn tanden mee te poetsen om te voorkomen dat ze het volgende keer weer haalden.

Mickey's Malt Liquor was mijn favoriete dorstlesser daar, vooral doordat de grote schroefdop het heerlijk lekker weg klokt.
1611237129542.png
 
In de US hebben toch ook lekkere IPA's en imperial stout biertjes.
Altijd wel even wennen aan die Citrus smaak van hun hop.

En op veel plekken waar alleen populair bier als Corona of Budweiser hebben zo ook vaak het veel beter te drinken Yuengling.
 
Van die IPA rage en de race naar steeds bitterder word ik wel een beetje moe. Sowieso van brouwers die dermate bijzondere bieren proberen te maken dat je de hele avond over 1 bier doet. Ik selecteer ook op doordrinkbaarheid. En ja, een Westvleteren 12 is ook doordrinkbaar voor mij O-).
 
IPA uit de US smaakt heel anders door de Citrus tonnen in hun hop.

Ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk de lokale bier soorten te drinken.
Heb nu al weer heimwee naar een lekkere Weizen in de zon na een mooie rit door de Eifel.
 
Dit is ook weer complete onzin.

nee,, absoluut niet, in mijn speurtocht kwam ik dit vaak tegen , je kan best een goede UK import krijgen,
maar als je op budget zoekt en dan gaat kijken en dingen uit zoek kom ik meer wegloop fietsen tegen uit de Uk dan elders.
Je bent niet geweest waar ik gekeken heb, dus je roept maar wat omdat je misschien een paar goede GS uit de UK gezien heb, leuk voor jou.
maar wat ik zag was minder, en ik hoor van handelaren en zaken ook dat UK vaker dan gemiddeld minder goed import heeft.

voor schade motoren moet je van overal goed voor uitkijken. die komen bijna overal vandaan.
 
Hier is de bierkenner aan het woord die ik zelf niet ben... :+ .
Ik ben eerder een wijnliefhebber, maar kan een fijn ambachtelijk bier appreciëren en in de zomer, na een lange hete (motor)dag, zéker een "betere" koele pils.
Het stoort mij echter dat je overal in de wereld als "dé enige verkrijgbare pils" dat bocht van Heineken of Amstel krijgt voorgeschoteld, als zijnde eerder het resultaat van het superieure koopmanschap van "de Ollanders" dan van de inherente kwaliteit van die smakeloze plas.
In Frankrijk dat, toegegeven, niet hét bierland van Europa is, krijg je de laatste jaren enkel de keuze tussen 'une Ainekén' of "une Leffe" (als je geluk hebt, maar dat is geen dorstlesser).
Zelfs de traditionele Kronenbourg, die toch een fijner smaakpalet heeft dan de Heinekenplas, is daar zo goed als verdwenen.
Vermits ik geen coladrinker ben, blijft er dus slechts water over, maar daar heb je niet altijd zin in...
0
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er voor mij nog steeds uit als een SV650 waar ze een hoge kuip op geprakt hebben :+
 
V Strom's worden met het jaar mooier


Ik ben niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van Suzuki, maar zo'n Vstrom 1000 met de looks van de DR Big vind ik echt wel de moeite!
Vind het een beetje jammer voor de 650 dat deze die looks niet heeft gekregen...
 
In de US hebben toch ook lekkere IPA's en imperial stout biertjes.

Het lekkerste biertje dat ik ooit heb gedronken was de Red Hook Double Black Stout. In de tijd dat ik nog vaak in de VS kwam nam ik altijd een paar six packs daarvan mee. Helaas bestaat Red Hook nog wel maar maken ze geen stouts meer.

Er zijn wel een aantal vergelijkbare stouts tegenwoordig die intense smaakcombi van koffie/chocola hebben. Waarschijnlijk zijn die ook lekkerder dan de Double Black Stout want daar speelt de nostalgische herinnering ook mee. De brouwerij in Seattle heeft ook een pub erbij, prima hamburgers ook daar.
 
Ik denk dat de 4 Japanse merken elkaar waard zijn qua kwaliteit.
Mijn vroegere Yamahadealer was voortdurend aan het afgeven op de kwaliteit van KAWASAKI,... welnu : mijn VERSYS 1000 was gewoon uitstekend qua afwerking en betrouwbaarheid en dat gold, zo te horen,ook voor àlle Kawasaki's...
 
Ik denk dat de 4 Japanse merken elkaar waard zijn qua kwaliteit.
Mijn vroegere Yamahadealer was voortdurend aan het afgeven op de kwaliteit van KAWASAKI,... welnu : mijn VERSYS 1000 was gewoon uitstekend qua afwerking en betrouwbaarheid en dat gold, zo te horen,ook voor àlle Kawasaki's...


gebeurt dat niet overal ?? auto en motor merken onderling ??
 
1385074.jpg

Via de 1e dealer waar de prijs van de GS toch te hoog was ben ik bij deze terecht gekomen, Simako en Stella horen bij elkaar, had ik kunnen weten |(. Als alles bevalt dan wordt dit het nieuwe Beierse paard..... 2010, 43.000km en alle opties die ik wilde. Ook import maar al in 2016 met een kloppend BPM bedrag volgens de RDW site en met garantie durf ik dit wel aan. Was een heel goed gesprek met de verkoper en als we alles Coronaproof hebben afgehandeld kan de zomer komen!

Nu toch eigenlijk de Seat ook inruilen voor weer een BMW.... E39 M5 ofzo :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan