Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Da's just, gij hebt Heed gehad he?

Is kwalitatief ok? Ben nu aan het overwegen om Outback Motortek te gaan plaatsen op de 750, daarvan weten we dat het zeker goed zit, maar is ook een stuk duurder dan Heed...
Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Heed. De pasvorm en afwerking zijn zeker op het niveau van de grote merken. De bescherming van je motor is ook op het hetzelfde niveau. Voordeel bij Heed is dat er geen tussenhandel tussen zit, dus dat scheelt geld. De service is ook prima voor elkaar, dus je kan probleemloos een setje van Heed bestellen.
 
Hallo iedereen, ik ben aan het kijken voor een GS/GSA (nog niet over uit) bouwjaar 2018/2019. Het valt me echter op dat de meeste GS'en zonder koffers worden verkocht. Weinig GS rijders die bij de aankoop geen koffers nemen gok ik zo. Dus dat worden ze apart verkocht? Kan echter op marktplaats ook (bijna) geen koffers vinden.

Ik probeer rekening te houden dat ik na aanschaf vd motor ook nog centjes heb voor de koffers als deze er niet bij zitten. Wordt een dure grap als ik deze nieuw moet gaan kopen. Kijk ik verkeerd of is het aanbod erg schaars?
 
Op ebay kleinanzeigen kwam ik wel wat tegen maar ja dat moet je wel willen. Marktplaats is schaars idd
 
Veel mensen houden hun koffers voor hun nieuwe GS. Ook verkopen veel motorzaken ingeruilde koffers liever los daar dat meer geld oplevert.
Zodra er een echt nieuw model uitkomt waar de huidige LC koffers niet oppassen zal er weer regelmatig met koffers worden ingeruild.
Ook neemt dan het aanbod op Marktplaats weer iets toe. Net als destijds met de komst van de LC toen de gebruikte koffers van de oliekoeler beter verkrijgbaar werden.
 
Ik heb bij mijn zoektocht online specifiek gekeken naar exemplaren waar ze al bijzaten......
Ben bang dat ik dat ook moet doen, maar vooral in Duitsland worden ze zonder koffers verkocht.
Veel mensen houden hun koffers voor hun nieuwe GS. Ook verkopen veel motorzaken ingeruilde koffers liever los daar dat meer geld oplevert.
Zodra er een echt nieuw model uitkomt waar de huidige LC koffers niet oppassen zal er weer regelmatig met koffers worden ingeruild.
Ook neemt dan het aanbod op Marktplaats weer iets toe. Net als destijds met de komst van de LC toen de gebruikte koffers van de oliekoeler beter verkrijgbaar werden.
Ah dat klinkt logisch.

Ik zit nu veel te kijken naar 2019 GSA's omdat die 3 jaar fabrieksgarantie hebben en dus tot 2022 nog garantie hebben. Alleen ook daar bijna geen koffers bij de motor verkocht.
 
Als je (lang) garantie op een occasion wilt, dan moet je bij de BMW dealer kijken. Die hebben 2 jaar garantie op de premium selectie.

Met een motorfiets uit de BMW Motorrad Premium Selection weet je zeker dat je kiest voor een gebruikte motorfiets in optimale staat. Daarnaast hebben wij de motorfiets grondig gecontroleerd, kennen de volledige onderhoudshistorie en geven 24 maanden garantie mee, inclusief een 24-uurs mobiliteitsdienst.
 
Ik heb me ook te pletter gezocht naar gebruikte ZIJ- Variokoffers, vooral daar mijn dealer eerst het volle pond vroeg voor nieuwe en, na aandringen, nog altijd minstens 50 euro duurder bleef zijn dan de meeste aanbieders op het internet... en dat niettegenstaande ik er al 10 motoren heb gekocht.
Uiteindelijk vond ik bij een Duitse BMWdealer er een set nieuwe, inclusief moduleerbare slotjes, voor € 648, of € 120 goedkoper dan mijn dealer zijn « speciale « prijs.
Voor de weinige tweedehandse VARIO zijkoffers op 2dehands.be of Marktplaats.nl wordt vaak dik over de € 500 gevraagd en dan zitten ze vol krassen en deuken...
 
Was in mijn berekening meegenomen. Een GSA uit 2019 in duitsland is te vinden voor +-15,5k. Uiteraard zonder koffers. Een vergelijkbare GSA op de BMW Motorrad Premium Selection kost 20k. 15,5k + 1,5k BPM en andere onkosten = 17k.
Dat is inderdaad erg goedkoop... zelfs in B betaalde ik bijna dit bedrag (zonder BPM) voor een Triple Black GS van einde 2016, zij het in nieuwstaat met slechts 6000 km op de teller, een topcase en met 2 jaar garantie...
 
Ik heb me ook te pletter gezocht naar gebruikte ZIJ- Variokoffers, vooral daar mijn dealer eerst het volle pond vroeg voor nieuwe en, na aandringen, nog altijd minstens 50 euro duurder bleef zijn dan de meeste aanbieders op het internet... en dat niettegenstaande ik er al 10 motoren heb gekocht.
Uiteindelijk vond ik bij een Duitse BMWdealer er een set nieuwe, inclusief moduleerbare slotjes, voor € 648, of € 120 goedkoper dan mijn dealer zijn « speciale « prijs.
Voor de weinige tweedehandse VARIO zijkoffers op 2dehands.be of Marktplaats.nl wordt vaak dik over de € 500 gevraagd en dan zitten ze vol krassen en deuken...
In dat geval zou ik voor aftermarket koffers gaan,
Heb dat op mijn eerste GS1100 ook gedaan,
Een GIVI met adapterplaat was vele malen goedkoper dan een BMW topkoffer.
(Die waren toen nog niet vario)
 
Ik heb mijn tweede handsjes voor mijn 2005 bij strada gekocht voor 250 euro. Ze waren aan de zijkant licht beschadigd ja maar aangezien die bij mij regelmatig tegen een stenen muurtje aanstaat is dat niet echt een issue.
 
Staat hier zopas het journaal op na compleet van de wereld weg te zijn door 7/7 te werken in januari, autosalon of niet... Mooi daar, in Nederland.

Groetjes uit België en veel succes met de, euhm, groepsimmuniteit was het zeker? :+
 
Ik ben jaren terug gestopt met het zeulen met koffers. De vario zijkoffers past niks in en de lege koffer weegt al 5 kg per stuk.
Mocht je van offroad rijden houden, neem dan ook maar standaard een hamer mee om je alu koffers uit te deuken.

Ik rij alleen nog met een BMW softbag maatje groot in de rondte. Het ding zit in 5 seconde op de motor en sleep je makkelijk een hotel in en uit. Die ene keer dat ik mijn motor ter aarde laat storten, dan is de tas het enige waar ik mij geen zorgen om hoef te maken.

1611733512371.png
 
Ik rijd ook solo. Met 3 koffers EN zo een waterdichte bmw tas...maar ja, er gaat dan van alles mee he.....
Mrs alleen met topkoffer en bmw tas.....
Rara wie heeft d3 meeste spullen
 
Met een 55 ltr tas kan ik voor twee weken vakantie alles meenemen. Mijn ega heeft zelf een roltas en topkoffer en einde vakantie vinden we nog ongebruikte kleding in de tas. Ik weet niet wat Shirley allemaal mee sjouwt, maar het lijkt op een complete garderobekast. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan