Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Getest, maar niet op de goede smaak... :+

Kom ik straks lekker met mijn blingding posen.
Life needs more bling.

En... wellicht toch ook een ander zadel.. iemand ervaring met die van Touratech?
Lijkt me wel aardig voor de Rallye. Ik kan bij Wunderlich niet echt iets vinden.
Klopt dat? (de vorige Wunderlich zat zo ontzettend goed op de lange afstand).
 
Kom ik straks lekker met mijn blingding posen.
Life needs more bling.

En... wellicht toch ook een ander zadel.. iemand ervaring met die van Touratech?
Lijkt me wel aardig voor de Rallye. Ik kan bij Wunderlich niet echt iets vinden.
Klopt dat? (de vorige Wunderlich zat zo ontzettend goed op de lange afstand).
https://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-r-serie/r-1250-gs/ergonomie-komfort/sitzbanke-zubehor.html
Zadels zat toch? Zelfs zo'n lelijke gele.
En met verwarming, erg fijn als het vriest weet ik nog van mijn RT :Y :Y*O*

Of zoek je echt een after market rallyezadel uit één stuk?
 
Die Europese winkel koopt het weliswaar ook in China (waar ook goede kwaliteit wordt geproduceerd mits een aangepaste prijs), maar dan is er toch omzet in eigen land.
BMW-dealers maken het ons echter soms moeilijk.
Ik gun de penning graag aan mijn eigen B dealer, maar nergens is bvb. een Navigator VI duurder dan bij hem : € 870 tgo € 679 bij een Duitse dealer...
Dan wordt het toch écht moeilijk om trouw te blijven...

Mijn goodwill om de plaatselijke economie te steunen heeft ook z'n grenzen he... Dat ik wel eens in NL of Duitsland bestel kan best zijn, maar het blijft dan toch in Europa... 🤷‍♂️
In China bestel ik NIKS, puur uit principe. Het is en blijft toch allemaal brol daar bij Ali.
't Is zoals de Action, maar dan online.


Als trouwe klant krijg je bij je plaatselijke dealer ook wel wat korting, en dan valt het prijsverschil best mee met de online prijskrakers.
Mijn Zumo XT kreeg ik bij de dealer ook met 10% korting om maar een voorbeeld te geven.


Bij een BMW dealer koop ik enkel de motor, want idd, alles wat je daar aftermarket wil is veeeeeel te duur.

Enne... 679€ voor een BMW Garmin kloon... da's nog te veel. Je had beter toen ook al voor de Zumo XT gekozen. ;)
 
Nuance, mijn NAVIGATOR 5 heb ik reeds een jaar of 6 en behoud ik voor de brommers hier in België.
Het ding is tergend traag, maar wel gebruikszeker en is blijkbaar redelijk onverwoestbaar (reeds tweemaal uit mijn 2 linkerhanden op de keien gedonderd, zonder merkbare schade)
De Zumo XT bestelde ik bij MrGPS in NL met korting en gaat op mijn Franse brommer gemonteerd worden.
Mijn B BMWdealer heeft sinds enige tijd niet veel accessoires of kledij meer aan mij kunnen slijten, sinds zijn Franse en Duitse collega's blijkbaar met véél minder winst genoegen nemen (en dat verschil is aardig wat groter dan de maximaal 10 %, die ik soms, na zwaar aandringen, bij m'n Belgische dealer zoù kunnen krijgen)...
De aankoop en het onderhoud (geen banden) van mijn motorfietsen laat ik nog steeds bij hem uitvoeren én hij geef een goede klantenservice, hetgeen ook te appreciëren valt.
 
Kom ik straks lekker met mijn blingding posen.
Life needs more bling.

En... wellicht toch ook een ander zadel.. iemand ervaring met die van Touratech?
Lijkt me wel aardig voor de Rallye. Ik kan bij Wunderlich niet echt iets vinden.
Klopt dat? (de vorige Wunderlich zat zo ontzettend goed op de lange afstand).
Ik zeg niet dat jouw gouden velgen de goedesmaaktest niet zouden doorstaan... en... GENDER ALARM -GENDER ALARM -GENDER ALARM. !!!!! onder een meissie staan ze wellicht ook eleganter.... :+
 
De aankoop en het onderhoud (geen banden) van mijn motorfietsen laat ik nog steeds bij hem uitvoeren én hij geef een goede klantenservice, hetgeen ook te appreciëren valt.

Dat zijn dus ook de zaken die de BMW dealer hier gaat mogen uitvoeren.
Banden nooit... die zijn niet zwart bij BMW maar van goud....
 
Bij m'n Franse BMWdealer zijn ze slechts verzilverd 8)7 :

2 jaar geleden , zelfde setje PIRELLI's (gemonteerd) :

Belgische dealer : € 465
Franse dealer : € 310
Franse bandenboer : € 265


Die Franse bandenboer is heel goedkoop, de Franse dealer realistisch... en de Belgische dealer... tja... 🤷‍♂️


Om en bij de 300€ ben ik ook steeds kwijt voor een setje Michelin's, bij m'n dealer.
 
banden kopen bij een dealer _O- ........

snap best dat ze een marge erop zetten maar met banden lijken ze wel hun hoofd gestoten te hebben.
als ik een set goede merkbanden koop rond de 250 voor een set en dan nog een 40 a 50 voor het er om heen leggen en balanceren en de oude afvoeren is het gewoon pure diefstal wat dealer vragen.
 
De dealer hanteert de adviesverkoop prijzen, er van uit gaande dat de banden ingekocht worden bij de officiële importeur.

Prijzen vergelijken met banden die hoogstwaarschijnlijk uit het buitenland komen is dan wel een beetje heel erg valsspelen.. :')


Neemt niet weg dat de prijzen voor banden dan ook wel gewoon erg hoog zijn.. :')
 
De dealer hanteert de adviesverkoop prijzen, er van uit gaande dat de banden ingekocht worden bij de officiële importeur.

Prijzen vergelijken met banden die hoogstwaarschijnlijk uit het buitenland komen is dan wel een beetje heel erg valsspelen.. :')


Neemt niet weg dat de prijzen voor banden dan ook wel gewoon erg hoog zijn.. :')

goed de officiële importeur plakt er ook er een marge op, maar die buitenlandse EU importeur ook...
ik bestel vaak m'n banden bij motorbandenmarkt.nl
weet dat de kosten van een zaak in NL ontzettend opgeblazen zijn, belachelijke prijzen voor zakelijke panden, en de lasten blazen een uur arbeid enorm op maar soms schieten ze toch erg door.

als ik als ICT ér te duur ben lopen ze ook door naar een ander, ooit bij een zaak gezeten die ontwikkeling werk liet doen in India , daar lopen echt hele goede software ontwikkelaars rond en fors goedkoper, maar door alle toestanden erom heen was mijn inzet meer nodig dan eerst ( niet dat ik dat erg vond )

heb ook wel tegen klanten gezegd dat ik niet zo laag met de prijs kon dan die ander, en ik die aanbesteding niet kreeg ,, en later hoorde dat het toch niet zo lekker was gegaan.
maar een gestandaardiseerd onderdeel als een band of onderdeel heb je dat niet.

en nu ik minder ( kan ) werken moet ik echt goed uitkijken wat ik koop en doe.
 
De dealer hanteert de adviesverkoop prijzen, er van uit gaande dat de banden ingekocht worden bij de officiële importeur.

Prijzen vergelijken met banden die hoogstwaarschijnlijk uit het buitenland komen is dan wel een beetje heel erg valsspelen.. :')


Neemt niet weg dat de prijzen voor banden dan ook wel gewoon erg hoog zijn.. :')
Mijn Franse BMWdealer koopt zijn banden ook gewoon in bij de officiële Franse importeur...

Toch is hij 150 euro goedkoper dan zijn Belgische collega...
 
Laatst bewerkt:
Over Chinese rommel gesproken... Ik heb een poos geleden ook wat onderdelen besteld bij Ome Ali omdat het goede reviews kreeg. Wat denk je? Niks paste... Dus weggegooid geld. Dan beter in 1 keer de volle mep betalen bij een gerenommeerd merk dan geld wegsturen en hopen dat het past...

Lesje geleerd zullen we maar zeggen, ik bestel voor de motor (behalve misschien optische dingen) niks meer op Ali
 
De dealer hanteert de adviesverkoop prijzen, er van uit gaande dat de banden ingekocht worden bij de officiële importeur.

Prijzen vergelijken met banden die hoogstwaarschijnlijk uit het buitenland komen is dan wel een beetje heel erg valsspelen.. :')

Mijn officiële Honda/Yamaha dealer haalt de banden ook gewoon bij de importeur, maar geeft om en bij de 30% korting...

Gewoon... omdat die adviesprijzen met de haren getrokken zijn. 🤷‍♂️


Maak u geen illusies... de BMW dealer krijgt die banden ook met kortingen die hoog genoeg zijn om die manier toe te passen...
Dat ze dit niet doen maakt alleen maar dat zij NOG meer winst maken op die dingen.

Het is hun goed recht natuurlijk.... het is aan de klant om te beslissen of ze dat eraan willen geven.
 
In Duitsland kan het gewoon betekenen dat je met je China onderdelen op de brommert ter plekke verzocht word
dit te vervangen anders word t lopen.... En in mijn ogen volledig terecht.

Een paar jaar geleden 9 verschillende LED verlichtings spots gekocht voor de nieuwe keuken, en voor onderzoek op het werk uit elkaar gehaald
Geen een was er veilig !, flinterdunne 'isolatie' tussen de netspanning en koelgedeelte van de LED lamp.
Je hebt CE en C E .....boefjes zijn t, Ik koop geen electronica / veiligheids gerelateerde artikelen meer vanuit de chineese koop portalen

FakeCEmark_0.png
 
Ik ga Freeez zeker niet tegenspreken en ik koop ook niks van Ali.

Ik kocht eenmaal een slijkweerder en handkappen bij Motea voor ongeveer 60 % van de BMWprijs, hetgeen nog duur genoeg was, om niet automatisch aan de Chinese brol te denken, die het bleek te zijn na montage (en afbreken tijdens de eerste rit) .

Het is dan ook opvallend dat , zeker tot enkele jaren geleden en voor de handelsoorlog onder Trump, in de USA het label “Made in China” zeer prominent op alle spullen uit dat land in de Amerikaanse winkelrekken was aangebracht.
Het werd zelfs als een bewijs van hogere kwaliteit aangeprezen.
Maar in vergelijking waarmee ?
Made in Korea ?

Een zakelijke relatie wilde ooit een zelf ontworpen Android tablet laten fabriceren in Shanghai en schrok van de hoge productiekosten om er een kwaliteitstoestel te laten maken.

De Chinezen kunnen het dus wel degelijk en doen het ook, maar ons, motorrijders, wordt enkel die inferieure en verdacht goedkope rommel op het internet aangeboden, die we inderdaad moeten weren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan