Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Met het oog op het nazicht van die losse spaak in het achterwiel, as. dinsdag heb ik alle spaken daarnet maar eens auditief gecheckt : slechts enkele spaken klinken echt helder en hoog.
De meeste klinken een octaaf lager, 5 in het achterwiel en 3 in het voorwiel klinken dof, maar zitten niet voelbaar los.
Pfffff, ik wilde dat-ie gewone zwarte gietwielen had ipv van die « mooie » probleemwielen.
Wie weet wil iemand ruilen....
 
Meest treurige aan het hele voorval vandaag was dat ik het gewoon kan repareren en vooralsnog geen gegronde reden heb om een fonkelnieuwe 1250 bij de dealer te gaan kopen. O wacht, detail: ik moet nog de belasting aangifte doorstaan en vervolgens constateren dat een nieuwe er nog niet in zit qua gezond verstand ende financiën.
 
Meest treurige aan het hele voorval vandaag was dat ik het gewoon kan repareren en vooralsnog geen gegronde reden heb om een fonkelnieuwe 1250 bij de dealer te gaan kopen. O wacht, detail: ik moet nog de belasting aangifte doorstaan en vervolgens constateren dat een nieuwe er nog niet in zit qua gezond verstand ende financiën.
Daar loop ik ook tegenaan, ik heb de 900 "al" 6 maanden, maar kijk nu toch weer naar een 1250 r of rs .... 😇
Een GS ligt mij blijkbaar gewoon niet op de een of andere manier....
 
Vandaag lekker.stukske gereden in de mooie Ardennen,
(Jaja, 511 km)
Op één steenworp (letterlijk!) Van de Duitse grens geweest,
Maar over de grens mag nog niet.
Vanochtend nog vrij fris, Maar alles bij elkaar mooie motordag,
Weer met veel dank aan de meester routemaker!
(Die met de oranje motor)
 

Bijlagen

  • 20210228_183919.jpg
    20210228_183919.jpg
    275,7 KB · Weergaven: 15
  • 20210228_114357.jpg
    20210228_114357.jpg
    501 KB · Weergaven: 16
Meest treurige aan het hele voorval vandaag was dat ik het gewoon kan repareren en vooralsnog geen gegronde reden heb om een fonkelnieuwe 1250 bij de dealer te gaan kopen. O wacht, detail: ik moet nog de belasting aangifte doorstaan en vervolgens constateren dat een nieuwe er nog niet in zit qua gezond verstand ende financiën.
Inderdaad, een "detail" !!!! :Y
 
Daar loop ik ook tegenaan, ik heb de 900 "al" 6 maanden, maar kijk nu toch weer naar een 1250 r of rs .... 😇
Een GS ligt mij blijkbaar gewoon niet op de een of andere manier....
Als TenCats al zolang content is met zijn RS, dan moet het ding toch enige kwaliteiten hebben, ... komaan, vermorzel dat obese spaarvarken !
 
Als TenCats al zolang content is met zijn RS, dan moet het ding toch enige kwaliteiten hebben, ... komaan, vermorzel dat obese spaarvarken !
Zo obese ist niet meer, ik ga wel een proefritje maken op de RS. Ik had net een nieuw Wunderlich zadel gekocht voor de xr..... kijken of dat terug mag....
 
RS is top Henc.......
Als je nog een jaar of 2 geduld hebt, komt mijne te koop..
Voor de koper wordt dat een uitmuntend onderhouden motor met weinig kms..
 
RS is top Henc.......
Als je nog een jaar of 2 geduld hebt, komt mijne te koop..
Voor de koper wordt dat een uitmuntend onderhouden motor met weinig kms..
Welke kleur is die ook weer? Het oorspronkelijke plan was idd 2 jaar......
Edit: gevonden, zwart... mooi
 
Laatst bewerkt:
De ene zal het kwalificeren als een keurige demonstratie van een artikel 5 overtreding.
Maar je kan het ook zien als uitstekende voertuigbeheersing.
It is al in the eye of the beholder.
Update... de Zumo 595 is de deur uit, en ben bezig met een NAV V.
(ik wil geen NAV VI).
 
Ben je met een nav V beter af dan met een Zumo 595? Ik ken de verschillen niet zo, maar dacht dat de nav VI juist gebaseerd was op de 590/595. Dan zou een nav V een stap terug zijn...
 
Goede vragen.

Ik hoor veel te veel gedoe over het beeldscherm van de Nav VI. Omruilingen etc.. echt te veel.
We hebben nu twee 595's thuis liggen.
Ed rijdt met de ene 595 en ik heb de andere 590/595 nu verkocht.
Ik wil wel graag de optie met het wonderwiel eens proberen.
Als ik zie hoe rap Caroline even een detour heeft gevonden met rap inzoomen en uitzoomen.
Dat lijkt mij een heerlijkheid.
De XT is me nog net een tandje te duur.
 
Eh, je hebt geen nette tweedehands NAVIGATOR 5 voor de prijs van een nieuwe ZUMO XT, denk ik.
Je mist dan wel het wonderwiel, maar voor m'n 1250 met TFT-scherm maakt dat weinig uit, vind ik.
Dat wonderwiel blijft bij mij toch continu verbonden met het TFT-scherm en dat in- en uitzoomen gebruik ik sowieso weinig.
 
De goedkoopste V's zie ik voor rond de 350 euro. Dat is best serieus geld, de XT is 450 zie ik
 
Het voordeel van nav 6 tov nav 5 is het veel beter beeldscherm en iets sneller.
Het beeldscherm van de XT kan je vergelijken of is zelfs beter dan de nav6, maar het grote voordeel van de XT is dat je je route via wifi naar je gps kan sturen en dit mis ik toch wel op mijn nav 6.
 
Maar mijn nav V gaf zelden problemen, was iets langzamer. Maar ik zou mijn VI zo weer omruilen voor een V.... wel met wat geld erbij 😉
En de bediening via het wieltje is top, gebruikt het zeer regelmatig...
 
RS is top Henc.......
Als je nog een jaar of 2 geduld hebt, komt mijne te koop..
Voor de koper wordt dat een uitmuntend onderhouden motor met weinig kms..
De RS die ik op het oog had is zaterdag verkocht 😞 en de gele RS bij MP Goes is ook verkocht. Mag blijkbaar niet zo zijn.....
 
Het voordeel van nav 6 tov nav 5 is het veel beter beeldscherm en iets sneller.
Het beeldscherm van de XT kan je vergelijken of is zelfs beter dan de nav6, maar het grote voordeel van de XT is dat je je route via wifi naar je gps kan sturen en dit mis ik toch wel op mijn nav 6.

Beelscherm heb ik me tot dusver altijd ook prima meer gered (al besef ik dat de XT veel en veel beter is qua scherm).
Routes via Wifi sturen heb ik tot dusver nooit nodig gehad. Ik snap de handigheid, maar de toepassing komt bij mij niet voor.
De routes maak ik tijden van tevoren en Caro zet de puntjes op de i en dan zetten we ze in de navi's.
Ook zij houdt voorlopig de V nog. Om nu de VI aan te schaffen ben ik meer kwijt en ik ga op termijn denk ik daaraan meer verliezen.
De 595 heb ik vorig jaar gekocht voor 275 en nu verkocht voor 275. Die V is al een eind naar beneden gegaan vanaf nieuw.
Als ik het er twee jaar mee uitzing is er misschien een NAV XT (oid).

Ik kies nu voor dit tussenstation. Niet het eindstation.
 
Terug
Bovenaan Onderaan