Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

1614986145694.png

Moppie 3
 
Wel leuk dat ik een nieuw onderwerp heb weten te vinden in de almaar voortdurende discussie over olie, banden, pekel, ratels in blokken en het wel of niet overgaan tot aanschaf van iets door Verhulst.
 
Wel leuk dat ik een nieuw onderwerp heb weten te vinden in de almaar voortdurende discussie over olie, banden, pekel, ratels in blokken en het wel of niet overgaan tot aanschaf van iets door Verhulst.
Gelukkig kunnen we er ook over klagen en zagen... stel je voor dat het aanleiding zou hebben gegeven tot wat enthousiast, vrolijk gekwek... the horror !... the horror....! :+



1614989090515.png
 
Vandaag bij mijn dealer Cardan-olie laten vervangen (na 1000km) nadat deze eind vorig jaar onder garantie is gemaakt, omdat de cardan-koppeling stuk was. Vertel ik tegen die gast wat daar werkt dat mijn nav 6 af en toe van die ghost-kuren heeft (opeens uit het niets uit uw kaart gaan en ander mappen openen). Ah geen probleem zegt hij. Dat is een probleem wat ze kennen bij garmin en geeft mij een nieuwe nav 6. Onder garantie zei m. Sommige ouderen modellen zouden dit kunnen hebben. Dus als iemand van jullie hier ook een probleem mee heeft, je kan ze gaan omwisselen bij je dealer als deze van daar komt. :Y
 
Ja, goeie tip, maar niets garandeert helaas dat je nieuw exemplaar ook niet opnieuw stuk gaat.
Op een Amerikaanse site is iemand reeds aan zijn 3de (!) NAVIGATOR 6 toe en deze begint opnieuw kuren te verkopen...
Ik heb een goed werkende (maar trage) NAVIGATOR 5 en die houd ik voor m'n GS in B.
Voor m'n GS in F heb ik een ZUMO XT gekocht,... de NAVIGATOR 6 (met zijn betere scherm dan de 5) vertrouw ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kwam mijn Ali telefoon op zumosteun adapter binnen. Draadloos laden en alles. Voorlopig probeer ik lekker mijn S10 en hou ik die 500 euro nog even in de pocket
 
Ja, goeie tip, maar niets garandeert helaas dat je nieuw exemplaar ook niet opnieuw stuk gaat.
Op een Amerikaanse site is iemand reeds aan zijn 3de (!) NAVIGATOR 6 toe en deze begint opnieuw kuren te verkopen...
Ik heb een goed werkende (maar trage) NAVIGATOR 5 en die houd ik voor m'n GS in B.
Voor m'n GS in F heb ik een ZUMO XT gekocht,... de NAVIGATOR 6 (met zijn zijn betere scherm dan de 5) vertrouw ik niet.
Ook Garmin heeft van die kuren hoor!
Motormaat van me kocht (toen het van het) een zûmo 660,
Lachte mij uit met mijn 550 met Stokoude firmware, (heeft de eerste keer aan de computer een hele nacht liggen updaten, kaarten inbegrepen)
Eenmaal de grens over veranderde die 660 in een mini kookplaatje,
Accu er uit en zonder verder.
Kreeg uiteraard van (zeer goede!) verkoper een nieuwe, die deed hetzelfde,
Als ik 't goed heb was de 3e de goeie, en heeft hij die nu nog.
(En heeft hij zelfs een 2e erbij gekocht)
 
Vandaag kwam mijn Ali telefoon op zumosteun adapter binnen. Draadloos laden en alles. Voorlopig probeer ik lekker mijn S10 en hou ik die 500 euro nog even in de pocket


Als je zo'n GPS enkel gebruikt om van A naar B te rijden kan je idd perfect verder met zo'n Smartphone, zelfs op een Ali-steun.

Wil je wat serieuzer met routes/tracks gaan werken... dan kom je er toch niet mee.. en dan is die 450€ voor een Zumo XT nog niet eens zo'n gekke aankoop.
 
Met apps als curviger vraag ik me dat af. Garmin staat nu niet bekend om zijn gebruiksvriendelijke software
 
Met apps als curviger vraag ik me dat af. Garmin staat nu niet bekend om zijn gebruiksvriendelijke software


Totdat je aan de voet van de Sommeiler ofzo staat... ;)

Allemaal leuk en aardig die app's... en ze zullen hun ding wel doen.
Daarom dat ik al schreef, wil je wat serieuzer aan de slag met routes en vooral tracks dan maar.... dan heb je meer aan een echte GPS.

En die gebruiksvriendelijke software... tja.. ik heb er nooit problemen mee gehad. Je moet natuurlijk wel de tijd nemen om er deftig mee te leren werken.
Een uitgebreide spiegelreflexcamera is ook niet gebruiksvriendelijk als je de "auto" knop niet gebruikt..


En dan ook zoals Slijkt vermeldde... een GSM op je trillende motorfiets? Niet zo'n heel geweldig slim plan denk ik.
 
Basecamp is inderdaad niet de meest gebruiksvriendelijke software die er is, maar als je er een poosje mee aan het knoeien bent gaat het prima. Ik heb een telefoonhouder op mijn stuur, maar zodra ik de Sommeiler op rij gaat de telefoon in mijn binnenzak. Telefoon zit overigens voornamelijk op mijn stuur om onderweg op te laden. In hotelkamers hebben ze een chronisch gebrek aan stopcontacten.
Ik denk dat ik mijn Zumo 396 voor de vakantie in ruil voor de XT. Ik heb onderhand een leesbril nodig om de route te volgen, dus een maatje groter scherm kan geen kwaad.
 
Telefoon zit overigens voornamelijk op mijn stuur om onderweg op te laden.

In de tanktas lukt net zo goed, en minder schokken...

En Basecamp.. tja, het zal aan mij liggen, maar ik vind het werken ermee toch wel meevallen. 🤷‍♂️

De overstap van de 396 naar de XT gaat je bevallen, ik ben onlangs van een 345 overgestapt en het is echt wel een wereld van verschil.
 
Ik heb geen tanktas en werk sinds het eindigen van Mapsource met Basecamp. 😁

Basecamp blijft een programma dat niet het meest gebruiksvriendelijk is. Importeren en exporteren van tracks en routes gaat omslachtig en je moet goed opletten als je een ander route profiel kiest. Het ding vraagt dan of hij de rest van je routes ook even moet herberekenen. Wie heeft het ooit verzonnen. :? Ik vind het nog altijd vreemd dat Garmin nauwelijks investeert in de software, terwijl het voor veel gebruikers een belangrijk tool is.
 
Ik maak m'n routes op zo'n manier dat het eigenlijk niet eens veel uitmaakt hoe het routeprofiel ingesteld staat.

Je hoort wel vaker dat het niet het meest gebruiksvriendelijke programma is, zoals ik al zei .. het zal aan mij liggen dat net dat programma mij wel ligt zeker?

M'n vrouw rijdt met een TomTom en die lust de van de route gemaakte tracks in BC ook.
Als we dan samen gaan rijden moet ik toegeven dat heel soms mijn Garmin wel eens een andere afslag durft kiezen op de route dan de afslag die ik m'n vrouw voor mij zie nemen.
Maar als ik dan even op het scherm naar de track kijk... dan komt het wel overeen... dus ik volg gewoon, de GPS herberekent en alles zit terug "on track"
 
ik gebruik Tyre Tyre werkt uit de kunst , makkelijk routes maken maar het om zetten van Garmin naar Tomtom kan ook, ben het eens dat navigeren op een smartphone kan wel maar is niet ideaal , trillingen , stroom toevoer , nu zijn er wel waterdichte smarthone of zo'n kastje erom heen .

heb een wat oudere tomtom rider 2013 maar die werkt nog steeds prima, en heb er ook een auto steun bij dus we gebruiken hem ook in de auto van mijn vrouw en schoonouders
 
Ik gebruik tegenwoordig af en toe Kurviger...Via de gsm snel een bochtige route/rondrit maken. De track dan opslaan/verzenden via Kurviger en dan bv via google drive openen. Dan kiezen met openen met Drive van Garmin en zodra je de XT aanzet importeert hij de track. Het toestel laat ik vervolgens van de track een route maken....
 
X
Ik gebruik tegenwoordig af en toe Kurviger...Via de gsm snel een bochtige route/rondrit maken. De track dan opslaan/verzenden via Kurviger en dan bv via google drive openen. Dan kiezen met openen met Drive van Garmin en zodra je de XT aanzet importeert hij de track. Het toestel laat ik vervolgens van de track een route maken....
Is de tussenstap met Google drive wel nodig? Openen met Garmin drive kan toch ook en dan gelijk als track naar de XT zenden?
 
Mooie motor, ziet er nagelnieuw uit !
Vele fijne en verre kilometers ermee !
Tja, dat zadel van jou zou ik met mijn 1.92 m écht niet moeten hebben.
Het verhoogde, tweedelige BMW comfortzadel zit voor mij erg goed, maar is op het randje van wat te zacht bij lange ritten.

Ook nog een raad : check je spaken !
Voor de mijne (model 2017) komen er nieuwe wielen op en ik heb meteen gietwielen besteld, want ik doe toch geen offroad met deze mastodont én ik zie niets dan nadelen bij spaken (tenzij het esthetische aspect, dan).
 
Fijn weekend was het brommer staat eindelijk in de schuur.
NAV V heb ik inmiddels wel. Ik wil die ring werkend hebben.
De 595 heb ik voor hetzelfde geld verkocht als waar ik hem voor kocht afgelopen jaar.
Nu maar eens kijken hoe lang ik het op dat zadel uithoud. Inmiddels staat hij wel op de hoogste stand. Zit qua houding wat beter.

Bekijk bijlage 1605045
Geniet ervan! Mooiste kleurstelling van afgelopen jaren imo. Al ben ik zelf wel van de zwarte wielen (die ik zelf dan ook heb :+ ).
 
Fijn weekend was het brommer staat eindelijk in de schuur.
NAV V heb ik inmiddels wel. Ik wil die ring werkend hebben.
De 595 heb ik voor hetzelfde geld verkocht als waar ik hem voor kocht afgelopen jaar.
Nu maar eens kijken hoe lang ik het op dat zadel uithoud. Inmiddels staat hij wel op de hoogste stand. Zit qua houding wat beter.

Bekijk bijlage 1605045


prachtige GS heb je ,, veel fijne km toe gewenst :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan