Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb Hornig besteld voor mijn 850! Ook al binnen, alleen de motor nog niet! 😢 Dealer gaat deze monteren incl stroom aansluiten bij aflevering.
 
Toch even terug grijpen op een eerder verhaal, want ik stoor me er aan;

Als importeur van bovenloopkranen hebben wij voor 2 mln aan voorraad in het magazijn en nog een 350K voorraad in servicebussen. Wij hebben 50 man op kantoor zitten voor engineering, werkplaats, verkoop en service. 2000 m2 werkplaats om kranen te kunnen bouwen en onderzoek te kunnen doen bij garantie gevallen....... Nu is er een zekere man in Twente die waarschijnlijk van zijn stoel af valt als ik vertel dat een goed getrainde en uitgeruste service monteur all in €705,- ex btw per dag kost..........

Een BMW dealer zit in de regel in een oppervlakkig mooi aangeklede snelbouwdoos met maar zo voor een miljoen aan voorraad motoren, een onderdelen magazijn en een man of 8 op de loonlijst om het filiaal draaiende te houden en nog een berg kantoorkosten waar ik geen zicht op heb. De marge op nieuwe motoren is lachwekkend, dus hij moet het vooral hebben van zijn werkplaats, verkoop accessoires en inruilmotoren om geld te verdienen.
Nu komt er zo'n man uit Twente om een proefrit te maken op een mooie nieuwe machine, geeft hem nog een tweede bak koffie en spendeert een half uur onbetaald om niets zeggende verhalen aan te horen, want de man koopt toch niet. Fijn is wel dat de man in kwestie een paar liter euro 95 heeft weggetikt, twee bakken koffie en een schitterend walk around filmpje heeft kunnen maken.

Dezelfde man roept vervolgens op internet dat de dealer in een peperduur paleis zit en je probeert te beroven van je zuur verdiende centen, bij een baas die ook al misbruik van je maakt.......

Waarom heb je nou geen Honda NC750 gekocht? -O-
 
Laatst bewerkt:
Al lang ervaren in de industriële wereld dat iemand die voor zijn goed werk een democratische vergoeding vraagt de job niet krijgt, de concurrent die een astronomisch bedrag vraagt wordt geloofd, "dát zal wel ne goeie zijn, al hij zo veel kan vragen!...

En dan niet durven toegeven dat ze genaaid zijn... En er van staan kijken dat ze ver boven budget zitten...
Stelletje egotrippers...
Damned.......heb nu 'n enorme "deja vu" ........ _O-
 
Dan wil ik ook nog even meedoen.

Wij verkopen 'machientjes' van 130 miljoen per stuk. Er telt maar 1 ding, en dat is uptime.

Je wilt niet weten wat een van onze engineers in het buitenland kost , die klanten hoor je niet klagen.

Alles is relatief :+.
 
Voor mij is het ook vooral een gevoelskwestie. Je moet vertrouwen hebben in de toko. Onderhoud van de auto gaat bij een brandweercollega. Weet gewoon dat het dan netjes gaat zonder rare stelposten. Al heeft ie wel altijd een uitruk als mijn auto er staat dus het kan soms wat later op de middag zijn dat ik hem terug krijg. De Harley ging ook bij een kennis met zijn eigen zaak. Voor de BMW moet ik nog eens kijken :)
 
Ik heb voor mijn zumo een waypoint steun. Zit erg goed, zeker in vgl met de vorige. Daar kan ook een Tom Tom op. Ze zijn alleen erg duur. Iets van 135,-. Geruild voor mijn oude ram mount bij die retedure BMW dealer toen ik mijn motor kocht. Hij heeft de steun ook kosteloos gemonteerd.
 
Ik heb voor mijn zumo een waypoint steun. Zit erg goed, zeker in vgl met de vorige. Daar kan ook een Tom Tom op. Ze zijn alleen erg duur. Iets van 135,-. Geruild voor mijn oude ram mount bij die retedure BMW dealer toen ik mijn motor kocht. Hij heeft de steun ook kosteloos gemonteerd.

Die hebben geen steun voor boven de klokken volgens mij?
 
Dan ga je toch gewoon elders he.... zeg dan ook maar dag tegen je garantie.

Ik lig er niet wakker van.
BMW veel duurder dan andere merken? Nope... dat gevoel heb ik niet...
(hun banden wel... die worden gemaakt van heel exclusief en duur rubber denk ik, maar goed, daarmee doe je wat je wil zonder garantie te verliezen)
die had ik toch al niet , want ik rij niet nieuw, tot de aankoop garantie doe ik natuurlijk niks,
voor mijn doen is mijn GS best nieuw slechts 10 jaar oud

ja BMW is duur,, als ik hoor wat mensen gemiddeld spenderen aan concurrenten van een boxer GS is dat toch minder in aanschaf en onderhoud.


Remblok set BMW 270,- en na volhoudend door te zuchten / sip te kijken krijg ik een passende TRW set voor 90,- bij dezelfde stealer
Das een dikke factor 3 (maar wel zonder BMW logo mijnheer.!) Nee nu slaap ik slechter :N
ik koop mijn remdelen gewoon van Brembo zelf ,, zelfde kwaliteit wel lagere prijs wat boeit mij het nou dat er geen BMW logo op het doosje staat , dat bewaar ik toch niet.


@DetoX je vergelijking gaat compleet mank , je kan de zo bedrijfsmatig ingestelde clientèle van loop kranen die in hoofdzaak zakelijk gebruikt worden en een hele andere insteek hebben dan een particulier appels en de bekende peren.
Als ik ICT materialen inkoop en dat heb ik voor kleine bedrijfjes gedaan en voor multinationals heb ik toch een heel andere pet op en invals hoek.

Als zo'n dealer als men 8 man kan bezig houden heb je ook een behoorlijke omzet nodig aan volume , die dealer kan er weinig aan doen dat ie gedwongen word om geld uit te geven aan zaken die zonder in te boeten aan kwaliteit echt goedkoper kunnen maar omdat de importeur het ze dat gewoon oplegt te doen bij specifieke bedrijven, doet ie dat niet word/blijft ie geen dealer. denk dat sommige dit punt missen.

het is ook algemeen bekend dat BMW dealers soms wat meewarig reageren op de klant die geen hagel nieuwe machine zo ff afrekent en er gelijk voor een paar K aan opties en spulletjes laat schroeven.

Op iedere sales opleiding leer je mensen lekker te maken met jou waar, ook al kunnen ze niet direct een order plaatsen , heb redelijk wat proef gereden op DEMO dagen ,, maar nu heb ik toch een aantal motoren gekocht die ik ooit demo gereden heb.
je wil zoveel mogelijk mensen bereiken met je handel, en zodat ze jou motor of auto kennen, zijn ze ooit in de gelegenheid dan komt jou auto of motor weer naar boven borrelen ,, dat kan iedere verkoper je vertellen.

waarom ik geen NC750X gekocht heb,, met je verstand een verstandige motor, maar emotioneel toch niet wat mij aanspreekt ,, een beetje de Prius onder de motoren ,, nu voor de prijs van een bijna nieuwe NC heb ik nu een mega gave GS DOHC !!



iedere klant is een klant , en mensen die denken dat ze een streepje voor hebben omdat ze achterloos nieuw kunnen rijden en dat makkelijk kunnen doen beseffen niet hoe dat overkomt , niet iedereen heeft de zelfde kansen gehad in het leven en kon daar iets aan doen.
en als mensen zich daarom beter voelen zijn ze financieel misschien welvarend maar op andere vlakken beklagenswaardig arm .
 
Ik heb vandaag de grootste winkelruit van ztechnik er op geschroefd. Morgen kijken hoe dat bevalt. Vind het adventure scherm nog te veel wind om mijn hoofd geven.
Ben nogal allergisch voor wind en regen. Snap eigenlijk niet waarom ik motor rij :+
 
Ik heb vandaag de grootste winkelruit van ztechnik er op geschroefd. Morgen kijken hoe dat bevalt. Vind het adventure scherm nog te veel wind om mijn hoofd geven.
Ben nogal allergisch voor wind en regen. Snap eigenlijk niet waarom ik motor rij :+
 

Bijlagen

  • 79CFDFE2-7E57-4E7D-8F03-1D23191D1345.png
    79CFDFE2-7E57-4E7D-8F03-1D23191D1345.png
    276,8 KB · Weergaven: 3
Ik heb vandaag de grootste winkelruit van ztechnik er op geschroefd. Morgen kijken hoe dat bevalt. Vind het adventure scherm nog te veel wind om mijn hoofd geven.
Ben nogal allergisch voor wind en regen. Snap eigenlijk niet waarom ik motor rij :+

Waait je ruitverstelling er niet af? :+
 
C1 Heb ik overwogen ja. Ik kon eigenlijk geen tegen argument verzinnen. Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik toch een gs heb gekocht.

Ik heb ook de ruit versteviging er op gezet. Dus dat er af waaien zal wel meevallen.
 
die had ik toch al niet , want ik rij niet nieuw, tot de aankoop garantie doe ik natuurlijk niks,
voor mijn doen is mijn GS best nieuw slechts 10 jaar oud

ja BMW is duur,, als ik hoor wat mensen gemiddeld spenderen aan concurrenten van een boxer GS is dat toch minder in aanschaf en onderhoud.



ik koop mijn remdelen gewoon van Brembo zelf ,, zelfde kwaliteit wel lagere prijs wat boeit mij het nou dat er geen BMW logo op het doosje staat , dat bewaar ik toch niet.


@DetoX je vergelijking gaat compleet mank , je kan de zo bedrijfsmatig ingestelde clientèle van loop kranen die in hoofdzaak zakelijk gebruikt worden en een hele andere insteek hebben dan een particulier appels en de bekende peren.
Als ik ICT materialen inkoop en dat heb ik voor kleine bedrijfjes gedaan en voor multinationals heb ik toch een heel andere pet op en invals hoek.

Als zo'n dealer als men 8 man kan bezig houden heb je ook een behoorlijke omzet nodig aan volume , die dealer kan er weinig aan doen dat ie gedwongen word om geld uit te geven aan zaken die zonder in te boeten aan kwaliteit echt goedkoper kunnen maar omdat de importeur het ze dat gewoon oplegt te doen bij specifieke bedrijven, doet ie dat niet word/blijft ie geen dealer. denk dat sommige dit punt missen.

het is ook algemeen bekend dat BMW dealers soms wat meewarig reageren op de klant die geen hagel nieuwe machine zo ff afrekent en er gelijk voor een paar K aan opties en spulletjes laat schroeven.

Op iedere sales opleiding leer je mensen lekker te maken met jou waar, ook al kunnen ze niet direct een order plaatsen , heb redelijk wat proef gereden op DEMO dagen ,, maar nu heb ik toch een aantal motoren gekocht die ik ooit demo gereden heb.
je wil zoveel mogelijk mensen bereiken met je handel, en zodat ze jou motor of auto kennen, zijn ze ooit in de gelegenheid dan komt jou auto of motor weer naar boven borrelen ,, dat kan iedere verkoper je vertellen.

waarom ik geen NC750X gekocht heb,, met je verstand een verstandige motor, maar emotioneel toch niet wat mij aanspreekt ,, een beetje de Prius onder de motoren ,, nu voor de prijs van een bijna nieuwe NC heb ik nu een mega gave GS DOHC !!



iedere klant is een klant , en mensen die denken dat ze een streepje voor hebben omdat ze achterloos nieuw kunnen rijden en dat makkelijk kunnen doen beseffen niet hoe dat overkomt , niet iedereen heeft de zelfde kansen gehad in het leven en kon daar iets aan doen.
en als mensen zich daarom beter voelen zijn ze financieel misschien welvarend maar op andere vlakken beklagenswaardig arm .
Jij leeft toch in een wonderbaarlijke wereld..... een wereld met een wereldbeeld dat nogal afwijkt van hoe het in onze Westerse wereld er aan toe gaat.
En ja, een koper van een nieuwe / gebruikte motor bij de dealer heeft terecht een streepje voor bij die bmw-dealer ten opzichte van iemand die vooral op motoren komt rijden en filmpjes maken (en misschien tien jaar later zo’n motor ergens voor een zo laag mogelijke prijs opduikelt). Het is helemaal geen kwestie van zich beter voelen.... maar zoals jij zaken beschrijft kun je een dealerschap niet draaiende houden.

ps.... ik lees nu toch al een tijdje je verhalen hier, maar er schijnt niet veel te zijn waar je geen verstand van hebt of de waarheid over in pacht hebt. Toch een hele goeie schipper op de welbekende wal gok ik. Een klein beetje bescheidenheid zou je wel passen soms....
 
Laatst bewerkt:
In aansluiting op het verhaal van Detox :

Mijn neef en ikzelf hebben beiden met een paar maanden interval een jonge tweedehands GS bij mijn dealer gekocht.
De man (de baas zelf) heeft minstens evenveel tijd aan ons besteed, qua proefritten, uitleg, klaarmaken van de motor enzovoort, als aan welke koper van een nagelnieuwe motor ook.

Voor mijn GS heeft hij spontaan en op zijn kosten de cardanas nagekeken op aanwezigheid van voldoende Staburags en, toen bleek dat naar zijn gevoel de kruiskoppelingen niet soepel genoeg ronddraaiden, een volledig nieuwe cardanas onder garantie geplaatst.
Toen ik daarna opmerkte dat er enkele spaken van mijn achterwiel niet strak genoeg klonken, heeft hij ervoor gezorgd dat ik een set splinternieuwe wielen onder garantie kreeg (op mijn verzoek gietwielen), dit alles zonder dat het mij een cent kostte.
Telkens kreeg ik een gratis splinternieuwe vervangmotor mee (die ik netjes weer bijtankte).

Het laten klaarmaken voor aflevering van een basismodelletje G310GS van € 6.230 inclusief BTW door een monteur (van het uit de krat hallen tot het opgepoetst aan de klant overhandigen met een woordje uitleg over de werking van alle knoppen) kost hem ongeveer evenveel aan werkuren, als het eveneens laten klaarmaken voor aflevering van een BMW 840i Cabrio van € 145.000 in de garage van zijn oom-BMWdealer een paar kilometers verderop.

Heb ik medelijden met mijn BMWdealer ? Neen .
Komt dat gemekker over BMWstealers mijn strot uit ? Driewerf ja !
 
Het laten klaarmaken voor aflevering van een basismodelletje G310GS van € 6.230 inclusief BTW door een monteur (van het uit de krat hallen tot het opgepoetst aan de klant overhandigen met een woordje uitleg over de werking van alle knoppen) kost hem ongeveer evenveel aan werkuren, als het eveneens laten klaarmaken voor aflevering van een BMW 840i Cabrio van € 145.000 in de garage van zijn oom-BMWdealer een paar kilometers verderop.

En het leuke daaraan is .... het kost je als klant NIETS extra.

Bij Yamaha, Honda, KTM, noem maar op staat op de factuur mooi vermeld hoeveel je als klant extra mag ophoesten om je motor uit de winkel te krijgen.
Bij BMW... kostte het me niets.

Standaard 3 jaar garantie, andere merken 2... wij, gratis 5 jaar garantie.
Daarvoor doe ik de GS graag bij de merkdealer binnen voor het onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan