Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik wilde het eigenlijk net gaan hebben over de correlatie tussen Covid 19 en vitamine D gebrek. Mag ook al niet......... -O-

Iemand nog een R80GS kopen? Ik ruil niet in, geef garantie tot op de stoep, maar ben gediplomeerd verkoper van onzin met een verlengsnoer. :Y



Maandagen zijn altijd zwaar....... Is het al weekend :?
 
Ik wilde het eigenlijk net gaan hebben over de correlatie tussen Covid 19 en vitamine D gebrek. Mag ook al niet......... -O-

Iemand nog een R80GS kopen? Ik ruil niet in, geef garantie tot op de stoep, maar ben gediplomeerd verkoper van onzin met een verlengsnoer. :Y



Maandagen zijn altijd zwaar....... Is het al weekend :?
Samen met TenCats, vind ik persoonlijk de maandagen niet merkbaar zwaarder dan het weekend, :') maar dat aanhoudende, polaire kudtweer hangt wel behoorlijk mijn keel uit...:r
 
zon en 18 graden valt toch wel mee :+
Untitled.jpg
 
Wij hebben hetzelfde probleem dan we niet naar de Eifel mogen.
De laatste berichten zijn dat we straks pas na beide prikken welkom zijn. Dus dat wordt nog lastig aanstaande zomervakantie.

Of onder zeer strenge voorwaarden alleen voor onderhoudswerkzaamheden heen en weer.
 
Tja, dat zou wat zijn, pas naar het buitenland mogen na een volledige Covid vaccinatie.

Enne, dat nieuwe autootje van mij, Dirk heeft 'm al gezien, een bescheiden tweedehansje uit 2020, een C-HR 2.0
 
Grote delen van Duitsland leven van het toerisme, dus ik denk dat het wel los zal lopen. Ik hoop dat per 1 juni alles weer open is met dezelfde restricties als afgelopen zomer. (Gedoe met mondkapjes) Als de voorwaarde een vaccinatie paspoort wordt, dan blijft er al helemaal niks meer over van de Duitse horeca.
4 juni staat de eerste Duitsland trip in de planning en als alles goed gaat gaan F&S en ik daarna meteen door naar Italië.
 
Grote delen van Duitsland leven van het toerisme, dus ik denk dat het wel los zal lopen. Ik hoop dat per 1 juni alles weer open is met dezelfde restricties als afgelopen zomer. (Gedoe met mondkapjes) Als de voorwaarde een vaccinatie paspoort wordt, dan blijft er al helemaal niks meer over van de Duitse horeca.
4 juni staat de eerste Duitsland trip in de planning en als alles goed gaat gaan F&S en ik daarna meteen door naar Italië.

En wij daarna richting Rencurnel, hotel le Marronier in de Vecors
 
Akkoord, als JIJ dat bod doet...

Maar zo werkt het dus blijkbaar niet.

De verkoper (jij) die een wagen wil verkopen meldt aan de klant dat hij eens gaat horen hoeveel de klant zou kunnen krijgen via een opkoper.
Het is die opkoper die een bod doet op de wagen, niet jij... jij steekt er zelf nog wat van in je zakken... :Y

Een verkoper die mij laat weten dat hij de wagen overlaat aan een opkoper en mij het hoogste bod laat weten zou volgens mij dit ook moeten doen, en niet eerst 500€ van dat hoogste bod aftrekken. Want dan laat hij mij het hoogste bod niet weten. Liegen is misschien een groot woord, maar het is toch net iets minder eerlijk naar de klant toe.


Ik moet ook niet het onderste uit de kan, het zal hier meer een principekwestie zijn dan... 🤷‍♂️
Even op terugkomen. Strikt gezien neemt de handelaar (of ik dus) de wagen wél over. Jij als klant maakt een factuur aan ons. Wij zetten hem in ons garageregister. Wij factureren opnieuw aan onze overnemer bij verkoop.
Strikt gezien laat ik mij dus eigenlijk gewoon maar indekken zodat ik niet met een auto aan mijn vingers blijf plakken.

Ik neem hem dus over, ik doe dus het bod. Dat ik even pols bij partner-overnemers die mij zeggen wat zij ervoor zouden geven, doet er dan eigenlijk verder niet toe.

Akkoord dat dit een beetje bijdehand is, maar het is toch wel zo.

Ik had onlangs iemand aan de lijn die een Porsche wilde overlaten en me vroeg of het een handelaar was, of dat wijzelf de wagen zouden overnemen, want hij had het zo niet op die biedingen van handelaars.
Dan moet je gewoon zeggen wat de klant wilt horen hè... Ja, strikt genomen neem IK de wagen over. Hoe ik aan mijn prijs kom, en wat ik jou bied, is dan weer iets anders.
 
Zijn hier ervaringen met zulke Chinese LED koplampen? Komt er voldoende licht vanaf?
Koplamp

Het lijkt me een leuke upgrade voor m'n K1300R. Ik weet het, origineel BMW is beter. Maar voor €600 voor een gebruikte koplamp is dat niet leuk meer.
 
Oei, ik leefde -blijkbaar ben onrechte- in de waan dat er op dit forum iets meer "vrijheid" bestond om ook af en toe over slechts zijdelings verwante onderwerpen te praten...

Nu nog alle humor schrappen en we zitten helemààl op het GSForum.

Over naar de banden en de olie ! :Z

:W-O-
Voor mij moet dat zeker kunnen, Maar het nam wat de overhand...
 
In Duitsland wordt steeds vaker gecontroleerd of de aftermarket uitlaat wel een DB killer heeft die met een popnagel vast zit. Tegenwoordig controleren ze ook of de verlichting is aangepast. Met niet originele lampen heb je een probleem.
Ook in Luxemburg wordt regelmatig de hele motor langsgelopen bij een controle.
 
Even op terugkomen. Strikt gezien neemt de handelaar (of ik dus) de wagen wél over. Jij als klant maakt een factuur aan ons. Wij zetten hem in ons garageregister. Wij factureren opnieuw aan onze overnemer bij verkoop.
Strikt gezien laat ik mij dus eigenlijk gewoon maar indekken zodat ik niet met een auto aan mijn vingers blijf plakken.

Ik neem hem dus over, ik doe dus het bod. Dat ik even pols bij partner-overnemers die mij zeggen wat zij ervoor zouden geven, doet er dan eigenlijk verder niet toe.

Akkoord dat dit een beetje bijdehand is, maar het is toch wel zo.

Ik had onlangs iemand aan de lijn die een Porsche wilde overlaten en me vroeg of het een handelaar was, of dat wijzelf de wagen zouden overnemen, want hij had het zo niet op die biedingen van handelaars.
Dan moet je gewoon zeggen wat de klant wilt horen hè... Ja, strikt genomen neem IK de wagen over. Hoe ik aan mijn prijs kom, en wat ik jou bied, is dan weer iets anders.


Hoe je het ook wil uitleggen.. telkens werd mij verteld dat ze gingen afwachten wat een opkoper ging bieden... dat ze me het hoogste bod van een opkoper zouden laten weten, en dat ik dan nog kon zien wat ik zou gaan doen... Nope, geen enkele dealer vertelde me dat zij de wagen gingen overkopen.
Strikt gezien zal je wel gelijk hebben...

Los daarvan, je bevestigd hier zomaar even dat jullie verkopers echt wel zijn wat er van jullie gedacht wordt. Of dat positief is laat ik aan u over.
 
Tja, dat zou wat zijn, pas naar het buitenland mogen na een volledige Covid vaccinatie.

Enne, dat nieuwe autootje van mij, Dirk heeft 'm al gezien, een bescheiden tweedehansje uit 2020, een C-HR 2.0
Ik ben volledig gevaccineerd en mag nog steeds niks 😡🤬😤😭
Ik heb ik augustus een nieuwe tuut gekocht en de oude na 8 maanden ingeruild. Je wil niet weten wat afschrijving op zo’n korte periode doet 😨
Maar ben wel blij met mijn nieuwe tuut . Links nieuw, rechts oud 🤓😎
 

Bijlagen

  • CCE92BA5-1872-4F97-B3FF-E6A261C6B6BF.jpeg
    CCE92BA5-1872-4F97-B3FF-E6A261C6B6BF.jpeg
    497,4 KB · Weergaven: 5
In Duitsland wordt steeds vaker gecontroleerd of de aftermarket uitlaat wel een DB killer heeft die met een popnagel vast zit. Tegenwoordig controleren ze ook of de verlichting is aangepast. Met niet originele lampen heb je een probleem.
Ook in Luxemburg wordt regelmatig de hele motor langsgelopen bij een controle.
ik kom echt al jaren in luxemburg, midden in de zomer, maar ben nog geen 1 keer staande gehouden...
 
De politie ben ik nog niet zo bang voor. Vele kilometers gemaakt al in Duitsland zonder problemen. Waar ik benieuwd naar ben is of je nog iets ziet in het donker met die lamp, of dat ie puur voor de looks is. De Chinezen hebben er wel een E markering op gezet, maar dat zegt me niet zoveel.
 
ik kom echt al jaren in luxemburg, midden in de zomer, maar ben nog geen 1 keer staande gehouden...
Ik heel af en toe en toen werd ik wèl aangehouden, waarna m'n uitlaat werd "bewonderd". Maar ach, dat is ons ook al overkomen in Italië en ook in Duitsland.
En steeds mochten we onze tocht vervolgen dus ik vermoed eigenlijk dat ze een mooie motor wilden zien. :Y
 
Heeft er nog iemand iets opgevangen dat er zeer binnenkort (lees volgende maand) een nieuwe nav 6 zou uitkomen? Hij zou dezelfde naam krijgen. Hopelijk met dezelfde functies als de XT en geen spookbeelden meer. Dan zou den deze zich toch al heel erg moeten inhouden om m te kopen. 🤓
 
Terug
Bovenaan Onderaan