Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vorig jaar Luxemburg aangedaan, zelf geen controles gezien, wel perfect asfalt en verkeers arme wegen.
De eigenaar van La Vache (Herberg in Belgie) rijd erg vaak in Luxemburg en heeft nog nooit een controle in Luxemburg gezien.
't zal idd wel meevallen...
 
Veel controles zijn er niet maar ze zijn wel veel strenger en controleren mee motor meer als in Nederland. Ik kom tot nu toe elk jaar wel een controle tegen en rijd tussen de 1000 en 1500 km per jaar in Luxemburg.
 
De storing van de klep gaat niet meer vanzelf weg als hij eenmaal is voorgekomen. Die moet uitlezen en gereset worden. Zou dus iets anders moeten zijn.
Inderdaad,
Bij starten staat het motortje al te pronken, bij contact aan/uit gebeurt er niets bij de klep,
(Waar vroeger duidelijk een open/dicht actie te voelen was).
Dus BMW dokter maar eens contacteren nu er nog garantie is.
(En lees ik het hier nu goed dat er een modificatie bestaat ter vervanging voor die steeds vastlopende klep?)
 
Vermits ik het broertje van jouw GS heb (modeljaar 2020) interesseren jouw mechanische troubles mij uiteraard bovenmatig.

Tank jij steeds 95 octaan en doe jij aan off-road, m.n. dingen die beweerdelijk het vastlopen van de klep zouden bevorderen ?

Het is nu al lang geleden dat ik mijn “Exclusive“ in F heb mogen zien, maar als alles goed gaat, mag hij op 5/5 op jaarlijks onderhoud en dan kan ik erop letten of ook mijn klep nog goed functioneert (ik kreeg tot dusver geen melding op het display, noch hoorde ik verdachte geluiden op die plek).
 
Dan moet je wel duidelijk als een niét potentiële koper zijn overgekomen..
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik tank meestal bij hetgeen ik opgereden heb met een demo...

Letterlijk 2 seconden geleden, en da's echt wel de overtreffende trap.

Klant komt mijn bureau binnen, ik vraag hoe het met zijn Jaguar gaat, alles naar wens, komt in juni binnen voor onderhoud. "Maar seg, € 80 voor ne vervangwagen, kunde gij zo niets regelen misschien?"
Ik zeg: "Tja, het zijn inderdaad huurwagens, klopt." en ik hou eigenlijk de boot af.
- "Kunde azuu echt niks ni forceren."
- "Wat wil je dat ik dan doe?"
- staat wat dwaas naar mij te grijnzen en heft zijn schouders op: "allé, hebde echt gene auto?"
- "Ge bedoelt dat ik u "een testrit" laat maken?" (die dan ook nog eens gratis is!!!)
- "Gij zijt ne goeie verstaander hè."

Enfin, ik ga de dialoog niet verder typen, 't is wel duidelijk waar dit naartoe ging. Had die mens nog het lef om zélf een FTYPE te vragen. |(

Maar opgepast als de garage een frankske overhoudt op de verkoop of op de overname B|
 
Da's één op drie?
Nee dat is één op 10 a 20 ritjes als we een route rijden in Luxemburg zit daar altijd een stuk Eifel en soms ook BE aan vast. Mijn vast stekkie in de Eifel is ongeveer 30 Km van drielandenpunt Luxemburg, België en Duitsland.
Ze staan/rijden ook best vaak op dezelfde plekken en soms ook zo dat je ze haast niet ziet. Maar ik heb geen luide uitlaat en rijd niet als een malloot dus ben door nog nooit aangehouden.
 
ja, is mijn dealer. Ik heb er hele goede ervaringen mee. weinig onderhandelingsruimte op een tweedehands fiets maar veel service. Tenminste als je je niet als een eikel gedraagt.

Ik hoef niet de laagste prijs, ik wil goede service en dat krijg ik daar. Ze kijken ook de pijnpunten als splines (bij elke beurt) en uitlaatklep na. Boutjes van de uitlaat preventief en kosteloos vervangen bij aanschaf.
Zal me niet als een eikel gedragen 😄
voor beurten zal ik er overigens niet heen gaan aangezien ik in Zwolle resideer.
 
Vandaag eens iets getest waarvan ik altijd dacht dat het niets zou zijn.... potverdikke was me dat fun...
Gas geven zonder schuldgevoel of angst dat ik veeeel te hard zou gaan. Maar toch... wat een pit in dat ding.

De Triumph Trident viel al goed mee, de BMW F900R komt ook nog aan de beurt... Maar kiezen gaat moeilijk zijn denk ik.

Oja... voor Verhulst... moest ik toch wel 25€ betalen voor een testrit zeker... kom jij dat ook tegen?

Bekijk bijlage 1621756
nee heb nooit hoeven te betalen ,, heb ze wel een vergoeding aangeboden hoefde niet ging toch van het reclame/marketing budget, wel dat ik geld mee kreeg om te tanken , of bij een occasion of ik eens goed wilde kijken of iets goed gerepareerd was , motor die soms inhield, ze zeiden als we een bout in de tank gooien merk jij dat en ook of het een inbus is of gewone 6 kant. als een monteur een uur moet rijden kost dat meer dan die paar liter benzine alleen

Of ik mocht rijden ,, en zij mijn foto's voor hun advertentie

vandaag weer met de GS naar het werk

BMW R1200SG 2011 03.jpg


Wat loop dat ding toch vlot, stuurt stukken beter
 
Als ik de vele, vele gele kentekens op de E19 zie rijden, richting Antwerpen, houden de huidige beperkingen alleszins niet veel Nederlanders tegen ...
ik wou dat ik de Duitse grens weer over mag,, het scheelt toch aardig wat met tanken en op die doorgaande wegen rijd het zo prettig met een BMW motor , als of ze op elkaar zijn afgestemd.
 
Zal me niet als een eikel gedragen 😄
voor beurten zal ik er overigens niet heen gaan aangezien ik in Zwolle resideer.

Ik woon er heeeeeeel vlak bij en ik kom er nooit :D. Laat mijn beurtjes uitvoeren bij BMW Dusseldorp Alkmaar. En nee, ik gedraag mij niet als een eikel haha. Voor een occassion moet je sowieso niet verwachten dat ze in de prijs gaan zakken en ik vind ze kwa service zeer goed zolang je geen vragen stelt over de factuur. Als er iemand is die met een vork kan schrijven dan is het wel Harry Meijer.
 
Ik heb echt nog nooit in m’n leven een ritje met een demo afgetekend of afgetankt. Motor en auto niet..

Ik wel, op verzoek van de dealer omdat ze nog geen tijd hadden gehad te tanken. Het bonnetje kon ik inleveren bij terugkomst en kreeg het bedrag contant in handen.
 
Vermits ik het broertje van jouw GS heb (modeljaar 2020) interesseren jouw mechanische troubles mij uiteraard bovenmatig.

Tank jij steeds 95 octaan en doe jij aan off-road, m.n. dingen die beweerdelijk het vastlopen van de klep zouden bevorderen ?

Het is nu al lang geleden dat ik mijn “Exclusive“ in F heb mogen zien, maar als alles goed gaat, mag hij op 5/5 op jaarlijks onderhoud en dan kan ik erop letten of ook mijn klep nog goed functioneert (ik kreeg tot dusver geen melding op het display, noch hoorde ik verdachte geluiden op die plek).
Ik hou je (via deze weg) uiteraard op de hoogte, maar ik denk niet dat ik de eerstvolgende week daar geraak wegens drukke agenda.
 
(En lees ik het hier nu goed dat er een modificatie bestaat ter vervanging voor die steeds vastlopende klep?)

Ja, de dealer heeft mij verteld dat ze in het systeem kunnen zien dat het onderdeel (de voorbochten + klep) die vervangen moet worden een nieuw (hoger) onderdeelnummer heeft gekregen en de prijs is aangepast. Ze konden niet vertellen wat het verschil was met de oude omdat dit er niet bij staat en ze hem nog niet eerder geplaatst hadden.
Tank jij steeds 95 octaan en doe jij aan off-road, m.n. dingen die beweerdelijk het vastlopen van de klep zouden bevorderen ?

Ik tank E10 en rij offroad
De dealer geeft aan dat het niet komt door rijgedrag maar door een fout in het onderdeel.
 
Ja, de dealer heeft mij verteld dat ze in het systeem kunnen zien dat het onderdeel (de voorbochten + klep) die vervangen moet worden een nieuw (hoger) onderdeelnummer heeft gekregen en de prijs is aangepast. Ze konden niet vertellen wat het verschil was met de oude omdat dit er niet bij staat en ze hem nog niet eerder geplaatst hadden.


Ik tank E10 en rij offroad
De dealer geeft aan dat het niet komt door rijgedrag maar door een fout in het onderdeel.
Van welk modeljaar is jouw GSA ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan