Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Gisteren de motor nieuw opgehaald, mag hopen dat alles up to date is? Net weer gestoeid en nu lukte het wel om de XT (Navi instructies) flitsmeister via iPhone en muziek via TFT op mijn Sena te krijgen.
Je moet je iPhone NIET koppelen met sena en ja ik zou ook denken dat nieuwste software er bij jou op zit maar je kunt dit natuurlijk altijd even controleren.
Dit is mijn software stand er vorig jaar september op gezet.

CD2ACA7A-7856-42FF-8A42-480A0FD8C163.jpeg
 
Vrijdag gaat mijn 1250 naar de dealer om de (vermoedelijke) fout in de klep van de uitlaat te behandelen, ik krijg een ander speeltuig mee om op mijn werk te geraken.
Of de effectieve herstelling ook op vrijdag word uitgevoerd hang natuurlijk af van de diagnose, mogelijk moeten er onderdelen (klep & bochten dus) besteld worden.
Wordt vervolgt.
Als hij nog niet bij de dealer is geweest voor diagnose krijg je hem weer mee terug en moeten ze de onderdelen eerst bestellen.

Mijne is donderdag opgehaald door de dealer voor vervangen van de klep en voorbochten. Nog niet terug omdat de bouten vast geroest zaten en het extra tijd kost. Tja, de moter is natuurijk al 2 jaar oud en deze voorbochten zitten er ook al bijna een jaar onder. :(

Tevens gaan ze de achter remblokken voor de 3de keer vervangen en de voor remblokken voor de 2de keer. Blijkbaar eet de GS ze op ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Tja,
Waarom rem je dan ook zo veel?🤭
Mijn remblokken achteraan zijn op 10000 km ook vervangen, echt zuinig springt het gecombineerd systeem inderdaad niet om met remblokken.
(Heb ze toen bij dealer laten vervangen)

Denk ook wel dat ik de motor mee terug krijg zonder er iets aan te doen, de roestlosser kunnen ze er alvast op spuiten.
Als de bouten van de uitlaat net zo goed voorzien zijn van kopervet als de bouten waar de remklauwen mee bevestigd zijn ziet het er wel goed uit, daar was bij herr BMW niet op bezuinigd bij assemblage van mijn exemplaar.
 
Op de site van waypoint staat een workaround om kaart op pc te krijgen.

Gezien, dat was ik al gewend om te doen met mijn 395..

De bedoeling was dat het niet meer nodig zou zijn met de XT

Gelukkig heb ik de kaart al op de PC staan.. zal de updates maar even laten voor wat ze zijn.
 
Ziet er allemaal erg gezellig uit. Volgens mij hebben jullie ook een droge dag gehad. Mooie foto's. Jammer alleen van de eerste foto:)
 
Wat was het weer een leuke rit en gezellig om iedereen weer te zien, oude en nieuwe gezichten!

Voor het eerst in mijn motorcarriere (die al wat jaartjes oud is) nam ik vandaag een blikje cola mee en dat blijkt geen goede combinatie te zijn als je hobbelige zandpaden gaat rijden 🤣 Het zat werkelijk óveral in mijn topkoffer en alles wat daarin zat 🙈

Hier nog een kleine bijdrage van mij vwb foto's. Eerste stopje bij Tante Sjaan in Vierhouten. Allemaal groen licht v.w.b. de Corona-check 😁

IMG_5758.JPG
IMG_5759.JPG
IMG_5760.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Ziet eruit alsof het gezellig is geweest.
Helaas zat ik nog op een bootje terug naar de vaste wal 🤢
2 dagen dienst gehad op Vlie. Was héél erg naar 🤡
 

Bijlagen

  • E9CBD05A-E717-4D1A-8DE2-E4A068248DBD.jpeg
    E9CBD05A-E717-4D1A-8DE2-E4A068248DBD.jpeg
    138 KB · Weergaven: 25
  • 0ECCA259-B47D-4448-9D6E-BAF55A2FA7C9.jpeg
    0ECCA259-B47D-4448-9D6E-BAF55A2FA7C9.jpeg
    56,7 KB · Weergaven: 25
  • A65F6583-D48F-4749-B94B-4CBBB3C288E5.jpeg
    A65F6583-D48F-4749-B94B-4CBBB3C288E5.jpeg
    196,7 KB · Weergaven: 23
  • 8735FEED-53D9-4C5D-80A6-B1BA315A0EB8.jpeg
    8735FEED-53D9-4C5D-80A6-B1BA315A0EB8.jpeg
    265,4 KB · Weergaven: 25
Dat moet je tegen al die Duitsers zeggen die vandaag kwamen shoppen bij ons.


Ach... geef ze geen ongelijk..

De Nederlanders kwamen in België shoppen toen het hier mocht en daar niet..
De Belgen gingen (gaan) in Nederland een terrasje doen wanneer het daar mag en hier niet...


Leven en laten leven... en anders de grenzen gewoon toe.. Simpel.


Europa? Laat me niet lachen.
 
Dames/heren, mooie foto’s van een leuke dag met gezellige mensen.
Ik ben na de lunch in Hoenderloo afgehaakt om even langs mijn zoon te gaan die in Apeldoorn woont (Heemskerk - Apeldoorn is ff verder dan Hoenderloo -Apeldoorn).
Afgelopen woensdag mijn RT ingeleverd voor een GS en dus vandaag voor het eerst ruim 350 plus km, eerste indruk, stuurt nog makkelijker dan de RT en dat stuurde echt meer dan prima.
Zadel zit best goed en geen moeilijke problemen met het achterwerk maar wel te glad, misschien via Tijger Leahters in Den Haag (goede ervaringen mee) de standaard overtrek laten vervangen door een overtrek met zgn shark skin.
Dirk (en Erik natuurlijk) bedankt voor alle inspanningen.
 
Spreek je vandaag veel GS eigenaren vergeet je het volgende te vragen, mijn RT zet ik zonder inspanning zo op de middenbok.
Maar wat is de GS truc?, kost mij veel moeite, wat doe ik fout?
 
Terug
Bovenaan Onderaan