Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als je een beetje over de Belgische situatie nadenkt, dan raak je ernstig in de war: Er wordt een APK opgelegd voor motoren, want die dingen zijn levensgevaarlijk. Ik vraag me dan af wanneer Europa iets gaat zeggen over het Belgische wegdek!
Die Europarlementariërs moeten toch ook van het vliegveld naar het parlementsgebouw in Brussel, of is dit het enige goede stukje asfalt in België :?
Ik vind het wegdek in mijn streek wel meevallen, maar de gecreëerde "veilige" oplossingen doen me meermaals mijn nog resterende nekharen rechtkomen.
Vooral die verdomde Belgische lintbebouwing waar fietsers als verkeersremmers gebruikt worden in de bebouwde kom....
Hier en daar een nieuwe ringweg...enkele jaren later is die ook weer volgebouwd🙄🙄
 
Als je een beetje over de Belgische situatie nadenkt, dan raak je ernstig in de war: Er wordt een APK opgelegd voor motoren, want die dingen zijn levensgevaarlijk. Ik vraag me dan af wanneer Europa iets gaat zeggen over het Belgische wegdek!
Die Europarlementariërs moeten toch ook van het vliegveld naar het parlementsgebouw in Brussel, of is dit het enige goede stukje asfalt in België :?
Wellicht ook dát niet ...
Keuze is : ofwel miljarden uitgeven en wegen fatsoenlijk maken , ofwel geld verdienen met een nutteloze APK ?
Wat denk je ????
 
Als je een beetje over de Belgische situatie nadenkt, dan raak je ernstig in de war: Er wordt een APK opgelegd voor motoren, want die dingen zijn levensgevaarlijk. Ik vraag me dan af wanneer Europa iets gaat zeggen over het Belgische wegdek!
Die Europarlementariërs moeten toch ook van het vliegveld naar het parlementsgebouw in Brussel, of is dit het enige goede stukje asfalt in België :?


De laatste tijd minder en minder fier om Belg te zijn, maar dat wegdek... dat valt nog wel mee vind ik...

Het is lang nog niet slecht genoeg, want ondanks dat slechte wegdek geraken onze wegen in de Ardennen toch nog goed gevuld door buitenlandse motorrijders. 🤷‍♂️ :+
 
het is toch eigenlijk raar dat er aan banden voor een keuring alleen een minimale diepte 1.6 mm maar 2,5 mm is beter en in de winter 4.5mm winter en 4 seizoenen banden ,, en bij de droogte scheurtjes mag geen canvas te zien zijn en geen zichtbare beschadigingen van het karkas . maar een max leeftijd is minstens zo belangrijk ,, op mijn 850 lagen 7 jaar oude achterband genoeg profiel, bij droog weer weinig aan de hand maar in de regen was het hopeloos ,, snel maar vervangen

de APK is voor mensen als ik extra nadelig ,, omdat ik het onderhoud zelf doe niet bij de beurt inbegrepen, en geen nieuwe motor koopt en zodra ie 4 jaar is die weer inruilt
 
Een APK voor de auto bij de Kwikfit kost €25,-, ik kan me niet voorstellen dat een motor APK duurder zal worden. Voor de garagehouder is het voordeel dat iedere oude motor weer in de garage komt en ze mogelijk een beurtje of reparatie kunnen verkopen.

Waar je klem kunt lopen is bijvoorbeeld met een oude R80G/S waar een vervangende uitlaat op zit, omdat de originele niet meer te koop is of schreeuwend duur. Je kan dan een afkeur krijgen en hou je een waardeloze motor over, of je moet diep in de zakken voor een originele uitlaat.

Gezien de R80 (met vervangende uitlaat) verkocht is maak ik me niet druk. Voor de eerste de beste APK staat er waarschijnlijk al een nieuwe brommert in de garage. De huidige is een jaartje oud, dus die is voorlopig ook nog niet aan de beurt. *O*
 
Klopt, hij reed leuk, maar de F850 rijdt een stuk beter en comfortabeler. (niet geheel verassend) De R80 was in het zand fantastisch, maar in de praktijk kom ik met de 850 niet snel in de problemen. Het resultaat was dat de R80 teveel stil stond.

Ik wilde weer gaan wedstrijdzeilen en moet dus een boot hebben. F&S vond dat prima, zolang ik maar van de spaarrekening afbleef.......... The rest is history. :+

Het is een J22 geworden. *O*
1620798891875.png
 
het concept kwit fit apk leent zich niet zo voor motoren ,, de onderlingen verschillen zijn te groot.

denk als die oude R45/65/75/80/90/100 een vervangings uitlaat nodig hebben kon het wel eens zijn omdat er zoveel vraag naar is men nieuwe gaat maken , denk voor de zeldzame waar er heel weinig van gemaakt zijn dat kon wel eens een probleem worden met ruildelen
 
Klopt, hij reed leuk, maar de F850 rijdt een stuk beter en comfortabeler. (niet geheel verassend) De R80 was in het zand fantastisch, maar in de praktijk kom ik met de 850 niet snel in de problemen. Het resultaat was dat de R80 teveel stil stond.

Ik wilde weer gaan wedstrijdzeilen en moet dus een boot hebben. F&S vond dat prima, zolang ik maar van de spaarrekening afbleef.......... The rest is history. :+

Het is een J22 geworden. *O*
Bekijk bijlage 1631075
Mooi speelgoed! Mocht je nog eens onderbemand zitten. Zeilen is ook een hobby van mij en ik weeg niet veel. Vroeger een catamaran gehad. Veel plezier ermee. Waar ga je ermee zeilen?
 
Klopt, hij reed leuk, maar de F850 rijdt een stuk beter en comfortabeler. (niet geheel verassend) De R80 was in het zand fantastisch, maar in de praktijk kom ik met de 850 niet snel in de problemen. Het resultaat was dat de R80 teveel stil stond.

Ik wilde weer gaan wedstrijdzeilen en moet dus een boot hebben. F&S vond dat prima, zolang ik maar van de spaarrekening afbleef.......... The rest is history. :+

Het is een J22 geworden. *O*
Bekijk bijlage 1631075
Proficiat !
Ik denk niet dat je in je bedje ligt te wenen van de spijt... :+
Hoewel, het gezegde luidt : if it flys, floats or fornicates... RENT !
 
Mooi speelgoed! Mocht je nog eens onderbemand zitten. Zeilen is ook een hobby van mij en ik weeg niet veel. Vroeger een catamaran gehad. Veel plezier ermee. Waar ga je ermee zeilen?

Catamaran zeilen vroeger ook veel gedaan, voornamelijk wedstrijdzeilen daar altijd veel plezier in gehad.
Het is een wat oude foto maar ik ben het echt.

39CF8C60-11A9-48DA-A316-C022382A76CD.jpeg
 
We zijn hier niet fanatiek wat onderwerpen betreft... totdat een van ons het op zijn heupen krijgt en begint te jeremiëren dat het wel over motorfietsen moet gaan... die zeurpiet wordt vervolgens dan straal genegeerd ...:+
Ik ben de garage aan het opruimen. Kan de motor er weer in 🤡🤣
Op de één of andere manier slibt dat ding vol met zooi zodat ik een polsstok nodig had om er nog op de goede plek te komen om wat te pakken 🤨🤪
Nu alleen nog de rest van de garage leegruimen, uitsorteren (het grofvuil gratis voorzien van extra zooi 😉) en weer op een beetje logische volgorde inruimen 🙃
 
je hebt een elektronische gashendel waarvan de werking alleen gegarandeerd wordt indien enkel erkende servicepunten (dealers) hieraan sleutelen.
In dit geval hoef je feitelijk alleen klepjes van elkaar te halen. Je komt niet bij de knoppen of elektronica in de buurt. Ik kon de schroef door het stuur een tikkie vaster draaien, waardoor er nu geen beweging meer op het knoppencluster zit. Overigens kon ik de schroef van het linkerhandvat minstens een hele slag vast draaien, die zat dus behoorlijk los...

Zo was het: https://drive.google.com/file/d/1SN8YIvduow2QNInbmWtuHEwprz8B6u7b/view?usp=drivesdk


En zo is het nu:
Lijkt mij een stuk beter.

Overigens, ik zou het waarderen als anderen met een R1200GS van 2017 of nieuwer ook eens zouden willen checken hoe het qua beweging van het knoppen cluster op hun motor is? Niet dat het nu te strak is. ;-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Terug
Bovenaan Onderaan