Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

't zal, maar ik heb er helemaal niets mee. Veel te nat... (en traag, dat ook)
Nooit begrepen dat je moet zigzaggen om vooruit te komen.

:+
 
1920px-Ledo_%26_Burma_Roads._Assam%2C_Burma%2C_China._1944-45_-_NARA_-_292561.jpg

Best leuk hoor dat zigzaggen
 
Mooi speelgoed! Mocht je nog eens onderbemand zitten. Zeilen is ook een hobby van mij en ik weeg niet veel. Vroeger een catamaran gehad. Veel plezier ermee. Waar ga je ermee zeilen?
Ik heb een ligplaats in Zeewolde en vandaar ga ik clubwedstrijden varen en een beetje rondknoeien op de plas. Meedingen met het NK of inschrijven voor de North sea Regatta is voor mij verleden tijd, te veel gedoe, te duur en slokt teveel tijd op. Het is een hobby erbij en niet één die het motorrijden moet overnemen.
 
't zal, maar ik heb er helemaal niets mee. Veel te nat... (en traag, dat ook)
Nooit begrepen dat je moet zigzaggen om vooruit te komen.

:+

Mijn ouders hebben een speedbootachtig iets. Ik ken niets van boten. Ik weet wel dat het heerlijk is bij volle zomer met waterskies of met een fles rosé op het dek (want dat heet toch zo hè, dek?).
't Is allemaal niet gigantisch, maar wel massa's leuk. Ooit zelf naar een klein bootje gekeken voor mezelf, maar dan moest ik een trekhaak op mijn 325dA coupé laten zetten en dat zag ik dan weer niet zitten voor die paar keren op een jaar.
 
Ik ben de garage aan het opruimen. Kan de motor er weer in 🤡🤣
Op de één of andere manier slibt dat ding vol met zooi zodat ik een polsstok nodig had om er nog op de goede plek te komen om wat te pakken 🤨🤪
Nu alleen nog de rest van de garage leegruimen, uitsorteren (het grofvuil gratis voorzien van extra zooi 😉) en weer op een beetje logische volgorde inruimen 🙃
Ik ben van orde en netheid, ik word hysterisch van een puingarage waar van alles tegen mijn motor kan vallen en ik mijn nek breek over zooi die er niks te zoeken heeft. F&S mag op uitnodiging in de garage komen, maar vooral geen zooi achterlaten. Omgekeerd mag ik onder dezelfde voorwaarden de slaapkamer betreden........... en de rest van het huis. :/
 
't zal, maar ik heb er helemaal niets mee. Veel te nat... (en traag, dat ook)
Nooit begrepen dat je moet zigzaggen om vooruit te komen.

:+
Nou traag valt wel mee hoor Erik, ik heb waterskiers achter mijn catamaran gehad en kan je vertellen dat dat niet lukt als het langzaam gaat
 
Ik ben van orde en netheid, ik word hysterisch van een puingarage waar van alles tegen mijn motor kan vallen en ik mijn nek breek over zooi die er niks te zoeken heeft. F&S mag op uitnodiging in de garage komen, maar vooral geen zooi achterlaten. Omgekeerd mag ik onder dezelfde voorwaarden de slaapkamer betreden........... en de rest van het huis. :/
Jij mag de slaapkamer dus in... op uitnodiging ... jij hebt wel een ultracomfy bank tot je beschikking , mag ik hopen ? :+
 
Ik heb een ligplaats in Zeewolde en vandaar ga ik clubwedstrijden varen en een beetje rondknoeien op de plas. Meedingen met het NK of inschrijven voor de North sea Regatta is voor mij verleden tijd, te veel gedoe, te duur en slokt teveel tijd op. Het is een hobby erbij en niet één die het motorrijden moet overnemen.
Hopelijk snoeit RWS de waterplanten nog, dat was altijd wel een dingetje.
Veel zon, wind en plezier gewenst.
 
Nou traag valt wel mee hoor Erik, ik heb waterskiers achter mijn catamaran gehad en kan je vertellen dat dat niet lukt als het langzaam gaat
Wat zijn zo de snelheden dat je met zo'n tweeboeg kan halen?
(Zal inderdaad wel "iets" meer zijn dan wandelsnelheid als je er achter kan skiën)
 
Of het ligt aan mijn rijstijl op een BMW (bij de KTM geen last van namelijk), maar net ook bij mijn nieuwe 850GS lijkt de motor te verzuipen/in te houden bij een bocht uit accelereren..Ik geef dan gas in zijn 2, trek vlot daar naar de 3 en bij het opschakelen valt de motor stil, net alsof hij verzuipt zeg maar. Exact dit had ik ook bij mijn 1200 GS LC 2015. Probleem ook nooit echt gevonden. Toen hebben ze iets met de gasrespons gedaan, zonder succes.

Is toch raar dit? Tuurlijk heb ik garantie, maar heb geen zin om iedere keer dit te moeten ondervinden. Geen storingen of foutmeldingen, had mijn LC ook niet.
 
Ooit een keer meegeweest op een flinke catamaran. Toen gingen we 17 knopen (ongeveer 31 km/h) bij windkracht 4 op de Noordzee.
Als je keek naar de bootjes naast je merk je pas hoe snel dat is op het water. Op de catamaran zelf was het super stabiel.

navigatie5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of het ligt aan mijn rijstijl op een BMW (bij de KTM geen last van namelijk), maar net ook bij mijn nieuwe 850GS lijkt de motor te verzuipen/in te houden bij een bocht uit accelereren..Ik geef dan gas in zijn 2, trek vlot daar naar de 3 en bij het opschakelen valt de motor stil, net alsof hij verzuipt zeg maar. Exact dit had ik ook bij mijn 1200 GS LC 2015. Probleem ook nooit echt gevonden. Toen hebben ze iets met de gasrespons gedaan, zonder succes.

Is toch raar dit? Tuurlijk heb ik garantie, maar heb geen zin om iedere keer dit te moeten ondervinden. Geen storingen of foutmeldingen, had mijn LC ook niet.
Ik herken de klacht niet, bij constante snelheid wel voelbaar iets inhouden...
 
Wat zijn zo de snelheden dat je met zo'n tweeboeg kan halen?
(Zal inderdaad wel "iets" meer zijn dan wandelsnelheid als je er achter kan skiën)
Boeg is de voorkant van een vaartuig :+
Met de wind schuin in de rug (noemen we ruime wind) en dan windkracht 5 ongeveer 40km/uur.
En dat lijkt ons motorrijders niet snel maar op het water is dit behoorlijk snel.
 
Ik ben van orde en netheid, ik word hysterisch van een puingarage waar van alles tegen mijn motor kan vallen en ik mijn nek breek over zooi die er niks te zoeken heeft. F&S mag op uitnodiging in de garage komen, maar vooral geen zooi achterlaten. Omgekeerd mag ik onder dezelfde voorwaarden de slaapkamer betreden........... en de rest van het huis. :/
Ik ben over het algemeen ook van netheid in de garage (en de rest van het huis) alleen de ene dag horen dat het misschien beter is zsm de sleutel van je huisje te krijgen, na 3 dagen besluiten dat dat de laatste nacht onder hetzelfde dak was, mijn oude eenpersoonsbed, een waardeloze slaapbank, oud gammel dressoir en camping tafel/stoelen als eetmogelijkheid.... en alles moeten verven.
Daarna nog een enorme clash met ex en ex-beste vriendin....
Dat gaat niet in de koude kleren zitten en ik was vorig jaar blij dat ik alles hier had.
Nu na een jaar de zon weer echt gaat schijnen weer zin en puf om dat soort dingen te doen (én de irritatie dat ik niet zonder polsstok erin kon komen 🤬) 😜
 
denk als die oude R45/65/75/80/90/100 een vervangings uitlaat nodig hebben kon het wel eens zijn omdat er zoveel vraag naar is men nieuwe gaat maken , denk voor de zeldzame waar er heel weinig van gemaakt zijn dat kon wel eens een probleem worden met ruildelen
voor mijn Citroen Traction Avant kan ik ongeveer alles behalve plaatwerk nieuw krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor klassieke brommers ook wel zal komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan