Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Gisteren de dijkjes route voorgereden, start de Suzuki na de pont (Brakel) niet meer.... -> accu leeg.
Binnen 30 minuten stond er een ANWB busje.
De accu een shock gegeven van 16V en hij deed het de hele dag weer (incl. starten)...
Wel het advies om thuis de accu maar te vervangen....
Mooi toch dat je op een feestdag zo snel en kundig word geholpen !
1621011816318.png


Route 2021 Leuke route (als de fietsers thuis zouden blijven)
1621012356953.png


GPX viewer
 

Bijlagen

  • 2021 dagrit.gpx
    418,9 KB · Weergaven: 19
Bekijk bijlage 1632041
Deze melding kwam om de haverklap naar voren net bij een rit! Erg vervelend om steeds weg te drukken! Nu maar de Sena als vergeten ingesteld op de XT. Hoeft in principe ook niet te zijn verbonden lijkt me. Via Garmin Drive verbind ik alles en heb media en Flitsmeister via de Sena en TFT BMW. Hoop dat deze melding dan wegblijft…
Met welke cradle heb jij je XT vastgemaakt ?

Ik heb de beugel van Wunderlich gebruikt, die op de originele NAVIGATOR V-houder klikt, maar dan moet ik de Zumo, omwille van zijn groter scherm, vrij sterk kantelen om te beletten dat het TFTdisplay gedeeltelijk wordt bedekt... mijn helm reflecteert dan nogal in het spiegelende "glas" van de XT...

En neen, de auto is niét zwaar gedeukt ... :+


tempImageRs2cHD.png
 
Laatst bewerkt:
wat is zo'n GS toch een fijne all round motor, vandaag aardig wat km gereden , ding loopt gewoon geweldig ,, in wind en weer 0,0 nergens last van. jammer dat ik zo'm DOHC GS niet jaren geleden eerder kon kopen.
 
Dat denk ik ook. Dat extra vermogen is opzich leuk, maar niet persé noodzakelijk. Ik kijk er vooral naar omdat het wat sportiever te rijden is. Maar dan ben ik zeker minder fit na zo’n dag als vandaag.

We gaan eerst maar eens rijden en kijken hoe dat voelt. En anders maar rustig naar een jonge 1250 uitkijken.
Ik heb daarom allebei, 1200 gsa lc en s1000r. Die laatste rijdt echt vele malen pittiger en fijner, mits het wegdek een beetje lekker is en je geen slecht weer hebt. De gsa is stukken comfortabeler en veelzijdiger. Oh ja, en op die s1000r wordt je gek van het vele tanken.
 
Klopt, Garmin heeft de app een weekje geleden geupdate en sindsdien is het een drama. zowel de Android als de iPhone app is vernaggelt. Nadeel is dan dat ook andere functionaliteiten niet meer werken zoals verkeersinfo, de apps en het weer.
Ik heb de app èn de opgeslagen gebruikersdata verwijderd, opnieuw geinstalleerd en weer gekoppeld en zolang ik geen routes via Garmin Drive overhevel, blijft-ie het wel doen.

En, er wordt aan gewerkt, zeggen ze.
Dit verklaart veel.
De laatste weken idd ook steeds gezeik, opnieuw verbinden etc etc.
Zal jouw voorbeeld volgen en hopen dat eea weer stabiel wordt.
 
Met welke cradle heb jij je XT vastgemaakt ?

Ik heb de beugel van Wunderlich gebruikt, die op de originele NAVIGATOR V-houder klikt, maar dan moet ik de Zumo, omwille van zijn groter scherm, vrij sterk kantelen om te beletten dat het TFTdisplay gedeeltelijk wordt bedekt... mijn helm reflecteert dan nogal in het spiegelende "glas" van de XT...

En neen, de auto is niét zwaar gedeukt ... :+


Bekijk bijlage 1632227n
Ik dacht al:
"Die heeft een zware verkeersdrempel genomen"😊

Die xt heeft naar mijn gevoel toch "iets" te veel "flat-screen" formaat, neemt die niet te veel zicht weg van de weg?
 
Ik heb daarom allebei, 1200 gsa lc en s1000r. Die laatste rijdt echt vele malen pittiger en fijner, mits het wegdek een beetje lekker is en je geen slecht weer hebt. De gsa is stukken comfortabeler en veelzijdiger. Oh ja, en op die s1000r wordt je gek van het vele tanken.

Dat is helemaal top natuurlijk, maar dat kan ik niet betalen :+
 
Ik dacht al:
"Die heeft een zware verkeersdrempel genomen"😊

Die xt heeft naar mijn gevoel toch "iets" te veel "flat-screen" formaat, neemt die niet te veel zicht weg van de weg?
Zoals ook bij een échte flatscreen, wen je snel aan een groter scherm, maar de gedwongen inclinatie in combinatie met het glanzende scherm, laat mijn gele helm teveel reflecteren.
Ik had de Zumo XT dan ook graag wat rechter staan.
 
Zoals ook bij een échte flatscreen, wen je snel aan een groter scherm, maar de gedwongen inclinatie in combinatie met het glanzende scherm, laat mijn gele helm teveel reflecteren.
Ik had de Zumo XT dan ook graag wat rechter staan.
De matte Brotect screenprotector kan ik je aanbevelen. Werkt echt goed en kost vrijwel niets, geloof dat ik €8 voor 2 stuks heb betaald.

20210515_083853.jpg
 
Dat is helemaal top natuurlijk, maar dat kan ik niet betalen :+
Haha, nou ja. Dat weet ik natuurlijk niet. Overigens: als het anders een 2020 of 2021 1250 gsa wordt, dan is dat nog maar de vraag hè. Daar zul je toch ook behoorlijk bij moeten leggen. Ik denk dat ik op mijn 2018 gsa zeker 10.000 bij moet leggen voor een 2021 gsa.
maar goed… keuzes, keuzes 😎
 
Met welke cradle heb jij je XT vastgemaakt ?

Ik heb de beugel van Wunderlich gebruikt, die op de originele NAVIGATOR V-houder klikt, maar dan moet ik de Zumo, omwille van zijn groter scherm, vrij sterk kantelen om te beletten dat het TFTdisplay gedeeltelijk wordt bedekt... mijn helm reflecteert dan nogal in het spiegelende "glas" van de XT...

En neen, de auto is niét zwaar gedeukt ... :+


Bekijk bijlage 1632227
Deze bestaat ook nog als adapter en als je niet 90 graden wil draaien met je XT sluit deze ook af met je sleutel van de nav voorbereiding. (zie filmpje)


Let wel op! De persoon in dit filmpje gebruikt de verkeerde bouten om de XT houder te bevestigen op de adapter, maar dit vermeld hij op het einde pas.
 
Dank voor de suggesties.
Ik ga beginnen met de matte screenprotector van Duiveltje... in de hoop dat de helderheid van het fraaie scherm daardoor niet te erg afneemt).

Met de Italiaanse adapter komt de XT ongeveer op dezelfde positie als de mijne nu met de Wunderlich-beugel, die in de OE-houder klikt (zij het met enige verwonderlijke , erg onDuitse speling -O-).

EDIT : de BROTECT meteen besteld. Op Amazon.fr waren er wel nogal wat negatieve commentaren dat de protector te groot was en soms loskomt aan de randen... , maar daar maakt Motorduiveltje geen melding van... zal dus wel goed zitten en, zo niet, gaan we er niet failliet door... (hoewel, als gepensioneerde....) :+
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de suggesties.
Ik ga beginnen met de matte screenprotector van Duiveltje... in de hoop dat de helderheid van het fraaie scherm daardoor niet te erg afneemt).

EDIT : de BROTECT meteen besteld. Op Amazon.fr waren er wel nogal wat negatieve commentaren dat de protector te groot was en soms loskomt aan de randen... , maar daar maakt Motorduiveltje geen melding van... zal dus wel goed zitten en, zo niet, gaan we er niet failliet door... (hoewel, als gepensioneerde....) :+
Om je geen slapeloos weekeinde te bezorgen :+ :
• De teruggang in helderheid is voor mij eigenlijk niet waarneembaar
• De maatvoering was bij mij perfect, tot op tweetiende mm
• Ik heb hem zonder luchtbellen kunnen aanbrengen en de randen/hoeken laten bij mij niet los (maar ik heb er niet langdurig mee in de regen gereden en dergelijke). Wel de gebruiksinstructies goed opvolgen: stofvrije omgeving, scherm goed schoonmaken met alcoholdoekje, creditcard met neutraal doekje eromheen om het geheel goed en gelijkmatig te kunnen aandrukken
• Als het niet lukt heb je nog een tweede voor een nieuwe poging. 😃
 
Met welke cradle heb jij je XT vastgemaakt ?

Ik heb de beugel van Wunderlich gebruikt, die op de originele NAVIGATOR V-houder klikt, maar dan moet ik de Zumo, omwille van zijn groter scherm, vrij sterk kantelen om te beletten dat het TFTdisplay gedeeltelijk wordt bedekt... mijn helm reflecteert dan nogal in het spiegelende "glas" van de XT...

En neen, de auto is niét zwaar gedeukt ... :+


Bekijk bijlage 1632227
bij mij heb ik de nav voorbereiding er af laten halen en de xt laten monteren. Harry Meijer had er een standaard blokje voor.
 

Bijlagen

  • 376EDE1B-40FE-4937-9020-EB9BBD58B663.jpeg
    376EDE1B-40FE-4937-9020-EB9BBD58B663.jpeg
    184,4 KB · Weergaven: 19
  • DB247991-5A70-4A21-BEC1-0177D8248232.jpeg
    DB247991-5A70-4A21-BEC1-0177D8248232.jpeg
    197,6 KB · Weergaven: 20
  • D6F6ED51-D02A-4C8A-8CFE-6B3B3CFFB8E1.jpeg
    D6F6ED51-D02A-4C8A-8CFE-6B3B3CFFB8E1.jpeg
    106,8 KB · Weergaven: 20
Om je geen slapeloos weekeinde te bezorgen :+ :
• De teruggang in helderheid is voor mij eigenlijk niet waarneembaar
• De maatvoering was bij mij perfect, tot op tweetiende mm
• Ik heb hem zonder luchtbellen kunnen aanbrengen en de randen/hoeken laten bij mij niet los (maar ik heb er niet langdurig mee in de regen gereden en dergelijke). Wel de gebruiksinstructies goed opvolgen: stofvrije omgeving, scherm goed schoonmaken met alcoholdoekje, creditcard met neutraal doekje eromheen om het geheel goed en gelijkmatig te kunnen aandrukken
• Als het niet lukt heb je nog een tweede voor een nieuwe poging. 😃
Door al die instructies heb ik NU slapeloze nachten... :+
 
Vandaag voor het eerst kleppen gesteld bij de bmw. Viel me reuze mee en lekker toegankelijk allemaal👍 ze stonden redelijk goed allemaal. Alleen aan 1 kant zat de axiale speling van de tuimelaar op 0. Deze moest tussen de 0.05 en 0.4.
 

Bijlagen

  • 20210516_122253.jpg
    20210516_122253.jpg
    275,3 KB · Weergaven: 78
Pookje is lager afgesteld zo te zien.. zou best eens kunnen vertekenen.

GS forum, voorwaarde is dat je autist moet zijn en vooral niet teveel moet zeggen, laat staan off-topic. Heb me netjes voorgesteld incl foto, paar topics geopend, vragen gesteld.. dan een pipo die een week later dan ik een zelfde Akrapovic aanbiedt maar dan 20% onder mijn prijs :N

Maar @Rob-z is wel lief en heeft me goed geholpen met de navigatie!
 
Jullie zitten me te fucken zeker :')
Bij een olie adventure steekt er geen alu uit zoals bij een gewone GS
 
Terug
Bovenaan Onderaan