Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik ben even aan het bladeren door het WWW. Het lijkt er op dat Duitsland en Italië toegankelijk zijn met een sneltest van de Etos. Frankrijk is me nog een beetje vaag.
 
Ik ben even aan het bladeren door het WWW. Het lijkt er op dat Duitsland en Italië toegankelijk zijn met een sneltest van de Etos. Frankrijk is me nog een beetje vaag.
Ik meen dat je in Duitsland in de meeste dorpjes gratis een sneltest kunt doen. 10 minuten resultaat en afgenomen via wangslijm, maar dat is van horen zeggen......
 
Over die vaccinaties gesproken. Ik denk dat ik het aan mij voorbij ga laten gaan. Ik ben geen antivaxer, maar als spuitje 1 komende zaterdag is, en spuitje 2 nà mijn geplande verlof waardoor ik alsnog moet klooien met PCR-tests...

Ik heb tijdens de eerste lockdown doorgewerkt, altijd contact blijven hebben met klanten, zelfs zeer nauw met mijn broer (en zijn lief die op een covid-afdeling stond), ... nooit ziek geweest. I take my chances.
 
Ik vind dat wel erg egoïstisch, gemakzuchtig en kortzichtig. Er zijn inmiddels voldoende bewijzen dat vaccinatie ook de overdracht sterk verminderd. Dus als je drager zou zijn ben je minder besmettelijk door vaccinatie. Daarmee ben je voor anderen veel minder risico.
Je kijkt nu ook alleen maar je eerste verlof. Die pcr test is alleen voor je eerste reis nog belangrijk. Na je tweede prik hoeft die pcr test niet meer. Je volgende reis is dan dus probleemloos qua testen. Kwestie van een beetje vooruit denken. Daarnaast is die pcr test kinderlijk eenvoudig. Mijn dochter van 10 doet ze geheel zelfstandig en correct. Een volwassen vent moet het dus ook kunnen. Het kost je alleen een beetje tijd.
 
Ik ga dit jaar normaal maar 1x naar het buitenland. Volgend jaar zien we dan wel weer. Dus kortzichtig?

We gaan er hier beter ook maar niet verder over discussiëren. Zoals ik zei: I take my chances.
 
Toch wel. Je neemt ook een gok met anderen. Dat neem ik je kwalijk omdat je het zo opschrijft dat je het doet voorkomen dat het uit gemakzucht voort komt. Als je principiële bezwaren hebt kan ik die respecteren ( maar niet begrijpen) en als je medische bezwaren hebt is het een gegronde reden om het niet te doen. Maar gemakzucht, nee geen enkel respect, je brengt er juist die kwetsbare groepen mee in gevaar die niet kunnen vaccineren.
 
"Men" heeft meer dan een jaar mijn leven gedicteerd. Akkoord, dat was voor iedereen zo, dus da's niet echt een valabele reden (hoewel: DPG Media Privacy Gate). Nu gaat men het mij lastig maken om te reizen, want ik moet een corona-paspoort hebben. Men kan bovendien niet op tijd vaccineren waardoor ik nog altijd met het geklooi zit. Weet je wat men dan kan?

Een gok met anderen? Dat deed die M4 die mij gisteren op de N60 passeerde aan vlotjes +200 waardoor al het steengruis op mijn Porsche ketste, ook. Of vind je dat iets anders? Want het gaat over mensenlevens.

Als jij het gemakzucht wil noemen, oké. Je zou het uiteindelijk onder die noemer kunnen plaatsen waardoor ik redeneer "ach laat maar". Maar de hoofdreden waarom ik zeg "ach laat maar" staat in mijn eerste alinea. Men komt weeral hopeloos te laat.

Medische bezwaren: dat er eerder deze week iemand is overleden in rechtstreeks verband door een vaccin, da's allemaal "normaal"?
"Maar da's wel een losstaand geval", zegt men mij dan. Je zal dat losstaand geval maar zijn. Of 't zal je broer/vader maar zijn. Een cijfertje in de statistiek. Een "losstaand geval". Vandaar: I take my chances. Ik ben nooit ziek geweest, wetende dat ik altijd ben blijven voortdoen en zelfs mijn schoonzus constant ben blijven zien, zelfs als zij op een covid-afdeling werkte.

Ben je op de hoogte van het 3M-debacle rond Antwerpen? Ik ben opgegroeid in Wilrijk, en heb lang een lief gehad in Zwijndrecht, de gemeente waar die fabriek ligt. Ik heb daar ook eieren uit de tuin gegeten. Jaren lang is daar alles in de doofpot gestoken, en nu door de werken aan Oosterweel komt dit uiteindelijk aan het licht, inclusief de doofpotoperatie. En ik ben egoistisch/kortzichtig/gemakzuchtig/roekeloos? Wat met de beleidsmakers dan?
Ben je op de hoogte van de treinramp in Wetteren? Ik woonde toen in een straat die nét niet geëvacueerd moest worden, wetende dat in de straat achter mij iemand dood werd gevonden door de dampen die door de riolering binnenkwamen. Mijn buren en ik stonden op straat toen geheel toevallig de civiele bescherming in vol ornaat een riooldeksel opentrok. Ze staken er een of ander meetapparatuur in, wat onmiddellijk tilt sloeg. Ze probeerden het een tweede maal, en je zag overduidelijk een paniek-reactie bij de mannen in vol beschermend ornaat. Riooldeksel dicht en net niet met gierende banden vertrokken. Wij stonden op straat in t-shirt, short, slippers, ...
Of zoals Armand Pien mijn ouders verzekerde dat de nucleaire wolk van Tsjernobyl niet tot bij ons zou geraken?
Je bent wellicht wél op de hoogte van de pil die in de jaren 60 volledig veilig verklaard werd. Softenon was dat zeker? Net zoals onze vaccins ook echt veilig zijn?

En ik moet mij laten vaccineren omdat ik anders de huid wordt volgescholden voor roekeloos, egoistisch, gemakzuchtig, kortzichtig, ... ? Of is dat allemaal iets anders wat ik nu aanhaal?

WhatsApp Image 2021-06-19 at 11.35.03.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Je haalt er een heleboel niet ter zake doende feiten en beweringen bij. Ook voer je een aantal drogredenen op om je punt te onderstrepen. Je haalt pertinente milieu overtredingen en gebrek aan handhaving erbij. Dat is echt onzinnig en leidt af van de eigenlijke discussie. Dat verhaal over die M4? Jij haalt het aan om je gelijk te bewijzen maar in geval van vaccinatie ben jíj de bestuurder van die M4.
Je misbruikt ook nog eens de statistiek. Hoeveel corona gerelateerde doden staan er tegenover die ene vaccin dode die je opvoert? Hoeveel kans heb je om trombose te krijgen als je vliegt? Als je statistiek wilt gebruiken moet je wel begrijpen wat je met elkaar wilt vergelijken.
Je enige punt dat hout snijdt is je opmerking over Softenon. Dat is een traject geweest waarbij de wetenschap tekort is geschoten. Daarbij mis je wel volledig het punt wat voor enorme gevolgen die affaire heeft gehad voor de medische beoordelingen van medicijnen. Die is ingrijpend verzwaard waardoor die kans geminimaliseerd is. Dat heeft tot gevolg gehad dat jij nu gedachteloos een paracetamol kunt slikken. Je moest eens weten hoeveel goedkeuringstrajecten voor medicijnen er nu sneuvelen omdat er bijwerkingen zijn. Daarbij heb je in je jeugd al een hele reeks vaccinaties gehad waar je nul last van hebt gehad en die je nu een hoop voordeel op leveren. Dat je je beperkt voelt omdat je een coronapaspoort moet is luxe gemekker. Er zijn landen waar je een compleet boekwerk qua vaccins moet laten zien en dat accepteren we al jaren zonder enig commentaar.
Je kunt verder lopen mokken dat de regering te laat is met vaccineren maar je kunt andersom net zo makkelijk zeggen dat jij te ongeduldig bent en op vakantie wilt terwijl het eigenlijk nog niet kan.
 
Hoeveel redenen een mens niet moet verzamelen om iets te vergoeilijken.
Da's niet van te willen vergoeilijken. Zoals ik zei: I take my chances.

Het vaccin komt in mijn ogen, voor mijn situatie, te laat. Ik moet alsnog lopen prutsen om in het buitenland te geraken. Dan neem ik mijn risico in het al dan niet oplopen van het virus. Ik ben er volgens mij dusdanig aan blootgesteld geweest en er nooit van ziek van geweest.
De allereerste golf: mensen die recht van Ischgl terugkwamen handen geschud e.d.m., sommigen van hun lagen een week later in het ziekenhuis. Ik heb nooit het minste gevoeld.
Dan kies ik dus -mede omdat men voor mij te laat is, weeral- om mij niet te laten vaccineren.

Je haalt er een heleboel niet ter zake doende feiten en beweringen bij. Ook voer je een aantal drogredenen op om je punt te onderstrepen. Je haalt pertinente milieu overtredingen en gebrek aan handhaving erbij. Dat is echt onzinnig en leidt af van de eigenlijke discussie. Dat verhaal over die M4? Jij haalt het aan om je gelijk te bewijzen maar in geval van vaccinatie ben jíj de bestuurder van die M4.
Je misbruikt ook nog eens de statistiek. Hoeveel corona gerelateerde doden staan er tegenover die ene vaccin dode die je opvoert? Hoeveel kans heb je om trombose te krijgen als je vliegt? Als je statistiek wilt gebruiken moet je wel begrijpen wat je met elkaar wilt vergelijken.
Je enige punt dat hout snijdt is je opmerking over Softenon. Dat is een traject geweest waarbij de wetenschap tekort is geschoten. Daarbij mis je wel volledig het punt wat voor enorme gevolgen die affaire heeft gehad voor de medische beoordelingen van medicijnen. Die is ingrijpend verzwaard waardoor die kans geminimaliseerd is. Dat heeft tot gevolg gehad dat jij nu gedachteloos een paracetamol kunt slikken. Je moest eens weten hoeveel goedkeuringstrajecten voor medicijnen er nu sneuvelen omdat er bijwerkingen zijn. Daarbij heb je in je jeugd al een hele reeks vaccinaties gehad waar je nul last van hebt gehad en die je nu een hoop voordeel op leveren. Dat je je beperkt voelt omdat je een coronapaspoort moet is luxe gemekker. Er zijn landen waar je een compleet boekwerk qua vaccins moet laten zien en dat accepteren we al jaren zonder enig commentaar.
Je kunt verder lopen mokken dat de regering te laat is met vaccineren maar je kunt andersom net zo makkelijk zeggen dat jij te ongeduldig bent en op vakantie wilt terwijl het eigenlijk nog niet kan.

In principe zijn dat zaken die hier concreet niets toe bijdragen, da's allemaal maar. Ik haal die zaken erbij omdat jij mij roekeloos en egoïstisch vindt. Sorry, maar dan zijn er andere zaken (die niets met het vaccin te maken hebben, akkoord) die een veel grotere impact hebben gehad op de volksgezondheid als het over roekeloosheid of egoïsme gaat dan een individu die het vaccin niet vertrouwt; net zoals trombose bij het vliegen hier dan niet thuis hoort.
Maar als ik als dusdanig ben blootgesteld geweest aan mensen, die later in het ziekenhuis lagen, een verpleegster die op een covid-afdeling werkt ben blijven zien de hele tijd...?! Vandaar: I take my chances. Dan kan het voor mij ook wel zonder vaccin waarvan ik niet weet of dat veilig is. Softenon was ook veilig...

De vaccins die ik in mijn jeugd heb gehad, zijn wellicht ook langer getest geweest dan dit corona-vaccin. En akkoord, het is bestaande wetenschap waarop men verder gewerkt heeft.
Ik stond onlangs bij mijn apotheek voor wat pilletjes tegen de hooikoorts. Ze kon zien in haar systeem dat ik mijn uitnodiging heb gehad en polste. Ik zei dat ik het nog niet wist, maar meer dan waarschijnlijk niet. Ik haalde daar aan dat ik er zo dicht ben bij geweest qua blootstelling, en dat niemand mij kan verzekeren dat ik binnen 10 jaar geen licht geef of groen kleur, want uiteindelijk is dat vaccin er wel héél snel. Als ik dan lees dat er "weeral" iemand is overleden in rechtstreeks verband door zo'n vaccin en dat dat maar een losstaand geval is. Ze gaf me toch een heel klein beetje gelijk en dat ik het zelf moet afwegen. Nogmaals: I take my chances en dan leg ik mijn risico bij het virus, waar ik zo dicht ben bij geweest, en niet aan een vaccin dat ik "moet" krijgen waarvan men niet zeker weet wat het met mij gaat doen.
Om het in termen van de M4 te zeggen vind ik dat dan eerder berekend: ik heb geen onderliggende kwaaltjes, ik ben gezond, loop (halve) marathons, ...

Dat ik mok en mijn vakantie te vroeg kom na, euhm, meer dan een jaar? Niet iedereen heeft hier een buitenverblijfje in FR :+

Maar ik als individu wordt dan wel bestempeld als roekeloos, egoistisch, kortzichtig. Komaan.......
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met je eens dat die zaken die je aanhaalde van grote roekeloosheid getuigen maar niet als goedkeuring om het zelf ook te zijn. Daar had opgetreden moeten worden (iets met belangen en zo).
Voor wat betreft het goedkeuringstraject: dat dit voor corona vaccins zo snel gaat is omdat een hoop dingen parallel gaan ipv serieel en omdat iedereen al het andere werk ervoor laat vallen. Dan bouw je met zijn allen tegelijk aan een huis waarbij iedereen alvast zijn deel doet en je heel snel een prefab huis in elkaar zet. Bij normale trajecten doet iedereen na elkaar zijn ding en met minder mankracht. Duurt dus ook veel langer. Een normaal griepvaccin wordt trouwens helemaal niet zo grondig getest. Bestaande techniek, andere variant en gaan. Er is ook geen tijd voor uitvoerig testen omdat dan de golf al voorbij is. Die RNA techniek voor het corona vaccins is al 30jaar oud. En ja, dat er iemand aan vaccinatie overlijdt is heel zuur maar vergeet niet dat diezelfde persoon hoogst waarschijnlijk ook ernstig ziek zou zijn geworden door corona. Dat is alleen iets wat niemand wil horen.

En je moet vaker op vakantie. 1x per jaar is veel te weinig.... Dan heb je ook meer plezier van je prik +:
 
Astian....enig idee hoeveel mensen die om welke reden dan ook, niet zijn gevaccineerd, inmiddels door C zijn overleden???
Maar soit, ook vanuit eigen keuze is dit een aantal mensen hun lot geworden....
Maar jouw keuze, kan het lot van derden bepalen.......
 
Iemand al eens nagedacht hoeveel overlijdens er zijn geweest (griep), in 2019-2018-2017 (kan nog ff verder gaan, ook mensen die de griepspuit hebben gekregen), hebben ze daar ooit een frituur voor gesloten, corona doden wereldwijd tot op heden bijna 4.000.000, tel nu eens de normale griepdoden, eender welke aandoeningen die te vergelijken zijn met griep, dus geen kanker. En nu het grote gelijk van Astian, als de meesten zich fijn een spuitje zijn gaan halen (1-2, of zelf waar ze over praten 3) praat ik niet over "jaarlijks" gelijk een griepspuit, die ik nog nooit genomen heb, mijn moeder wel jaarlijks, maar ook min een week griep-ziek, logisch niet??? Maar jullie die die spuitjes hebben gekregen (onder dwang ivm reizen!!!), moeten toch niet bang zijn, jullie zijn toch (over)beschermd, en als Astian mij zou aansteken of ik hem, en we sterven een zeer gruwelijke dood(!!!) dan treft het die mensen met hun spuitje toch niet, IK BEPAAL HOE IK MIJ ERGENS WIL TEGEN BESCHERMEN, of gaan jullie ook 5 meter uit de buurt van een roker staan, om maar niets in te ademen, want daar krijg je steevast longkanker van !!!!!
 
Oh ja nog vergeten, is het gevaarlijk om een tijdje in een ziekenhuis te verblijven? Denk dat jullie nu denken (steevast, awel, een klein verhaaltje: 25/4/21 rij ik met de Gs tegen 15/20 km/h onoplettend in Malmedy, tegen een boordsteen van een goede 15 cm hoog, motor valt met de rechter cilinder op de binnenkant van mijn rechter been, net onder het gewricht, resultaat scheenbeen verbrijzeld, heeft dat iets met (griep)corona te maken, NEE, maar lig wel al van die tijd op de (na 2 operatie's) in de revalidatie, en mag nog ff blijven tot éérste week juli, man man en ich krijg maar geen corona, en dat zelfs na 2 keer na de operatie op de I.C. te hebben gelegen, heb ook eens lachend gevraagd waar toch maar allemaal die corona mensen liggen, en vooral, waarom er niet bij mij ook eens een voltallige camera ploeg komt filmen, zo gelijk ze ons doen geloven. Indien iemand de leuke fototjes van een externe-fixateur willen zien 1 ste O.P., dan de mooi ingeplante platen en een had vol houtschroeven van de 2 de O.P., laat ff weten hoe ik van de pc een fototje kan plaatsen 8-)
 
Hoppa 8-) Ah ja, heb een beetje genoeg van een Gs (3 jaar zijn genoeg, en is op de zaak afgeschreven), hopelijk in september bij PMW in Genk (mijn dealer) de XR testen, indien echt beter dan de oude, zal die besteld worden in januari.
 

Bijlagen

  • Externe-Fixateur.jpg
    Externe-Fixateur.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 17
  • Plaat -schroefjes 1.jpg
    Plaat -schroefjes 1.jpg
    335,8 KB · Weergaven: 16
  • Plaat -schroefjes 2.jpg
    Plaat -schroefjes 2.jpg
    191,5 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan