Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik vind die keyless dan juist super handig aan het tankstation.


Ik heb ook al van anderen gehoord dat dit ook wel eens kan tegensteken... 😅


Nu, allemaal leuk die extra's, zo lang het blijft werken natuurlijk.
Maar hier weer, keyless valt onder comfort, samen met de handvatverwarming... dus het gaat er zowieso opzitten. 🤷‍♂️
 
De enige schakelassistent van bmw die ik met moeite bedien is er 1 die stuk is, de rest werken allemaal feilloos :+ deel of vollast.
Leg uit hoe je precies er mee omgaat, die van mij heeft vorige week net een nacht bij de dealer geslapen ivm update nu gaat het wel beter maar ook denk ik vaak ik doe dit maar niet weer mijn bak vindt dit vast niet lekker.
 
gas houden en gewoon duidelijk schakelen. Niet gaan twijfelen in de voetbeweging die je gaat maken, daar gaat het vaak mis.
Niet gas lossen, niet stiekem je vinger op de koppelinghendel leggen, niet je voet anders gaan zetten.
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam


een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam


een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!
Je gebruikt hem waarvoor ie gemaakt is! Heb helaas geen tijd om hem af te kijken, maar het begin was goed! Hopelijk meer van dit soort filmpjes!
 
gas houden en gewoon duidelijk schakelen. Niet gaan twijfelen in de voetbeweging die je gaat maken, daar gaat het vaak mis.
Niet gas lossen, niet stiekem je vinger op de koppelinghendel leggen, niet je voet anders gaan zetten.
Oké, moet je in 1 forse klik op schakelen of beetje met gevoel het eerste deel (verende deel) en dan door schakelen.
Is het bij 4000 toeren al te doen om op te schakelen of moet je echt hoger met de toeren.

5 en 6 gaat eigenlijk nog wel aardig maar goed dat is logisch, ik ga het nog eens weer proberen als het soepel gaat vind ik het wel gaaf maar meestal krijg ik een aardige schop onder de kont 😂.
Dingen die je verder aangeeft ben ik bewust mee bezig om niet te doen ook tussen het schakelen door voet van pook af zodat alles weer in rust is voor je naar de volgende versnelling schakelt.
 
moet je in 1 forse klik op schakelen
:Y

of beetje met gevoel het eerste deel (verende deel) en dan door schakelen.
:N

Is het bij 4000 toeren al te doen om op te schakelen of moet je echt hoger met de toeren.
Mij lukt het op elk gewenst toerental wel, maar dat vergt een beetje oefening..

Dingen die je verder aangeeft ben ik bewust mee bezig om niet te doen ook tussen het schakelen door voet van pook af zodat alles weer in rust is voor je naar de volgende versnelling schakelt.

Wat op mn eigen motor wel helpt is om de pook wat langer vast te houden bij opschakelen. Maar dit is dan wel iets wat je in je hoofd ook echt moet bedenken voor het lukt.. beetje dubbel op moeilijk misschien :+
 
:Y


:N


Mij lukt het op elk gewenst toerental wel, maar dat vergt een beetje oefening..



Wat op mn eigen motor wel helpt is om de pook wat langer vast te houden bij opschakelen. Maar dit is dan wel iets wat je in je hoofd ook echt moet bedenken voor het lukt.. beetje dubbel op moeilijk misschien :+
Ik ga het proberen bedankt voor je uitleg.
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam


een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!

Sorry, geen tijd om dit hele filmpje te bekijken, zitten wellicht mooie stukken in...


Maar brandt daar een foutmelding op je dashboard?
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam

een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!

Kan jij iets zien (behalve lucht) in die linker spiegel?
 
Oké, moet je in 1 forse klik op schakelen of beetje met gevoel het eerste deel (verende deel) en dan door schakelen.
Is het bij 4000 toeren al te doen om op te schakelen of moet je echt hoger met de toeren.
Er zit een druksensor gemonteerd op het schakelpedaal. Als je een beetje druk zet, dan onderbreekt de sensor de ontsteking. Als je echter maar een beetje druk zet krijg je hooguit een stotter moment.
Je moet met een duidelijk trekkende motor de gaskraan open houden en boven de 4000 tp/m duidelijk doorschakelen, niet aaien. Het schakelen gaat beter naar mate je sneller optrekt en op hogere toerentallen overschakelt.
 
Laat me raden; het betreft een te lang filmpje waarin niet meer te zien is dan een rondje Twentse N-wegen met stoplichten.

Zit ik er ver naast :?
Ik heb er in 7 flitsen doorgegaan.
Spektakel verzekerd als je van rechtdoor rijden houd.
(Het filmpje dat Herr Agent van ons maakte vorig jaar was "iets" spectaculairder, maar ook duurder)
 
"Als je filmpjes wilt zien van stuntgedrag en art 5 uitingen, dan moet je niet bij mij zijn!" Aldus Verhulst. (maar dan zonder leestekens)

"Gras zien groeien is minstens zo boeiend!" Aldus DetoX. :+
 
Dan heb ik verrassend nieuwtje voor je. Volgens niet nader te noemen bronnen was Verhulst jaren geleden actief met zijn hayabusa turbo. Die filmpjes waren toen best populair.
Gelukkig rijd hij nu een stuk rustiger. Misschien zelfs wat overcompenseren. :+
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam


een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!
Doe je dit alleen om een filmpje te maken of heb je er ook nog plezier in zo’n rondje te rijden op de rondweg om Almelo met een stuk of 20 stoplichten.
 
Je moet met een duidelijk trekkende motor de gaskraan open houden en boven de 4000 tp/m duidelijk doorschakelen,
Al ben ik het met je eens dat met meer gas en meer toeren het beter gaat, op lage toeren en met weinig gas lukt t toch ook wel best? -O-
 
Laat me raden; het betreft een te lang filmpje waarin niet meer te zien is dan een rondje Twentse N-wegen met stoplichten.

Zit ik er ver naast :?
Ik moet bekennen dat ik een klein stukje bekeken heb, maar nog nooit zo'n saaie weg gezien om met de motor te gaan rijden ;( Daar kunnen ze beter zo'n bord 'verboden voor motoren' neerzetten dan op de dijken.
 
Al ben ik het met je eens dat met meer gas en meer toeren het beter gaat, op lage toeren en met weinig gas lukt t toch ook wel best? -O-
Bij mij doet de schakelassistent het ook prima, alleen als je niet kordaat door schakelt, dan is het net alsof je je L-plaatje verloren bent.
 
Vandaag een RS mee gekregen als vervangmotor,
Man, dat is een leuk beestje! Veel meer op mijn lijf geschreven dan een RT, jammer dat ik deze morgen al moet terug brengen, ga toch via een omweg naar dealer.
 

Bijlagen

  • IMG_20210622_185711.jpg
    IMG_20210622_185711.jpg
    205,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20210622-WA0004.jpeg
    IMG-20210622-WA0004.jpeg
    172,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210622_143526.jpg
    IMG_20210622_143526.jpg
    434,7 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan