Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Met een slooponderdeel kan je weer dezelfde problemen krijgen natuurlijk. Heb ooit die fout gemaakt met een deurbediening van mijn E39, kon na 3 maanden die klote deur weer uitelkaar halen :). Zou het gewoon even navragen en dan je keuze maken.....
 
ik heb het idee dat de starter van m'n GS inwendig kortsluiting maakt ,, dus die moet ik er uit halen en dan kijken of ik dit zelf kan oplossen of laten reviseren ,, heb ooit stage gelopen bij een revisie bedrijf, maar ik heb natuurlijk die spullen niet en geen toegang tot onderdelen.

Zou je niet gewoon gebruik maken van de garantie die je kreeg op je motor? 🤔
 
Zou je niet gewoon gebruik maken van de garantie die je kreeg op je motor? 🤔
Was ook mijn idee,
En waaraan leid je af dat de startmotor in kortsluiting ligt?
(In mijn 22 jarige GS periode nog niet van gehoord)
(Wel véél accu problemen gehad met de oliekoeler, zelfs met nieuwe accu's,
Dus zou dat eerst maar even uitsluiten.)
 
Zou je niet gewoon gebruik maken van de garantie die je kreeg op je motor? 🤔
die is inmiddels voorbij ( 3 maanden ),, en gezien dat gezeik over de accu die ze weigerde te vervangen is dat een gesloten boek
Was ook mijn idee,
En waaraan leid je af dat de startmotor in kortsluiting ligt?
(In mijn 22 jarige GS periode nog niet van gehoord)
(Wel véél accu problemen gehad met de oliekoeler, zelfs met nieuwe accu's,
Dus zou dat eerst maar even uitsluiten.)

de start spanning is te laag ondanks nieuwe en volle accu , heb dit bij warme en koude motor , al start ie na een week stil stand en als het fris is minder dan als het lekker weer is en een dag eerder nog een aardig stuk gereden.

bij het GS DOHC draadje topics vol over slechte starters, te dunne bekabeling , en waardeloze imitatie starters.

denk dat ze eigenlijk een dikkere accu in hadden moeten monteren en misschien ook een zwaardere starter gezien de stijging in compressie , ze gebruiken de zelfde starters vanaf 2004 tot 2013 ....
 
Denk dat dit wel een goed idee is, ff kijken als ik zo'n zaak in de buurt kan vinden ,, ff wat mensen bellen
de starter van mijn 1100 is al een paar keer vervangen.
De magneten komen los en dan is het gebeurt.
Dat is een kwaaltje dat best veel voor komt.
Die dingen zitten zo simpel in elkaar dat revisie heel goed te doen is.
Het is mijn eigen laksheid dat ik gewoon een nieuwe, immitatie, bestel.

Bij mijn 1200 heb ik dat probleem helemaal niet.
en had er ook nog niet van gehoord.
Maar ik geloof je direct.
Dat ik er geen probleem me heb dat wil niet zeggen dat ik een ander dat ook niet heeft.
 
Dat de startmotor het probleem was riepen we in mei al, maar met een nieuwe accu en startmotor kan je wel weer ff vooruit

je moet ergens beginnen ,, en dan is een nieuwe accu beter om te beginnen omdat de vorige accu sterk ontladen lang heeft stil gestaan . nu weet i dat ik idd voorlopig vooruit kan , en met 107 K km heeft de starter best de nodige starts gemaakt en zo best slijtage mogelijk zijn.
en een defect dat ie kortsluiting maakt
 
nee hoor!
op de linkerstep gaan staan en dan been er over.:)
Bij de uitleg van de nieuwe GSA gaf de dealer aan het juist zo te doen, ‘motor op de jiffy, voorrem inkrimpen, linkervoet op de step en rechterbeen over het zadel heen’. “ Het is een BMW en de lager van de jiffy controleren we wel tijdens de beurten”

vergeleken met mijn vorige motor (Aprilia Shiver) is het op de GSA ook allemaal wat steviger *D
 
Van Sellerie nooit van gehoord 🤔
Wel van Brooks zadels en die zitten goed :Y :)
 

Bijlagen

  • brooks zadel.jpg
    brooks zadel.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 7
Touratech zadels werden altijd door Kahedo gemaakt.

Ik wilde destijds een Touratech zadel in effen zwart, dat had Touratech niet, heb ik het via Kahedo laten doen. Wilden ze alleen (na veel zeuren) omdat het andere kleur was dan Touratech leverde, omdat ze anders een conflict met Touratech zouden krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ze zitten in Parijs. Maken goeie zadels. Doen meestal met ruil. Je stuurt een basiszadel op en je krijgt een vermaakt zadel terug. Jou basis wordt weer voor de volgende gebruikt.
 
Ze zitten in Parijs. Maken goeie zadels. Doen meestal met ruil. Je stuurt een basiszadel op en je krijgt een vermaakt zadel terug. Jou basis wordt weer voor de volgende gebruikt.
Voordeel bij Touratech is dat je het zadel later makkelijk kunt verkopen als je de motor wegdoet omdat je het originele zadel kunt terugzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan