Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoe bevalt ‘ie?
Ondanks hetzelfde model enzo toch exemplarische verschillen kunnen ontdekken?
600km erop nu! Gisteren met mijn zwager gereden. Heeft net een nieuwe 890 Adventure! Leuk! Beide motoren doen elkaar niet veel en het gevoel dat ik iets mis is er niet. Natuurlijk boven de 150km per uur, die por in de rug heb je minder met krap 100pk, maar de motor heeft vermogen genoeg mijns inziens..
Stuurt als een malle! 👍
 
Mijn Yamaha TDM 900 heeft het veld moeten ruimen 😀
 

Bijlagen

  • 9C0E235A-28F7-4961-B6B6-BEA3BDCEE732.jpeg
    9C0E235A-28F7-4961-B6B6-BEA3BDCEE732.jpeg
    587,9 KB · Weergaven: 52
Ben nog steeds blij met de Vario koffers maar heb de hardcase op de plek van het duozitje nog niet gevonden.
 
Straks na het ontbijt weer huiswaarts na 4 dagen Willingen, Sauerland.
Geboft met het weer...
Willingen is een gezellig stadje met een bruisend centrum dat op zaterdagavond zorgt voor wat dronken jeugd dat zwalkend tegen je aan botst...maar ik ben groter, dus ik won.....
Heerlijk gestuurd met Ed en Anja op hun ktm 1290gt. De 2x gs van.Shirlry en mij konden prima mee, zolang Ed niet alle pk's aansprak....dan hadden wij het nakijken....
Al met al een mooi mix van relaxed rijden tot flink pittig, maar nooit gevaarlijk.
De Mohnensee en Edersee zijn bikermagnets....prachtige vakantieplekjes waar de een paar van de talrijke terassen met onze aanwezigheid en euros verblijden...en motors kijken enzo....
Bij de Edersee raad ik.je dan ook aan om.Geronimos te bezoeken.....
In Willingen hotel Central. Betaalbaar, goed eten, net uit de drukte en garage voor de motoren..
20210814_114124.jpg
20210814_114221.jpg
20210814_114153.jpg
20210814_203549.jpg
20210814_103235.jpg
20210813_210720.jpg
20210813_143224.jpg
20210813_143229.jpg
 
Geronimo's is idd leuk als eindpunt van een mooie route. Dan vervolgens de snelweg op om in 1 klap naar huis te sjezen. Kan wel een beeetje druk zijn als het mooi weer is in het weekend
 
Ben nog steeds blij met de Vario koffers maar heb de hardcase op de plek van het duozitje nog niet gevonden.
Ik heb met een extra onderdeel van BMW de Vario topkoffer op duo zitplaats bevestigd. Is een GS uit 2011.
 

Bijlagen

  • FFE08DA8-652A-4FCB-93D2-6838537A0F1D.jpeg
    FFE08DA8-652A-4FCB-93D2-6838537A0F1D.jpeg
    281,9 KB · Weergaven: 20
Dat is niet wat ik zoek. Ik zoek een hardcase die je op de plek van je duozit kan zetten zodat je topkoffer er nog achter past. Het is het idee van een zitje maar dan met een deksel.
 
Ik moet iets kwijt over de toestand in Vaals, (3 landen punt)
Hebben ze daar een bord geplaatst (op 1 augustus) dat motoren (2-wielers!) die weg niet meer mogen nemen tijdens weekend
(Wegens te veel overlast)
Als je daar rijd ben je druk met verkeer en vooral fietsers in de gaten te houden, komt daar nog lage zon bij... schaduw... Dus bord niet gezien.
Staan er een luttele kilometer verder natuurlijk een agent die elke (nogmaals: 2-wielige) motorrijder 100€ lichter maakt.
Éénmaal alles genoteerd mag je verder😳😳😳 (overlast maken?)
Waar zit de logica?
Als het om de overlast te doen is:
Controleer dan op geluid.
Sta dan aan het bord en laat ze niet door.
Hou dan alles tegen wat overlast bezorgt.
(Want nu mocht een (lokale) go-cart club (4-wielen, maar luid!) Lekker doorrijden🤔🤔.
Dit is je reinste "incasseren" en de schatkist vullen, + motorrijders pesten!
We hadden er mee kunnen leven moest men ons een waarschuwing geven, of een billijke boete...
Maar hup 100 aftikken?
Middenstand Vaals gaat één en ander inkomsten mislopen, want mij (en mijn motorvrienden) zien ze er niet meer .

(Wij rijden met standaard uitlaten en mét respect voor elke weggebruiker! Dus van overlast is NIET meer sprake als van eender welk ander motorvoertuig!)
 
Is dezelfde verwerpelijke mentaliteit als in Zuid-Frankrijk, waar geregeld snelheidscontroles gehouden worden, … maar wel uitsluitend op motorfietsen … Porsches en andere would-be Fangio’s knallen er ongestraft door, maar elke motorrijder die 83 rijdt ipv 80 op hoofdwegen, zonder ook maar een enkel kruispunt of zijstraat , wordt onverbiddelijk bekeurd…
Is echt een haat tegenover motorrijders geworden…
 
Terug
Bovenaan Onderaan