Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik breek even in! Lees al geruime tijd mee. So no hard feelings!

Mijn GS staat te koop. Mocht iemand eentje zoeken of iemand weten die een GS zoekt, stop met zoeken als die binnen het budget valt.

BMW R1200GS - 2008 - Wilbers vering - ASC - ABS - RDC
€ 7.385,00
 
Ik breek even in! Lees al geruime tijd mee. So no hard feelings!

Mijn GS staat te koop. Mocht iemand eentje zoeken of iemand weten die een GS zoekt, stop met zoeken als die binnen het budget valt.

BMW R1200GS - 2008 - Wilbers vering - ASC - ABS - RDC
€ 7.385,00
mooi ding,, leuke aangekleed ,
 
Ja, eindelijk ga ik weer eens een beetje on-topic *O*
Wie kan me vertellen hoe ik het lampje van mijn ene verstraler kan vervangen?
Is dat gewoon een steekfitting?
Heb er aardig aan getrokken maar komt niet los; lampje met reflector eruit halen gaa ook niet. Kabeltje tekort
 
Nee, kwartslag losdraaien. Moet je wel eerst de stekker van de lamp losmaken en de hele lamp van de beugel af schroeven en de 4 torx 15 schroefjes er uit draaien
 
4 umbussen los, glas eraf.
Een antiglare dingetje eraf geschroefd en dan komt de reflector ook los.
Maar de lamp een kwartslag draaien zou het moeten doen.
Morgenochtend ga ik er nog eens een studie van maken.
Thnx in ieder geval 😊
 
Kan je aub eens een foto maken, want ik denk dat jij de LED variant van de bmw lampen hebt, en daar valt geen los lampje te wisselen
 
Kan je aub eens een foto maken, want ik denk dat jij de LED variant van de bmw lampen hebt, en daar valt geen los lampje te wisselen
Het is een 2006 model, hadden die al led dan?🤔
Volgens mij heb ik na het verwijderen van de lenskap toch wel een echt halogeenlampje zien zitten.
Maar als de motor zometeen in de garage staat maak ik een foto
 
Lijkt toch wel echt halogeen...
 

Bijlagen

  • 20220926_121054.jpg
    20220926_121054.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 53
Eindelijk dat lampje eruit (idd compleet demonteren) is het H3! 🙄
Dus met de auto even naar Leeuwarden om een.setje H3's op te halen...
Mijn lamojes zijn trouwens van sw motech (na de lens weer goed om erop te hebben gezet)
Overigens kon ik het lampje er niet zo uitdraaien door een kwartslag te draaien, het lipje is net wat te strak om de fitting van de lamp...

In iedergeval wel bedankt voor de hulp! 👍
 
Dat soort H3 lampjes zou je toch moeten kunnen verwijderen zonder de lens te demonteren veronderstel ik,
(Maar zo te zien heeft de reflector ook betere tijden gekend?)
 
En dat hebben we nu al weer ingekort tot 4 weken. want de lange versie was, vanaf en tot de NL grens zo'n 5500 km en als je dan per dag 300 km rijdt, dan zit je al 18 dagen in het zadel. Werd wat al te gortig. Overigens zijn de korte (nog altijd 4000 km.) en de lange versie van m'n routeringsinspanningen te vinden op MRA in de map: "Vrienden". Dus als je inderdaad een "MRA-vriendje" bent, dan kun je er zo bij, net zoals je dan bij een paar honderd andere routes kunt die ik aldaar beschikbaar heb plus nog een deel in de map "Openbaar". Alles opgeslagen als "track" en als je daar ook bij wilt, dan zit er maar 1 ding op. Uitzoeken hoe ik op MRA heet.

.......................................................................................Bekijk bijlage 1726556
Ik heb je nog niet gevonden op MRA, maar wel sterke interesse in deze route!
 
Vraagje :
Aangezien ik het ook lekker vind om in de winter te rijden en mijn GS op dit moment nog in nieuwstaat is ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een winterfietsje... Maar ja zoals ik hem wil kom ik al gauw op 3/4K uit dus dacht ik om maar gewoon lekker door te rijden met de GS deze winter. Iemand nog tips om hem er een beetje netjes doorheen te krijgen ?

Ik weet wel dat er al diverse pagina's over vol geschreven zijn maar wellicht heeft iemand de gouden tip... ? Afspoelen met koud water na elke rit ?
 
Hoe "ineens" heeft BMW in het verleden de GS al doen veranderen?
Er is toch weer wat sprake van die nieuwe 1300...

Ben van zin om dit najaar een nieuwe te bestellen, en alhoewel ik niet sta te springen voor een nieuw model zou het ook wat spijtig zijn moest ik nog een huidige gen. 1250 afhalen wanneer de 1300 in de showroom gaat staan.

 
Terug
Bovenaan Onderaan