Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Jaartje doorrijden en volgend jaar een nieuwe bestellen. Na een jaar zijn de meeste kinderziektes wel eruit.

Overigens heb ik met meerdere motoren een eerstejaars exemplaar gehad en eventuele problemen werden goed opgelost, ook nog na verlopen van de garantieperiode. Da's dan weer een voordeel van een eerstejaars exemplaar ....
 
Drie weken geleden nieuw rubber om laten leggen en even een praatje met de dealer gemaakt en hem de vraag gesteld wanneer de 1300 GS(A) komt. Hij bevestigd het filmpje door aan te geven dat er wordt getest met een nieuw blok (1300 CC). Aankondiging wordt verwacht na de omer van 2023 en start levering 2024. Hierbij wordt waarschijnlijk het normale introductieregime van BMW gevolgd. eerste de GS dan de GSA en daarna de overige boxermodellen.
Voor mij betekent dit dat ik nog ongeveer anderhalf jaar blijf rijden op mijn R1250GSA en dan overstap naar de R1300GSA.
Dus wie er in de markt is voor een R1250GSA wil ik zeggen: Nog even wachten over anderhalf ongeveer komt mijn R1250GSA Excl. uit 2020 full options en dan een km stand van ongeveer 30.000 km op de markt_O-
 
van die 1250 komen er vast uitloop modellen ,, vol gehangen met opties voor een scherpe prijs , koop je voor minder wel een uitontwikkelde motor zonder de bekende aanloop kwalen BMW heeft toch wel een bepaalde reputatie. en waarschijnlijk sneller leverbaar.

Na een jaar en de eerste grote update is de meeste ellende wel in beeld en op gelost.
 
Drie weken geleden nieuw rubber om laten leggen en even een praatje met de dealer gemaakt en hem de vraag gesteld wanneer de 1300 GS(A) komt. Hij bevestigd het filmpje door aan te geven dat er wordt getest met een nieuw blok (1300 CC). Aankondiging wordt verwacht na de omer van 2023 en start levering 2024.

Als het zoiets wordt dan ga ik gewoon door met mijn plan..

Iemand in de markt voor een GS 1250 Triple Black van 2022?
Tegen januari 2023 zo'n dikke 20 000km op de teller...
 
Ik rij de mijne nog een stuk verder af. Het is nu inruilen of over lange tijd. Er staat 80k op de teller. Bij mijn huidige gebruik gaat ie volgend jaar over de 100k. Nu inruilen levert een probleem op met mijn andere plannen met de centjes dus dat gaan we even niet doen. Straks inruilen levert minder op want boven de 100k. Kan ik 'm net zo goed nog verder oprijden. Rijdt namelijk prima en ik zie eigenlijk geen goeie reden voor een nieuwe.
Ik denk daarmee ook dat ik geen volgende benzine motor meer ga kopen maar (even) ga doorsparen voor elektrisch. Misschien erbij en niets inruilen. ( Kan ik nu vast heel voorzichtig thuis gaan voorbereiden....)
 
_O-

In deze tijden? Ik geloof er niets van.

denk jij dat als de voorraad 1250 nog in de showroom en opslag staat naast de nieuwe 1300 dat iemand dan nog de volle mep gaat betalen ?
die legt er liever iets bij en koopt de nieuwe 1300. men zal met een lokkertje moeten komen.
of men heeft al heel slim gezorgd dat er net genoeg 1250 gemaakt zijn om aan de vraag voldoen.

maar dan gokt men er op dat de 1300 geen oponthoud heeft, de introductie goed gaat en de machine in de smaak valt.
 
denk jij dat als de voorraad 1250 nog in de showroom en opslag staat naast de nieuwe 1300 dat iemand dan nog de volle mep gaat betalen ?
die legt er liever iets bij en koopt de nieuwe 1300. men zal met een lokkertje moeten komen.
of men heeft al heel slim gezorgd dat er net genoeg 1250 gemaakt zijn om aan de vraag voldoen.

Heb jij al ooit een GS (met boxermotor) aan een echt scherpe prijs zien verkocht worden bij BMW? 😅

Lokkertjes gaan het volgens mij niet worden... wellicht wordt de 1300 weer een stuk duurder, zodat er altijd klanten blijven bestaan voor die beter geprijsde 1250, waarvan we weten dat de laatsten meestal de besten zijn...


Ik ga persoonlijk ook liever voor een laatste gen. 1250 dan voor een eerste gen. 1300... zeker als we nu al weten dat die 1300 wellicht zo'n 150pk aan boord gaat hebben. En ik heb geen zin om nog meer BIV te betalen, de 1250 is voor mij meer dan sterk genoeg!
 
Heb jij al ooit een GS (met boxermotor) aan een echt scherpe prijs zien verkocht worden bij BMW? 😅

Lokkertjes gaan het volgens mij niet worden... wellicht wordt de 1300 weer een stuk duurder, zodat er altijd klanten blijven bestaan voor die beter geprijsde 1250, waarvan we weten dat de laatsten meestal de besten zijn...


Ik ga persoonlijk ook liever voor een laatste gen. 1250 dan voor een eerste gen. 1300... zeker als we nu al weten dat die 1300 wellicht zo'n 150pk aan boord gaat hebben. En ik heb geen zin om nog meer BIV te betalen, de 1250 is voor mij meer dan sterk genoeg!

tenzij men de 1300 zoveel hoger in de markt gaat zetten qua prijs ,, men loopt dat ook het risico dat men zich helemaal uit de markt prijst .
maar iets zegt me dat minstens 30 K in de achterzak wel nodig is .

Het word er niet leuker op.....
 
Nou veel plezier met die 1300
Ik blijf lekker op mn 1200 rijden en vrouwlief op haar 1250..
Er moeten ook nog 2 autos blijven rjjden en de schoorsteen moet blijven roken...

30k voor een motor....of 2 bij ons...pff gaat nergens meer over...
 
tenzij men de 1300 zoveel hoger in de markt gaat zetten qua prijs ,, men loopt dat ook het risico dat men zich helemaal uit de markt prijst .
maar iets zegt me dat minstens 30 K in de achterzak wel nodig is .

Verkopen gaat 'm toch... ook al moet je 30K neerleggen. Als geld echt een issue was zou je meer goedkopere alternatieven zien rijden, maar de Tiger 1200's en destijds de Supertenere's werden maar met mondjesmaat verkocht tov de GS...
Terwijl die eigenlijk in diezelfde markt zaten, en (dan zeker voor de Superten) toen ook al een pak goedkoper waren dan de GS... die eigenlijk altijd al veel geld heeft gekost.


Heb je de prijzen van HD al eens bekeken dit jaar? Die zijn zomaar even 4000-5000 euro duurder geworden... en denk je dat die nu niet meer verkocht worden?
Er zullen er altijd zijn... en blijven...
 
Verkopen gaat 'm toch... ook al moet je 30K neerleggen. Als geld echt een issue was zou je meer goedkopere alternatieven zien rijden, maar de Tiger 1200's en destijds de Supertenere's werden maar met mondjesmaat verkocht tov de GS...
Terwijl die eigenlijk in diezelfde markt zaten, en (dan zeker voor de Superten) toen ook al een pak goedkoper waren dan de GS... die eigenlijk altijd al veel geld heeft gekost.


Heb je de prijzen van HD al eens bekeken dit jaar? Die zijn zomaar even 4000-5000 euro duurder geworden... en denk je dat die nu niet meer verkocht worden?
Er zullen er altijd zijn... en blijven...


je zal een verschuiving zien men zal meer 2e hands rijden die dan duurder worden want minder nieuwe , die meer kosten, maar de vergrijzing zal het effect misschien dempen .

ik ben nu erg tevreden met de R1200GS dohc , ding doet alles wat ik wil , en rijd prima , maar het kan best zijn dat tzt wat anders op de markt komt die een vergelijkbaar pakket aan goede eigenschappen heeft maar ook een aantal andere Honda betrouwbaarheid , en zuiniger en misschien wel op euro 95
 
Drie weken geleden nieuw rubber om laten leggen en even een praatje met de dealer gemaakt en hem de vraag gesteld wanneer de 1300 GS(A) komt. Hij bevestigd het filmpje door aan te geven dat er wordt getest met een nieuw blok (1300 CC). Aankondiging wordt verwacht na de omer van 2023 en start levering 2024. Hierbij wordt waarschijnlijk het normale introductieregime van BMW gevolgd. eerste de GS dan de GSA en daarna de overige boxermodellen.
Voor mij betekent dit dat ik nog ongeveer anderhalf jaar blijf rijden op mijn R1250GSA en dan overstap naar de R1300GSA.
Dus wie er in de markt is voor een R1250GSA wil ik zeggen: Nog even wachten over anderhalf ongeveer komt mijn R1250GSA Excl. uit 2020 full options en dan een km stand van ongeveer 30.000 km op de markt_O-
Om het plaatje compleet te maken. Het is onderstaande motor.
 

Bijlagen

  • 3781.JPEG
    3781.JPEG
    375 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
De motoren die nu in de garage staan voldoen voor mij om mijn motorleven mee vol te maken...
Ik ben nu 64 en hoop nog plm 10jr te kunnen rijden...
Nou...dat houden ze nog wel vol...😁😁😁
Ik denk en hoop dat er nog ééntje bijkomt, waarna de 1200 verdwijnt , de 1250 naar B komt en de ultieme 1300 naar F gaat … en dan moet mijn verzameling gemotoriseerde tweewielers , inclusief de BMW scooter , het maar volhouden totdat Magere Hein of Huize Grafzicht het roer overnemen … :+ 8)7
 
Verkopen gaat 'm toch... ook al moet je 30K neerleggen. Als geld echt een issue was zou je meer goedkopere alternatieven zien rijden, maar de Tiger 1200's en destijds de Supertenere's werden maar met mondjesmaat verkocht tov de GS...
Terwijl die eigenlijk in diezelfde markt zaten, en (dan zeker voor de Superten) toen ook al een pak goedkoper waren dan de GS... die eigenlijk altijd al veel geld heeft gekost.


Heb je de prijzen van HD al eens bekeken dit jaar? Die zijn zomaar even 4000-5000 euro duurder geworden... en denk je dat die nu niet meer verkocht worden?
Er zullen er altijd zijn... en blijven...
Ik denk dat het als statussymbool dienst gaat doen, net zoals een Rolex etc :r. 'Kijk eens hoeveel geld ik heb!'. Misschien dat de HD rijders daarom zelden terug groeten, je bent van een andere stand _O-.

(Disclaimer: ik heb nog nooit op zo'n ding gereden, misschien is het wel levensgevaarlijk om je stuur los te laten)
 
Ik denk dat het als statussymbool dienst gaat doen, net zoals een Rolex etc :r. 'Kijk eens hoeveel geld ik heb!'. Misschien dat de HD rijders daarom zelden terug groeten, je bent van een andere stand _O-.

(Disclaimer: ik heb nog nooit op zo'n ding gereden, misschien is het wel levensgevaarlijk om je stuur los te laten)
niet alle HD's zijn duur , maar een opgetuigde K1600 GTL of R18 of een exotische italiaan vlieg je ook zo over de 35 K heen.
 
Ik denk dat het als statussymbool dienst gaat doen, net zoals een Rolex etc :r. 'Kijk eens hoeveel geld ik heb!'. Misschien dat de HD rijders daarom zelden terug groeten, je bent van een andere stand _O-.

Je weet toch dat er veel motorrijders zijn die net zo denken over BMW-rijders?

Beetje jammer dat stigmatiseren, vind je niet?

(Disclaimer: ik heb nog nooit op zo'n ding gereden, misschien is het wel levensgevaarlijk om je stuur los te laten)


Moet je zeker eens doen... ik heb eens een testrit gedaan met een Electra Glide... moest ik geld en ruimte genoeg hebben, er stond er al lang één in mijn garage. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan