Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb mijn laatste ritje gemaakt, nog even op de nieuwe Conti trail attack 3. Eerste indruk is goed, maar ligt het aan mij of is het verbruik hoger?
Staat nu in de winterstalling bij dealer vanwege gebrek aan garage. Het is niet anders.
Ik kon de RA3 gewoon niet te pakken krijgen hier in B,
Ben dan maar voor de Dunlop Roadsmart gegaan, valt ook niet tegen moet ik zeggen.
 
Hoe definieer je slecht? Welke maatstaf / welke referentie houd je aan? Er zijn wel degelijk banden die onder de maat presteren, zoals de A41's die af fabriek worden gemonteerd op de 1250's; bij nat wegdek nemen die al het vertrouwen weg.
 
De gemiddelde mooiweer rijder zal geen problemen met die banden hebben en zal na zo'n 4 jaar een nieuw setje bij de dealer laten monteren. Ik vond ze vreselijk ....
 
Oke op m.n zwarte lijst dus A41 niet voor regen.
Dank je moet nog veel leren.
Ik rij vaak op noppenbanden en dan ook nog vaak met NHS code.
Want die blijven langer heel tijdens vakantie.
Maar na 4000km is het wel klaar.
En tijd om weer naar huis te gaan.
 
Aangepaste versie na opmerking A.S. Moto :

Vermijd ook maar de MICHELIN Anakee 3 : zeer lawaaierig, slechte grip IN DE REGEN, snelle slijtage… en ook ooit OEM door BMW op nieuwe GSen geplaatst onder het motto « kwaliteit is goed, maar winst is beter » 8)7
 
Laatst bewerkt:
Vermijd ook maar de MICHELIN Anakee 3 : zeer lawaaierig, slechte grip, snelle slijtage… en ook ooit OEM door BMW op nieuwe GSen geplaatst onder het motto « kwaliteit is goed, maar winst is beter » 8)7

Wat betreft lawaai ben ik mee.. maar grip?
Ik heb er daar al hellingshoeken mee zien rijden waar er velen het benauwd van krijgen, alleen maar door naar te kijken.


Banden, zoveel meningen, maar allemaal gebaseerd op wat afspeeld in dat ene koppeke.
Dat éne schuivertje maakt dat de band rommel voor de ene, terwijl de andere er naar volle tevredenheid een tweede set van laat monteren.
 
Hier is trouwens de kogel door de kerk, deze maand nog de offerte omzetten in een bestelbon.
De GS maakt plaats voor een GSA.

De mijne gaat dus van eigenaar mogen wisselen, beschikbaar in januari. Meer info via pb.
 
Wat betreft lawaai ben ik mee.. maar grip?
Ik heb er daar al hellingshoeken mee zien rijden waar er velen het benauwd van krijgen, alleen maar door naar te kijken.


Banden, zoveel meningen, maar allemaal gebaseerd op wat afspeeld in dat ene koppeke.
Dat éne schuivertje maakt dat de band rommel voor de ene, terwijl de andere er naar volle tevredenheid een tweede set van laat monteren.
Gezien de vele slechte commentaren op o.m. dit forum over de MICHELIN Anakee 3, gaat het niet over “dat ene koppeke”.

Ik ben zelf tweemaal bijna onderuitgegaan in F met de toen nét uitgebrachte Anakee 3 (die “in nauwe samenwerking met BMW werd ontwikkeld” !!!l ) op (nog) natte weg en ik deed het toen af als exemplarisch en mijn eigen fout… , maar was toch blij dat ik na minder dan 3.000 km een andere set banden MOEST kopen, wegens totaal versleten.

Mijn volgende LC werd nieuw afgeleverd in B, opnieuw voorzien van de Anakee 3 , en al voor de eerste 1.000 km inspectie, was ik opnieuw bijna onderuit gegaan, ditmaal in de regen…. tijdens die eerste beurt kwamen er dan ook al METZELERS op liggen…

Noch ervoor, noch erna heb ik dergelijke schrikmomenten gehad met andere banden… en dan zegt mijn “ene koppeke “ : MICHELIN ANAKEE 3 zijn rotbanden.

Omdat mijn eigen 3 bijna-crashes in het nat gebeurden, heb ik mijn bovenstaand bericht aangepast, maar de grip op droog wegdek in de bergen was ook niet fameus…
 
Laatst bewerkt:
banden is echt iets persoonlijks ,,, maar je hoort wel vaker slechte dingen over de annekee 3 dus vindik dat er wel aanwijzingen zijn om kritisch naar die band te kijken.
 
Straks deze op gaan halen

294-2.jpg
 
Oke op m.n zwarte lijst dus A41 niet voor regen.
Dank je moet nog veel leren.
Ik rij vaak op noppenbanden en dan ook nog vaak met NHS code.
Want die blijven langer heel tijdens vakantie.
Maar na 4000km is het wel klaar.
En tijd om weer naar huis te gaan.
Fabrikanten kunnen een contract met een bandenfabrikant hebben waardoor ze niet de beste band kunnen monteren. In het blad Motoplus viel een motor tijdens een test zo tegen dat ze die eens op andere banden hadden gezet en kwam die motor op de 1e of 2e plek plaats terecht ipv ergens onderaan.
Voor noppenbanden al eens naar Motoz gekeken? Gaan lang mee en bevallen goed is het verhaal. Over een tijdje kan ik dat hopelijk bevestigen :) Mag ook wel want ze zijn best duur en je vindt ze niet om de hoek (ik niet tenminste), ik heb ze in België besteld.
 
Banden......ok, my 2 cents....

Aangezien ik toch nooit van het asfalt af ga, heb ik altijd wegbanden..
Beste ervaringen met de dunlops...eerst de roadsmart3 en nu de 4
Bochtengedrag blijft goed ook als de banden slijten...over rijden in de regen kan ik niet veel zeggen want dat doe ik alleen als het mij " over komt".....(bv vakantie) ik doe ook veel kms mogelijk mede omdat ik inmiddels een stuk relaxter rijd..
Op de RS liggen nu T32gt...die kon ik erg goedkoop om laten leggen en bovendien 2jr lekgarantie....kan nog niet veel zeggen over deze band...
Onder de v strom liggen de A41..niet te verwarren met de banden die Erwin noemde..
De A41 vind ik echt fantastisch.. superfijne grip en ......ook als het nat is...en verslijten heeeeel langzaam...nu 13k mee gereden en ik schat in nog 70% profiel over......tja..ik weet het....met een v strom trek je niet de straatstenen uit de grond.....dat helptvast in veel kms...maar toch.....😁
Na de winter gaan er ook nwe banden onder de 1250gs van Shirley....dat worden ook de roadsmart 4
 
Fabrikanten kunnen een contract met een bandenfabrikant hebben waardoor ze niet de beste band kunnen monteren. In het blad Motoplus viel een motor tijdens een test zo tegen dat ze die eens op andere banden hadden gezet en kwam die motor op de 1e of 2e plek plaats terecht ipv ergens onderaan.
Voor noppenbanden al eens naar Motoz gekeken? Gaan lang mee en bevallen goed is het verhaal. Over een tijdje kan ik dat hopelijk bevestigen :) Mag ook wel want ze zijn best duur en je vindt ze niet om de hoek (ik niet tenminste), ik heb ze in België besteld.
Motoz is heel duur geworden.
Welke banden eigenlijk niet?
De prijzen schieten omhoog.
Motoz in Marokko opgereden ik moest in portugal wisselen van Achterband.
Dus ook z.on beetje op na 4000km
 
Motoz is heel duur geworden.
Welke banden eigenlijk niet?
De prijzen schieten omhoog.
Motoz in Marokko opgereden ik moest in portugal wisselen van Achterband.
Dus ook z.on beetje op na 4000km
Heb de laatste vakantie mitas C02 stonemaster brute band.
En voor erg wennen maar en goedkoop en ik rij er de vakantie mee uit.
Dat is voldoende.
Reed eerder ook nog met mousse.maar vond dat te prijzig
 
Banden......ok, my 2 cents....

Aangezien ik toch nooit van het asfalt af ga, heb ik altijd wegbanden..
Beste ervaringen met de dunlops...eerst de roadsmart3 en nu de 4
Bochtengedrag blijft goed ook als de banden slijten...over rijden in de regen kan ik niet veel zeggen want dat doe ik alleen als het mij " over komt".....(bv vakantie) ik doe ook veel kms mogelijk mede omdat ik inmiddels een stuk relaxter rijd..
Op de RS liggen nu T32gt...die kon ik erg goedkoop om laten leggen en bovendien 2jr lekgarantie....kan nog niet veel zeggen over deze band...
Onder de v strom liggen de A41..niet te verwarren met de banden die Erwin noemde..
De A41 vind ik echt fantastisch.. superfijne grip en ......ook als het nat is...en verslijten heeeeel langzaam...nu 13k mee gereden en ik schat in nog 70% profiel over......tja..ik weet het....met een v strom trek je niet de straatstenen uit de grond.....dat helptvast in veel kms...maar toch.....😁
Na de winter gaan er ook nwe banden onder de 1250gs van Shirley....dat worden ook de roadsmart 4

Wat betreft banden zal men het nooit eens worden :N Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Bij mij hebben ze afgelopen week bij de BMW dealer er een Michelin Road 6 achterband onder gegooid... Ik vond de prijs +/- € 280,- ( excl. montage ) wel wat aan de stevige kant.
 
Alleen een achterband? Wat heb je voor?

En banden bij de dealer zijn altijd stevig van prijs.... Net als remblokken/-schijven. Daarmee wordt het pand gefinancieerd.

Het betreft alleen de achterband, voor ligt er volgens mij een Michelin Road 5 onder ( deze was nog in orde )

Bij de volgende beurt over 10K zullen waarschijnlijk beide banden vervangen gaan worden maar dat laat ik dan wel elders doen.. Aangezien ik een gewone huis, tuin en keuken rijder ben kan er wellicht ook nog een wat voordeliger alternatief op...
 
Bij mijn BMW-dealer in F kost een set PIRELLI SCORPION TRAIL 2, gemonteerd op de motor : € 350 (zeer zorgvuldig uitgevoerd met zwarte balanceergewichtjes op de zwarte velgen) .

Bij de Franse keten DAFY : € 290 (soms € 260 als er een actie loopt), maar dan is het achterwiel niet gebalanceerd en ik heb al eens wat schade aan de verf van de velgen gehad.

Over de prijzen van mijn -overigens uitstekende- BMW-dealer in B spreek ik niet eens... .
 
Laatst bewerkt:
ik snap best dat kwaliteit geld kost, maar er zijn wel grenzen.

maar als je ergens staat met een onrepareerbare band , heb je ff weinig keuze....
 
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en heb net basecamp geinstalleerd. Via Garmin Express zie ik gewoon (na ellendiglang wachten voor mijn gevoel) de XT gekoppeld maar in basecamp blijft ie zeggen dat het geval niet te vinden is.
Hoe kan ik in basecamp de XT zichtbaar maken? Ik kan 'm wel selecteren bij de opties maar daar kom ik ook geen steek verder mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan