Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Geen idee Marc.. schijnt een dag of 5 a 6 te duren voordat je wat merkt..
Normaal heb ik genoeg aan 6 uren slaap...de laatste 2 nachten met gemak 14 uren per nacht.. en nog geen energie....heel bizar dit
 
Veel beterschap beiden,
Wij hebben 't rotbeestje een maand of 2 geleden op bezoek gehad, paar dagen snel vermoeid geweest, wat veel hoesten en niezen,...
Die vervelende hoest bleef enkele weken langer hangen dan de rest van de symptomen, al bij al viel 't wel mee.
Hopelijk ook voor jullie.
 
Adaptive CC is vaak een pest en wordt door mij onmiddellijk uitgeschakeld in de auto... , zodat ik op de gewone CC rijd.

Vroeger was de afstand die behouden wordt tussen jezelf en de voorligger nog redelijk beperkt, maar sinds enkele jaren heeft ook BMW de minimumafstand dermate vergroot, dat er voortdurend een aanzienlijk gat ontstaat, dat telkens weer gevuld wordt door voertuigen die voor je komen rijden... met als gevolg dat jouw auto telkens weer in de remmen gaat om opnieuw een grotere onderlinge afstand te creëren.

Zeker op de motor heb ik GEEN ENKELE behoefte aan plotse ingrepen vanuit de Adaptieve CC , wanneer die oordeelt dat je ineens moet remmen omdat er 300 meter voor je een vrachtwagen beslist om tergend traag een andere vrachtwagen te gaan inhalen... of, erger nog, wanneer een wagen voor je een beetje naar de middellijn uitwijkt en de Adaptieve CC foutief oordeelt dat dit een obstakel gààt worden en dan maar ineens in de remmen gaat...

Ofte : alweer een nutteloze, dure, aan pannes en complicaties onderhevige gadget, waaraan niemand behoefte heeft, maar die ons in de strot geramd wordt "omdat de concurrentie ze ook aanbiedt"....

Nijdig ? Ikke ? :+
 
Laatst bewerkt:
Adaptieve cruisecontrol is dan ook iets dat pas werkt wanneer elke verkeersdeelnemer ermee uitgerust zal zijn...
Tot het zover is... moet ik het ook niet hebben.



Volgens mij is het echt crisis..
Motor staat nu toch al enkele dagen op 2dehands, en tot nu geen reactie, zelfs nog niet eens een bod gehad. 🤔

En ik die dacht dat een GS zichzelf zou verkopen.. de Supertenere die ik vorig jaar te koop plaatste had precies meer interesse. 😅


Zal 'm eens gaan poetsen en wat meer foto's nemen.
 
cc op een motor ?? en dan adaptive ook nog ? dat probleem ken ik ,, in de Skoda gebruik ik het nooit wel de gewone cc

op de snelweg en saaie provinciale wegen kan ik me cc voorstellen maar zoals ik graag met de GS rij zou ik het heel weinig gebruiken.

bochten ABS lijkt me wel nuttig .
 
Adaptieve cruisecontrol is dan ook iets dat pas werkt wanneer elke verkeersdeelnemer ermee uitgerust zal zijn...
Tot het zover is... moet ik het ook niet hebben.



Volgens mij is het echt crisis..
Motor staat nu toch al enkele dagen op 2dehands, en tot nu geen reactie, zelfs nog niet eens een bod gehad. 🤔

En ik die dacht dat een GS zichzelf zou verkopen.. de Supertenere die ik vorig jaar te koop plaatste had precies meer interesse. 😅


Zal 'm eens gaan poetsen en wat meer foto's nemen.
Meeste mensen kopen een jonge bmw liever bij de dealert, jouwe heeft nog fabrieksgaranyie dus zou op zich geen probleem moeten zijn. De tijd is ook wat ongelukkig zo vlak voor de winter.
 
Niet alleen de ongunstige verkoopperiode speelt een rol , denk ik. Er zijn ook weer volop nieuwe motoren voorradig en in B gelden vanaf december ook de Saloncondities, waarop velen wachten .

Ik vrees dat je net te laat bent om van de hausse van de tweedehandsmotoren te kunnen profiteren .

Een nog jonge C400X (ex-demo) staat ook al een maand te koop bij mijn dealer en voorheen waren die scooters steevast na 2-3 dagen verkocht .

Goed dat ik een vaste overnameprijs voor de mijne ben overeengekomen met mijn dealer, want ik zou hem zelf nu liever niet particulier willen verkopen , ofschoon scooters vaker nog in de winter worden gebruikt dan motoren ,

Jij hebt toch ook een overnamedeal in gedachten voor jouw GS ?
 
Niet alleen de ongunstige verkoopperiode speelt een rol , denk ik. Er zijn ook weer volop nieuwe motoren voorradig en in B gelden vanaf december ook de Saloncondities, waarop velen wachten .

Bij BMW zijn die condities er al.


Ik vrees dat je net te laat bent om van de hausse van de tweedehandsmotoren te kunnen profiteren .

Ik wil niet profiteren, gewoon de GS aan een eerlijke prijs van de hand doen. Bij de dealer gaan ze veel meer vragen, en uiteindelijk maakt het, met nog +4 jaar garantie te gaan, voor de koper niets uit.

Jij hebt toch ook een overnamedeal in gedachten voor jouw GS ?

Heb vanmiddag een overnameprijs gevraagd aan mijn dealer, voor het geval dat ik 'm particulier niet verkocht ga krijgen.
Misschien gaat mijn particuliere prijs dan nog mooier worden..




Eerlijk gezegd had ik een stormloop van berichten verwacht, sta er toch wel wat van te kijken dat er gewoon nog geen enkele reactie is gekomen.

Toen ik m'n Tenere te koop zette vorig jaar had ik op de eerste dag al een hoop reacties.


En ik maar denken dat een GS zo populair is. 😅
 
Adaptive CC is vaak een pest en wordt door mij onmiddellijk uitgeschakeld in de auto... , zodat ik op de gewone CC rijd.

Vroeger was de afstand die behouden wordt tussen jezelf en de voorligger nog redelijk beperkt, maar sinds enkele jaren heeft ook BMW de minimumafstand dermate vergroot, dat er voortdurend een aanzienlijk gat ontstaat, dat telkens weer gevuld wordt door voertuigen die voor je komen rijden... met als gevolg dat jouw auto telkens weer in de remmen gaat om opnieuw een grotere onderlinge afstand te creëren.

Zeker op de motor heb ik GEEN ENKELE behoefte aan plotse ingrepen vanuit de Adaptieve CC , wanneer die oordeelt dat je ineens moet remmen omdat er 300 meter voor je een vrachtwagen beslist om tergend traag een andere vrachtwagen te gaan inhalen... of, erger nog, wanneer een wagen voor je een beetje naar de middellijn uitwijkt en de Adaptieve CC foutief oordeelt dat dit een obstakel gààt worden en dan maar ineens in de remmen gaat...

Ofte : alweer een nutteloze, dure, aan pannes en complicaties onderhevige gadget, waaraan niemand behoefte heeft, maar die ons in de strot geramd wordt "omdat de concurrentie ze ook aanbiedt"....

Nijdig ? Ikke ? :+
Ligt een beetje aan je gebruik en instelling.
Ik heb adaptieve cc in auto en motor en gebruik het vaak.
Je hebt een punt als het druk verkeer is, dan is adaptieve cc vervelend. Maar dan gebruik je gewone cc ook veel minder effectief. Is het iets rustiger en heb je niet continu invoegers, dan rijdt het juist ontzettend fijn vind. Normaal verkeer buiten de spits, maar helemaal op vakanties of buitenlandreizen over de snelweg.
Rij je vooral tijdens spits op de snelweg of amper snelweg, dan snap ik dat de toegevoegde waarde beperkt is.

Op de motor gebruik ik het wel minder dan in de auto. Reden: motor woon-werkverkeer is vaak drukker en in de vrije tijd rij ik weinig snelweg met de motor.
 
Bij BMW zijn die condities er al.




Ik wil niet profiteren, gewoon de GS aan een eerlijke prijs van de hand doen. Bij de dealer gaan ze veel meer vragen, en uiteindelijk maakt het, met nog +4 jaar garantie te gaan, voor de koper niets uit.



Heb vanmiddag een overnameprijs gevraagd aan mijn dealer, voor het geval dat ik 'm particulier niet verkocht ga krijgen.
Misschien gaat mijn particuliere prijs dan nog mooier worden..




Eerlijk gezegd had ik een stormloop van berichten verwacht, sta er toch wel wat van te kijken dat er gewoon nog geen enkele reactie is gekomen.

Toen ik m'n Tenere te koop zette vorig jaar had ik op de eerste dag al een hoop reacties.


En ik maar denken dat een GS zo populair is. 😅
Waar vind je dan die Saloncondities ?
Op de site staat nog niets vermeld .
Zijn ze interessant voor jouw keuze ?
 
Idd niet het beste jaargetijde en particuliere verkoop maakt het zeker niet makkelijker ook al zit er nog garantie op. Nu lees ik op het GS forum weer dat 1250’s wel eens problemen kunnen hebben met een warme start, een ratel in de L cilinder zo zijn er meerdere issues. Ik zou nog eerder een Duc Multistrada durven kopen (grapje).
En er staan op de Nederlandse verkoop sites ruim honderd Twaalfhonderdvijftig’s te koop! Erg veel toch!
Wat zou dat eigenlijk betekenen?
Ikzelf ben wel in de markt voor een jonge GS/A dus een 1250 maar ik ben nog niet overtuigd.
 
Waar vind je dan die Saloncondities ?
Op de site staat nog niets vermeld .
Zijn ze interessant voor jouw keuze ?

Ze noemen het nu gewoon herfstdeals.. en net als vorig jaar zal er geen of een te verwaarlozen verschil zijn met de "echte" saloncondities die nog maar af te wachten zijn nu er geen salon gaat zijn.

Ik heb goede voorwaarden gekregen. 😎
 
Ikzelf ben wel in de markt voor een jonge GS/A dus een 1250 maar ik ben nog niet overtuigd.

Als je een GS wil zou ik niet twijfelen..., allez, niet dat ge de mijne moet kopen he.. maar gewoon een 1250GS, om het even waar.

Er staan er op die Nederlandse sites genoeg te koop...

(alleen gaat die van mij voordeliger zijn, dat dan weer wel)
 
Dat zou een optie kunnen maar zou eerst m’n R1200RT lc uit ‘19 moeten verkopen.
Op inruil zit jij niet te wachten neem ik aan.
 
Ze noemen het nu gewoon herfstdeals.. en net als vorig jaar zal er geen of een te verwaarlozen verschil zijn met de "echte" saloncondities die nog maar af te wachten zijn nu er geen salon gaat zijn.

Ik heb goede voorwaarden gekregen. 😎
Goed voor jou, maar de herfstdeals (afgelopen sinds 15/11) zijn niet te verwarren met de interessantere Salon Deals, die op 1/12/22 van start gaan.

Zij het dat de GS(A) zo vanzelf verkocht wordt, dat de Belgische importeur traditioneel niet veel moeite doet voor dit model...

Voor de C400GT (die niet begrepen was in de Herfstdeals) is het dus wél de moeite om pas te tekenen als de Salon Deals van kracht worden...
 
Laatst bewerkt:
Goed voor jou, maar de herfstdeals (afgelopen sinds 15/11) zijn niet te verwarren met de interessantere Salon Deals, die op 1/12/22 van start gaan.

Zij het dat de GS(A) zo vanzelf verkocht wordt, dat de Belgische importeur traditioneel niet veel moeite doet voor dit model...

Interessante salondeals op een GS/GSA 1250 heb ik nog nooit gezien..

Op de 750GS in 2020 kregen we 1600€ korting, allez.. we mochten voor 1600€ opties kiezen. Iets wat je toch zou doen, dus dat vond ik wel een goede deal.
Voor de 1250 denk ik niet dat er zo'n acties gaan zijn.. of ooit geweest zijn.


Wist niet dat die herfstdeals al afgelopen waren trouwens. 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan