Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Weet niet of jij wel eens in buitenland scheurt met je auto maar het is toch heerlijk om die bochten te snijden.
En nee ik geef nooit richting aan.
Als er geen auto voor me of achter me rijd
Mij is geleerd om steeds je rijvak te houden, zo kom je minder voor onaangename verrassingen.
(En ik spreek uit ervaring! Ik heb op de Platzerwazel oog in oog gereden met een GS rijder die zijn bocht sneed, schouders hebben nét niet geraakt, maar de fun was er af die dag.)
 
Mijn ouders hebben me ook veel geleerd.
Maar of ik me eraan hou??
Heb het over overzichtelijke bochten.
Stuk of drie achter elkaar waar je zo doorheen kan kijken.
En dan dat getril aan je stuur.
Want je rijd over de streep
Ik wordt er zenuwachtig van.
Wil graag zelf sturen.
Evenals alarm op de camping kom er voor m.n rust en hoef niet de hele avond alarmbliepjes te horen en fikkerende knipperlichten.
Tuurlijk is het prettig voor een dofe dat ze knipperen.
Maar gaan dan op een doven camping staan.
Ik bedoel wordt onderhand gewoon verdrietig van al die ongevraagde extra,s op auto en motor.
En ja tuurlijk is centrale portiervergrendeling prettig.
Electrisch spiegels soms.
Airco liever niet.
Op de motor heb ik ook geen airco.
 
Mij is geleerd om steeds je rijvak te houden, zo kom je minder voor onaangename verrassingen.
(En ik spreek uit ervaring! Ik heb op de Platzerwazel oog in oog gereden met een GS rijder die zijn bocht sneed, schouders hebben nét niet geraakt, maar de fun was er af die dag.)

Mij ook hoor, maar ook zonder van je rijstrook te gaan begint dat stuur te beven... neem maar eens een sportieve bocht naar rechts met je wielen net wel op die witte lijn...

Strontvervelend.
 
Laatst via het werk een "shuttle-auto" besteld. Doe maar wat, moet ermee van het noorden naar bilthoven en verder niets.
Adaptive cruisecontrol én lane assist 8)7
Vast fijn voor sommigen maar met mijn (toch wel wat werkgeerelateerde) rijstijl een doffe ellende! Trillend stuur, knipperende lampjes en dat inhouden van de cc.
Nah, ik hou het prive wel bij mijn captur zonder al die snufjes.
😉
 
Lastige (recessie) tijd om een (dure) motor te verkopen -O-


Precies wel ja...


Maar ik stoot ook keer en keer op het feit dat zo'n jonge motor/auto toch nog steeds liefst bij een dealer gekocht wordt.. ook al kost het ding daar een paar duizend euro's meer.
En dat vind ik dan wel weer jammer...

Heb mijn vraagprijs op 2dehands nu op 20500€ staan, da's minder dan de gangbare vraagprijs voor zo'n motor van amper 10 maanden oud.
En dan zit er nog rek op he... want uiteindelijk koopt niemand als ze niet hebben kunnen onderhandelen.

En toch zie ik het weer gebeuren dat deze aan een handelaar verkocht gaat worden om dan een week later door een particulier gekocht te worden met de nodige extra euro's..

En de garantie? Die blijft gewoon hetzelfde... 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Precies wel ja...


Maar ik stoot ook keer en keer op het feit dat zo'n jonge motor/auto toch nog steeds liefst bij een dealer gekocht wordt.. ook al kost het ding daar een paar duizend euro's meer.
En dat vind ik dan wel weer jammer...

Heb mijn vraagprijs op 2dehands nu op 20500€ staan, da's minder dan de gangbare vraagprijs voor zo'n motor van amper 10 maanden oud.
En dan zit er nog rek op he... want uiteindelijk koopt niemand als ze hebben kunnen onderhandelen.

En toch zie ik het weer gebeuren dat deze aan een handelaar verkocht gaat worden om dan een week later door een particulier gekocht te worden met de nodige extra euro's..

En de garantie? Die blijft gewoon hetzelfde... 🤷‍♂️
Tja , als verkoper loop je het risico dat crapuul je motor pikt tijdens een proefrit en als koper vraag je je af waarom iemand in godesnaam een zo jonge motor weer verkoopt, tenzij het een maandagsexemplaar is… allemaal geen aansporingen voor een particuliere verkoop .

Ik heb wel de (ruime) ervaring dat de eerste, die uiteindelijk komt kijken, bijna steeds mijn motor ook daadwerkelijk koopt, gezien zijn nieuwstaat, maar tegenwoordig slik ik mijn verlies en laat ik mijn brommers over aan mijn dealer ... geen gezanik, geen ergernis en geen risico dat de koper achteraf wat te mekkeren heeft als er , de Wet van Murphy indachtig, toch wat mis is met het voertuig in kwestie…
 
Airco liever niet? Met die zomers die we tegenwoordig hebben? Klimaatregeling in de auto is prio 1 hier!
Heb airco in de auto laatst de radiator vervangen.
Moet hem nog steeds opnieuw laten vullen.
Laatste zomervakantie portugal geen airco aan in de auto.
Veel of weinig ramen open.
Heerlijk geen temperatuur verschillen als je weer eens uitstapt.
 
Tja , als verkoper loop je het risico dat crapuul je motor pikt tijdens een proefrit en als koper vraag je je af waarom iemand in godesnaam een zo jonge motor weer verkoopt, tenzij het een maandagsexemplaar is… allemaal geen aansporingen voor een particuliere verkoop .

Ik heb wel de (ruime) ervaring dat de eerste, die uiteindelijk komt kijken, bijna steeds mijn motor ook daadwerkelijk koopt, gezien zijn nieuwstaat, maar tegenwoordig slik ik mijn verlies en laat ik mijn brommers over aan mijn dealer ... geen gezanik, geen ergernis en geen risico dat de koper achteraf wat te mekkeren heeft als er , de Wet van Murphy indachtig, toch wat mis is met het voertuig in kwestie…
Waarom zouden ze je motor pikken?
Heb laatste de R9T verkocht.
Eerst centjes op tafel dan rijden.
Je roze papiertje hoef ik niet te zijn heb al rijbewijs.
Heb er al meer als 30 verkocht gaat tot nu goed
 
Oja, gisteren eerste bod binnen op de GS...

17000€.. -O-


Het zal aan mij liggen, en ik hoef absoluut geen dealerprijs te ontvangen, maar 17K is toch echt wel bij de haren getrokken, niet?
Als iemand een bod doet van 17K op 20,5 vraagprijs, dan zie ik dat als een koopsignaal en aanleiding voor een gesprek. In een 1 op 1 naast de motor trek ik iemand meestal richting de verkoopprijs die ik in mijn hoofd heb.
 
Als iemand een bod doet van 17K op 20,5 vraagprijs, dan zie ik dat als een koopsignaal en aanleiding voor een gesprek. In een 1 op 1 naast de motor trek ik iemand meestal richting de verkoopprijs die ik in mijn hoofd heb.

Iemand die 17K biedt op een GS van amper 10 maand oud denkt volgens mij vooral dat ik in geldnood zit.. en wil snel een slag thuishalen.
Wie op zoek is naar een jonge GS kent de prijzen.. en biedt naar waarde.

Maar het zal aan mij liggen... heb ik altijd met die verkoopssites..
 
Leukste geval is.
Mooie nwe. Duc.
Prijs ergens rond de 30k.
Jonge gast met vriendin.
Bakkie koffie lullen over motors.
Rijbewijs achter gelaten met vriendin.
Meneertje gaat proefritje maken.
Vriendinnetje vraagt na tijdje of de mensen een taxi voor haar willen bestellen.
Ze was ingehuurd voor half uurtje.
Meisje weg met de taxi gastje met de Duc.
En een nep rijbewijs liet hij achter.

Vaak ben je te bang.
Als ik een dikke GS zou verkopen.
Ging ik ff mee achterop.
Maar Meestal rij ikzelf mee met een andere motor.
 
Iemand die 17K biedt op een GS van amper 10 maand oud denkt volgens mij vooral dat ik in geldnood zit.. en wil snel een slag thuishalen.
Wie op zoek is naar een jonge GS kent de prijzen.. en biedt naar waarde.

Maar het zal aan mij liggen... heb ik altijd met die verkoopssites..
"verkoopmijnmotorpuntnl" ook geprobeerd ?
 
er zijn motoren die meer gespuis aantrekken dan andere motoren , een oude K75 is minder intrek dan iets met 4 cilinders en 100+ pk of zo'n power twin van dat bekende oranje of rode merk. dure motoren ook .

iemand die voor de hoogste prijs klasse gaat ,, koopt minder snel particulier , ook al is het duurder liever bij een bedrijf omdat je daar meer garanties krijgt, men heeft daar iets voor over.

De GS van @A.S.Moto is best interessant, compleet en lijkt me een goede aanbieding, maar ik kan het me niet veroorloven.
Voor mensen die wat meer in de pocket hebben maar niet dat ze het zo ff kunnen betalen moeten hun huidige motor inruilen.


ik heb ooit ikwilvanmijnmotoraf.nl kreeg ik meer geboden dan bij inruil bij een BMW dealer waar ik een jongere GS op het oog had.
 
Spannende verhalen allemaal, maar waarom reageer je niet gewoon onderbouwd dat je jouw vraagprijs reeel vindt? Dat er best wat ruimte in zit, maar zeker niet zo veel.
Of gaan we elk marktplaats bod hier bespreken 😜
Je weet pas hoe serieus degene is als er communicatie heen en weer is hè. Wie weet is het VerHulst wel 😎
 
Aahh..gelukkig ben je niet beledigd..
Dat was uiteraard niet de bedoeling . .
Ik moet je tekst meerdere keren lezen om te begrijpen wT je schrijft ..ik mis dan ook regelmatig een . of een , of een hoofdletter vanwege een nieuwe zin....het is een.soort telegramstijl...
 
iemand die voor de hoogste prijs klasse gaat ,, koopt minder snel particulier , ook al is het duurder liever bij een bedrijf omdat je daar meer garanties krijgt, men heeft daar iets voor over.

Met het eerste deel van je zin ben ik mee...

Maar leg mij eens uit hoe je bij een bedrijf "meer" garanties krijgt?

De motor heeft gewoon nog 4 jaar fabriekswaarborg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan