Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

En voorbeeld Mike 187k : €5000 is 0.37 per km en als je dat gewoon kan wegschrijven is er nog niks aan het handje.
Maar het blijft een duur grapje.
 
En voorbeeld Mike 187k : €5000 is 0.37 per km en als je dat gewoon kan wegschrijven is er nog niks aan het handje.

Nee, het is €0,027/km. Je moet het bedrag delen door het aantal kilometers en niet andersom. Ik heb €24.000,- voor de motor betaald, dat komt alleen aan afschrijving al neer op €0,128/km. Als er inderdaad eind 2024 een 1300 GSA beschikbaar komt staat de teller waarschijnlijk op 250.000km. Dan is de afschrijving gedaald tot €0,096/km. Dan kom ik qua afschrijving met die €5.000,- van afgelopen zomer dus uiteindelijk op dezelfde afschrijving per km uit. En dan neem ik nog niet mee dat van die €5.000,- zo'n €900,- de reguliere grote beurt is, inclusief nieuwe banden en alle vloeistoffen vervangen.
 
Dat zie ik dan weer anders.
Het gaat er niet om hoeveel je te besteden hebt.
Ga hier niet pochen.
Maar het gaat erom of je het ervoor over hebt.
Daarom heb ik geen geld over voor een nwe. Motor.
Heb 2 jr met een Stromer speedpedelec gefietst.
Hem weer verkocht omdat ik het niet in verhouding vindt wat zo.n fiets kost.
Ik wil dus niet fietsen op €7500 fiets.
Nadeel is wel dat ik nu m.n bierpens niet wegfiets nu ik met de auto ga.
En de afgelopen 5 weken met ziek thuis zitten val je ook niet van af 8-)
 
Voor 2500 kun je iets heel leuks kopen om mee te hobbyen maar voor mij is het bovenal gereedschap. Daarna komt het hobby matige. Dat is een zeer plezierige bijkomstigheid.
Als het voor de hobby was zou ik nog steeds op mijn 2005 rondtuffen. Ook heel veel plezier mee gehad.
 
Ik want, ik hou er geld aan over ipv een rekening van 2500 of 5000.
Maar wat hier langs komt zijn werkmotors.
En voor mij is motorrijden hobby.
Joh ieder z.n meug.


Het leuke is dat iedereen z'n eigen mening hierover heeft, maar ik vind wel dat we die van iedereen moeten respecteren..

Het heeft weinig meerwaarde om met iedereen die een nieuwe BMW koopt wat te gaan lachen omdat die met z'n "vol met Teuertech opties hangende GS" toch enkel maar een rondje rond de kerk gaat rijden ipv die Long Way Down route die je zou verwachten met zo'n motor.

Ieder z'n ding.
Ik snap dat jij er je plezier uit haalt om "weinig" uit te geven, maar eerlijk... ik moet het niet hebben, zo'n oude kist....
Maar dat komt dan ook vooral dat ik zelf geen sleutelaar ben en tamelijk nieuwsgezind ben.. het blijft een hobby, niet?


Dat je je Stromer terug weg deed omdat je 7500€ teveel vind voor een "fiets" is dan ook weer jouw keuze... Ik zie er niets verkeerd in..
Er zijn er die met zo'n Stromer een pak meer kilometers rijden dan de doorsnee motorrijder... waarom zou die fiets dan geen 7500€ mogen kosten?

Het is toch maar wat je er zelf voor over hebt, niet?

Los daarvan, ook al eens gedacht dat er velen "zakelijk" rijden... en dan mag die motor toch wel wat kosten, niet? Kosten maken moet je toch.
 
Ik heb 2 GS'sen zakelijk afgeschreven,
Goedkoper rijden kan (bijna) niet.
Nu lukt dat niet meer omdat ik zowaar op de drempel van het bedrijf waar ik werk woon,
En toch nog een nieuwe "full option" GS voor mezelf gekocht enkel voor de vrije tijd.
Ieder moet weten waar hij zijn zuur verdiende centjes aan uitgeeft.
 
wat ze voor nieuwe elektrische fietsen en speedpedelacs durven te vragen , kan je best aardig motor voor rijden en geld voor een abonnement sportschool. als je niet super veel eisen heb .

ik hou de kosten bij van de GS, als je er puur met een boekhoudkundige blik naar kijkt is het niet leuk, maar zolang je rijd, denk je daar niet aan, een leuke avond in de kroeg met je maten is ook niet goedkoop, verzekering en mrb vallen mee ,, de afschrijving is de grootste kostenpost , al rij ik machines waar de kop al vanaf is en dan valt het mee, met oude motoren schreef ik bijna nooit af , vaak verdiende ik er wat aan .

Toen ik nog die K75 had was die goedkoper dan als je rookt als je 2 a 3 dagen met een pakje shag doet .
 
Laatst bewerkt:
wat ze voor nieuwe elektrische fietsen en speedpedelacs durven te vragen , kan je best aardig motor voor rijden en geld voor een abonnement sportschool. als je niet super veel eisen heb .

Maar daar gaat het toch niet om??

Iemand die een auto kan missen omdat hij/zij met een speedpedelEc naar het werk gaat pendelen mag toch gerust die prijs betalen? Uiteindelijk is zo'n fiets idd behoorlijk aan de prijs, maar kost nog altijd minder dan een (fatsoenlijke) auto.
En dan ook nog... +20ct per kilometer WW hier in BE... die fiets betaald zichzelf nog terug ook..

En dan hebben we het nog niet over het feit dat iedereen voor z'n eigen bepaalt hoeveel iets mag kosten...

Het is toch niet omdat het "maar" een fiets is dat er een maximumprijs op staat?

Nogmaals, er zijn er die met een fiets meer kilometers afmalen dan dat jij doet met je motor, die trouwens nu alweer in de winsterstalling niets staat te doen...
En hoeveel van die speed-pedelec eigenaars willen niet eens een motor? Waarom zou voor hun 10K teveel zijn voor een fiets?
 
Dat geldt toch eigenlijks voor alles??
Auto,motor, fiets, geluidinstallatie, helm, actioncamera, tv en ga maar door...

Ik.ken mensen met echt een heeele dikke portemonnee..ieder een mercedes en een porsche911 voor het weekend.
Maar een kleine tv...hebben ze geen geld voor over...
Zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur en dat lijkt mij prima...
Ik.zal er nooit een oordeel over vellen..
 
Maar daar gaat het toch niet om??

Iemand die een auto kan missen omdat hij/zij met een speedpedelEc naar het werk gaat pendelen mag toch gerust die prijs betalen? Uiteindelijk is zo'n fiets idd behoorlijk aan de prijs, maar kost nog altijd minder dan een (fatsoenlijke) auto.
En dan ook nog... +20ct per kilometer WW hier in BE... die fiets betaald zichzelf nog terug ook..

En dan hebben we het nog niet over het feit dat iedereen voor z'n eigen bepaalt hoeveel iets mag kosten...

Het is toch niet omdat het "maar" een fiets is dat er een maximumprijs op staat?

Nogmaals, er zijn er die met een fiets meer kilometers afmalen dan dat jij doet met je motor, die trouwens nu alweer in de winsterstalling niets staat te doen...
En hoeveel van die speed-pedelec eigenaars willen niet eens een motor? Waarom zou voor hun 10K teveel zijn voor een fiets?
er is geen maximum prijs , maar als ik zoveel geld zou willen uitgeven aan zo'n speedspelec koop ik daar liever een motor voor,, het is aardig wat geld, meer dan ik uitgeef aan een power pc . als ik de ruimte had zou ik een knots gekke motor kopen puur voor de lol en de kicks erbij en niet met de zelfde maat van wat is verstandig en nuttig woon & werk , een Rocket III lijkt me leuk , of een XR1200 of een dikke Roadking , een MT 01, of een Goldwing ,, het boeit dan niet dat ze zuipen , lomp zwaar zijn, maar goed zijn in een beperkt inzet gebied.

Klopt sommige mensen leggen per jaar meer km's af dan ik afgelopen jaar met de GS ,, zegt eigenlijk niks
vind het belachelijk veel geld ,, waar zit dat geld dan in bij zo'n ding ???
 
Dat geldt toch eigenlijks voor alles??
Auto,motor, fiets, geluidinstallatie, helm, actioncamera, tv en ga maar door...

Ik.ken mensen met echt een heeele dikke portemonnee..ieder een mercedes en een porsche911 voor het weekend.
Maar een kleine tv...hebben ze geen geld voor over...
Zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur en dat lijkt mij prima...
Ik.zal er nooit een oordeel over vellen..
ik heb zulke klanten gehad met hun ICT ,,, zeer riant wonen , en meerdere dikke voertuigen hebben , en dan de aller goedkoopste shit kopen en dan mekkeren dat er problemen zijn , en dan zaniken dat een onderdeel wat duurder is geworden door de valuta schommelingen, of dat een laptop nog al shit in elkaar zit en ik meer tijd nodig heb om het één en ander te fixen . zoek dan maar een andere ICT'er
 
er is geen maximum prijs , maar als ik zoveel geld zou willen uitgeven aan zo'n speedspelec koop ik daar liever een motor voor,,

Klopt sommige mensen leggen per jaar meer km's af dan ik afgelopen jaar met de GS ,, zegt eigenlijk niks
ik vind het belachelijk veel geld ,, waar zit dat geld dan in bij zo'n ding ???


En zo komen we tot een besluit... iedereen beslist voor zichzelf wat en hoeveel ze willen uitgeven voor om het eender wat... we hoeven daar echt geen veralgemening van te maken. Het is jouw mening DJ... niet meer dan dat.




En verder eens met slijk... en nu zijn het eens geen banden. 😩
 
En zo komen we tot een besluit... iedereen beslist voor zichzelf wat en hoeveel ze willen uitgeven voor om het eender wat... we hoeven daar echt geen veralgemening van te maken. Het is jouw mening DJ... niet meer dan dat.




En verder eens met slijk... en nu zijn het eens geen banden. 😩
geld dat niet voor iedereen ,, het is maar jou mening ?

:+
 
klopt , jij vind dat ik dat blijkbaar doe , daar herken ik mij niet in .

Dan zal ik mis zijn...



Maar goed, genoeg gezeverd...

Mijne GS heb ik stil gezet, overnameprijs gekregen bij BMW en beloofd dat ik 'm aan de kant zet met deze kilometerstand.
Voor de volgende heb ik een Touratech GPS houder aan de kant liggen, iemand interesse om mijn Teqmount adaptor voor een zumo XT over te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over een F800 GS uit 2009. Bij sommige modellen kan je de zadel in een lagere positie zetten. Kan dat met een 800 GS uit 2009 ook? Of moet je dan een aftermarket zadel kopen? Ik weet dat het met bv een Hyperpro setje ook kan maar het ging mij puur om het zadel.
 
Dat geldt toch eigenlijks voor alles??
Auto,motor, fiets, geluidinstallatie, helm, actioncamera, tv en ga maar door...

Ik.ken mensen met echt een heeele dikke portemonnee..ieder een mercedes en een porsche911 voor het weekend.
Maar een kleine tv...hebben ze geen geld voor over...
Zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur en dat lijkt mij prima...
Ik.zal er nooit een oordeel over vellen..
Hoezo heb jij een kleine tv dan… :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan