Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Liever een kleine splinter in je pens.
Dan een hele ruit door je strot.
Ik koop ook liever niet bij ali.
Maar ja om de motorzaak nu te spekken waar hetzelfde produkt 8x over de kop gaat.?
Dan heb ik de keus alwel gemaakt.
En jazeker zit er ook troep tussen.
Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over Ali.
Pas remblokken bestelt.
Ga ze eens uitproberen.
Origineel sinter Brembo kan je in één dag wegrijden in de klei.
Als de Ali dat nu ook red ben ik spekkoper.
Niet te benauwd mensen.
De hemel kan ook boven op je vallen.
Waren de Galliërs in dat kleine dappere dorpje ook bang voor.
 
Wat een heerlijke discussie over ruitjes. Ik ga vandaag een nieuwe voorruit in de auto laten zetten wegens een steen er op. De tweede in twee jaar tijd -O-.
Op de motor heb ik zo'n vstream ding en ik lees dat ik me dan geen zorgen hoef te maken8-):+.
Motortje rijdt trouwens weer heel fijn.
 
Wie niets van China wil kopen zal niet veel in huis halen vrees ik.

"aliexpress"

Ik ben er me wel van bewust dat er heel veel uit China komt, maar als je via de normale weg aankoopt voldoet het wel aan bepaalde eisen.
Rechtstreeks van Ali... is meestal toch maar een goedkope namaakversie van wat je hier kan vinden..

En daar doe ik niet aan mee.
 
Een kennis, die in China werd rondgeleid door verschillende fabrieken, omdat hij daar een eigen ontwerp wilde laten fabriceren, vertelde dat je er ook zeer goede kwaliteit kan laten maken … aan een bijna Europese prijs, maar dat de meeste leveranciers aan Aliexpress en consoorten op bestelling (soms gevaarlijke) brol produceren.

Hij heeft zijn product tenslotte in Europa laten maken, gelet op het geringe prijsverschil en de lagere transportkosten (en invoertaksen).
 
Een kennis, die in China werd rondgeleid door verschillende fabrieken, omdat hij daar een eigen ontwerp wilde laten fabriceren, vertelde dat je er ook zeer goede kwaliteit kan laten maken … aan een bijna Europese prijs, maar dat de meeste leveranciers aan Aliexpress en consoorten op bestelling (soms gevaarlijke) brol produceren.

Hij heeft zijn product tenslotte in Europa laten maken, gelet op het geringe prijsverschil en de lagere transportkosten (en invoertaksen).

Dat heb ik ook gehoord, je krijgt wat voor je heb betaald, en niet zo gek, denk wel dat we nog eens goed moeten nadenken over of we we alles aan China moeten overlaten , veel grondstoffen voor medicijnen worden daar gemaakt, als China Taiwan binnenvalt hebben ze een zeer groot deel van de productie van chips in handen en kunnen ze ons uitwringen. ze sturen duizenden studenten naar onze uni's doen niet echt moeilijk over octrooien , die producten mogen dan niet hier verkocht worden maar elders in de wereld wel.

en zolang men zo veel daar koopt houd men dat vreselijke regime in stand ,, en zullen milieu en mensenrechten en dingen die we verder normaal vinden altijd het onderspit delven .
 
Zo heerlijk dat we hier alle onderwerpen, meningen, standpunten of visies en gevoelens gewoon kunnen delen zonder narrig te doen naar elkaar..
Maakt mij blij...

Op het gs topic loopt een discussie over sint Nic....als de sprekers in 1 kamer hadden gezeten was er bloed gevloeid...
 
Zo heerlijk dat we hier alle onderwerpen, meningen, standpunten of visies en gevoelens gewoon kunnen delen zonder narrig te doen naar elkaar..
Maakt mij blij...

Op het gs topic loopt een discussie over sint Nic....als de sprekers in 1 kamer hadden gezeten was er bloed gevloeid...
in dat soort gedoe heb ik geen zin meer...

idd leef en laat leven wat de ander ook vind
 
Geef je ook wel gelijk hoor wat china betreft.
Maar kan je er nog onderuit?
Alle blokken van de bmw f serie komen inmiddels uit china.
De schakelaars van bmw r gs serie ook als ik me nog goed herinner?
Het zit bijna overal in verweven.
Dus ja als je principieel tegen bent kan je dan nog bmw rijden?
Noem maar wat.
Gooi dan ook je mobiel meteen de prullenbak in.
 
Geef je ook wel gelijk hoor wat china betreft.
Maar kan je er nog onderuit?
Alle blokken van de bmw f serie komen inmiddels uit china.
De schakelaars van bmw r gs serie ook als ik me nog goed herinner?
Het zit bijna overal in verweven.
Dus ja als je principieel tegen bent kan je dan nog bmw rijden?
Noem maar wat.
Gooi dan ook je mobiel meteen de prullenbak in.
Eens !!!
Ik moet zeggen dat ik regelmatig iets bestel via Alie of wish...hebbedingetjes zoals trechtertjes, flesjes, plastic injectiespuit ( voor de vespa omdat je die moeilijk met olie kan bijvullen) die genoemde cardanbeschermer etc......
Paar keer per maand valt er wel iets door de brievenbus en vaak is het een verassing wat er uit de verpakking komt omdat we regelmatig meerdere dingen in bestelling hebben staan..
Shirley heeft onlangs iets via Bol.com besteld en dat blijkt uiteindelijk ook via Alie naar NL te komen.......
Remblokken of bv gereedschap zal ik zeker niet op deze manier aanschaffen...ruitje durfde ik nog wel aan..
Overigens heb ik op de gs en rs een huggervan wunderlich...die kun je ook in china kopen voor een fractie vd prijs die je hier betaald aan W. Mijn zwager kocht dus de chinese versie voor zijn RS... Lijkt precies hetzelfde maar was het zeker niet. Materiaal klopte dan weer wel. Echter , de ruimte tussen de hugger en de band bij mij een stuk ruimer dan die bij zijn RS. Bij zijn RS zat er amper 2mm tussen en zag er echt niet ok uit....
 
En de bouten die erbij zitten zijn niet aantoonbaar de juiste sterkte. Aangezien je daarmee essentiële onderdelen vastzet een onaanvaardbaar risico lijkt mij. Ik heb er destijds correcte bouten in gezet voor 11 euro oid incl verzendkosten.
 
Voor een wegmotor zou ik het risico ook niet doen.
Maar voor in de modder remblokjes prima,om te testen hè is het niks zoeken we weer verder.
Van imitatie of goedkope wil de remvoering wel eens loslaten.

En vertrouw je boutjes niet?
Gooi zowiezo chinese boutjes weg.
Wil alles in rvs.
Hekel aan roest op de motor.
Koop er ook veel prutteldingetjes.

Mooiste aankoop vindt ik de stuurdemper.
Ik had een Scotss verkocht voor €500 aan een mafkees waarvan het geld in z.n klauwen brande.
En toen een mooie kloon voor €120 bij Ali.
Past één op één zo op deoriginele houder.
En werkt subliem.
Nog bijna fijner af te regelen als de scotss.øhlins.
En zo komt splinter door de winter.
 
Verstandige praat hierboven.... :Y

Ik heb het al eens vermeld, maar bij mijn Kawa-dealer stond er het wrak van een Versys... de eigenaar had stuurverhogers op het internet van bij Alie besteld en die waren aan hoge snelheid afgebroken... de verzekeringsexpert had onderzocht dat het RVS aan geen enkele gekende norm voldeed en dat de treksterkte ervan ondermaats was... de bestuurder lag zwaargewond in het ziekenhuis en uiteraard kon hij zich niet tot de Chinese leverancier richten...
 
Overigens is de Wunderlich flowjet bij Wunderlich 80,-. Die in de marktplaatsadvertentie heeft best wat krassen/vegen erop lijkt het en is daarom ook niet heel goedkoop. Prijsverschil tussen 45,- van Ali en die 80 van Wunderlich vind ik ook niet schokkend (weliswaar bijna het dubbele, maar het zijn maar enkele tientjes). Puig heeft er ook nog eentje voor ergens rond de 80,-.
De originele BMW Rallye is dan weer wel een stuk duurder, namelijk 140,- voor de heldere en 170,0 voor de getinte.

In dit geval zou ik die van Wunderlich of Puig wel als beste prijs-kwaliteit kiezen (ik heb zelf die van BMW, getint. Gewoon omdat ik die mooier vond).
 
Geef je ook wel gelijk hoor wat china betreft.
Maar kan je er nog onderuit?
Alle blokken van de bmw f serie komen inmiddels uit china.
De schakelaars van bmw r gs serie ook als ik me nog goed herinner?
Het zit bijna overal in verweven.
Dus ja als je principieel tegen bent kan je dan nog bmw rijden?
Noem maar wat.
Gooi dan ook je mobiel meteen de prullenbak in.

ik denk dat we er al eigenlijk te ver in zitten,, maar ik bestel zelf nooit wat bij AliExpress
nu weet ik dat veel van de materialen ICT uit China komen , omdat het daar goedkoper is te produceren de lonen liggen lager, men doet alleen op papier iets aan milieu , arbo omstandigheden, en mensenrechten en vrijheid doen ze niet aan.
maar ik verander daar amper iets aan.
 
Ik begrijp alleen dat het ruitje niet op de eigen motor gaat van MotorManiac, dan loopt dus de ander het risico om onthoofd te worden door jouw Alie-ruitje. Vind je dat ook een acceptabel risico 😃?
 
Geef je ook wel gelijk hoor wat china betreft.
Maar kan je er nog onderuit?
Alle blokken van de bmw f serie komen inmiddels uit china.
De schakelaars van bmw r gs serie ook als ik me nog goed herinner?
Het zit bijna overal in verweven.
Dus ja als je principieel tegen bent kan je dan nog bmw rijden?
Noem maar wat.
Gooi dan ook je mobiel meteen de prullenbak in.

Die blokken van BMW die in China geproduceerd worden gaan wel nog door een bepaalde controle en zal je niet via aliexpress kunnen laten overkomen.

Zoals ik nog schreef, ik ben er me van bewust dat er "veel" vanuit China komt, maar niet alles van China komt van aliexpress.


En dat mobieltje... ik kies hier ook bewust geen Huawei.. maar een Samsung... want die laatste ... die komt niet uit China. ;)
Bewakingscamera's vanuit China worden in bepaalde sectoren ook geweerd, net als telefoons vanuit China.
 
ik denk dat we er al eigenlijk te ver in zitten,, maar ik bestel zelf nooit wat bij AliExpress
nu weet ik dat veel van de materialen ICT uit China komen , omdat het daar goedkoper is te produceren de lonen liggen lager, men doet alleen op papier iets aan milieu , arbo omstandigheden, en mensenrechten en vrijheid doen ze niet aan.
maar ik verander daar amper iets aan.
Tuurlijk verander je daar wat aan de lonen stijgen al in China de mensen willen geen 7 dagen meer werken per week.
Dus beginnen ze eisen te stellen.
Ze zien er niet uitgeslapen uit maar zijn het wel.
En dus besteden ze nu al veel uit aan Pakistan Bangladesh.
Hebben die arme sloebers ook weer beetje extra rijst.


Je Samsung zal uit taiwan komen maar de chips en rommel wordt gewoon aangeleverd uit het buurland vermoed ik.
En straks wordt deze afvallige provincie gewoon ingelijfd bij het grote China.
Als putin het kan,dan kan winnie the pooh het helemaal flikken.
 
Je Samsung zal uit taiwan komen maar de chips en rommel wordt gewoon aangeleverd uit het buurland vermoed ik.
En straks wordt deze afvallige provincie gewoon ingelijfd bij het grote China.
Als putin het kan,dan kan winnie the pooh het helemaal flikken.

Mijn Samsung komt uit Z-Korea. :+



Ben nu trouwens al een paar dagen met die Chinese GS aan het rijden... betrap er mezelf op dat ik eigenlijk sneller ermee rij dan met de 1250GS. 😅
 
Ik vermoed dat Winnie geduldig en hoofdschuddend afwacht. De flaters die Putin slaat gaan hem niet overkomen. Kijk maar eens hoe hij Hong Kong heeft overgenomen. Heel rustig alle protesten laten uitrazen en verder negeren, ondertussen de ene na de andere bestuurder vervangend. Heel geniepig de ene na de andere vrijheid inperken en hoppa: ingelijfd. De Chinezen hebben een hele lange adem en als het onder deze leider nog niet lukt, dan wel onder de volgende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan