Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Voor een wegmotor zou ik het risico ook niet doen.
Maar voor in de modder remblokjes prima,om te testen hè is het niks zoeken we weer verder.
Van imitatie of goedkope wil de remvoering wel eens loslaten.


Wil alles in rvs.
Hekel aan roest op de motor.
En hier stel ik ook mijn vraagtekens bij.
Uit industriële ervaring weet ik dat RVS bouten brozer zijn dan C-stalen exemplaren, waar je dan ook weer een onderverdeling hebt in treksterkte en afschuifsterkte,
Zomaar stalen bouten vervangen door RVS exemplaren lijkt me niet verstandig.
(En ze groeperen dan ook nog eens vaker zodat je vaker met afgebroken bouten zit.)
 
Geen rvs in alu carterdelen.
Gaat vreten.
Tuurlijk moet je geen rvs toepassen op de bouten van je remklauwen.
Maar ik neem aan dat als je beetje serieus sleutelt je gewoon weet wat 4.66.8 8.8 betekent.
Ben nu aan hetuitzoeken welke bouten me bevallen voor m.n bagagerek.
Tis Maar M8 En het heeft veel te verduren bij mij
Rekje heb ik gelast van chromoby buis prachtig spul lastig tig lassen maar zeer sterk.
 
Tuurlijk verander je daar wat aan de lonen stijgen al in China de mensen willen geen 7 dagen meer werken per week.
Dus beginnen ze eisen te stellen.
Ze zien er niet uitgeslapen uit maar zijn het wel.
En dus besteden ze nu al veel uit aan Pakistan Bangladesh.
Hebben die arme sloebers ook weer beetje extra rijst.


Je Samsung zal uit taiwan komen maar de chips en rommel wordt gewoon aangeleverd uit het buurland vermoed ik.
En straks wordt deze afvallige provincie gewoon ingelijfd bij het grote China.
Als putin het kan,dan kan winnie the pooh het helemaal flikken.
In Japan zag je dat ook maar het totalitaire regime in China kan je niet vergelijken met Japan ,, zodra de concurrentie positie in gevaar is zal de top de arbeiders emancipatie aan banden leggen, en met dat social credit systeem kunnen ze de boel eronder houden, al zag je nu het systeem kraken door de enorme rellen , en uitbraken van mensen die het niet meer pikte maar ze zijn nu druk de leiders en aanmoedigers en uitvoerders aan te pakken
Ik vermoed dat Winnie geduldig en hoofdschuddend afwacht. De flaters die Putin slaat gaan hem niet overkomen. Kijk maar eens hoe hij Hong Kong heeft overgenomen. Heel rustig alle protesten laten uitrazen en verder negeren, ondertussen de ene na de andere bestuurder vervangend. Heel geniepig de ene na de andere vrijheid inperken en hoppa: ingelijfd. De Chinezen hebben een hele lange adem en als het onder deze leider nog niet lukt, dan wel onder de volgende.
ik denk dat Winnie wel geduldiger is maar ook omringt is met ja knikkers en weinig oppositie duld dus best wel eens sociaal gewenste antwoorden en meningen en rapporten krijgt.

En Hong Kong is zoveel kleiner en ze hebben tijd genoeg gehad om zich voor te bereiden de Oekraïne is zo'n ontzetten uitgestrekt land en het westen heeft ze aan alle kanten geholpen sinds 2014 zonder dit hadden ze de boel allang overgenomen.
En de mensen hadden wat te verliezen ,, Hong Kong werd vreedzaam over gedragen aan China door de Britten. als Hong Kong groot was, als land als Frankrijk od Duitsland dan hadden ze zich dood gevochten tegen de chinezen ,, ze hadden geen groot eigen leger , en middelen voor een groot defensief

Ik verwacht dat Winnie ook niet ongeschonden uit de strijd met Taiwan zal komen , dat zal zeer bloederig worden , de Taiwanezen hebben ook wat te verliezen, en hebben ook tijd genoeg gehad om zich voor te bereiden , ze kunnen door de ligging goed verdedigen , ze kunnen tegen vliegtuigen en schepen onder en boven water vroeg detecteren en hebben top spullen en zijn goed getraind.

In China hebben ze wel een groot leger en zeer gedisciplineerd maar geen echte oorlog ervaring , pas in de strijd bewijzen spullen zich ,, kijk maar wat die Javelin anti tank wapens doen met russische tanks ,, en China heeft de zelfde ontwerpen en het westen heeft ook andere zaken waar ze in China toch wel achter het oor gaan krabbelen als die ingezet gaan worden.

want top defensie materiaal word echt alleen in het westen gemaakt .
 
wat vinden jullie trouwens van de nieuwe motoren van ktm, de 890, of honda transalp, suzuki 800 ???
Ik weet immers dat er hier forummers zijn die deze merken ook rijden of hebben gereden...
Met name de transalp en suzuki 800 vind ik echt wel interessant..
Ik ga in 2023 zeker eens proefrijden...wie weet iets anders voor de vstrom
 
Mijn motor had ik al enkele weken in de stille verkoop, zet 't ook maar even hier neer. Betreft mijn R1250GSA 2021 met 11000km, net een beurt gehad en nieuwe banden. Ik heb ergens een foto vlak voor een motorvakantie slingeren, meer heb ik er op dit moment niet. Staat momenteel in de winterstalling bij dealer. Bij serieuze interesse graag een PM
 
Laatst bewerkt:
wat vinden jullie trouwens van de nieuwe motoren van ktm, de 890, of honda transalp, suzuki 800 ???
Ik weet immers dat er hier forummers zijn die deze merken ook rijden of hebben gereden...
Met name de transalp en suzuki 800 vind ik echt wel interessant..
Ik ga in 2023 zeker eens proefrijden...wie weet iets anders voor de vstrom
De KTM 790 Adventure is terug , deze keer officieel “Made in China” door CFMoto .

Toen ik de mijne (nog made in Austria) kocht in 2020 , werd ditzelfde tweede productiebaan de opvolger , de 890, reeds aangekondigd …. tot mijn niet geringe ergernis .

Ik heb hem niet meer en ik zou hem niet opnieuw kopen , want voor mij is hij te zwaar om off-road te gaan , maar de nieuwe Transalp zou wel eens een opvolger kunnen zijn voor mijn R1200GS LC , als deze onverhoopt zou wegvallen.

Met mijn vorige Transalp 650 heb ik veel lol gehad (en zelfs buitenlandse, kortere reizen gemaakt).
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor had ik al enkele weken in de stille verkoop, zet 't ook maar even hier neer. Betreft mijn R1250GSA 2021 met 11000km, net een beurt gehad en nieuwe banden. Ik heb ergens een foto vlak voor een motorvakantie slingeren, meer heb ik er op dit moment niet. Staat momenteel in de winterstalling bij dealer. Bij serieuze interesse graag een PM
Waarom doe je hem weg dan? Hij is nog niet eens ingereden :$
 
Mijn motor had ik al enkele weken in de stille verkoop, zet 't ook maar even hier neer. Betreft mijn R1250GSA 2021 met 11000km, net een beurt gehad en nieuwe banden. Ik heb ergens een foto vlak voor een motorvakantie slingeren, meer heb ik er op dit moment niet. Staat momenteel in de winterstalling bij dealer. Bij serieuze interesse graag een PM
Dat is ook snel…. er staan verbazend veel jonge R1250GSen te koop… en de nieuwe R1300GS is nog niet eens uitgekomen. :?
 
Gadverdarrie, dat zijn geen leuke redenen. Hopelijk kun je er een goede prijs voor krijgen.
 
De KTM 790 Adventure is terug , deze keer officieel “Made in China” door CFMoto .

Toen ik de mijne (nog made in Austria) kocht in 2020 , werd ditzelfde tweede productiebaan de opvolger , de 890, reeds aangekondigd …. tot mijn niet geringe ergernis .

Ik heb hem niet meer en ik zou hem niet opnieuw kopen , want voor mij is hij te zwaar om off-road te gaan , maar de nieuwe Transalp zou wel eens een opvolger kunnen zijn voor mijn R1200GS LC , als deze onverhoopt zou wegvallen.

Met mijn vorige Transalp 650 heb ik veel lol gehad (en zelfs buitenlandse, kortere reizen gemaakt).
ik denk dat het een interessante tijd kan worden, Yamaha zal dan mogelijk dat 670 cc blok opboren voor de MT 7 en tracer en tenere 700

De F750GS wat zou BMW daar nu mee gaan doen ? het is nu eigenlijk wel een zeer aantrekkelijke aanbieding , ding kost ongeveer het zelfde als je niet los gaat op de opties, heeft het meeste koppel, is knetter zuinig , voor de weg is ie meer aangepast dan die andere met 21/18 tube type wielen en vering , maar als die anderen dichterbij gaan komen ?
Voordeel is de F750 is nu al op de markt en 2e hands voorhanden al weten ze wel er prijzen op te zetten :/






sorry van die politiek dialoog
 
De F750GS ziet eruit als een gehandicapte chinese lesmotor, dat spreekt weinig aan voor een op emotie gebaseerde hobby.
 
De F750GS ziet eruit als een gehandicapte chinese lesmotor, dat spreekt weinig aan voor een op emotie gebaseerde hobby.
Meen je dit nou ??

2018-BMW-F750GS-28.jpg


Ik vind hem best mooi , en staat dichter bij de 850 , en heb het idee dat je er niet mee voor gek rijd. maar smaken kunnen verschillen
 
Mijn motor had ik al enkele weken in de stille verkoop, zet 't ook maar even hier neer. Betreft mijn R1250GSA 2021 met 11000km, net een beurt gehad en nieuwe banden. Ik heb ergens een foto vlak voor een motorvakantie slingeren, meer heb ik er op dit moment niet. Staat momenteel in de winterstalling bij dealer. Bij serieuze interesse graag een PM
Ik ben wel in de race voor een 1250,maar moet dan eerst mijn 1200 Rallye GSA 2018 nog verkopen
Als dat voor de zomer niet lukt ruil ik hem in bij de dealer.
DSCF4715.JPG
 
wat vinden jullie trouwens van de nieuwe motoren van ktm, de 890, of honda transalp, suzuki 800 ???

Die midrange KTM reeks, ik kan er niet aan doen, maar man wat vind ik dat toch lelijke hokken... 🤷‍♂️

Honda Transalp smoelt wel goed, zeker in die retro kleursetting. Bekijk je 'm in 't zwart of grijs wordt het ineens weer een typische, saaie Honda.
Veelbelovend, +90pk is niet verkeerd, en als ze de prijs niet te hoog zetten zeker een te duchten concurrent binnen die klasse. Echt concurreren met de Tenere 700 zie ik 'm nog niet doen, daar is 'm toch wat te "soft" voor, maar de Versys 650 en anderen ....

Suzuki 800 ziet er ook wel goed uit vind ik, maar het merk op zich spreekt me niet aan.

Het ziet er iig goed uit in dat segment, wie z'n goesting nu niet vindt... 🤷‍♂️
 
Zal toch echt tot het voorjaar wachten scheelt je zo €2000.

Als de energieprijzen zo gaan blijven vrees ik voor dat voorjaar... 😅

Ik heb mijn 1250GS te koop staan voor niet eens zoveer meer dan wat de dealer me er nog voor terug gaat geven en dan is er nog amper interesse. En dat heeft er volgens mij niets mee te maken dat het winter is, eerder dat we in een soort van crisis terechtgekomen zijn.
De Supertenere die ik vorig jaar in dezelfde periode te koop had staan had zelfs meer "aantrek"


Maar goed, ik doe geen moeite meer, en wachten tot het voorjaar ga ik ook niet doen. De GS staat hier stil in de garage te wachten tot de nieuwe geleverd gaat worden.
Als er in die periode iemand via via nog interesse heeft mag 'm alsnog via de particuliere weg de deur uit... Testrijders en marktkramers ga ik mijden... kan wel leven met het overnamebod. 🤷‍♂️
 
Meen je dit nou ??
Ja.


Heb je mij ooit al eens weten zeveren? :+

Ik vind het echt een misbaksel, en dat het ding eruit ziet alsof ze't halfweg opgegeven hebben en besloten hebben dat hun goedkope motor er ook goedkoop moest uitzien om de klant naar de 850 te drukken. Niet van niet kunnen maar van niet willen, en dat stoot me voor de borst. Maar daar hoeven jullie het gelukkig niet mee eens te zijn.
Lompweg vind ik dan weer de scarver een heel leuk ontwerp geweest, en ik besef dat weinigen die mening delen.

Excuses @A.S.Moto , ik ben blij voor jou dat het ding beter rijdt dan ik vind dat het eruit ziet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan