Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Wat de man met de Gele Wing betreft is een bekend filmpje in Goldwingmiddens, de persoon woont daar ter plekke en rijd het traject desnoods met z'n ogen dicht.
Dat moet niet uitmaken voor elke bestuurder.

Sinds 2012 ben ik Motard bij de Alpe d'Huzes.
Die berg dus in al die jaren aardig wat op en af gereden, met elk weer type en in donker en licht.
Natuurlijk gaat het aardig rap als we er aan het "spelen" zijn.

Rij ik ergens anders een bochtige weg of berg dan ligt de snelheid beduidend lager en pas ik mijn eigen aan omdat het een nieuwe situatie is.

En zeker heb ik wel eens een moment dat ik de remstrepen bijna in de onderbroek heb als de bocht lekker knijpt......
 
Dat moet niet uitmaken voor elke bestuurder.

Sinds 2012 ben ik Motard bij de Alpe d'Huzes.
Die berg dus in al die jaren aardig wat op en af gereden, met elk weer type en in donker en licht.
Natuurlijk gaat het aardig rap als we er aan het "spelen" zijn.

Rij ik ergens anders een bochtige weg of berg dan ligt de snelheid beduidend lager en pas ik mijn eigen aan omdat het een nieuwe situatie is.

En zeker heb ik wel eens een moment dat ik de remstrepen bijna in de onderbroek heb als de bocht lekker knijpt......
Ik was daar met de trapfiets tijdens een wandeltocht van die olijke ollanders,
Jongens wat een drukte!
Voor mij hoeft Alpe d Huez niet meer, veel rustigere en mooiere hellinkjes in de direkte omgeving.
 
Heb wel eens afdaling gedaan met motor en local op z.n fietsje.
Maar om dan in te halen en voor blijven moet je toch echt wel ff sturen.
Respect.
Met korte broek geschoren beentjes en smalle bandjes.
 
Heb wel eens afdaling gedaan met motor en local op z.n fietsje.
Maar om dan in te halen en voor blijven moet je toch echt wel ff sturen.
Respect.
Met korte broek geschoren beentjes en smalle bandjes.
Ik heb beide gedaan, (ook auto en bestelbus)
Maak mij niet wijs dat je met een trapfiets sneller bent!
Een auto kan wel eens last hebben, als er een bangerik in zit
 
Ik ben wel eens voorbij gestoken door zo’n kamikazefietser op een afdaling in de Var , toen ik met splinternieuwe banden weer naar huis reed.

Ik reed aan plusminus 90 km/u en die idioot kwam me voorbij aan meer dan 100 km/u op een racefiets … bij de eerstvolgende bocht moest hij remmen en slingerde hij over heel de breedte van de weg .

Als er een tegenligger was geweest , was hij tot moes gereduceerd…

Dus ja, je kan ingehaald worden door een trapfiets , mits bestuurd door een IQ van 55 …
 
Ik ben wel eens voorbij gestoken door zo’n kamikazefietser op een afdaling in de Var , toen ik met splinternieuwe banden weer naar huis reed.

Ik reed aan plusminus 90 km/u en die idioot kwam me voorbij aan meer dan 100 km/u op een racefiets … bij de eerstvolgende bocht moest hij remmen en slingerde hij over heel de breedte van de weg .

Als er een tegenligger was geweest , was hij tot moes gereduceerd…

Dus ja, je kan ingehaald worden door een trapfiets , mits bestuurd door een IQ van 55 …
Meer dan 100 met de trapfiets?
Slechts weinig plaatsen waar dat mogelijk is, en dan voor slechts korte stukken,
Mijn top ligt op 94km/u, en ik kan je garanderen dat de wind rond je oren buldert, en je moet alles wat je hebt op de pedalen geven om je te lanceren, eens boven 70 km/u kun je de kadans niet meer volgen.
(En 94 is nog vér van 100, als je weet dat de weerstand verdere met het kwadraat van de snelheid...)
 
Op kleine smalle weggetjes haal je geen 100.
Met de motor ook niet.
Je kan harder remmen als de fiets.
Trap hem gewoon 2 versnellingen omlaag.
Maar het gaat erom die local woont daar.
Fiets de beklimming misschien wel elke week.
Ik ken de weg daar niet.
Rijdt 1 x naar boven en dan weer naar beneden.
Asfalt is maar 3.5 mtr breed.
Nog niet misschien dat je daar sneller bent met een bus.
Beetje haarspeld moet je al een keer steken.
 
Ik ben wel eens voorbij gestoken door zo’n kamikazefietser op een afdaling in de Var , toen ik met splinternieuwe banden weer naar huis reed.

Ik reed aan plusminus 90 km/u en die idioot kwam me voorbij aan meer dan 100 km/u op een racefiets … bij de eerstvolgende bocht moest hij remmen en slingerde hij over heel de breedte van de weg .

Als er een tegenligger was geweest , was hij tot moes gereduceerd…

Dus ja, je kan ingehaald worden door een trapfiets , mits bestuurd door een IQ van 55 …
Maar er kwam dus geen tegen ligger.
En kan hij in de kroeg onderaan in het dal beweren dat hij een dikke bmw heeft ingehaald.
Ik zou me eigen dood schamen als ik ingehaald zou worden door een fiets. :]
 
Ik trachtte ooit ook een wielertourist voorbij te gaan met mijn MTB(waar toen (2013) al schijfremmen op zaten)
Met het idee van betere remmen stelde ik mijn rempunt "iets" langer uit dan de racefietser,
't was een bocht naar rechts, beregeluk was er geen tegenligger en een lange strook gravel voor de "extra steile" weg naar beneden begon,
Ik denk dat die racefietser het nog steeds na verteld aan de toog met tranen in zijn ogen van 't lachen😔.
 
Ik heb op Alp D'Hudinges ook wel eens zo'n idioot op een fietsje meegemaakt die in spandex 100 wilde rijden. Zelfs met kevlar op mijn kop en gestoken in het cordura vond ik daar 90 genoeg. De troep die je achterlaat als je met zo'n snelheid op je fiets onderuit gaat, is niet leuk voor de mensen die het moeten opruimen. De midlife idioten op een veels te duur carbon ding, met de buik schurend over de stang als een mongool van de berg af........ :?
 
Volgens mij hebben we allemaal dergelijke ervaringen...
Ik ook.dus in de afdaling vd Stelvio...en dan de lange stukken die wat lager te vinden zijn..
Daar hing de laatste keer een wielrenner in mn achterwiel..lekker uit de wind..plm 90 km per uur...mrs M reed erachter en waarschuwde mij via de interphone vooral gas te geven en die mongool te lozen...
Eigenlijk vond zij dat ik te langzaam reed en gebruikte Eddy Merx als excuus
 
Op kleine smalle weggetjes haal je geen 100.
Met de motor ook niet.
Je kan harder remmen als de fiets.
Trap hem gewoon 2 versnellingen omlaag.
Maar het gaat erom die local woont daar.
Fiets de beklimming misschien wel elke week.
Ik ken de weg daar niet.
Rijdt 1 x naar boven en dan weer naar beneden.
Asfalt is maar 3.5 mtr breed.
Nog niet misschien dat je daar sneller bent met een bus.
Beetje haarspeld moet je al een keer steken.
Sorry , maar ik begrijp dit proza alweer niet …

Ik ken die weg sinds 16 jaar en rijd , zeker met nieuwe banden , daar geen 100 km/u met mijn GS , maar wel 90 op de rechte stukken .

Iemand die mij inhaalde moest dus ongeveer 100 of meer halen .

Die vent die mij onverwacht inhaalde met zijn fiets was een idioot, met zo’n achterlijke banaanhelm en wellicht een topkwaliteitsfiets die zich bijna dood reed en daardoor een eventuele tegenligger (zeker een motor) eveneens in levensgevaar zou hebben gebracht.

De natuurwetten kan je immers niet temmen met veel geld.

Moet ik mij daarvoor « doodschamen « ?
Begrijp ik niet …

Het was alleszins de periode van de Tour de France en dan verdriedubbelt het aantal wielerterroristen daar steeds .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ooit eens heel kort nadat ik mijn top van 84km/h had geklokt bergafwaarts op mijn muil gegaan omdat ik een knik in de weg niet haalde. Met meer geluk dan wijsheid alleen een gat in mijn knie en een las in mijn frame geknapt. Eens maar nooit meer.
 
  • Wow
Waarderingen: ngin
Sorry , maar ik begrijp dit proza alweer niet …

Ik ken die weg sinds 16 jaar en rijd , zeker met nieuwe banden , daar geen 100 km/u met mijn GS , maar wel 90 op de rechte stukken .

Iemand die mij inhaalde moest dus ongeveer 100 of meer halen .

Die vent die mij onverwacht inhaalde met zijn fiets was een idioot, met zo’n achterlijke banaanhelm en wellicht een topkwaliteitsfiets die zich bijna dood reed en daardoor een eventuele tegenligger (zeker een motor) eveneens in levensgevaar zou hebben gebracht.

De natuurwetten kan je immers niet temmen met veel geld.

Moet ik mij daarvoor « doodschamen « ?
Begrijp ik niet …

Het was alleszins de periode van de Tour de France en dan verdriedubbelt het aantal wielerterroristen daar steeds .
Wie heeft het over jou weg?
Ach laat maar we staan mijlen ver uit elkaar.
Prettig weekend en zuip ze of snuif ze.
Of wat je ook doet.
Geniet ervan.
En hopelijk kom je geen banaanhelm tegen in je stoute dromen slaap zacht.
Dan zal ik het ook doen.
 
Wie heeft het over jou weg?
Ach laat maar we staan mijlen ver uit elkaar.
Prettig weekend en zuip ze of snuif ze.
Of wat je ook doet.
Geniet ervan.
En hopelijk kom je geen banaanhelm tegen in je stoute dromen slaap zacht.
Dan zal ik het ook doen.
Doe ff normaal joh! Zuip of snuif? Hoe oud ben je?
 
Russian GIF



Dat niveau daalt gewoon algemeen.
 
Alpe d'huez ook gedaan op de motor, de oude kant omhoog. Weinig fietsers,naar beneden kwamen ze me vooral tegemoet. Ligt er dus ook aan hou je 'm rijdt.

Op de racefiets 67km gehaald, de posbank naar beneden tijdens een fietsweekend met Marijn de Vries. Even ter verduidelijking: er was een tourtocht dus de weg was afgezet voor die tocht, geen auto's ed.
Hard zat op 2 wielen, reed harder dan de anderen. Ze vroegen hoe ik dat zo kon.
Antwoord?
Motorrijden 😄
 
Ach, laten we de sfeer niet verzieken zoals in de tijd van Astian.

Zoals Propje stelt, staan we mijlenver uit elkaar : ik begrijp zijn schrijfsels soms écht niet en wellicht is het best dat ik er geen pogingen meer toe doe … dan blijven zulke reacties ook uit.

Zand erover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan