Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Op mijn K75RT zit tenminste een fatsoenlijke toeter. Tweetonig. Ik heb ook nog een setje Stebel Magnum duo, hoog/laag liggen die ik op de GSA wil knutselen. Zal met een relais moeten, maar de bekabeling heb ik nog van toen het setje op de K1600 zat.
 
Neen , ik apprecieer je bijdragen !
Alleen meten al die Pipo’s met verschillende maten en gewichten …

Ik neem ook aan dat een luchthoorn wel meer lawaai moét maken dan een zuiver électromagnetisch exemplaar …

Mijn dealer gaat morgen met zijn techniekers overleggen en dan weet ik wat meer .
Hou ons geïnformeerd.😊
 
Technieker weet de oplossing; met ductape aan het stuur vastplakken.

misthoorn-gas.jpg
 
Heeft er iemand al eens de Denali Soundbomb gemonteerd op zijn R12XXGS LC ?

De OEM toeter is namelijk maar een iel piepertje…ik toeter zelden , maar àls ik het doe, wil ik ook gehóórd worden … :Y
Top toeter!
Rij er al jaren mee.
Heb er wel een aanrijding door gehad.
Gast reed door rood mijn rijbaan op en ik toeterde vanwege dreigend gevaar......
Schrikt die gast zich het apelazerus en gaat vol in de ankers schuin op de weg voor mij.
Helaas kon ik niet uitwijken ivm verkeer rechts van mij in dezelfde rijrichting, maar wel mooi gelijk een getuige...*O*
Hij verklaarde dat het klonk alsof er een 30tonner aankwam.....|(
 
Top toeter!
Rij er al jaren mee.
Heb er wel een aanrijding door gehad.
Gast reed door rood mijn rijbaan op en ik toeterde vanwege dreigend gevaar......
Schrikt die gast zich het apelazerus en gaat vol in de ankers schuin op de weg voor mij.
Helaas kon ik niet uitwijken ivm verkeer rechts van mij in dezelfde rijrichting, maar wel mooi gelijk een getuige...*O*
Hij verklaarde dat het klonk alsof er een 30tonner aankwam.....|(
Ik heb zo'n Stebel gehad en hij klonk als een autoclaxon. Dat kan dus makkelijk verwarring geven. Verder was er een kleine vertraging bij het opbouwen tot vol volume. Ik vond het geen succes.
 
Je kunt de toeter van een eerder model 5 serie (auto) monteren. Althans, op de 1200lc ging dat. Koste nieuw drie of vier tientjes en is gewoon plug&play. Heb je toch een wat zwaardere toeter.
 
De Denali is inderdaad iets trager.
Maar dat is echt een heeeeeeel klein beetje.
Dit weet ik omdat ik de Denali en de originele claxon op de 1250 beide bedien met de knop.
Origineel hoor je net een fractie eerder.
 
Heb je de originele toeter dan nog nodig bovenop die reteluide Denali ?
Nee maar ik was vergeten de originele los te koppelen na installatie.
De Denali claxon en extra lampen worden geschakeld over de EZcan.
Als je die niet zou installeren moet je de originele stekker lostrekken en er een verloop opzetten naar de Soundbomb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan