Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoe lang doen jullie met een batterij van de afstandsbediening ?. Die van mij ( geen Duracell ) is binnen 4 weken leeg…
 
Toen ik de ab nog in de nabijheid van de motor bewaarde gebeurde het wel eens dat het alarm onverwacht lawaai begon te maken,
(Motor staat in afgesloten garage)
Sleutel op andere plaats in huis gelegd en problem solved.
Sinds deze winter krijg ik melding dat de batterij van de ab niet meer van de krachtigste is, eerste maal sinds 2019
 
Hoe lang doen jullie met een batterij van de afstandsbediening ?. Die van mij ( geen Duracell ) is binnen 4 weken leeg…
Doe er 1 jaar mee eerste jaar er een vervangende batterij in gezet (Ikea) deze had ik liggen gaf binnen 2 dagen weer melding, weer vervangen toen een Varta en doe er gewoon weer een nieuwe in als hij uit winterstalling komt heb ook een reserve batterij onder zadel liggen.
Sleutel thuis altijd in een blikken doosje liggen.
 
Met de huidige Duracel 1 jaar wat ongeveer 560 uur op de motor is.
Heel soms geeft hij aan 50%.
De 1e van BMW deed het net 9 maanden van nieuw.
Een Action ding was net 3 maanden en gaf al aan 50% dus vervangen voor de huidige Dura
 
Nee maar ik was vergeten de originele los te koppelen na installatie.
De Denali claxon en extra lampen worden geschakeld over de EZcan.
Als je die niet zou installeren moet je de originele stekker lostrekken en er een verloop opzetten naar de Soundbomb.
Er wordt een aparte kabelboom bijgeleverd naar de batterij , want dat ding zuigt 20 Ah , terwijl de originele claxon maximaal 5 Ampere trekt .
De originele bedrading bedient dan een relais .
Mogelijk laat ik het maar als de kostprijs te hoog wordt en ga ik voor de Stebel, die ik er zelf kan opfröbelen voor 4 tientjes .
 
Vanmorgen naar de Trophy kleuren bekeken zeker niet gek vooral met gouden wielen de GS en GSA stonden mooi naast elkaar om te kunnen vergelijken, de GSA is echt wel een slag groter.
Misschien toch maar een keer proefrijden op alle twee wat voor verschil ik ga ervaren tussen die 2, ik heb nu de F850GSA.
We waren blij dat we onze winterjassen aan hadden thermostaat in de showroom gaf 12 graden aan brrrrr.

Ook verbaast staan te kijken bij helmen een helm van 2018 (staat in helm) die gewoon nog voor bruto adviesprijs (€723) op de plank ligt met er naast nog 3 van 2019 voor bruto adviesprijs, als je een nieuwe helm koopt voor volle prijs verwacht je toch niet dat die 5 jaar op de plank heeft gelegen en waarschijnlijk div keren is gepast enz.
Denk niet dat dit de enige helmen waren die al zo oud zijn ook de outlet gedeelte lagen rekken vol geen idee hoe oud die zijn maar verwacht nog ouder.
 
Bij 12° gaat mijn winterkledij uit??
Heb jij zo'n slecht pak?
Ik heb het niet over buitentemperatuur maar over de temperatuur in de showroom en nee daar ga ik niet rondlopen in mijn motorpak, was namelijk met auto dat was misschien niet helemaal duidelijk.
 
vraag:
heeft iemand ervaring met "top sellerie"?
 
vraag:
heeft iemand ervaring met "top sellerie"?
Ja , ikke , maar niet voor GS-zadels …
Wel voor eendelige zadels van KTM en Kawasaki .
Ik liet ze langer en hoger voor me maken .

Mooi afgewerkt en niet te duur .

Groot scala van kleuren en patronen .
De gelzadels zijn de beste.
Je moet meestal wel eerst je eigen zadel inzenden, of een waarborg betalen , als je je eigen zadel nazendt.
Kan ze aanbevelen, want hun klantenservice is erg goed .
 
Let er op met gel dat het fijn is met de normale ritjes maar bij langere ritten kan het ongemakkelijk gaan worden.
O.a. dat het erg heet aanvoelde in de zomer.
Er zijn 2 bekenden die het zadel weer verkocht hebben omdat het niet lekker zat op de langere duur.

En wat ik zou doen is een 2e hands zadel kopen en dat dan laten verbouwen.
Mocht je de motor willen verkopen dan heb je het originele zadel nog.
 
Bedankt al,
Ga me er van de week eens in verdiepen, er zijn blijkbaar nogal wat variaties mogelijk zo te zien op hun site.
4 vlakken, 6 vlakken...
Even rustig door spitten.
 
Er wordt een aparte kabelboom bijgeleverd naar de batterij , want dat ding zuigt 20 Ah , terwijl de originele claxon maximaal 5 Ampere trekt .
De originele bedrading bedient dan een relais .
Mogelijk laat ik het maar als de kostprijs te hoog wordt en ga ik voor de Stebel, die ik er zelf kan opfröbelen voor 4 tientjes .
Ik heb deze gehad, door de 2 klanken trok ik genoeg aandacht.
Kan dus zonder relais rechtreeks op de bestaande bedrading.
 
Vandaag fantastisch weer dus de gs voor het eerst weer naar buiten gerold. 1 uurtje gereden want uiteindelijk was het met 6gr nog best fris
En ....het leek wel of er weer was getrooid met al die bandensporen over de weg. .
Dus bij thuiskomst maar weer even schoon gemaakt....
Maar na 3 maanden weer rijden was zooooo lekker 👍😁😁

Ps...op de donderdag naar de motorbeurs. .
Wie nog meer ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan