Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik weet niet of onze forum genoten uit Australië wel zonder brulpijpen kunnen.
didgeridoo-dojo-practice-tips.jpg
 
Ik word er nu al dwars van. Ik heb met veel plezier het pleintje in Embrun wakker geschud met de AT. :Y

IMG_5003.JPG
 
Mogen we dan besluiten dat we, omwille van het feit dat we niet nog meer wegen willen afgesloten willen zien worden, Geen brulpijpen meer dulden? O-)
Weet niet wat je allemaal onder brulpijpen verstaat maar heb zojuist een akra HP gekocht. En ja die ga ik zeker gebruiken. Maar dat zijn goedgekeurde uitlaten.
 
Weet niet wat je allemaal onder brulpijpen verstaat maar heb zojuist een akra HP gekocht. En ja die ga ik zeker gebruiken. Maar dat zijn goedgekeurde uitlaten.

zolang het maar serieus gekeurd is en de db killer niet uit gesloopt vind ik het prima,, sommige motoren klinken standaard echt niet lekker en met een akra kan je net het positieve verschil maken, zonder dat je compleet aso bezig bent.
 
zolang het maar serieus gekeurd is en de db killer niet uit gesloopt vind ik het prima,, sommige motoren klinken standaard echt niet lekker en met een akra kan je net het positieve verschil maken, zonder dat je compleet aso bezig bent.

Ik kan niet oordelen over de meer antieke exemplaren, maar de watergekoelde GS is sinds 2013 ex-fabriek uitgerust met een uitlaat, die niet alleen volgens de MotoPlus het meeste vermogen levert, maar ook nog eens diep en zelfs nogal luid bromt...
De 1250 klinkt zelfs nog luider en dieper... weinig geen reden tot klagen, dus... lijkt me

Als een Akra (nog) meer geluid maakt, dan riskeer je wel degelijk asociaal bezig te zijn ...
 
Ik kan niet oordelen over de meer antieke exemplaren, maar de watergekoelde GS is sinds 2013 ex-fabriek uitgerust met een uitlaat, die niet alleen volgens de MotoPlus het meeste vermogen levert, maar ook nog eens diep en zelfs nogal luid bromt...
De 1250 klinkt zelfs nog luider en dieper... weinig geen reden tot klagen, dus... lijkt me

Als een Akra (nog) meer geluid maakt, dan riskeer je wel degelijk asociaal bezig te zijn ...
EU gekeurd met certificaat. Dus t zal mij een worst wezen. Ik vind m mooi en t is toegestaan.
Andere meningen doen me weinig want ieder heeft zo wel zn mening
 
Dan hoef je ook niet deel te nemen aan een dergelijke gedachtewisseling op een forum als dit...
Hopelijk blijf je bespaard van tinnitus, maar dat zal je wellicht ook worst wezen...
Zielige opmerking. Als ik een goedgekeurde uitlaat neem, en wat binnen de normen valt, wat zal het mij dan interesseren wat jou ongezouten mening daarvan is? Heeft verder niets met gedachtewisseling te maken.
 
Mijn Akra waar de DB-Killer nog nooit uitgeweest is maakt iets minder geluid dan de orginele uitlaat.

Hij is ook nog eens minder lomp en extreem veel lichter.

Hiervoor heb ik ook een door BMW geleverde Laser uitlaat demper gehad (waar de DB-Killer ook nog nooit uitgeweest is) welke ik heb vervangen omdat hij wel meer geluid produceerd dan de orginele uitlaat.

Alle drie hebben een E-Keur maar ik prefereer de stilste.
 
Hoi allemaal,
ik overweeg om mijn Yamaha Super Tenere XT1200 uit 2012 in te ruilen voor een nieuwere of over te stappen op de BMW1200GSA. Iemand wellicht ervaring met een dergelijke overstap? Ben op zoek naar voor/nadelen. De Yamaha rijdt echt fijn, maar ik merk dat hij soms wat power te kort komt in de bergen. Ben overigens zelf geen sleutelaar, dus zou daar ook graag iets over horen qua onderhoud. Alvast bedankt!
 
Ik rijd vaak samen met mijn Gronings maatje op een Yam zoals de jouwe (iets recenter model).
Hij rijdt technisch beter dan ik, maar kan me op mijn R1200GS LC en nu R1250GS echt langs geen kanten bijhouden... zeker op snellere wegen.
Anderzijds maakt hij vaak zéér lange tochten met zijn Super Ténéré, tot in Rusland toe en heeft hij nog NOOIT enige mechanische troubles gehad.
Ik kan je dat zeker niet garanderen met een watergekoelde GS(A) (vanaf MY 2013), want die zijn iets te ingewikkeld gebouwd voor 100 % betrouwbaarheid.
Als je voor een oudere, oliegekoelde GS opteert, zijn de verschillen qua prestaties met de SUPER TENERE niet zo groot en is vooral de laatste, DOHC -versie van de R1200GS (MY 2010-2012 ) zeer betrouwbaar.. bijna Japans, zelfs...
Onderhoud om de 10.000 km of max. 12 maanden... ik ben ook geen sleutelaar en laat alles door de BMW-dealer uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet oordelen over de meer antieke exemplaren, maar de watergekoelde GS is sinds 2013 ex-fabriek uitgerust met een uitlaat, die niet alleen volgens de MotoPlus het meeste vermogen levert, maar ook nog eens diep en zelfs nogal luid bromt...
De 1250 klinkt zelfs nog luider en dieper... weinig geen reden tot klagen, dus... lijkt me

Als een Akra (nog) meer geluid maakt, dan riskeer je wel degelijk asociaal bezig te zijn ...
een R1250 heeft het niet nodig

maar als je eens een Yamaha Tracer 700 of MT07 of een Honda NC750X hoort dan begrijp je wel wat ik bedoel
 
ff wat anders, waarom groeten franstalige mensen niet op een vakantie resource , terwijl de vlaamtalige Belgen, Duitsers, Nederlanders ( zelfs uit de randstad) , Polen, Denen dit wel doen , je komt steeds de zelfde tegen op de parking, in het zwembad of gewoon op het park elders.......
 
Ik heb je vraag drie keer gelezen, maar snap hem nog niet. Dacht je dat je op een nudistencamping liep :?
 
Is niet mijn ervaring : als je in Frankrijk een winkel/restaurant binnenstapt groet je iedereen en word je door iedereen begroet .
In Nederland zeer vaak idem.
Alleen in Vlaanderen lopen er een hoop hurken rond die je stomverbaasd en zelfs ietwat verwijtend bekijken als je ze in die omstandigheden groet.
De “gulle” Vlaming is al te vaak een stugge, stuurse boer in die dingen....
 
in Frankrijk word er meestal wel gegroet.

maar op dat park
ze keken dwars door je heen , ook als je ze groet .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan