Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
... 3 GSXen gehad. Allemaal nieuw (wel overjarig) gekocht.

... De nieuwe met die puntkont was toen al uit en ik vind 'm nog steeds niet mooi met dat maffe achterlicht.

... Zonder 'ellende van buitenaf' kun je er met normaal gebruik en fatsoenlijk onderhoud wel heel lang mee doen.

Tijdens mijn 3e GSX reed ik al veel minder (gezinnetje, huis, werk om de hoek, je kent het wel), dus toen de grote broer (Z1000) van mijn eerste motor (Z650) gekocht.
De hobby werd anders , meer sleutelen en in originele staat herstellen dan rijden , ook dat ken je vast wel ;).
Minder km/j , maar eigenlijk wel continu een motor gehad en elk jaar wel een paar duizend km gereden .
Wat bedoel je met overjarig? Dat ze nog nieuw waren van bij de dealer, maar hun bouwjaar reeds voorbijgestreefd wegens nog niet verkocht? Dan maakt het niet uit, je rijdt immers wél een nieuwe! :]

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. Ik persoonlijk vo d dat punt achterlicht u net wél mooi. Mooier dan het achterlicht van na de facelift in 2003. Toch had ik stiekem gehoopt dat mijn huidige er eentje met de facelift zou zijn geworden, gewoon, omdat die dan toch net weer een beetje anders was geweest dan mijn vier eerdere. Maar ben toch tevreden van deze.
Het is een goede én nog mooie. Momenteel wel erg vuil door woon-werk verkeer en veel modder op de wegen.

O ja, en deze heeft dus een klokje, en dat vi d in zo fantastisch! Ja zelfs zo fantastisch dat als ik na deze weer voor een GSX F zou gaan (ik sluit dat nqmelijk niet uit :P ), het wel de zoektocht zal bemoeilijken, want een klokje zal er dan zeker moeten opstaan :+

Idd, zonder "ellende buitenaf" gaan ze technisch lang mee. Gelukkig ben jij er zelf goed uit gekomen. Ook bij Suzuki zeggen ze dat, en dat deze motorblokken zelfs tot op vandaag de meest betrouwbare is die ze ooit gemaakt hebben. Gaan probleemloos twee ton mee, het probleem is echter, en ook dat bevestigden ze mij bij Suzuki, als je door weer en wind rijdt, hij qua uiterlijk "volledig op" is eens hij zijn eerste ton haalt ...
 
Intussen toch nog een beetje tijd vrij gemaakt om nog wat verder te werken aan mijn koplamp ombouw.

De reflectors toch ook maar mat zwart gespoten wa t ik vrees dat die anders voor strooilicht gaan zorgen.

full

De geplande vergelijk test tussen Halogeen licht met reflector en Xenon met lens sla ik over.

Ik wil de koplamp klaar hebben voor ik het eerstvolgende onderhoud uitvoer, op 35.000km, en dat is niet zo gek ver meer. Nog ongeveer 3.300km. Dan wil ik ze er ook gelijk in monteren en weer genieten van xenonlicht, dit keer met lenzen 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even voorstellen :D

Na 10 jaar op 4 wielen in de file te staan ben ik het zat, en dus maar snel weer een 2 wieler erbij.
Sinds vrijdag hoor ik daarom ook bij deze club aangezien ik een GSX 750 F uit 2003 aangeschaft heb. Leuke sportieve fiets waar je niet geavanceerd joga voor hoeft te doen om op te zitten :D

meet Katie (Katie de Katana, ik vondt het wel wat hebben :P)
[afbeelding][afbeelding]

en samen met de rest van de 2wielers, brommert van de vrouw, erachter de brommert van mijn zwager, en nog wat fietsen.
[afbeelding]

De peugot 308 is nu naar buiten verbannen, helaas geen plek meer voor in de garage.

pas 12500 op de teller, (ondertussen 13K+ :P) rijd als een trein. Heb opeens zin in de file morgen haha :D


*O* Welkom *O*





ik heb ook een irritante trilling in het stuur vooral rond de 120-130 daarboven valt het allemaal mee en daar onder ook, dus het verplicht mij tot te hard rijden })

Of langzamer O-)

Intussen toch nog een beetje tijd vrij gemaakt om nog wat verder te werken aan mijn koplamp ombouw.

De reflectors toch ook maar mat zwart gespoten wa t ik vrees dat die anders voor strooilicht gaan zorgen.

[afbeelding]
De geplande vergelijk test tussen Halogeen licht met reflector en Xenon met lens sla ik over.

Ik wil de koplamp klaar hebben voor ik het eerstvolgende onderhoud uitvoer, op 35.000km, en dat is niet zo gek ver meer. Nog ongeveer 3.300km. Dan wil ik ze er ook gelijk in monteren en weer genieten van xenonlicht, dit keer met lenzen 8-)
Strooilicht zou mee moeten vallen met een dichte lensunit lijkt me. Wel benieuwd hoe het gaat worden.
 
@Themac1983:
Welkom in het GSX F topic! *O*
Zo, eentje van 2003, de ge-facelifte versie al, of nog die met het punt-achterlicht?
En je noemt ze Katie de Katana. Is het ook een Katana? Of is het toch gewoon een Europese GSX F?

Inderdaad nog met punt achterlicht, vind ik juist ook mooi :D Als ze de knipper licthten ook in depunt hadden verwerkt zou het nog mooier zijn :P
Het is gewoon een Europees fietsje hoor :D maar als je dant toch een naam moet bedenken vondt ik katie de Katana gewoon leuk klinken.

Ondertussen alweer mijn 1e herrinnering gehad aan hoe het is om iets oudere sport fietsen te rijden.
Daar stond themac dan, mandag ochtend 6:00, volledig bepakt, helpje op, handschoentjes aan, op een motor met een lege accu -_-. NIETS ging aan, nog geen lampje, NUL, NOPPES, NADA.
Leukse is nog dat de vrouw mijn auto mee had naar haar werk, en ik dus een vrije dag kon nemen haha.

Ondertussen vandaag de motor weer aan de praat gekregen door te starten vanaf de accu vanaf de auto, stukje gereden (half uurtje hoge toeren zodat de accu weer wat kan laden) en alles lijkt weer ok.
MAAR, waarom is dat ding opeens leeg gegaan? De lichten gaan automagisch uit als ik de motor uitzet, dus ik snap niet hoe de accu zo snel leeg is geraakt (zaterdag 150+KM gereden, maandag ochtend leeg, en volgens de verkoper was het een accu van dit jaar)

De vrouw heeft een autoverbod voor de rest van de week, en morgen maar kijken hoe het dan gaat :D
 
Laatst bewerkt:
Nee, sneller helpt beter. Rijwind helpt het gewicht van het lichaam van de polsen te nemen. :Y

Ben ik het mee eens, had ook al last van mijn polsjes, maar ik leun er ook echt teveel op, en 130 KG op je polsen voel je dan wel :D

*gaat meer deadliftst en goodmornings doen om rug sterker te maken*
 
...
Strooilicht zou mee moeten vallen met een dichte lensunit lijkt me. Wel benieuwd hoe het gaat worden.
De lenzen die ik heb zijn achteraan toch een beetje open. Of er daarom ook daadwerkelijk licht gaat doorkomen weet ik niet, maar dacht toch maar het zekere voor het onzekere te nemen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met overjarig? Dat ze nog nieuw waren van bij de dealer, maar hun bouwjaar reeds voorbijgestreefd wegens nog niet verkocht? Dan maakt het niet uit, je rijdt immers wél een nieuwe! :]
Ja klopt, het model van een jaar of twee jaar oud, maar wel met maagdelijke tellerstand dus nieuw.
Klokje heb ik er nooit op gehad, dat was toen nog niet. Snap niet dat dat niet standaard is. wat kost dat nou extra? een Euro??
Mijn SV heeft het ook niet. Nota bene mijn Gilera 'legale opgevoerde bromfiets' wel...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad nog met punt achterlicht, vind ik juist ook mooi :D Als ze de knipper licthten ook in depunt hadden verwerkt zou het nog mooier zijn :P
Het is gewoon een Europees fietsje hoor :D maar als je dant toch een naam moet bedenken vondt ik katie de Katana gewoon leuk klinken.

Ondertussen alweer mijn 1e herrinnering gehad aan hoe het is om iets oudere sport fietsen te rijden.
Daar stond themac dan, mandag ochtend 6:00, volledig bepakt, helpje op, handschoentjes aan, op een motor met een lege accu -_-. NIETS ging aan, nog geen lampje, NUL, NOPPES, NADA.
Leukse is nog dat de vrouw mijn auto mee had naar haar werk, en ik dus een vrije dag kon nemen haha.

Ondertussen vandaag de motor weer aan de praat gekregen door te starten vanaf de accu vanaf de auto, stukje gereden (half uurtje hoge toeren zodat de accu weer wat kan laden) en alles lijkt weer ok.
MAAR, waarom is dat ding opeens leeg gegaan? De lichten gaan automagisch uit als ik de motor uitzet, dus ik snap niet hoe de accu zo snel leeg is geraakt (zaterdag 150+KM gereden, maandag ochtend leeg, en volgens de verkoper was het een accu van dit jaar)

De vrouw heeft een autoverbod voor de rest van de week, en morgen maar kijken hoe het dan gaat :D
Er zitten geen extra's op die niet via contact geschakeld zijn?
Per ongeluk op parkeerlicht gezet met het op stuurslot zetten?

Nee, sneller helpt beter. Rijwind helpt het gewicht van het lichaam van de polsen te nemen. :Y
:Y Was niet serieus bedoeld
 
Er zitten geen extra's op die niet via contact geschakeld zijn?
Per ongeluk op parkeerlicht gezet met het op stuurslot zetten?
Ik ben ook eens heel lang bezig geweest met trouble shooten van zoiets.
Verzeker je er eerst van dat je zeker weet dat de accu goed is. als je die met een acculader oplaadt moet ie na een maand nog een motor kunnen starten. Als je meerdere accu's hebt even wisselen of zo.
Wat je ook met een volle accu kunt testen (of die accu nou helemaal goed is of niet) is of de spanningsregelaar/gelijkrichter goed zijn.
Als je de klemspanning meet op de accu zonder draaiende motor zul je ongeveer 12 volt meten. Als de motor draait moet je vanaf een rpm of 3-4000 zo'n 13.4 volt meten. Met de lampen uit zeker. Als je lampen of andere verbruikers aan doet zou het iets minder kunnen zijn, maar het moet duidelijk meer zijn dan wat de accu zo geeft. De spanning mag ook niet te hoog zijn boven de 14 Volt is fout. duidt op defecte spanningsregelaar. Als je nog meer wilt meten kun je je dynamo doormeten (de no-load spanning = WISSELSPANNING over de 3 fasen (waarschijnlijk gele draden)). Elke fase moet minstens 110V AC leveren, en je moet dit meten vóór de gelijkrichter, met draaiende motor. De dynamo levert niets aan het systeem, dus vandaar de no-load spanning.
Dynamo gaat niet zo vaak kapot (kan wel) meestal is het de accu, anders de gelijkrichter. Als je genoeg boordspanning meet met draaiende motor is het waarschijnlijk je accu. Kort na rijden/laden doet ie het , maar na een week niet meer. Houdt zijn spanning dan niet/capaciteit is te klein.

In mijn geval bleek het een defecte spanningsregelaar te hoge laadspanning, met hetzelfde symptoom als wat jij beschrijft. Is ook slecht voor je overige componenten die maar 13.4 V horen te krijgen, dus zwaarder worden belast bij een overspanning.
 
Laatst bewerkt:
Er zitten geen extra's op die niet via contact geschakeld zijn?
Per ongeluk op parkeerlicht gezet met het op stuurslot zetten?

Denk inderdaad dat ik hem op parkeerlicht gezet had, deed ik gister bijna weer, maar nu let ik er dus op :D

Woensdag ook nog even de ketting schoon gemaakt en opnieuw ingespoten (was echt ranzig, met zwarte drab etc) gelukkig nog in goede staat, tandwieltjes ook nog netjes, en na een volledige spuitbus chain cleaner, ziet het er BIJNA schoon uit :P... volgende punt van aandacht denk ik maar de remmen even goed onder de loep nemen, want de vorige eigenaar reed er niet alleen bijna nooit op, hij voerde volgens mij ook geen (standaard)onderhoud uit :P

ANNYWAYS!!!: toch wel heerlijk gevoel, 100+ auto's inhalen op de A9 op weg naar huis :D Waarom ik 10 jaar lang in die kooi gereden heb, ik weet het eigenlijk niet meer zo goed :P
 
he DKP, ik kon de nummerplaat niet lezen maar heb net een mooie grijze gsxf gezien zoals de jouwe in Tienen.
rond 18u vanboven aan de Leuvenselaan met witte helm.

weet niet of jij het was?
 
he DKP, ik kon de nummerplaat niet lezen maar heb net een mooie grijze gsxf gezien zoals de jouwe in Tienen.
rond 18u vanboven aan de Leuvenselaan met witte helm.

weet niet of jij het was?
Ik denk dat het zo goed als zeker is dat ik dat was *O*
Toeval zou te geoot zijn, was effe de baan op voor volgende foto in het TRG topic :]
DKP in "The Riding Game MF Style [Deel 16]"

Ik ben idd door de Leuvenselaan gereden, voor een andere opdracht (de vorige) maar was daarvoor net te laag :P

Wel leuk, gespot worden 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik keek recht in je helm haha, matbruine peugeot 208 :)
je kwam net de bocht in helemaal bovenaan het kruispunt :P

btw, die foto is op 50meter van mijn deur :+
 
Laatst bewerkt:
ik keek recht in je helm haha, matbruine peugeot 208 :)
je kwam net de bocht in helemaal bovenaan het kruispunt :P

btw, die foto is op 50meter van mijn deur :+
Dan heb ik zo een flauw vermoeden waar je woont ;)

Zal in het vervolg eens letten op een matbruine P208 ;)
 
Gisteren nog een beetje voort gewerkt aan mijn koplamp.
Beide lenzen zitten er nu in.
full

Wel komt door het feit dat de reflektors twee verschillende types zijn, de lenzen niet even diep zitten ... maar zal wel niet opvallen eens alles weer dicht is.
Er zit ingeveer 4 á 5 mm verschil in.
Ook staan ze een beetje in "X-stand", ze wijzen lichtjes naar binnen. Maar dat zal wel bij te regelen zijn.

Ik heb ook gemerkt, dat je ervoor kan zorgen dat je die USA lichtbundel aanpast, en er een EU lichtbundel van kan maken. Maar dan moet je echt handig zijn. Nu ben ik dat best wel, maar had gewoon niet veel zin in om dat luchtbundel-plaatje te gaan bijslijpen ... de lichtbundel zal zo ook wel goed zijn denk ik zo ...

Volgende stap: de afdichtingsrubbers aanpassen zodat de bekabeling van de LED ringen en de grootlicht magneten erdoor kunnen maar toch waterdicht afsluiten.

Dan koplamp dicht, en hopen dat het snel tijd is voor onderhoud, ik wil die koplamp erin 8-)
 
Als iemand hoopt dat hij zo spoedig mogelijk onderhoud aan zijn motor moet verrichten, weet je zeker dat die sleutelen leuk vindt😂😂😂😂
Ik vind het eraan sleutelen (bijna) even leuk als ermee rijden zelf ;) 8-)

De reden dat ik met de koplamp wacht tot het onderhoud is omdat ik dan de kappen er maar 1 keer moet afhalen ... maar als blijkt dat dat onderhoud nog te lang op zich gaat laten wachten, kan het wel zijn dat ik de koplamp toch eerder zal monteren ...

Nog ongeveer 2400km te gaan, als ik enkel woon werk zou rijden kost mij dat 4 á 5 weken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin me ook steeds meer te verdiepen in het sleutelen aan de motor. Zit er zelfs aan te denken om er een motor bij te kopen wat dan mijn leermotor wordt. Het is natuurlijk zonde om aan een goede motor iets te verprutsen.
Ik lees steeds vaker het wph door maar best veel had net zo goed in het chinees kunnen staan _O- _O-

Vervelend he al die kappen, toch maar een naked gaan rijden :+
Zo'n 2400 km in 4/5 weken is niet weinig dacht ik zo.

Hoe doet je nieuwe motor het tot nu toe??
 
Als ik enkel woon werk zou rijden geeft dat zo een 22.500km per jaar.
Gemiddeld 432km per week dus en dan zou ik 5,5 weken* nodig hebben tot aan het volgende onderhoud.

Maar uiteraard rijd ik ook al eens voor de fun. Hetzij door op een vrije dag eens te gaan rijden, wat momenteel met de verbouwingen wel niet te dikwijls gebeurt, hetzij door het maken van omwegjes voor en/of na het werk. Dat doe ik zowel voor de fun, als voor het pogen tot het nemen van foto('s) voor het TRG spel.

Die uitgeharde achterband heb ik al een tijdje vervangen, maar de nieuwe zint mij ook niet echt. Op droge baan gaat hij wel goed maar bij koude en/of natte asfalt doet hij graag "uitstapjes". Volgende set worden sowieso weer MPR3's of MPR4's.

Maar verder geen klagen van. Start steeds goed. Op laag toerentel klint het blok ietwat rauwig, alsof hij iets te vroeg ontsteekt, op het moment dat hij nog net niet ver genoeg over zijn bovenste dode punt zit. Maar eens je gas geeft gaat ie soepel.

Ik heb ook een verhoogd kuipruit op het oog, tweedehands, moet effe budget afwachten, en hoop dat het dan nog ter beschikking is.

Het Givi Wingrack en de drie bijbehorende koffers (1X45L en 2X36L) zou ik ook eens dringend moeten fixen, want vrouwlief schept er steeds meer plezier in om mee te rijden ... en daardoor staat er een eerste motorrijs gepland naar een oud-collega** van haar die in Munchen woont.

Wat het verbruik betreft: ik rijd rustig, en hij haalt probleemloos 4,5L/100km (1:22), iets sportiever brengt hem naar 4,8L/100km (1:20,8).

De (nagemaakte?) spiegelverbreders denk ik er af te halen. De spiegels trillen een pak meer en ik vermoed dat het daardoor komt. Wel ga ik me eerst zo een rond zelfklevend "anti-dode-hoek-spiegeltje" aanschaffen voor rechts onder op de linker spiegel te plakken. Had dat op mijn vorige, en was daar super tevreden mee. Reed ik op een 4-baans snelweg helemaal rechts, tot tegen de lijn van de pechstrook, zag ik de snuit van een op de helemaal links gelegen baan rijdende auto al in mijn ooghoek terwijl die ook nog in dat spiegeltje te zie was.
Maar voor afstands schatting wel steeds de gewone spiegel gebruiken, en ook de "over-je-schouder-kijktechniek" blijven toepassen!!

Maarom een lang verhaal kort te maken ...ik ben gewoon super tevreden van deze! :]
Daar mag ik mijn vrouwtje ook wel dankbaar voor zijn. Bij die vorige motoren waar ik naar was gaan kijken had ik bij eentje ervan wel de neiging om te kopen als ze er iets afdeden.
"Bij de minste twijfel is het NEE", zei ze, en vervolgde, "met wat geduld kom je een veel betere tegen!" ... en kijk eens aan wat een gelijk ze toch heeft 8-)

* ik zie nu dat ik mij net misteld had in mijn vorige post, daar staat 4 á 5 weken, en moest dus 5 á 6 weken zijn :$

** een collega van op haar werk op de Filipijnen, zij trouwde een Duitser en emigreerde dus naar Duitsland. Mijn vrouw nam toen haar "goed betaalde" functie over, tot ze met mij trouwde en dus naar België kwam ...
 
Nou gister eindelijk tijd gehad voor de motor om de kabels op breuken te checken, vanwege de kapotte brandstofmeter kon geen breuk vinden dus dan ga ik er maar van uit dat de vlotter de boosdoener is en zal binnen kort is gaan zoeken naar een nieuwe vlotter.

Omdat de motor beroert stationair draait ging ik ook maar even de bougies vervangen en de lucht filter,
een hele klus voor zo iets simpels :D, om de bougie's te vervangen moet de tank ook los omdat de laptop erg traag was (voor onbekende reden) had ik niet veel zin om op te zoeken in het werkboek hoe de tank los moest dus dan maar zelf kijken.
Bij tank zitten zes bouten, dacht dat deze zes los moesten om de tank op te kunnen lichten maar twee bouten zaten nog onder de linker paneel dus deze paneel los gehaald en daarna de zes bouten los gehaald om later tot ontdekking te komen dat de tank maar met twee bouten vast zit en dit gewoon simpeler kon,
maar ja heb de motor helemaal kunnen inspecteren en kwam er achter dat men dashboard los zat dit heb ik tijdelijk met een tyrapje gerepareerd, al de vier bougie's vervangen bij twee zat wat roest is dit zorgwekkend of is het normaal?:

2up8zk7.jpg

www.dropbox.com/s/4mx...5.01.44.jpg?dl=0

en toen de lucht filter, de tank naar voren geschoven en laten rusten op de stuur grootste fout van die dag :), toen ik net de beugel los had die voor het filter zat, schoof de tank naar voren en sneed een gat in de leiding en begon goed te lekken, gelukkig had ik in de scheur een oud rubberen flap(?) liggen stuk afgeschuurd, tyrapje gepakt en de rubber om heen gewikkeld geklemd door de tyrap en de lek was enig sinds gestopt.
Had toevallig een handpompje liggen om de jaar oude benzine uit de brommer te zuigen, deze kwam nu van pas voor de motor zeker tien minuten staan pompen -_- erg mooi was dat we de slang in de jerrycan los legde en door de druk omhoog spoot ;) vader die even snel kwam helpen helemaal onder de benzine.
Maarja de motor start nu goed en heeft zijn onderhoudsbeurt gehad, mocht hij nou nog steeds beroert draaien laat ik hem hoger in zijn toeren afstellen toen ik voor de brandstof leiding in Hardinxveld was
werd mij verteld dat het een bekent probleem is voor de gsxf.
 
Laatst bewerkt:
Tank eraf halen om een bougie na te kijken of te vervangen vind ik persoonlijk niet echt handig gemaakt van suzuki.

Hopelijk doet die het nu wel goed Pilcrow.

Heb zelf net met 3 andere motorforum leden een mooi ritje gemaakt van 180 kilometer over heeluuu mooie wegen. Deze 5 uur heeft mijn motor het perfect gedaan!! Nog geen moment spijt dat ik de gsxf bijna anderhalf jaar geleden heb gekocht. Nu wachten tot de begrenzer er uit mag (lees moet!)
 
Tank eraf halen om een bougie na te kijken of te vervangen vind ik persoonlijk niet echt handig gemaakt van suzuki.

Hopelijk doet die het nu wel goed Pilcrow.

Heb zelf net met 3 andere motorforum leden een mooi ritje gemaakt van 180 kilometer over heeluuu mooie wegen. Deze 5 uur heeft mijn motor het perfect gedaan!! Nog geen moment spijt dat ik de gsxf bijna anderhalf jaar geleden heb gekocht. Nu wachten tot de begrenzer er uit mag (lees moet!)

Hij doet het goed, heb net een rit van 4 uur naar zierikzee gemaakt en nu terug naar de camping v. een maat. Om èèn of andere reden deed de brandstofmeter het opeens en half uur later weer niet er zal dan toch een kabel breuk moeten zijn, stationair draaien doet hij nog steeds niet lekker, morgen maar bellen om hem rijker af te laten stellen.
Heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf v. de gsxf nog een half jaar en de begrenzer mag er af :D.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan