Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er eens over nagedacht om zo'n filter te kopen, maar dan alleen als het ook een duidelijk verschil uit maakt.
Waarschijnlijk een open deur, maar naar aanleiding van mijn eigen recente leer-ervaringen en naar aanleiding daarvan verkregen achtergrondinformatie ;) toch maar even: met alléén een ander luchtfilter ben je er niet.
Het geheel van luchtinlaat(hoeveelheid), brandstof bijmengen en uitlaatgasafvoer moet in balans zijn voor een mooie loop of optimale prestatie.
Als je een ander luchtfilter monteert (andere inlaathoeveelheid) of een ander type uitlaat (andere tegendruk), zou je ook de overige onderdelen daarop moeten afstemmen.
 
Ik heb er eens over nagedacht om zo'n filter te kopen, maar dan alleen als het ook een duidelijk verschil uit maakt.
Wat Burnett zegt, er is wat winst te boeken als je de sproeiers aanpast.
Bij mijn injectiefiets maakt een gloednieuw K&N filter niet uit en het originele filter was zo vies als een asbak bij de eerste run.
(Dat het kan gewoon zo vies _O- :$ )

In beide gevallen was er ook geen noodzaak tot het veranderen van de mapping..
Ja dan kan ik mij dat voorstellen. Mooie prijs 11.25 per verversing. Dan krijg je spontaan zin om die olie vaker te verversen. Zou het niet zo zijn dat die action olie sneller afbreekt dan bijvoorbeeld de castrol??
Dat is allemaal omschreven in de API normen, en de olie voldoet aan de hoogste standaard.
Maar API is voor auto's.. de versnellingsbak en natte koppeling zou e.a. kunnen versnellen.
Dat is allemaal wel omschreven voor motorfietsen in de JASO MA/MA2 normeringen. :)
 
Laatst bewerkt:
We zullen ons best doen die pagina zsm vol te hebben :P
Ik heb zowiezo problemen ermee om meerdere berichten te quoten in 1 bericht.
Krijg dat vaak niet goed met die codes enzo.
Op de smart phone heb ik het er ook moeilijk mee.
Op de laptop open ik daarvoor MF in twee of meer pagina's :P
 
Uit de oude doos (hele oude doos :+ )

full


Was mijn eerste GSX 750 F, na het ongeval ;(
 
Waarschijnlijk een open deur, maar naar aanleiding van mijn eigen recente leer-ervaringen en naar aanleiding daarvan verkregen achtergrondinformatie ;) toch maar even: met alléén een ander luchtfilter ben je er niet.
Het geheel van luchtinlaat(hoeveelheid), brandstof bijmengen en uitlaatgasafvoer moet in balans zijn voor een mooie loop of optimale prestatie.
Als je een ander luchtfilter monteert (andere inlaathoeveelheid) of een ander type uitlaat (andere tegendruk), zou je ook de overige onderdelen daarop moeten afstemmen.
:^
 
full

Na nummer drie is er een switch geweets naar een BMW K 1200 S.
Beest van een machine, maar toch niet wat ik ervan verwachte.

Verkocht, tijdelijk zonder motor, en vlak voor mijn hertrouw weer een GSX 750 F in de garage, en kort na de trouw ingeschreven.

(De GSX F op deze foto is nog wel nr 3)
 
Wat Burnett zegt, er is wat winst te boeken als je de sproeiers aanpast.
Bij mijn injectiefiets maakt een gloednieuw K&N filter niet uit en het originele filter was zo vies als een asbak bij de eerste run.
(Dat het kan gewoon zo vies _O- :$ )

In beide gevallen was er ook geen noodzaak tot het veranderen van de mapping..Dat is allemaal omschreven in de API normen, en de olie voldoet aan de hoogste standaard.
Maar API is voor auto's.. de versnellingsbak en natte koppeling zou e.a. kunnen versnellen.
Dat is allemaal wel omschreven voor motorfietsen in de JASO MA/MA2 normeringen. :)

gaat wel erg snel opeens met de berichten hier.
Allemaal ons best aan het doen om door de pagina's heen te vliegen.


Die normen van de olie heb ik helaas geen verstand van. Dan zou ik mij er echt eens in moeten gaan verdiepen. Wat al die normeringen inhouden. Maar het is wat veel discussies altijd teweeg brengt. Al helemaal op auto forums :P

Ik was ook niet van plan om alleen het filter dan te doen. Als dan zou het icm een uitlaat en andere afstelling zijn.
Maar de motor rijdt momenteel eigenlijk heerlijk. De benzinekraan heb ik kunnen maken en lekt dus niet meer.
De xenon moet ik nog afstellen(staat momenteel wel redelijk omlaag gericht om niet te verblinden).

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met het trillen van de koplamp tijdens het rijden over kinderkopjes bijvoorbeeld? of gewoon "verharde" landwegen?
 
full

En afscheid nemen van nrs 3 en 4 ...

Samen opgekocht door een en dezelfde handelaar.
 
full

En de huidige! Heel tevreden van!

Was nog heel mooi bij aankoop, maaf stomweg eens op zijn zij laten vallen ...

En ook het winterweer heeft ze wat aangetast ...

Maar goed rijden dat ze doet!
 
gaat wel erg snel opeens met de berichten hier.
Allemaal ons best aan het doen om door de pagina's heen te vliegen.


Die normen van de olie heb ik helaas geen verstand van. Dan zou ik mij er echt eens in moeten gaan verdiepen. Wat al die normeringen inhouden. Maar het is wat veel discussies altijd teweeg brengt. Al helemaal op auto forums :P

Ik was ook niet van plan om alleen het filter dan te doen. Als dan zou het icm een uitlaat en andere afstelling zijn.
Maar de motor rijdt momenteel eigenlijk heerlijk. De benzinekraan heb ik kunnen maken en lekt dus niet meer.
De xenon moet ik nog afstellen(staat momenteel wel redelijk omlaag gericht om niet te verblinden).

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met het trillen van de koplamp tijdens het rijden over kinderkopjes bijvoorbeeld? of gewoon "verharde" landwegen?

_O- niet te veel op letten :+
 
Laatst bewerkt:
haha goeie tip. Valt nu met de xenon meer op. Maar zal met de halogeen ook al geweest zijn. Alleen was het niet echt zichtbaar.
 
haha goeie tip. Valt nu met de xenon meer op. Maar zal met de halogeen ook al geweest zijn. Alleen was het niet echt zichtbaar.
Met Xenon heb je wellicht een betere en scherpere projectie..valt idd meer op.. maar je vering is wel goed? ;)

Ik let eigenlijk nooit zo op de koplamp, maar heb vast ook hele andere wegen.
En we moeten ook niet te dicht bij de motor kijken, door de bocht heen waar we naar toe willen. :+ :+ ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan