Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey man! hoe gaat het ondertussen met je arm?
Die begint weer redelijk in vorm te komen.
Al zien de verwonden er nog niet uit, het voelt nu precies een week weer als mijn eigen arm.
Daarvoor meer als een robot arm of slap aanhangsel. :+

Nu het (hersenschuddend) koppie nog op orde, alle signalen van buitenaf worden versterkt.
En deze week vier dagen gewerkt, iedere dag vier uur.
Maar geen hond die er dan rekening mee houdt.. je bent er dus goân.
Iedereen praat en vraagt maar raak voor advies/assistentie/problemen oplossen. :+

Voel me dan wel weer nuttig, dus volgende week vijf halve dagen buffelen. ;)

Morgen misschien een stukje rijden op het nieuwe ijzer want de aanhangers zijn verhuurd.
 
Laatst bewerkt:
De foto host site is een beetje aan het haperen dus jullie moeten het even doen met deze foto.. Rest en het verhaal komt wel als die site weer meewerkt.
25572663457_225b66a841_b.jpg


39733345234_02aee4fbc1_b.jpg

De GSX alleen

25572663357_4b6b944ffc_b.jpg

Beiden samen

Er zijn niet zo heel veel onverlichte plekken hier in de buurt. Het beste wat ik kon verzinnen was het industrieterrein hier in de buurt waar 's nachts 2 van de 3 lantaarnapalen uit staan om lichtvervuiling te verminderen. Hier sta ik schuin voor de in staande lantaarnpaal, de eerstvolgende zit voorbij de bocht.
25572660887_5e824bd0d6_b.jpg


En nu met groot licht:
26572720918_5c21cb85d3_b.jpg


En toen vond ik het wel weer tijd om terug te gaan, uurtje gereden was bokkoud!
38633312280_f6d2157513_b.jpg


Ben er eigenlijk wel tevreden over, geeft aardig meer licht dan de H4 lampjes, vooral alles wat reflecteerd zie je veel verder en de lichtbundel is net daglicht.
Dus 3 tot 4 autolengtes voor je is het gewoon overdag. Zo in een driehoek vooruit.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja dat is wel een dingetje. Door het verplaatsen van de nummerplaat of door defecte lampjes?
Door het verplaatsen van de nummerplaat door de vorige eigenaar. Was me tot een paar weken geleden niet eens opgevallen!
Nu hangt de nummerplaat vrij direct onder het achterlicht, het achterspatbord is afgekort, de originele kentekenverlichting gewoon verwijderd, en de nummerplaat zo hoog mogelijk verplaatst.
full

Maar van de week zijn alle onderdelen binnen gekomen om dat te gaan fixen, ik ga proberen om dat dit weekend nog te doen.
2 van de 4 led strips heeft er een 'dakje' overheen. Of deze nou onder of boven moet zitten? geen idee.
Heb je een symmetrische lamp? (2x H4, allebei de kanten zowel dim- als grootlicht?)
 
De led is idd symetrisch. 2 ledstrips rechts 2 links. Die met dakje voor dimlicht, die zonder voor groot. Geven evenveel licht, maar door het dakje van dim en de plek van de strip geeft grootlicht een meer gefocuste straal licht op de eerste paar meters. Het is niet zoals met gewoon groot licht dat er ineens een hele batterij licht bij lijkt te komen.
 
De led is idd symetrisch. 2 ledstrips rechts 2 links.
Ik bedoelde je koplamp zelf... De meeste in Europa hebben links het dimlicht, met een soort kapje in de reflector gemonteerd, en het grootlicht rechts.
Die met dakje voor dimlicht, die zonder voor groot. Geven evenveel licht, maar door het dakje van dim en de plek van de strip geeft grootlicht een meer gefocuste straal licht op de eerste paar meters. Het is niet zoals met gewoon groot licht dat er ineens een hele batterij licht bij lijkt te komen.
Dakje op de lamp of in de reflector?
 
Ik bedoelde je koplamp zelf... De meeste in Europa hebben links het dimlicht, met een soort kapje in de reflector gemonteerd, en het grootlicht rechts.Dakje op de lamp of in de reflector?

Het afdakje boven de voorste ledstrips (dimlicht strips) in de lamp. De SV heeft inderdaad een grootdeels symetrische houder/spiegels/ reflectoren/glas van de koplamp. Waar de GSX aan de ene kant van de unit in het glas andere lichtspreidings balkjes, of hoe je het ook noemen wilt, heeft dan de andere kant. Daarmee komt die dichter in de buurt van een auto koplampunit (Van een auto van rondom jaren '90 dan) dan die van de SV.

Edit: Volgens mij snap ik een deel van de spraakverwarring. Beide motoren hebben maar 1 lamp. Dus in elk zit nu 1x led-vervanger van H4.
 
Laatst bewerkt:
Edit: Volgens mij snap ik een deel van de spraakverwarring. Beide motoren hebben maar 1 lamp. Dus in elk zit nu 1x led-vervanger van H4.
Check... Nu snap ik het.
Je hebt dus double beam lampen (geen idee hoe dat wordt genoemd in het NL)
 
Formeel is in Duitsland alleen de oiginele OK.
Voor vervangende uitlaten moet een homologatie (TÜV oid) overlegd kunnen worden, iig voor motoren met Duits kenteken.
Voor ons buitenlanders is mijn ervaring anders. Ik rij met een vervangende uitlaat (Takkoni met E-keur en nummer echter geen homologatie formulier) MET dB-killer. Nog nooit problemen gehad.
Zonder de killer kun je fiets laten staan.
Bij controle kunnen ze meten en afhankelijk van de meting actie ondernemen (heb ik zelf niet meegemaakt).
Wil je op safe: vervangende uitlaat in Duitsland kopen waar het homologatie papiertje voor jouw motor bijgeleverd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee waar ik kan vinden welk merk/ type carb er op de GSX zit? Voor een discussie elders. Zoek me helemaal scheel maar kan het niet vinden.
 
Goedemorgen.
Zaterdag heb ik de SW-motech daypack tanktas gekocht en het quick-lock systeem dat er bij hoort.
Huidige probleem: tankring past niet op de tank. De tankring is bedoeld voor suzuki met 5 schroeven in de tankring. Mijn tank heeft 4 bevestigings schroeven. Onmogelijk om te monteren. Iemand ideeën? Ik ben al terug gegaan naar Louis, maar zij komen er niet uit. In het systeem staat bij mijn motor de 5 schroeven tankring uitvoering. Een ring voor 4 schroeven heb ik nog niet echt gevonden.

Ook ben ik op zoek naar een zadeltassen rek/beugel voor de mijne.
:P
Ik heb de volgende set gekocht: Moto-Detail bagagesysteem, universeel kopen | Louis motor & vrije tijd

Toch lijken ze niet achter in hun model te blijven, en zakken ze richting het wiel als er gewicht in zit denk ik. Ik moet dus toch iets van afstandshouders gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vanmorgen wat vreemds. Ik kwam thuis en zette de motor weg. Ik hoorde een raar geluid, alsof er ergens lucht leek te ontsnappen. Dat leek vanuit de tank te komen. Iemand dat ook al eens gehad? Start wel gewoon.
 
Ik had vanmorgen wat vreemds. Ik kwam thuis en zette de motor weg. Ik hoorde een raar geluid, alsof er ergens lucht leek te ontsnappen. Dat leek vanuit de tank te komen. Iemand dat ook al eens gehad? Start wel gewoon.
Je motor leeft!! :o :o :o

Maar inderdaad is dat de tankontluchting.

Vroeger parkeerde ik de motor in de woonkamer, op een gegeven moment zelfs drie motorfietsen.
Wat een feest met warme dagen, dat puffen en steunen van die dingen. :')
 
Ik had vanmorgen wat vreemds. Ik kwam thuis en zette de motor weg. Ik hoorde een raar geluid, alsof er ergens lucht leek te ontsnappen. Dat leek vanuit de tank te komen. Iemand dat ook al eens gehad? Start wel gewoon.

Dat is vooral leuk in de zomer als de volle zon op de tank heeft geschenen. :]
 
Goedemorgen.
Zaterdag heb ik de SW-motech daypack tanktas gekocht en het quick-lock systeem dat er bij hoort.
Huidige probleem: tankring past niet op de tank. De tankring is bedoeld voor suzuki met 5 schroeven in de tankring. Mijn tank heeft 4 bevestigings schroeven. Onmogelijk om te monteren. Iemand ideeën? Ik ben al terug gegaan naar Louis, maar zij komen er niet uit. In het systeem staat bij mijn motor de 5 schroeven tankring uitvoering. Een ring voor 4 schroeven heb ik nog niet echt gevonden.

Ook ben ik op zoek naar een zadeltassen rek/beugel voor de mijne.
:P
Ik heb de volgende set gekocht: Moto-Detail bagagesysteem, universeel kopen | Louis motor & vrije tijd

Toch lijken ze niet achter in hun model te blijven, en zakken ze richting het wiel als er gewicht in zit denk ik. Ik moet dus toch iets van afstandshouders gebruiken.


Ik heb een soortgelijke set, gaat prima, heb wel een extra spin/band om de toprol zitten en de zijtassen kan ik met de meegeleverde straps ook goed vast krijgen aan de steppies voor de passagier bijvoorbeeld.
 
Formeel is in Duitsland alleen de oiginele OK.
Voor vervangende uitlaten moet een homologatie (TÜV oid) overlegd kunnen worden, iig voor motoren met Duits kenteken.
Voor ons buitenlanders is mijn ervaring anders. Ik rij met een vervangende uitlaat (Takkoni met E-keur en nummer echter geen homologatie formulier) MET dB-killer. Nog nooit problemen gehad.
Zonder de killer kun je fiets laten staan.
Bij controle kunnen ze meten en afhankelijk van de meting actie ondernemen (heb ik zelf niet meegemaakt).
Wil je op safe: vervangende uitlaat in Duitsland kopen waar het homologatie papiertje voor jouw motor bijgeleverd wordt.


dat weet ik, maar ik heb nu een uitlaat uit polen, met DB killer nog een mooi geluid maar denk niet da t de duitse politie t met me eens is. dus wil naar een iig voor NL gekeurde uitlaat met verwijderbare DB Killer. onder het motto. In NL mag dit en ik doe er alles aan om het zo laag mogelijk te maken
 
Ik heb een soortgelijke set, gaat prima, heb wel een extra spin/band om de toprol zitten en de zijtassen kan ik met de meegeleverde straps ook goed vast krijgen aan de steppies voor de passagier bijvoorbeeld.

Ja dat zou ik wel kunnen proberen of dat lukt. Nja een beugel is natuurlijk het beste. Maar bij hepco en becker bijna 300 euro. beetje veel vind ik. Beter hopen dat tussentijds er 1, 2e hands te vinden is. Ik moet alles zowiezo nog eens goed passen en iets bedenken op die tankring. Ik heb Sw-motech maar een e-mail gestuurd. Toprol blijft goed zitten ook boven de 100kmh??
 
dat weet ik, maar ik heb nu een uitlaat uit polen, met DB killer nog een mooi geluid maar denk niet da t de duitse politie t met me eens is. dus wil naar een iig voor NL gekeurde uitlaat met verwijderbare DB Killer. onder het motto. In NL mag dit en ik doe er alles aan om het zo laag mogelijk te maken

Misschien wel verstandig. Duitsland is vrij fel op geluid, vooral in gebieden zoals de eifel. Nou scheelt het wel dat de boetes laag zijn daar. In nederland valt het mee met controles, ook al willen ze in de zomer ook wel motoren op geluid controleren.
 
Rechtsreeks citaat uit Facebook:

"Denk dat het gewoon een kwestie is van een vierkantje uit het zwarte achterplaatje zagen en daar de indicator op plaatsen. Inderdaad wel heel mooi zo!" :t

Volgens mij staat in het werkplaatshandboek wel een beschrijving hoe je de tellerunit uit erlkaar haalt. Zal het eens voor je nakijken.


(B.T.W. de link werkt niet)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan