Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die begint weer redelijk in vorm te komen.
Al zien de verwonden er nog niet uit, het voelt nu precies een week weer als mijn eigen arm.
Daarvoor meer als een robot arm of slap aanhangsel. :+

Nu het (hersenschuddend) koppie nog op orde, alle signalen van buitenaf worden versterkt.
En deze week vier dagen gewerkt, iedere dag vier uur.
Maar geen hond die er dan rekening mee houdt.. je bent er dus goân.
Iedereen praat en vraagt maar raak voor advies/assistentie/problemen oplossen. :+

Voel me dan wel weer nuttig, dus volgende week vijf halve dagen buffelen. ;)

Morgen misschien een stukje rijden op het nieuwe ijzer want de aanhangers zijn verhuurd.


Shit man. ik hoop dat je snel weer volledig op de been bent, en ook weer goed kunt motorrijden ;)
 
Laat ik ook maar even een duit in dit zakje doen ;)
soesrene.jpg


Gespot door een taxichauffeur ( m'n broer :+ ) toen ik de soes naar Klazienaveen reed om er 2 nieuwe sloffen onder te laten monteren :W
 
Shit man. ik hoop dat je snel weer volledig op de been bent, en ook weer goed kunt motorrijden ;)
Oeiii late quote :t wel apart om terug te lezen.
Toen was ik echt verkeerd bezig en nog nergens toe in staat.
Ja een post op MF, maar rijden of de gewassen helmvoering terug monteren.. NOPE. :+

Vorig weekend kon ik nog niet eens een papieren koffiebekertje samendrukken.
En het onderste gedeelte zal ook nu nog niet lukken met rechts. :o

Sinds dinsdag kan ik weer rijden, alleen nog wel last van de kneuzingen in beide handen.
Dus heel hard remmen is lastig, maar ging vanmiddag al automatisch uitwijken zonder na te denken. _O-
(Auto remde onverwacht voor een fietser van ver, en ik wilde net met die auto de rotonde mee 'sportief voorlangs')

Het verdere herstel gaat een jaar duren voordat de versplinterde ellepijp en het spaakbeen de taken van het titanium over kunnen nemen.
Mag van de dokter een jaar lang niet meer dan 2 kilo tillen. :)
Laat ik ook maar even een duit in dit zakje doen ;)
[afbeelding]

Gespot door een taxichauffeur ( m'n broer :+ ) toen ik de soes naar Klazienaveen reed om er 2 nieuwe sloffen onder te laten monteren :W
En dit gaat om het goede beschermende motorpak? (broek en schoenen?)

Ik kreeg al vele complimenten _O- van de week nog in het ziekenhuis. (Vol in het leer)
Waar ze motorrijders altijd met argusogen bekijken. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Op de foto zit ik volledig in pak op de motor....
Verder heb ik hoge werkschoenen aan met stalen neuzen....dat is wel voor verbetering vatbaar : in elk geval beter dan met een stel afgetrapte gympen gaan rijden..
 
Op de foto zit ik volledig in pak op de motor....
Verder heb ik hoge werkschoenen aan met stalen neuzen....dat is wel voor verbetering vatbaar : in elk geval beter dan met een stel afgetrapte gympen gaan rijden..
Oh ik las het verkeerd, dat ben jij. _O- Leuke actie van je broer. ;)
 
vandaag Suus weer lekker uitgelaten, wat is en blijft het toch een heerlijk fietsje :-)

Vandaag de db-killer geinstalleerd omdat we binnenkort een rijvaardigheidstraining gaan doen op het ciruit.

Je merkt gewoon het verlies in vermogen... maar hij is wel een stukje stiller. Ga morgen alsnog de db-killer iets verder openzetten, even kijken wat de minst dempende stand doet qua prestaties.

Iemand daar nog specifieke tips voor?
 
Op de foto zit ik volledig in pak op de motor....
Verder heb ik hoge werkschoenen aan met stalen neuzen....dat is wel voor verbetering vatbaar : in elk geval beter dan met een stel afgetrapte gympen gaan rijden..

Heb me ooit laten vertellen dat werkschoenen ook niet het veiligste waren :),
heb ook wel eens met mijn las-schoenen op de motor gezeten vind die stalen neus niet prettig met schakelen.

Lang geleden dat ik het forum heb gelezen was hem bijna vergeten, het is ook lang geleden dat ik op de motor heb gereden (c.a. 4 maanden), afgelopen donderdag eens het doek van de motor gehaald en kwam er achter dat de tank leeg is had hem vol weg gezet zoals ik dat altijd doe, het lijkt van het kraantje te komen heb nu de tank half vol gegooid kijken of ik iets zie lekken, verder zal ik volgende week maar is wat onderhoud plegen aan de motor mits hij vandaag wilt starten :).

Ben nu opzoek naar een ketting maar kan nergens een ketting vinden zonder kettingwielen moet ik mijn kettingwiel vervangen tezamen met mijn ketting??

verder moet ik Wierks maar weer eens bellen voor mijn A examen kan de motor eindelijk weer op vol vermogen draaien :).
 
Laatst bewerkt:
Ben nu opzoek naar een ketting maar kan nergens een ketting vinden zonder kettingwielen moet ik mijn kettingwiel vervangen tezamen met mijn ketting??

Ja, altijd samen vervangen anders is de nieuwe ketting weer erg snel versleten.
 
Ik lig vandaag doodziek in bed :r
Als ik uit mijn bed kom draait de kamer rond aan 1200rpm '(
Komende twee dagen thuis van het werk. Maar denk dat ik het van daar opgeraapt hebt. Toen ik een vrouw haar handbagage moest nakijken stond die daar te snotteren als een bezetene ... en dan, zonder enige schroom gewoon uitgebreid gaan hoesten recht naar mij toe, niet omdraaien, of niet naar beneden buigen dat hoofd en absoluut geen hand voor haar mond. Probeerde nog uit haar "hoestgebied" te blijven, maar dat is niet simpel want mag haar bagage niet loslaten zodat zij haar bagage niet kan aanraken/ingaan tot na de controle.

Wat betreft tandwielen (kettingwielen) en ketting, gewoon alles gelijk vevrangen. Setjes kosten tussen 120 en 180€, en je bent weer gerust voor een volgende 25000 tot 35000km, anders moet je tussendoor nog regelmatig alles gaan nakijken en later nog een van de tandwielen vervangen, weeral werk ... en de ketting zal ook sneller slijten.

Edit: ik zie net dat we op de laatste pagina zitten! :o
Maar eens zien om een nieuw topic aan te maken ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeiii late quote :t wel apart om terug te lezen.
Toen was ik echt verkeerd bezig en nog nergens toe in staat.
Ja een post op MF, maar rijden of de gewassen helmvoering terug monteren.. NOPE. :+

Vorig weekend kon ik nog niet eens een papieren koffiebekertje samendrukken.
En het onderste gedeelte zal ook nu nog niet lukken met rechts. :o

Sinds dinsdag kan ik weer rijden, alleen nog wel last van de kneuzingen in beide handen.
Dus heel hard remmen is lastig, maar ging vanmiddag al automatisch uitwijken zonder na te denken. _O-
(Auto remde onverwacht voor een fietser van ver, en ik wilde net met die auto de rotonde mee 'sportief voorlangs')

Het verdere herstel gaat een jaar duren voordat de versplinterde ellepijp en het spaakbeen de taken van het titanium over kunnen nemen.
Mag van de dokter een jaar lang niet meer dan 2 kilo tillen. :)En dit gaat om het goede beschermende motorpak? (broek en schoenen?)

Ik kreeg al vele complimenten _O- van de week nog in het ziekenhuis. (Vol in het leer)
Waar ze motorrijders altijd met argusogen bekijken. :+ :+

Ja ik was een beetje laat, maar beter laat dan niet toch? Goed om te lezen dat het beter gaat enm je weer probeert te rijden. Herstel kan soms heel snel gaan. Als ik zie hoe het nou met mijn schoonbroertje gaat die vorig jaar in coma heeft gelegen. Verassend hoe een lichaam zich kan herstellen. Dat met die benzine die verdwenen is, ik heb bij een bandit wel eens gezien dat de carburateur niet helemaal meer 100% was. Iets met rubber ringetjes waardoor het hele motorblok vol liep met benzine. Mja ik hoop voor je dat het wat anders is ;)
 
Ja ik was een beetje laat, maar beter laat dan niet toch?
Zeker, zo werd ik weer even aan e.a. herinnerd.
En hoe je eigen beoordeling een loopje met de geest neemt. :+ :t
Morgen wederom even naar het ziekenhuis voor vergeten hechtingen waardoor e.a. niet dicht gaat. :')
Vorige week wilde ik mijn arm er zowat afhakken. :z
Goed om te lezen dat het beter gaat enm je weer probeert te rijden. Herstel kan soms heel snel gaan. Als ik zie hoe het nou met mijn schoonbroertje gaat die vorig jaar in coma heeft gelegen. Verassend hoe een lichaam zich kan herstellen.
Beterschap voor hem en sterkte aan iedereen gewenst. :)
 
Voor diegenen die de achtervering van hun F een goedkope upgrade willen geven. Ik heb nog een paar achterveren van een R liggen met extern reservoir.

Voordelen:
- volledig instelbaar
- motor komt achter hoger te staan wat de handelbaarheid ten goede komt.

Beide exemplaren zijn nog functioneel. 1-nt je is proper de andere vies.

Bij interesse pb.
full
 
Voor diegenen die de achtervering van hun F een goedkope upgrade willen geven. Ik heb nog een paar achterveren van een R liggen met extern reservoir.

Voordelen:
- volledig instelbaar
- motor komt achter hoger te staan wat de handelbaarheid ten goede komt.

Beide exemplaren zijn nog functioneel. 1-nt je is proper de andere vies.

Bij interesse pb.[afbeelding]

Goedkoop wel maar de upgrade is minimaal. Af fabriek waren die al belabberd en inmiddels erg oud. Ik heb er 3 versleten in korte tijd dwz lek. Ja ze zijn langer eigenlijk iets té maar qua instelbaarheid hoef je geen wonderen te verwachten. Wil niet je handel verpesten maar wel realistisch blijven ;)
 
Goedkoop wel maar de upgrade is minimaal. Af fabriek waren die al belabberd en inmiddels erg oud. Ik heb er 3 versleten in korte tijd dwz lek. Ja ze zijn langer eigenlijk iets té maar qua instelbaarheid hoef je geen wonderen te verwachten. Wil niet je handel verpesten maar wel realistisch blijven ;)

Als je met een oud model F rijdt, kan dit zeker een upgrade zijn. Hoe minimaal ook, het is en blijft beter dan stock.
En ze zijn mss oud maar nog niet versleten ;)
 
Ik heb een 89 er maar vind het geen aanbeveling. De gsxr schokbreker is af fabriek wellicht een tikkeltje beter maar met 20/25 jaar oud... tja... heb er 3 onder gehad in korte tijd dus mij maak je echt dit niet wijs :+
 
Zeker, zo werd ik weer even aan e.a. herinnerd.
En hoe je eigen beoordeling een loopje met de geest neemt. :+ :t
Morgen wederom even naar het ziekenhuis voor vergeten hechtingen waardoor e.a. niet dicht gaat. :')
Vorige week wilde ik mijn arm er zowat afhakken. :zBeterschap voor hem en sterkte aan iedereen gewenst. :)


Succes in het ziekenhuis en met het verdere herstel. Nja soms is het goed erover na te denken natuurlijk maar niet te lang bij stil blijven staan.

dankjewel. Het gaat eigenlijk super met hem. Hij kan alles weer. Mag alleen nog niet autorijden omdat de doktoren dat nog net te snel vinden.
 
Succes in het ziekenhuis en met het verdere herstel. Nja soms is het goed erover na te denken natuurlijk maar niet te lang bij stil blijven staan.

dankjewel. Het gaat eigenlijk super met hem. Hij kan alles weer. Mag alleen nog niet autorijden omdat de doktoren dat nog net te snel vinden.
Aha, hij heeft wel doktoren die advies geven. :+ :t
Goed dat hij weer alles (rustig aan) kan. *O*

In de praktijk kom hij zich nog wel tegen, maar dat is niet perse negatief, het doet je weer even wat nederiger tegen het leven aankijken en op termijn komt het dus goed.
 
Aha, hij heeft wel doktoren die advies geven. :+ :t
Goed dat hij weer alles (rustig aan) kan. *O*

In de praktijk kom hij zich nog wel tegen, maar dat is niet perse negatief, het doet je weer even wat nederiger tegen het leven aankijken en op termijn komt het dus goed.

Ja als 1van zn ouders zoiets zeggen, dan luistert hij toch meestal niet.
Maar hij weet gelukkig maar al te goed dat zijn leven aan een zijden draadje heeft gehangen.
Dat is wel een reality check voor hem. Ik ben met mijn vriendin uit elkaar vanaf eind oktober. Maar ik heb zo'n goeie band met haar ouders en broertjes dat ik ze wel nog zie. Mag ook wel als je bijna 7 jaar bent samengeweest.
 
Ja als 1van zn ouders zoiets zeggen, dan luistert hij toch meestal niet.
Maar hij weet gelukkig maar al te goed dat zijn leven aan een zijden draadje heeft gehangen.
Dat is wel een reality check voor hem. Ik ben met mijn vriendin uit elkaar vanaf eind oktober. Maar ik heb zo'n goeie band met haar ouders en broertjes dat ik ze wel nog zie. Mag ook wel als je bijna 7 jaar bent samengeweest.
2x :}
 
Heeft er iemand hier een ietwat beknopt idee van het elektriciteitscircuit van een GSX F +98?

Ik zou het volgende willen doen, een extra superheldere/felle LED lamp bijplaatsen op het grootlicht. Ik zou daarvoor dat kapje boven de koplamp aanpakken, dat parkeerlichtje eruit (aangezien ik dat toch al lang niet meer gebruik sinds ik DRL's heb), en daar eventueel door het gat groter te maken een extra en felle LED willen zetten. Maar eigenlijk zou die enkel mogen aangaan dmv de gele flash knop, en dus NIET bij het inschakelen van de grootlichtschakelaar.

Bij het flashen zou dus de extra LED moeten aangaan, en mogen de grootlichten ook gewoon mee aan, maar bij de grootlichtschakelaar zou ik dan willen dat enkel de grootlichten aangaan.
 
Kon het niet laten ... heb me een extra rode LED besteld om als extra stoplicht te plaatsen :')

SufeMotec 7 inch 30 w Led Verlichting Bar Rood Blauw Strobe Warming Rijden Licht Spot Beam gebruik Auto Truck offroad SUV 4X4 4WD 12 v in SufeMotec 7 inch 30 w Led Verlichting Bar Rood Blauw Strobe Warming Rijden Licht Spot Beam gebruik Auto Truck offroad SUV 4X4 4WD 12 v van Auto Licht Montage op AliExpress.com | Alibaba Groep

Denk dat ik het voorlopig op een of andere manier onder mijn handvat ga monteren, en als ik eindelijk mijn koffer reck eens terug zet, onder de kofferplaat van de topkoffer.
 
Gisteravond (ivm vrieskou en pekel rotzooi vanaf morgen gok ik :N :N ) mn GSX750F opgehaald bij de dealer *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Beetje regen, en nieuwe voorband dus heb voorzichtig gereden maar het is een fijne machine !

Nog tips/tricks die ik even na kan kijken of doen aan de motor qua controle of handigheidjes ? :] :]
 
Kon het niet laten ... heb me een extra rode LED besteld om als extra stoplicht te plaatsen :')

SufeMotec 7 inch 30 w Led Verlichting Bar Rood Blauw Strobe Warming Rijden Licht Spot Beam gebruik Auto Truck offroad SUV 4X4 4WD 12 v in SufeMotec 7 inch 30 w Led Verlichting Bar Rood Blauw Strobe Warming Rijden Licht Spot Beam gebruik Auto Truck offroad SUV 4X4 4WD 12 v van Auto Licht Montage op AliExpress.com | Alibaba Groep

Denk dat ik het voorlopig op een of andere manier onder mijn handvat ga monteren, en als ik eindelijk mijn koffer reck eens terug zet, onder de kofferplaat van de topkoffer.

Zou het anders niet passen net boven de kentekenplaatverlichtingpartij? Volgens mij heb je daar nog een stuk spatbord, redelijk makkelijk om daar wat te fixen, en vanaf daar is aansluiten ook makkelijk, er zijn al uitsparingen om de kabels van de pinkers door te laten...
 
Vandaag nog ff een soort van belly pan erop geknutseld maar die zat er hier nog niet op:
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan