Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
BPH in Mill biedt ze wel eens aan op marktplaats maar die is wel erg duur.

Biggelaar in Boxtel schijnt veel suzuki te hebben, ik wacht echter nog steeds op een reactie op een 4 in 1 voor mijn 750f 🤐
 
Vandaag mijn GSX750F uit 1994 even nagelopen. Hij ging steeds meer geluid maken, blijkt dat er een scheur begint in de uitlaat bij de lasnaden. Ook zi e rnog tape rond van de vorige eigenaar, gok dat daar ook wat gaten onder zitten.

Momenteel ben ik een beetje aan het twijfel om de gsx op te knappen en regulier onderhoud te doen of dat ik voor iets anders ga kijken. Wanneer ik deze wil opknappen wil ik wel wat missende onderdelen meepakken, zoals de vele missende bouten in de kuip. Weet iemand waar ik voor een redelijk prijs kuipbouten voor een gsx kan vinden? Of wat voor andere bouten ik er evt in kan draaien?
 
Zo, door de corona crisis krijg je eens tijd voor klussen zoals poetsen.

IMG-20200329-WA0001.jpeg
 
Ah gewoon standaard bouten halen dus, bedankt. Dan ga ik van de week even langs een bouwmarkt met de bouten die ik nog over heb.


Bij nader inzien valt het onderhoud wel mee, remblokjes heb ik nog liggen evenals een olie filter.
Alleen even achter een nieuwe uitlaat aan dan.

Ik doelde op onderstaande, die komen redelijk in de buurt van de originele

ws9335-m6-scene.jpg


 
zou iemand mij kunnen hebben met een uitlaat voor mijn gsx600f uit 1997 (GN72A) of een tip waar ik die zou kunnen kopen?
Wil je ze tweedehands?
Kijk eens of je hier wat tussen vind:
(en er zullen nog wel tig andere tweedehands sites bestaan denk ik, maar deze heb ik zelf al eens regelmatig gebruikt, en schoot me als eerste binnen).

Wil je ze nieuw? Uitlaatcollector? Of de eind demper(s)?
Eens kijken op de site van Bolski, die heeft meestal wel wat voor schappelijke prijzen :t
voorbeeldje van een volledige set:
 
Vandaag mijn GSX750F uit 1994 even nagelopen. Hij ging steeds meer geluid maken, blijkt dat er een scheur begint in de uitlaat bij de lasnaden. Ook zi e rnog tape rond van de vorige eigenaar, gok dat daar ook wat gaten onder zitten.

Momenteel ben ik een beetje aan het twijfel om de gsx op te knappen en regulier onderhoud te doen of dat ik voor iets anders ga kijken. Wanneer ik deze wil opknappen wil ik wel wat missende onderdelen meepakken, zoals de vele missende bouten in de kuip. Weet iemand waar ik voor een redelijk prijs kuipbouten voor een gsx kan vinden? Of wat voor andere bouten ik er evt in kan draaien?
Bij de jongere modellen (1998-2006) zitten daar redelijk wat boutjes in met zo een ingewerkte afstandsbus erop (dat soort bout heeft een speciale naam, maar ben ik kwijt).
Die zorgen ervoor dat je de bout niet te ver kan aandraaien waardoor je teveel kracht op het kunststof van de kuipdelen zet. Op sommige plaatsen gaat die "afstandsbus" ook door een rubber zitting. Als er zo in zitten en je zet "standaard" bouten, moet je erop letten dat je ze niet te hard aandraait, want dan kan het kunststof gaan barsten, of, indien rubberen zittingen, kan je die ook kapot draaien.

Maar ik heb op cmsnl.com eens gekeken naar het model 1997, en die hebben dat type bout blijkbaar niet?

Indien ze die idd niet hebben, kan je idd de bouten (of soortgelijke) nemen die @Ivan voorstelde.
Maar let er wel op dat het er van inox zijn, anders gaan ze lekker roesten natuurlijk ;)
 
En nu heb ik ook eens een vraag;

Mijn achterste schokdemper is dus idd lek, dus, ik moet op zoek naar een andere, want zo blijven rijden is geen goed idee. Zolang de wegen mooi effen zijn, gaat het wel, maar bij wat oneffenheden, en al zeker in een bocht in dat geval, voel je dat je achterwiel niet meer doet wat het moet ...

Dus in het kort gezegd, in NL zou ik nog probleemloos kunnen rijden, in B is elke meter spelen met je leven :+

Maar nu effe serieus, ja, ik rijd er nog mee door hoor, maar ik wéét dan ook dat de limieten nu veel lager liggen dan normaal, zeker bij de wat slechtere wegen. Dus met de nodige voorzichtigheid in de bochten.

Oke, veel gezever waardoor ik mijn vraag nog steeds niet gesteld heb :$

Dus: Ik heb er twee gevonden tweedehands, zien er ook niet meer de meest frisse uit, maar die zullen het nog wel uit houden tot op de 100.000km 99.999km denk ik, dat is nog ongeveer 22.400km te gaan. Beide staan 38€, geen geld dus ...

Maar bestaan er (eventueel tweedehands) progressieve of nog wat anders beter type vering voor? Dan is het natuurlijk de vraag tegen welke kost, want ik moet eerlijk bekennen, als deze al aan de ton geraakt, en gereset zal worden, dat het dan toch eerder een "uithoudingsrace" zou worden, want als de ene kost na de andere gaat komen, en ik er alle weken wel iets aan ga moeten doen, zie ik het toch ook niet meer echt zitten :$

Toch denk ik stiekem aan een GSX 750 F nummer 7!
Ja, want ondanks de Corona crisis, en de kans dat we daardoor ons verwachtte huis niet kunnen/mogen kopen :( , zit ik toch nog steeds te dromen ... ... ...
Maar, dat zou dan wel de laatste worden :+
In die zin dat ik voor woon werk graag een andere motor zou hebben, met kardan (of met riem, maar liefst kardan), en een GSX 750 F ernaast als hobby motor, de nummer 7 dus. Maar ook mijn huidige GSX F zou ik dan graag behouden, als "knutselmotor", beetje in de @Ivan stijl, enfin, ik bedoel, een GSX F als basis voor een geheel eigen concept, zoals ik in het verleden al eens zei, zou ik die dan graag verbouwen naar een nog steeds volledig gekuipt model, maar een beetje in de Stealth stijl :9~ Gewoon ongelakt metaal, en veel stoere hoekige vormen, en veel LED verlichting, voor- achter- en zijdelings (maar dat had je wel verwacht :+ , ik denk zelfs aan een 6 pittige koplamp, 3 per kant :P ). Daar zou ik dan eventueel (dunne) zinken platen voor gebruiken, dat gaat wel ruw geschat een dikke 35kg extra geven, maar het zou dan ook vooral een knutselding worden, waar ik dan af en toe ook nog eens mee rijd :t
 
Als je een YSS koopt wat 1 vd goedkoopste is, dan zet je die later toch over op de opvolgende gsxf :)
Dank voor de tip :t

Maar 370€ is me toch wel wat te veel, om ook niet zeker te zijn of er nog wel een GSX F volgt na deze :P


Staat ook bij de opgave, 1998-2002, dan vraag ik me af of die wel past op een 2004 :?
Al zie ik er geen verschil in eigenlijk ... maat ik dacht dat mijn kofferrek ook gewoon ging passen, maar er blijkt meer verschil op te zitten dan ik dacht -O-

Ik zou misschien beter eens langs Suzuki gaan om dat na te vragen, want die twee tweedehandse exemplaren zijn ook van voor 2003.
 
249

decemberkorting schokbreker GSX 750 F * schokdemper gsx750f
€ 249,00
Interessant :t

Maar nog relatief veel gezien de "restwaarde" van de motor :$

Maar moest het nu niet zo "crisis" zijn, en wij niet nog steeds ongeduldig zaten te wachten of we dat ene huis nu mogen/kunnen kopen, zou ik het wel durven overwegen :9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Goedenavond,

Ik ben al een tijd op zoek naar een topkofferrek voor mijn GSX600f uit '98, helaas is deze niet meer nieuw leverbaar en ik heb nog geen winkel kunnen vinden die er een nog op voorraad heeft liggen.

Ik ben met voorkeur op zoek naar een rek van GIVI zodat ik de zeikoffers die ik roods heb ook kan gebruiken als topkoffer mocht ik aan 1 koffer genoeg hebben.
Het model van GIVI die op de motor past is de 518f.
Het rek waar ik naar opzoek ben is dezelfde als die van de GSX750f dus die zijn uiteraard ook welkom.

Mocht iemand deze nog hebben liggen of iemand kennen die deze heeft hoor ik het graag.

Alvast heel erg bedankt
 
zou iemand mij kunnen hebben met een uitlaat voor mijn gsx600f uit 1997 (GN72A) of een tip waar ik die zou kunnen kopen?
Suzuki demper gsx 750 f 600 gsx750 gsx750f uitlaat
Bieden
 
Zo is weer een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb.
Wel kijk ik soms naar hoe het hier gaat. Ik lees dat DKP weer toe is aan een nieuw speeltje :)
Ivan je motor is weer aardig verandert en ziet er ruig uit MADMAX STYLE !!!

Zelf heeft mn GSX600F 1992 nog steeds maar 37000 gelopen op het moment en loopt nog steeds heerlijk.
Wel wil ik eindelijk eens wat dingen optisch gaan veranderen.
Andere knipperlichten monteren bijvoorbeeld en deze vervangen voor kleinere van LED.
Iemand tips? en waar op te letten voor de juiste lengte natuurlijk zodat ze wel buiten de kap komen.
ik weet dat ik een ander relais moet aansluiten zodat ze wel knipperen.

Nog een ander iets waar ik jullie advies voor wil vragen: de bandenmaat
Momonteel 110/80-17 en 140/80-17........ BT45 tot nu toe altijd erop gehad.
Slijten soms wat snel en soms een wat zenuwachtige band met nat weer. Verder zeer goeie band.

Er was op het oude model toch ook de mogelijkheid om naar 120/70-17 en 150/70-17 over te stappen toch?
In de tussentijd al meer die dit geprobeerd hebben en er goeie ervaringen mee hebben ook qua rij eigenschappen??
Dan kan ik ook overstappen naar een diagonaal band zoals michelin pilot road.
 
Ik hoorde pas dat Bridgestone nu de BT-46 aan het introduceren is. Komt in de zelfde maten als de 45 maar dan een stuk moderner qua eigenschappen. Misschien een goede om te proberen?

Anders zou je kunnen kijken of de Michelin Pilot Activ in je maat te krijgen is. Die heeft ook nog wat 'ouderwetse' maten beschikbaar. Was een hele fijne band op mijn oude xj900.
 
Zo is weer een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb.
Wel kijk ik soms naar hoe het hier gaat. Ik lees dat DKP weer toe is aan een nieuw speeltje :)
Ivan je motor is weer aardig verandert en ziet er ruig uit MADMAX STYLE !!!

Zelf heeft mn GSX600F 1992 nog steeds maar 37000 gelopen op het moment en loopt nog steeds heerlijk.
Wel wil ik eindelijk eens wat dingen optisch gaan veranderen.
Andere knipperlichten monteren bijvoorbeeld en deze vervangen voor kleinere van LED.
Iemand tips? en waar op te letten voor de juiste lengte natuurlijk zodat ze wel buiten de kap komen.
ik weet dat ik een ander relais moet aansluiten zodat ze wel knipperen.

Nog een ander iets waar ik jullie advies voor wil vragen: de bandenmaat
Momonteel 110/80-17 en 140/80-17........ BT45 tot nu toe altijd erop gehad.
Slijten soms wat snel en soms een wat zenuwachtige band met nat weer. Verder zeer goeie band.

Er was op het oude model toch ook de mogelijkheid om naar 120/70-17 en 150/70-17 over te stappen toch?
In de tussentijd al meer die dit geprobeerd hebben en er goeie ervaringen mee hebben ook qua rij eigenschappen??
Dan kan ik ook overstappen naar een diagonaal band zoals michelin pilot road.
Ik heb 110/70/17 ipv 110/80/17

Michellin Road 5 heeft DKP geloof ik en ik onder mn 6/11. Heb er zelf nog niet genoeg mee gereden maar zijn niet onaardig geloof ik? Wel een sport toerband in iedergeval.

De BT45 was ik niet over te spreken, heb ze na 4000 km eraf gedaan na meermaals de voorkant aan t schuiven gehad te hebben 🤐

Ben geen coureur ofzo, klachten waren de leverancier ook onbekend maar hij vermoede dat ik toch wat steviger reed dan de overige klanten met deze banden 🤣

Ik heb twee van de 3 nu op sportbanden, rij weinig en alleen recreatief en veel grip dus veel schik nu. De 6/11 staat nu nog op die michelins die ik wel op wil rijden maar... heb al een bredere achtervelg staan, 4.5J om tzt daar ook sportbanden op te kunnen hebben 😎
 
Ik hoorde pas dat Bridgestone nu de BT-46 aan het introduceren is. Komt in de zelfde maten als de 45 maar dan een stuk moderner qua eigenschappen. Misschien een goede om te proberen?

Anders zou je kunnen kijken of de Michelin Pilot Activ in je maat te krijgen is. Die heeft ook nog wat 'ouderwetse' maten beschikbaar. Was een hele fijne band op mijn oude xj900.
Dankjewel. ik heb toennet eens gekeken maar alleen een BT46 voorband in die maat te krijgen, de achterband weer niet te krijgen. Komen in 2021 pas weer nieuwe maten beschikbaar.
Hoe was die pilot activ. ik zag net ook nog een michelin pilot street. soms is het verschil lastig te zien tussen banden. bijvoorbeeld die pilot activ en de pilot street.


Ik heb 110/70/17 ipv 110/80/17

Michellin Road 5 heeft DKP geloof ik en ik onder mn 6/11. Heb er zelf nog niet genoeg mee gereden maar zijn niet onaardig geloof ik? Wel een sport toerband in iedergeval.

De BT45 was ik niet over te spreken, heb ze na 4000 km eraf gedaan na meermaals de voorkant aan t schuiven gehad te hebben 🤐

Ben geen coureur ofzo, klachten waren de leverancier ook onbekend maar hij vermoede dat ik toch wat steviger reed dan de overige klanten met deze banden 🤣

Ik heb twee van de 3 nu op sportbanden, rij weinig en alleen recreatief en veel grip dus veel schik nu. De 6/11 staat nu nog op die michelins die ik wel op wil rijden maar... heb al een bredere achtervelg staan, 4.5J om tzt daar ook sportbanden op te kunnen hebben 😎
Waarom heb je voor die maat gekozen? ik vind in de originele maat de keuze vrij weinig. Ik wil een band die gewoon goed is. Goeie grip met nat en droog en ook niet te veel slijtage. Ben tot nu toe gewend aan de BT45 maar ik wil een betere band want ik vertrouw ze niet meer volledig. Maar ik heb eens ergens gelezen dat je voren naar 120/70-17 en achter 150/70-17 kunt zonder problemen, alleen wil ik dit graag bevestigd hebben en hoe dit het rijgedrag beinvloed. Aangezien ik ook niet het geld op mijn rug heb groeien om dat te proberen en indien het niet werkt, weer anderen te kopen. ;)


Hier uitlaat... als je de rest verkoopt, uitlaat met geld toe 🤣

Suzuki gsx 600 f opknapper
€ 150,00


Hahaha inderdaad, ik heb hem een bericht gestuurd. Een hele motor is een beetje TE op dit moment. Heb wat teveel staan nou. Maar kijken wat eruit komt.
 
120 is te breed op zo'n smalle velg volgens mij, 110/70/17 heb ik er al járen op en bevalt. Teller geeft misschien een fractie meer aan omdat wiel wat kleiner is. Vandaag nog een bt016 pro in die maat besteld voor de 750 zodat ik die voor en achter heb. Heb achter wel een bredere velg met 170 band. De 016pro is ook vanaf 160 breed pas leverbaar.

150 achter op originele velg is fors maar wel vrijgegeven volgens mijn leverancier. Heb nooit smaller gehad trouwens :)
 
Vraag dkp naar zijn ervaring met de road 5, geen hele goedkope band maar denk aanzienlijk meer grip dan een bt45 :)
 
Clipons binnen, komen die geweldig mooi uit 👍

Volledige stuur uitslag, van binnen draaien ze onder het frame en buiten iets ruimte tot frame zelfs 😎

20200331_205900.jpg


20200331_205621.jpg

20200331_205629.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Cpt_Baconstrips , ik heb nog een Givi Wingrack (in lelijke staat) liggen, incl 3 bekraste koffers, en 1 ervan is ook licht gedeukt, eigenlijk onverkoopbaar. Die wilde ik eigenlijk gewoon op mijn 2004 zetten (komt van een 1999, een van mijn vorige GSX F'jes), maar ÁLS ik die al zou wegdoen, is er echter al een kandidaat vóór je die daar in geïnteresseerd was, @Sjefman .
Maar met een beetje zoeken zou dat toch elders te vinden moeten zijn. Ik dacht zelfs nog nieuw ook, maar kan het mis hebben.

@bjorn89 , tja, de originele maten van de oudere GSX F zijn niet die waarin je veel keuze vind :N
Zoals @Ivan liet weten, ik heb de Michelin Road 5, tot hier toe zeer tevreden van, op droog ÉN nat wegdek. Ik heb in heel mijn motorleven al enkele BT's gehad (geen idee meer welke allemaal, maar de laatste was een T31 sport/tourband), die hadden wel een ietwat langere levensduur dan de Michelins die ik al gehad heb, eentje hield het zelfs 37.000km uit. Maar van de grip was ik enkel tevreden bij droog en niet te koud weer. Bij koud was het merkbaar minder, bij natte baan veel minder. Continental hetzelfde, plus die waren snel op. Voor mijn gebruik kan niets tippen aan de Michelin (Pilot) Road. Idd iets duurder, maar erg goed bij elk weer. Ja, uiteraard met beperkingen bij zeer koud en zeer nat, maar merkbaar beter dan de BT's.

Wel jammer, ze bestaan niet in de originele maten voor jou motor.

Hoe het zit met bredere banden op de standaard velgen weet ik niet echt. Al ben ik meer van het principe dat ik me liever behoud aan de originele maten op de originele velgen. Let er ook op dat afwijken van de originele maten je km teller negatief of positief beïnvloeden. Echter enkel als je afwijkt op het wiel waarop de meting gebeurt. Daarom vind ik het jammer dat bij de '98-'06 de meting op het achterwiel plaatsvindt, anders had ik de tandwielverhouding aangepast, maar kan dat nu enkel icm een speedohealer.

Edit: in een motor waar ik begin vorig jaar in geïnteresseerd was, de Kawasaki Ninja 400, waren er toen ook geen Michelin (Pilot) Roads beschikbaar. En nee hoor, dat is niet de hoofdreden dat er zo gene gekomen is, daar waren meerdere factoren voor ;) , maar nu zijn die wel beschikbaar in de Michelin Road 5. Zij het wel een tikkeltje (kleine 10€) duurder dan voor mijn GSX F :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan