Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Zullen toch ook zat grip hebben? Il vind de randen best soepel en zonder profiel is maximaal contact 😉
 
Dankjewel. ik heb toennet eens gekeken maar alleen een BT46 voorband in die maat te krijgen, de achterband weer niet te krijgen. Komen in 2021 pas weer nieuwe maten beschikbaar.
Hoe was die pilot activ. ik zag net ook nog een michelin pilot street. soms is het verschil lastig te zien tussen banden. bijvoorbeeld die pilot activ en de pilot street.

Tjah, hoe was die. Een verbetering op de BT45 in ieder geval. Het is geen BT023 in ieder geval maar de schaamranden gingen er wel af. Eigenlijk geen momentjes gehad of gekke dingen meegemaakt. Vrij middelmatig in alles gok ik zo.

Ik heb nog niet zo veel vergelijkingsmateriaal. Op de xj900 heb ik bt45's gehad en een combi maxxis voor/pilot activ achter. Nu BT023 op mijn GSX.
 
@Cpt_Baconstrips , ik heb nog een Givi Wingrack (in lelijke staat) liggen, incl 3 bekraste koffers, en 1 ervan is ook licht gedeukt, eigenlijk onverkoopbaar. Die wilde ik eigenlijk gewoon op mijn 2004 zetten (komt van een 1999, een van mijn vorige GSX F'jes), maar ÁLS ik die al zou wegdoen, is er echter al een kandidaat vóór je die daar in geïnteresseerd was, @Sjefman .
Maar met een beetje zoeken zou dat toch elders te vinden moeten zijn. Ik dacht zelfs nog nieuw ook, maar kan het mis hebben.

Ik ben nu heel tevreden over mijn topkoffer rek en koffer. Ik denk niet dat ik daar nog wat aan ga veranderen voorlopig ;).
Als je @Cpt_Baconstrips er blij mee kan maken gewoon doen.

Máár er zijn nog wel opties te koop.

Zoals deze, zit nu dus ook op mijn 750.
Net gechecked en ook verkrijgbaar voor de 600. (Vrijwel identiek neem ik aan).
Je kunt er vervolgens aan baseplate op zetten van Givi om ook een Givi koffer te monteren. Of een H&B topkoffer, of je koopt een nieuwe topkoffer met baseplate er bij zoals ik heb gedaan.

Het kale rek vind ik al mooier dan Givi, want een stuk dunner/slanker, iets eleganter.
1585729003740.png
 

Bijlagen

  • 1585728884067.png
    1585728884067.png
    200,1 KB · Weergaven: 9
Net gechecked en ook verkrijgbaar voor de 600. (Vrijwel identiek neem ik aan).
600 en 750 zijn bij de '98-06' modellen aan elkaar gelijk, maar het design is anno begin 2003 een beetje aangepast, en daardoor zit er redelijk wat verschil op de '98-'02 versies, en de "03-'06 versies.
Het kale rek vind ik al mooier dan Givi, want een stuk dunner/slanker, iets eleganter.
Daar heb je wel enigszins gelijk in :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Sjefman Ik heb net even gekeken en ik moet zeggen dat ik 175 euro voor een rek vrij prijzig vindt aangezien de nieuwprijs van het givi rek op
+- 60 euro zat.
Dat het er mooier en strakker uitziet dan die van Givi ben ik wel zeker met je eens, het is een stuk minder bulky.

Verder is hetgeen waar ik voornamelijk mee zit de twijfel of de M3 baseplate van GIVI goed te monteren is op een ander rek.
Plus de koffers die ik nu heb en als zeikoffers gebruik zijn niet klein (E360n) en ik betwijfel of die passen met het opstaande rekje die op de 600f variant zit.

@DKP als je nog een rek over hebt zou ik die zeker willen overnemen, bekrast of verroest maakt mij niet heel veel uit, is een kwestie van goed opschuren en verven.
 
Zeer tevreden, eerdaags ff uit staal strip de maten en gaten overnemen en laten lassen 😎

20200401_213331.jpg

20200401_213316.jpg


Hoekprofiel wordt dus platte strip 😉
 
Zeer tevreden, eerdaags ff uit staal strip de maten en gaten overnemen en laten lassen 😎

Bekijk bijlage 1480968
Bekijk bijlage 1480970

Hoekprofiel wordt dus platte strip 😉
Mooi bedachte constructie, zeker weten :t

Zeker het idee van de clipons is gewoon geniaal! :}

Maar ...
Ben je niet bang dat de lampen gaan trillen?
Daar ben ik het wel een beetje mee eens.

Al heb ik geen idee van het gewicht van de lampen, maar super licht lijkt het mij toch niet?

En ik denk dat @HenkM een beetje doelt op de hoek van het hoekprofiel (gele pijl), die krijgt immers veel te verwerken bij onneffenheden, beetje dankzij het gecreëerde hefboom effect door de lengte die de constructie heeft voor de montage van de lampen (groene pijl). Wat je volgens mij zou kunnen doen is dat geheel verstevigen door op de zijkanten driehoekjes te maken (laten lassen), en naast de boutjes in de clipons plaatjes te zetten die er een "driehoekprofiel" van maken (de blauwe slecht getekende lijntjes :+ , en ook laten lassen dus).
En dan spreek je van "hoekprofiel wordt dus platte strip". Bedoel je de hoek die ik rood omlijnd heb? Zo ja, NIET DOEN! Als je daar platte (horizontaal plat?) strips gaat gebruiken, gaan ze zeker plooien.
20200402_080845.jpg


Kunnen de lampen niet gewoon rechtstreeks op de clip on? Stukje strip er tussen voor de stevigheid..
Daar dacht ik eerst ook aan.

Zitten er bij de lampen (of apart verkrijbaar), geen beugels waarmee de lampen rechtstreeks op de clipons gemonteerd kunnen worden?
Maar aan de hand van de foto is duidelijk dat de lampen dan te kort (of zelfs tegen) de meters komen.

Nog een optie: bestaan er in de handel buizen met exact dezelfde buiten diameter als de clipon buizen? Dan zou je gewoon langere buizen kunnen steken, en de lampen alsnog rechtstreeks op de clipons.
 
Zo is weer een tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb.
Wel kijk ik soms naar hoe het hier gaat. Ik lees dat DKP weer toe is aan een nieuw speeltje :)
Ivan je motor is weer aardig verandert en ziet er ruig uit MADMAX STYLE !!!

Zelf heeft mn GSX600F 1992 nog steeds maar 37000 gelopen op het moment en loopt nog steeds heerlijk.
Wel wil ik eindelijk eens wat dingen optisch gaan veranderen.
Andere knipperlichten monteren bijvoorbeeld en deze vervangen voor kleinere van LED.
Iemand tips? en waar op te letten voor de juiste lengte natuurlijk zodat ze wel buiten de kap komen.
ik weet dat ik een ander relais moet aansluiten zodat ze wel knipperen.

Nog een ander iets waar ik jullie advies voor wil vragen: de bandenmaat
Momonteel 110/80-17 en 140/80-17........ BT45 tot nu toe altijd erop gehad.
Slijten soms wat snel en soms een wat zenuwachtige band met nat weer. Verder zeer goeie band.

Er was op het oude model toch ook de mogelijkheid om naar 120/70-17 en 150/70-17 over te stappen toch?
In de tussentijd al meer die dit geprobeerd hebben en er goeie ervaringen mee hebben ook qua rij eigenschappen??
Dan kan ik ook overstappen naar een diagonaal band zoals Michelin pilot road.

Bit late to the party, maar ik rijd zelf op de Michelin Pilot road 5, en na een goede 6k er op hebben zitten met deze banden kan ik zeggen dat ze mij zeker heel goed bevallen zowel droog als nat, met name door de slick strip aan de zijkant zijn ze bij droog weer mooi plat te leggen.

Ze zijn daarentegen wel aan de prijzige kant zoals anderen ook al zeiden. Ik heb ze zelf bij Hans van Wijk in Zoetermeer gehaald, deze vraagt aanzienlijk minder voor banden dan menig andere zaak, dus mocht dit niet te ver weg zijn is het zeker de moeite waard om sowieso hier te kijken.
 
En dan spreek je van "hoekprofiel wordt dus platte strip". Bedoel je de hoek die ik rood omlijnd heb? Zo ja, NIET DOEN! Als je daar platte (horizontaal plat?) strips gaat gebruike

Ik daag je uit, kom jij die strip straks maar ff plooien 🤣

Wordt een simpele stalen strip 25 bij 4 van de ene naar de andere clipon met twee lipjes eraan voor de lampen. Op safe laat ik bij die lipjes een driehoekje erin lassen maar eigenlijk is dat van de zotte en totaal onnodig... denk ik :)
 
Remschijven goed schoongemaakt, ontdek ik opeens een patroon in de gaatjes.... hmmm schijven zitten dus verkeerd om 🤐

20200402_194813.jpg


Slordig maar enfin, doet aan de werking niks af.

Ouwe blokken zat voering maar toch wat vettig, neem aan dat dit het probleem was. Nieuwe blokken zitten erin eerdaags maar eens testen 😎
 
@Ivan ik zie er 2 patronen in die elk een andere kant op draaien...
De 3-4 gaten om en om in een rechte lijn met de rijrichting mee, en een lange "sweeping" lijn tegen de draairichting in.
 
@Ivan ik zie er 2 patronen in die elk een andere kant op draaien...
De 3-4 gaten om en om in een rechte lijn met de rijrichting mee, en een lange "sweeping" lijn tegen de draairichting in.

Ja nu je het zegt.

Ik laat ze mooi zo zitten voorlopig, wil er nog eens andere op en dan even beter opletten.

Zo eens mn 750 van nieuwe voorband laten voorzien en staal halen voor lampensteun 1100. Uitlijning voorwiel 750 die af fabriek niet helemaal klopt, laat ik voor nu ff zo. 750 en 1100 dan voorlopig ff klaar (1100 moet nog wel andere schokbreker op), rijdbaar en goed dus kan ik wat tijd stoppen in de 6/11. 😇
 
Mocht ik iemand blij kunnen maken met klauwen, schijven en/of wielen van een 1100f...

Gratis af te halen regio Arnhem anders gaat het met oud ijzer mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan