Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dag mensen,

Sinds enkele weken ben ik gelukkig eigenaar van een 600 f uit 1998, met 25 kw op kenteken. Ik heb alleen het volgende probleem; het logo van GSXF is losgekomen van de motor. Ik heb even rondgekeken op het forum en kom alleen maar info tegen voor stickers.. Iemand een idee hoe ik deze weer mooi terug gezet krijg?
Mijn idee was: Plaksel er zo goed mogelijk af halen, schoonmaken met afwasmiddel (met of zonder water?), motor en logo op laten warmen in de zon, en dan terug plakken met 1 of andere lijmsoort. Ik weet nog niet welke?
gsxf.jpeg
Iemand een beter idee of een linkje waar ik wat weg kan halen?

Groet, Max
 
Dag mensen,

Sinds enkele weken ben ik gelukkig eigenaar van een 600 f uit 1998, met 25 kw op kenteken. Ik heb alleen het volgende probleem; het logo van GSXF is losgekomen van de motor. Ik heb even rondgekeken op het forum en kom alleen maar info tegen voor stickers.. Iemand een idee hoe ik deze weer mooi terug gezet krijg?
Mijn idee was: Plaksel er zo goed mogelijk af halen, schoonmaken met afwasmiddel (met of zonder water?), motor en logo op laten warmen in de zon, en dan terug plakken met 1 of andere lijmsoort. Ik weet nog niet welke?
Bekijk bijlage 1508902
Iemand een beter idee of een linkje waar ik wat weg kan halen?

Groet, Max
Lijm lijkt me niet helemaal origineel maar das meestal als het los laat. Wat ik al een paar keer gedaan heb is de oude lijm opschuren als deze goed vast zit en dan met een goede montage kit vullen en vastzetten. Wel goed ontvetten waar deze terug word geplaatst. Alle oude waslagen ed moeten eraf zijn. Ik gebruik spuitontvetter van dupol omdat die ook siliconen verwijderd. ( zit in bijna elk glansmiddel en die gebruiken wij motormuizen nogal graag)
 
Planning voor vandaag:
Nieuwe motor kijken of de carbs meedoen. Trekt voor geen meter en zuipt als een tempelier.
Indien dit goed uitpakt kijken of ik de olienlekkage kan verhelpen.
Iemand enig idee hoe heet de kop word als je goed doortrekt bij een oliekoeler. Als ik erop spuug spettert het eraf. Vond ik nogal warm maar de verf is er niet af. Bak voelt beter als de mijne mr het is nogal een hobbybob ding en heb daar wat schrik voor. Anders blok uit de oude schadebak en onder de nieuwe.
Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Hoe moeilijk zijn die blokken te reviseren. Heb een complete pakkingset al liggen.
Update:
Met 4 werkende carbs en wat verse peut loopt ie al netjes. Olielekkage lijkt vanuit de klependeksel te komen. Alleen is deze van hulk hogan geweest die alles vastgedraaid heeft tot knak en dan 1/8 terug en succes voor de volgende. Moet morgen dus ergens een helicoil kit scoren van m7 x1.0 Heb best wel wat liggen mr dat dan weer niet. Kan er gelukkig wel bij zonder het blok uit te bouwen. 👊
Zal morgen een foto plaatsen van het nieuwe monster. Met een beetje geluk morgenmiddag proef rijden.
 
Lijm lijkt me niet helemaal origineel maar das meestal als het los laat. Wat ik al een paar keer gedaan heb is de oude lijm opschuren als deze goed vast zit en dan met een goede montage kit vullen en vastzetten. Wel goed ontvetten waar deze terug word geplaatst. Alle oude waslagen ed moeten eraf zijn. Ik gebruik spuitontvetter van dupol omdat die ook siliconen verwijderd. ( zit in bijna elk glansmiddel en die gebruiken wij motormuizen nogal graag)

Ik zal dit eens gaan proberen. Bedankt voor de reactie!
 
@DKP Als ik mij niet vergis rij jij met gemak 400km uit 1 tank. Klopt toch?

Ik verbaas mij er steeds weer over dat hij bij mij al bij 205-210km op reserve gezet moet worden. Vandaag idem dito. Vervolgens tank ik 14 liter en heb ik 238km gereden. Dus snap ik eigenlijk niet waarom hij al 30 km eerder op de reservestand moet. Er zou dan nog ruimschoots genoeg moeten zijn. Toch?

Hij begint dan serieus in te houden. Niet fijn als je 120 op de snelweg een rij auto's inhaalt en verkeer achter je hebt, zoals vandaag weer.

Maandag staat een onderhoudje gepland en zal ik het ook even aankaarten maar wilde het hier toch ook delen :)
 
@DKP Als ik mij niet vergis rij jij met gemak 400km uit 1 tank. Klopt toch?

Ik verbaas mij er steeds weer over dat hij bij mij al bij 205-210km op reserve gezet moet worden. Vandaag idem dito. Vervolgens tank ik 14 liter en heb ik 238km gereden. Dus snap ik eigenlijk niet waarom hij al 30 km eerder op de reservestand moet. Er zou dan nog ruimschoots genoeg moeten zijn. Toch?

Hij begint dan serieus in te houden. Niet fijn als je 120 op de snelweg een rij auto's inhaalt en verkeer achter je hebt, zoals vandaag weer.

Maandag staat een onderhoudje gepland en zal ik het ook even aankaarten maar wilde het hier toch ook delen :)
Bij mij ook meter staat al in het rood, hoef nog niet op reserve. 200 km gereden en tankt dan met moeite 10 liter😇😇. Dus 1 op 20 is niet slecht maar blijf de kriebels houden als ik die meter in het rood zie staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
@DKP Als ik mij niet vergis rij jij met gemak 400km uit 1 tank. Klopt toch?

Ik verbaas mij er steeds weer over dat hij bij mij al bij 205-210km op reserve gezet moet worden. Vandaag idem dito. Vervolgens tank ik 14 liter en heb ik 238km gereden. Dus snap ik eigenlijk niet waarom hij al 30 km eerder op de reservestand moet. Er zou dan nog ruimschoots genoeg moeten zijn. Toch?

Hij begint dan serieus in te houden. Niet fijn als je 120 op de snelweg een rij auto's inhaalt en verkeer achter je hebt, zoals vandaag weer.

Maandag staat een onderhoudje gepland en zal ik het ook even aankaarten maar wilde het hier toch ook delen :)


Ik heb volgens mij ongeveer dezelfde verbruikscijfers als jij. Hoe DKP aan zo zuinig komt snap ik inmiddels echt niet maar op zich klaag ik niet.
Ik merk ook dat hij best een flinke reserve heeft als je hem op reserve hebt gezet maar het is iets psychologisch.. Reserve aanspreken =tanken zodra de kans zich voordoet. Dat flinke inhouden heb ik overigens niet zo'n last van. Zodra ik op mijn dagteller boven de 220km kom houd ik er rekening mee en zodra ik hem dan iets voel bokken geef ik een beetje gas, hikt hij dan gelijk reserve. Dan loopt het redelijk vloeiend door :P.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Goed om te horen dat wat ik ervaar geen uitzondering lijkt te zijn. 😄
Ik heb een extra handicap omdat mijn benzinemeter niet werkt. Volgetankt wijst hij net boven het rood en na 100km ligt de wijzer onderaan de meter 😅.
 
Benzinemeters op motoren zijn vaak meer 'indicatoren' die je met een korrel (of lading) zout moet nemen. Ik heb als stelregel gewoon 'uiterlijk gaan tanken als hij op reserve moet'. En na een paar tankjes wachten tot reserve weet je echt wel hoe veel kilometer er op de dagteller staat.
 
Een afspraak gemaakt voor een nieuwe set banden, 350 euro voor bt-45 voor en achter inclusief montage. Is dit een beetje redelijke prijs?
Nu kreeg ik zelf een bout niet los op een remklauw dus die montagekosten gaan er wel uit. Kan de motor er heen rijden en wachten terwijl ze vervangen worden.

teller staat nu op 67.000, hoop de 80.000 te halen zonder de motor kapot te rijden zodat ik deze banden er uit heb. Kosten bijna net zo veel als ik voor de motor heb betaald.

Er zit nog wat profiel op de huidige banden maar ze zijn te oud geworden om een circuit training te volgen.

Vandaag was het eindelijk zo ver

Bij de Valkenier in Barneveld geweest, beetje motoren kunnen kijken tijdens het wachten.

Toen ik zei dat ik voor Bt-45s kwam werd er idd meteen gezegd dat deze behoorlijk oud zijn en dat ze andere hebben liggen.
Er zitten nu dus een paar T30 EVO onder voor in totaal 330 euro inclusief arbeid.
 
Vandaag was het eindelijk zo ver

Bij de Valkenier in Barneveld geweest, beetje motoren kunnen kijken tijdens het wachten.

Toen ik zei dat ik voor Bt-45s kwam werd er idd meteen gezegd dat deze behoorlijk oud zijn en dat ze andere hebben liggen.
Er zitten nu dus een paar T30 EVO onder voor in totaal 330 euro inclusief arbeid.

Ik heb de voorloper daarvan en ben er heel erg tevreden over. Kan me niet anders voorstellen dan dat de T30 nog beter presteert!

Laat je weten hoe ze bevallen?
 
Ik wacht in spanning af 😁
Het korte verhaal:
Om een lang verhaal kort te maken, zuinigheid en actieradius, het is een beetje een fetish* voor mij :$
Ik heb één keer een piek van exact 600km gereden op één tank! :9~

Het lange verhaal:
De cijfers, (km's per tankbeurt), zijn dan wel echt en correct, maar eigenlijk ook een beetje misleidend :P
Volgens de gegevens heeft de GSX F '98-'06 een tank van 20 liter.
Tanken doen de meesten van zodra, of kort na, het op reserve** zetten.
De meesten vullen af tot aan de vulhals, of net iets meer, zoals het hoort dus.
Hoeveel tank je dan? Juist, tussen de 15 en 18 liter.
Bij een normale tot licht sportieve rijstijl bereik je dan een verbruik tussen 1:17 en 1:20. En dat is best goed te noemen.

Ik rijd echter vrij rustig. Nee, niet in de bompa-modus. Maar voor de meesten wel "te rustig". Op gewone wegen houdt ik mij aan de v-max + 5km/u op de teller. Bochten en ronde punten neem ik wel graag met zo weinig mogelijk vertraging. Schaamranden op mijn achterband zijn een taboe, en zelfs mijn stepjes schuren wel eens. Optrekken doe ik normaal. Als ik aan een verkeerslicht "voorkruip", trek ik wel bewust sneller op dan de auto's, daar dat zo ook hoort in mijn ogen, anders kruip je beter niet tussendoor. Maar, schakelen doe ik vrij snel, en dan nog ben je de auto's te snel af, hier en daar een Tesla of andere 500+PK patserbak met een hormonaal gestoorde bestuurder nagelaten natuurlijk. In normale omstandigheden rijd ik in de bebouwde kom bij 50km/u al in 6de. Velen rijden dan echter continu in 4de, ik vraag me af waarom ... constant in hoge toeren rijden verhoogt je verbruik sterk. De GSX 750 F heeft die hoge toeren niet nodig om toch goed uit de voeten te komen.

Dan wat de snelweg betreft. De v-max is 120/130km/u. Houd je die snelheid aan, gaat je verbruik meer dan redelijk zijn. Zeg maar ergens rond de 1:19 tot 1:21. Ga je liever rond de 150 rijden wordt dat merkbaar meer. Dan kom je er wellicht niet beter af dan 1:18. Ga je regelmatig tussen 150 en 180 rijden, tja, dan ... dan vraag je om een hoog verbruik.

Hoe rijd ik op de snelweg? En daar kan wel eens mee gelachen worden, ik weet het ... op kruissnelheid is dat meestal rond de 95km/u op teller (om vrachtwagens niet te hinderen). Trager rijden is hier niet de enige factor die het rijden zuiniger maakt. Daardoor moet je ook veel minder vertragen en versnellen wat je wel moet bij 120/130. Je rijdt dus quasi constant aan eenzelfde snelheid. Rijdt veel relaxter dan continu te moeten inhalen, vertragen, versnellen, rijbaan switchen. De motor heeft veel minder lastwissel, en dát zorgt voor zuiniger rijden. Als mijn woonwerk ritten voornamelijk uit snelweg bestaan haal ik wel tot 1:27, maar het zijn wel saaie ritten. Toen ik regelmatig diep in Wallonië werkte, en ik de mooie routes koos met veel hellingen en bochten, wat ook uitnodigde tot sportiever rijden, reed ik ook maar 1:21/1:22, maar kreeg er wel een pak meer rijplezier bij, dat dan weer wel. Om het verbruik daar onder de 1:18 te krijgen ga je die routes zodanig sportief moeten rijden dat je je rijbewijs riskeert.

En dan het aspect tanken. Dáár zit het hem bij mij. Zoals ik zei, de tank heeft volgens de gegevens een capaciteit van 20L. Van leeg tot nokvol is het echter ongeveer 22,15L! Bovenaan in de vulhals zit een klein gaatje, een mm of kleiner. Die zorgt dat het vulpistool afslaat van zodra je aan de vulhals zit, want dat kleine gaatje laat de lucht in de luchtbel bovenin de tank die ontstaat dóór die vulhals, niet snel genoeg door. Dat noemt men de overvulbeveiliging, met het oog op expansie bij warm weer, of zelfs door de warmte van de onder de tank liggende hete motor. Ik heb dat gaatje groter gemaakt, en omzeil dus de overvulbeveiliging, en tank dus nokvol af, wat bijna 2L extra maakt. Doe ik echter enkel als ik meteen na tanken nog minstens 25km te rijden heb, zodat er ongeveer minstens 1L uit is, en parkeren doe ik NOOIT in de zon, tenzij ik de tank effectief kan afdekken zodat die echt niet heet wordt.
Wanneer ga ik tanken? Kort na op reserve zetten? Hahaha!!! Nee, als de tank net niet leeg is! En van zodra ik op reserve schakel, is dat gemiddeld 120km! Ik tank doorgaans rond de 21,75L, in een 20L tank.

Hier zie je dus "my secret" van mijn schijnbare hoge actieradius.
- rustiger rijden dan de meesten, maar zo dat het nog plezierig blijft.
- de beschikbare, de WERKELIJKE beschikbare tankcapaciteit "uitbuiten".

Die ene keer dat ik 600km haalde, ging er 21,85L in, maar het was mijn doel die 600km te halen, en daarvoor moest ik wel aan rijplezier inboeten eerlijk gezegd. Maar ik wilde dat één keer kunnen bereiken. Gezien mijn zuinigste punt echter een keertje op 1:28 lag, is het theoretisch mogelijk om zelfs tot pakweg 620km te geraken, net voor stilvallen gerekend. Maar 600 is écht wel genoeg geweest!
550km is tegenwoordig mijn richtpunt in de zomer, 525km in de winter.
Maar eigenlijk zou ik met 500km al méér dan tevreden moeten zijn :$

Ik zal later eens een grafiekje van mijn verbruik posten, want ik gooi dat alles fetish-gewijs in een excell file, elke tankbeurt opnieuw :+

En soms kan ik het ook wel eens niet laten van eens goed door te trekken hoor, bijvoorbeeld bij leuke bochten op snelwegwissels en zo! Maar als je daar niet in overdrijft, verhoogt het je verbruik dus niet zo veel.


--------------------

* ik heb wel wat van die rare fetishen :$
LED's is er een van. Ik ben bezeten van alles wat LED licht is :+
Dat gaat een zwaar afkickproces worden vanaf volgend jaar, want dan is het gedaan met goedkoop kopen via AliExpress '(

** wanneer moet die op reserve? Doorgaans ongeveer halfweg de rode zone. Als je dan rijdt zoals ik, 125km erna, staat de naald net tegen het onderste nokje, en dus al ONDER die rode zone. Ik vond het niet logisch, op reserve zetten halfweg rode zone, dat zou begin rode zone moeten zijn. Ik dacht dat op te lossen door de stang van de vlotter wat naar omlaag te plooien. Ik heb echter wat te enthousiast geplooid. Na nokvol tanken duurt het 240km alvorens de naald van het bovenste nokje op het bovenste streepje gezakt is, en net iets boven de helft moet die op reserve, meestal is dat dan op ongeveer 435km. Tanken moet ik dan rond de 560km, terwijl de naald op iets boven de helft van de rode zone staat. Is onlogisch, maar ik ben er nu aan gewend, dus ik laat het zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het korte verhaal:
Om een lang verhaal kort te maken, zuinigheid en actieradius, het is een beetje een fetish* voor mij :$
Ik heb één keer een piek van exact 600km gereden op één tank! :9~

Het lange verhaal:
De cijfers, (km's per tankbeurt), zijn dan wel echt en correct, maar eigenlijk ook een beetje misleidend :P
Volgens de gegevens heeft de GSX F '98-'06 een tank van 20 liter.
Tanken doen de meesten van zodra, of kort na, het op reserve** zetten.
De meesten vullen af tot aan de vulhals, of net iets meer, zoals het hoort dus.
Hoeveel tank je dan? Juist, tussen de 15 en 18 liter.
Bij een normale tot licht sportieve rijstijl bereik je dan een verbruik tussen 1:17 en 1:20. En dat is best goed te noemen.

Ik rijd echter vrij rustig. Nee, niet in de bompa-modus. Maar voor de meesten wel "te rustig". Op gewone wegen houdt ik mij aan de v-max + 5km/u op de teller. Bochten en ronde punten neem ik wel graag met zo weinig mogelijk vertraging. Schaamranden op mijn achterband zijn een taboe, en zelfs mijn stepjes schuren wel eens. Optrekken doe ik normaal. Als ik aan een verkeerslicht "voorkruip", trek ik wel bewust sneller op dan de auto's, daar dat zo ook hoort in mijn ogen, anders kruip je beter niet tussendoor. Maar, schakelen doe ik vrij snel, en dan nog ben je de auto's te snel af, hier en daar een Tesla of andere 500+PK patserbak met een hormonaal gestoorde bestuurder nagelaten natuurlijk. In normale omstandigheden rijd ik in de bebouwde kom bij 50km/u al in 6de. Velen rijden dan echter continu in 4de, ik vraag me af waarom ... constant in hoge toeren rijden verhoogt je verbruik sterk. De GSX 750 F heeft die hoge toeren niet nodig om toch goed uit de voeten te komen.

Dan wat de snelweg betreft. De v-max is 120/130km/u. Houd je die snelheid aan, gaat je verbruik meer dan redelijk zijn. Zeg maar ergens rond de 1:19 tot 1:21. Ga je liever rond de 150 rijden wordt dat merkbaar meer. Dan kom je er wellicht niet beter af dan 1:18. Ga je regelmatig tussen 150 en 180 rijden, tja, dan ... dan vraag je om een hoog verbruik.

Hoe rijd ik op de snelweg? En daar kan wel eens mee gelachen worden, ik weet het ... op kruissnelheid is dat meestal rond de 95km/u op teller (om vrachtwagens niet te hinderen). Trager rijden is hier niet de enige factor die het rijden zuiniger maakt. Daardoor moet je ook veel minder vertragen en versnellen wat je wel moet bij 120/130. Je rijdt dus quasi constant aan eenzelfde snelheid. Rijdt veel relaxter dan continu te moeten inhalen, vertragen, versnellen, rijbaan switchen. De motor heeft veel minder lastwissel, en dát zorgt voor zuiniger rijden. Als mijn woonwerk ritten voornamelijk uit snelweg bestaan haal ik wel tot 1:27, maar het zijn wel saaie ritten. Toen ik regelmatig diep in Wallonië werkte, en ik de mooie routes koos met veel hellingen en bochten, wat ook uitnodigde tot sportiever rijden, reed ik ook maar 1:21/1:22, maar kreeg er wel een pak meer rijplezier bij, dat dan weer wel. Om het verbruik daar onder de 1:18 te krijgen ga je die routes zodanig sportief moeten rijden dat je je rijbewijs riskeert.

En dan het aspect tanken. Dáár zit het hem bij mij. Zoals ik zei, de tank heeft volgens de gegevens een capaciteit van 20L. Van leeg tot nokvol is het echter ongeveer 22,15L! Bovenaan in de vulhals zit een klein gaatje, een mm of kleiner. Die zorgt dat het vulpustool afslaat van zodra je aan de vulhals zit, want dat kleine gaatje laat de lucht in de luchtbel bovenin de tank die ontstaat dóór die vulhals, niet snel genoeg door. Dat noemt men de overvulbeveiliging, met het oog op expansie bij warm weer, of zelfs door de warmte van de onder de tank liggende hete motor. Ik heb dat gaatje groter gemaakt, en omzeil dus de overvulbeveiliging, en tank dus nokvol af, wat bijna 2L extra maakt. Doe ik echter enkel als ik meteen na tanken nog minstens 25km te rijden heb, zodat er ongeveer minstens 1L uit is, en parkeren doe ik NOOIT in de zon, tenzij ik de tank effectief kan afdekken zodat die echt niet heet wordt.
Wanneer ga ik tanken? Kort na op reserve zetten? Hahaha!!! Nee, als de tank net niet leeg is! En van zodra ik op reserve schakel, is dat gemiddeld 120km! Ik tank doorgaans rond de 21,75L, in een 20L tank.

Hier zie je dus "my secret" van mijn schijnbare hoge actieradius.
- rustiger rijden dan de meesten, maar zo dat het nog plezierig blijft.
- de beschikbare, de WERKELIJKE beschikbare tankcapaciteit "uitbuiten".

Die ene keer dat ik 600km haalde, ging er 21,85L in, maar het was mijn doel die 600km te halen, en daarvoor moest ik wel aan rijplezier inboeten eerlijk gezegd. Maar ik wilde dat één keer kunnen bereiken. Gezien mijn zuinigste punt echter een keertje op 1:28 lag, is het theoretisch mogelijk om zelfs tot pakweg 620km te geraken, net voor stilvallen gerekend. Maar 600 is écht wel genoeg geweest!
550km is tegenwoordig mijn richtpunt in de zomer, 525km in de winter.
Maar eigenlijk zou ik met 500km al méér dan tevreden moeten zijn :$

Ik zal later eens een grafiekje van mijn verbruik posten, want ik gooi dat alles fetish-gewijs in een excell file, elke tankbeurt opnieuw :+

En soms kan ik het ook wel eens niet laten van eens goed door te trekken hoor, bijvoorbeeld bij leuke bochten op snelwegwissels en zo! Maar als je daar niet in overdrijft, verhoogt het je verbruik dus niet zo veel.


--------------------

* ik heb wel wat van die rare fetishen :$
LED's is er een van. Ik ben bezeten van alles wat LED licht is :+
Dat gaat een zwaar afkickproces worden vanaf volgend jaar, want dan is het gedaan met goedkoop kopen via AliExpress '(

** wanneer moet die op reserve? Doorgaans ongeveer halfweg de rode zone. Als je dan rijdt zoals ik, 125km erna, staat de naald net tegen het onderste nokje, en dus al ONDER die rode zone. Ik vond het niet logisch, op reserve zetten halfweg rode zone, dat zou begin rode zone moeten zijn. Ik dacht dat op te lossen door de stang van de vlotter wat naar omlaag te plooien. Ik heb echter wat te enthousiast geplooid. Na nokvol tanken duurt het 240km alvorens de naald van het bovenste nokje op het bovenste streepje gezakt is, en net iets boven de helft moet die op reserve, meestal is dat dan op ongeveer 435km. Tanken moet ik dan rond de 460km, terwijl de naald op iets boven de helft van de rode zone staat. Is onlogisch, maar ik ben er nu aan gewend, dus ik laat het zo.
Geweldig verhaal weer😀! Ik had mijn bedenkingen bij mijn benzineverbruik en het valt eigenlijk wel mee. Jouw actieradius is een mix van bewust rijgedrag, weten wat je motor doet en kan, een technisch slimmigheidje en principes ;)

Ik neem het mee 😁
 
Heeft iemand hier een overzicht van alle kleuren waar de 750 bj 98-2007 in geleverd is?
De meeste die je ziet zijn blauw, zwart, knalrood of bordeaux (donker) rood.

Ik zag op marktplaats een 750F staan in Gennep, die is metallic rood, die kleur had ik nog niet eerder gezien. Wel een heel mooi ding.

Aangezien je hier geen marktplaats linkjes mag plaatsen, de titel van de advertentie is :
Suzuki gsx750F. 2000
 
Heeft iemand hier een overzicht van alle kleuren waar de 750 bj 98-2007 in geleverd is?
De meeste die je ziet zijn blauw, zwart, knalrood of bordeaux (donker) rood.

Ik zag op marktplaats een 750F staan in Gennep, die is metallic rood, die kleur had ik nog niet eerder gezien. Wel een heel mooi ding.

Aangezien je hier geen marktplaats linkjes mag plaatsen, de titel van de advertentie is :
Suzuki gsx750F. 2000
Zet (donker)grijs er maar vast bij 😉
 
En waarom mag dat niet :?

In het verkoop deel van het forum mag het in ieder geval niet, misschien mag het hier wel. Het gaat tenslotte niet om het promoten van een advertentie.
Als het niet mag zal een mod m wel weghalen...
 
In het verkoop deel van het forum mag het in ieder geval niet, misschien mag het hier wel. Het gaat tenslotte niet om het promoten van een advertentie.
Als het niet mag zal een mod m wel weghalen...
Ik had er geen idee van dat het niet zou mogen eerlijk gezegd. Alvast nog nooit problemen mee gehad in dit topic. Als ik al eens een verkooptopic van een GSX F of onderdelen ervan hier op MF tegenkwam linkte ik dat ook wel eens hier, nooit iets van gezegd geweest. Wel nooit een link geplaatst in het verkoop subforum zelf uiteraard. Wat ik wel al eens deed, was in zulk een verkoop topic melden dat ik hier een linkje had geplaatst (promotie dus :P ), volgend met een bedankje van de verkoper zelfs, en ook daar nooit een opmerking van gehad.

Ohw, en deze is volgens mij gewoon bordeaux hoor. Wellicht de instelling van de camera, de lichtinval, of zelfs het onderhoud (simoniseren, waxen, of whatever ...) kunnen ervoor zorgen dat de kleur roder of dieper lijkt. De zon staat hier ook al laag, wat een rodere gloed in de sunrays geeft, die versterken de rode intensiteit in de kleur. Let maar eens naar de frontfoto, veel minder intens daar.

Ik verbaas mij daar bij sommige foto's die ik maak ook wel eens over, dat door de lichtinval de motor zo veel "blauwer" lijkt dan op andere foto's, zelfs als die vuil is 😁
 
In het verkoop deel van het forum mag het in ieder geval niet, misschien mag het hier wel. Het gaat tenslotte niet om het promoten van een advertentie.
Als het niet mag zal een mod m wel weghalen...
Dat ziet er uit als Candy Acadamy Maroon (22U). Dé standaard kleur rood voor Suzuki motorfietsen die rond de eeuwwisseling in de USA werden verkocht. Geen idee of dat ook in de rest van de wereld hetzelfde was...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Dat ziet er uit als Candy Acadamy Maroon (22U). Dé standaard kleur rood voor Suzuki motorfietsen die rond de eeuwwisseling in de USA werden verkocht. Geen idee of dat ook in de rest van de wereld hetzelfde was...
Het is alvast geen USA import (net nog even gekeken).
Maroon is het idd zoals ze het bij Suzuki noemen.
Ik heb er 3 gehad. 2 waren exact gelijk, de andere verschilde lichtjes.
Mogelijk verschilt het ook lichtjes van jaar tot jaar.
Ik heb er dus 3 in maroon gehad, maar er zat geen van 2000 tussen. (Denk ik toch 🤔 ... moet ik nog eens nakijken).
Extreem poetsen, bepaalde producten gebruiken, kan allemaal invloed hebben.

En net wéér eens gekeken :+
Zowel bij de frontfoto als bij de foto waar ze boven de tank hangen om de tellerpartij erop te zetten vind ik het er gewoon maroon uitzien. Bij die "bovenfoto" zie je ook een groot verschil met de tank waar geen zonlicht opzit op dat moment, tegenover de rechterkuip waar wél zonlicht opzit.

Er valt mij nog wat op.
Zwarte wielen, zwarte onderkuip, en reeds een klokje in het daschboard.
Ik dacht dat dit pas in 2001 kwam. Of het is er eentje van eind 2000, en kwamen die wijzigingen toen al :P

Het ziet er zo op het eerste gezicht echt wel een heel propere uit, dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan