Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Nog niet gekocht. Maar..., omdat ik het e.e.a. zakelijk koop, haal ik het originele spul eigenlijk elke keer uit België, via SUZUKI.

www.bike-parts-suz.be

Heb 'n account daar.

Maar het kan maar zo zijn dat ik die pakkingmeuk ff navraag bij de SUZUKI dealer hier in de buurt..., eens kijken wat ze hebben liggen, en met wat voor bedrag ze mij het vel over de oren willen trekken...

Omdat tenslotte die Belgen elke keer een week nodig hebben om mij te beleveren.



Deze GSXF heb ik dus ook niet voor mijn eigen plezier (daar heb ik wel wat anders voor... :+ ), maar is hier binnengekomen en zit in de bedrijfsvoorraad, en het is daarom ook bedoeling dat het ding er ook weer een keer uitgaat..., maar..., het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik een motor (of auto) aflever die gewoon niet netjes loopt... :/

...en 'ja'..., ik had 'm liever ook niet gehad..., maar soms heb je dat..., somtaimes joe win som, somtaimes joe loes som... :r
 
Laatst bewerkt:
.Dat er dan bedacht wordt om hier (zie pijl) nog een imbusbout te doen, das dan prima..., maar..., had er dan een normale, iets langere bout in gedaan, die met de kop net boven het kleppendeksel uit steekt..., zodat je vanaf de carburateur-kant er bij kan..., nu moet je eerst de claxonsteun los maken, om dan de oliekoeler weg te kunnen klappen..., en DAN kun je pas bij die bout !

Bekijk bijlage 1565829
En dat is dus idd zowat de belangrijkste rdden waarom ik ook de oliekoeler er af haal :Y

En dat vind ik nu eens een heel mooie close up 😍

En wat een mooi uitle met bijgaande foto's ook! :t

De rest van alle reacties lees ik later nog wel bij. Nu effe filmpje kijken met het vrouwtje (is plaspauze nu :+ ), en dan gaan slapen, morgen nog veel huiswerk te doen ...
 
En dat is dus idd zowat de belangrijkste rdden waarom ik ook de oliekoeler er af haal :Y
.

...is ook eigenlijk de enige reden... :/

Het ding hoeft trouwens niet 100% verwijderd worden (dat zal U bekend zijn) ; simpelweg de 2 bovenste ophangbouten verwijderen, en de koeler kun je dan zomaar een grote handbreedte naar voren klappen (mits de claxon niet in de weg zit, zoals bij mij wel het geval was..., en daarom moest eerst de claxonsteun verwijderd worden... :/
 
Laatst bewerkt:
Ben even op cmsnl gaan kijken en alleen voor de pakkingen ben je zo'n €110 verder.

Ik heb geen idee wat voor pakkingen er precies in zitten. Rubber is vaak wel een paar keer te hergebruiken....

110...???

Leek mij wat duur..., dus ook ff gekeken bij die winkel.

1x 11173-27A02 - klepdekselpakking
2x 11178-27A02 - bougiegatpakking met 1 oortje
2x 11179-27A03 - bougiegatpakking met 2 oortjes
8x 09161-11008 - onderlegschijven tbv de klepdeksel imbusbouten
2x 09280-14011 - O-ringtjes tbv de 2 olieleidingen

Maar idd..., die grappenmakers bieden dat aan ex btw, en dan nog 8,50 ex btw aan verzendkosten... :/
En dan zit je op bijna 109 euro inderdaad... :/


Bij deze jongens fractioneel minder duur :


Knipsel.JPG
 
Eerste de beste Suzuki dealer bij mij in de buurt zit in Bosschenhoofd, een minuut of 15-20 rijden. Wel een erg vriendelijke zaak overigens. Misschien dat ik dat geld hun eens gun als het zo ver is :).
 
P'sies !

Support your local motorwinkel..., ben ik helemaal voor ! :Y (...dit redenerend vanuit mijn eigen winkeltje...)


Pssst..., inside info : en het zou mij niet verbazen als hun prijzen lager liggen dan bijvoorbeeld CMS... ;)
 
Pssst..., inside info : en het zou mij niet verbazen als hun prijzen lager liggen dan bijvoorbeeld CMS... ;)
cmsnl.com is voor mij eerder een handige site om te zien hoe iets nu in elkaar zit, en om onderdeelnummers te vinden.

Wat betreft prijzen zijn het eerder richtprijzen volgens mij, bij Suzuki meestal goedkoper. Zo betaalde ik heel lang geleden voor een nieuwe USA koplamp unit 340€, terwijl die toendertijd op cms 380€ geprijsd stond.
 
Voor die onderdeelnummers (etc.) wijk ik juist altijd ff uit naar het Belgische SUZUKI...🤣

Maar..., de 750 cilinderkop is inmiddels weer keurig dicht, en ook gelijk maar ff dat secundaire luchtsysteem afgedopt. Maar dan uiteraard wel zo dat het ook zo weer aan te sluiten is.
 
Laatst bewerkt:
.


Gisteren dus... :/



FF gauw bij de SUZUKI dealer een complete 'dichtbouw-pakking-set' gehaald...

o) 18-11-2020 dichtbouwen a.jpg






Eventuele oude pakkingrestanten, dan wel ooit gebruikte vloeibare pakking restanten netjes verwijderen, en de nieuwe monteren.

o) 18-11-2020 dichtbouwen b.jpg





T.b.v. het verwijderen van het kleppendeksel is het niet echt nodig (...wel makkelijker...), maar voor het weer herplaatsen van het deksel is het wel zeer aan te raden, om OOK de steun van dat PAIR-ding (waar de 1 en de pijl bij staan) te demonteren (2 boutjes)

Je kunt eventueel ook het carterventilatie dekseltje (waar nummer 2 bij staat) demonteren, maar..., makkelijker is dus nummertje 1.

Dan heb je echt opeens 'veel' meer ruimte, om het kleppendeksel van bovenaf op z'n plek te leggen, en blijft de pakking ook mooi op z'n plek zitten, zonder per ongeluk te verschuiven.



(op het kleppendeksel ook aangegeven wanneer de kleppen gesteld zijn ; wel zo netjes voor een volgende bewaarder van de Soes. Uiteraard ook in het boekje vermeld..., maar boekjes raken nog wel eens zoek... :/ )

o) 18-11-2020 dichtbouwen c.jpg





Het PAIR systeem afgedicht (met houten deuvels), maar dan wel zo dat het natuurlijk altijd weer aan te sluiten is.

o) 18-11-2020 dichtbouwen f.jpg





En alles weer dicht, en op z'n plek :t

o) 18-11-2020 dichtbouwen g.jpg





Kunnen 'we' nu weer verder klussen. En dan iets met permanente slangen aan de carburateurs (proberen te...) maken om het synchroon stellen met behulp van meters (of kolommen, zoals bij de Carbtune4) te vereenvoudigen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Zooow..., net even een paar stukjes zogenaamde Vitryl slang (bestendig tot 200 graden Celsius) geregeld.
Om die slangen dan permanent aan de carburateurs te bevestigen t.b.v. het synchroon stellen met meters.

Via de achterkant van de carburarteurs (luchtfilterbox dan wel verwijderd) kon ik net met een gebogen punttang en een klein beetje geduld bij die 3 kleine afdichtdopjes die je op de carburateurs hebt zitten t.b.v. de vacuümaansluitingen.

Op die carburateur aansluitingen komen dan die (witte) vitryl slangen permanent te zitten. Dan moet je ook in de toekomst nog steeds de tank verwijderen om het ding synchroon te stellen, maar je hoeft dan daarna geen andere 'halsbrekende demontage toeren' meer uit te halen om daadwerkelijk te kunnen gaan synchroniseren... :/
 
Vandaag toch maar eens een beetje aan mijn grijze gedaan.
Het was de bedoeling de kroonplaat eraf te nemen, en de carburators eruit te halen om me daar later ook maar eens mee bezig te houden.

Maar ik dacht, het zou gemakkelijker zijn als de motor daarvoor op de middenbok staat, dus dacht ik, die zet ik dan maar eerst terug.

Daardoor wel iets bijgeleerd ... moet je al aan nr.7 bezig zijn om nog wat bij te leren :+

Namelijk, de middenbok demonteren en weer monteren kan enkel zónder dat de einddemper erop staat ...
De rechterbout kan er niet uit (of in :+ ) omdat de buis van de einddemper in de weg staat. Dus, eerst de einddemper er maar weer af, en de middenbok erop.

Ik dacht eerst nog, "maar als ik die aangelaste moer er nu eens afslijp, de bout er omgekeerd doorheen steek, en dan aan de andere kant een zelfborgmoer erop?" Gelukkig niet geprobeerd, wan zelfs dan kan de bout er nog niet in:
20201122_161424.jpg


De bussen van de middenbok zagen lekker roestbruin, die wat proper gemaakt, alsook de gaten in de middenbok waar ze in moeten, en beiden ingespoten met kettingvet alvorens weer te monteren. Normaal zou ik daar lagervet of zo voor gebruiken, maar ik vond mijn pot lagervet niet ... Geen idee of dat zin heeft die bussen invetten, maar kwaad zal het niet kunnen:
20201122_161842.jpg



De middenbok in zijn geheel eens goed kuisen zou ook niet slecht geweest zijn, maar daar had ik maar weinig zin in. Moet je maar eens zien wat een kliederzooi er aan de kettingzijde afkomt als je er gewoon even met een schroevendraaier overheen gaat:
20201122_162927.jpg


Zo, de middenbok hangt er weer onder. De uitlaat ook terug gemonteerd. Alleen de veren van de middenbok nog, ik moet maar eens uitvogelen hoe die erin te krijgen zonder daarvoor gepast gereedschap ...

Dan de kroonplaat eraf, om de "accesoires-buis" te plaatsen.
Ik raad aan om de gaatjes te boren met een kolomboor, en de schroefdraad te trekken met degelijk gereedschap.
Ik daarentegen heb geen kolomboor (staat nog op mijn verlangenlijstje), dus met het accu boormachientje erop :+
Het trekken van de schroefdraad heb ik, door het ontbreken van een tooltje in mijn draadsnij gereedschaps setje (dat ook aan vervanging toe is), met een griptang gedaan. Ook geen aanrader, maar het is me toch redelijk gelukt.
20201122_172827.jpg



De accesoires buis staat erop met spacers ertussen, maar ik heb het gevoel dat ik die er nog ga tussenuit halen. Naar mijn gevoel komt het allemaal wat te hoog te staan met de phone holder er nog bij op.
20201122_175427.jpg



Van de accesoires buis heb ik een goed gevoel, voelt sterk en solide aan. De phone holder zelf ook, maar de klem om die op de buis te zetten heb ik een minder gevoel van. Het lijkt mij voor mij interessanter een phone holder die rechtstreeks op de buis gaat zonder die kogel klemmen ertussen.

Veel zin om de kroonplaat nu op mijn blauwe te zetten om alles uit te proberen en te pisitioneren naar ondervinding ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er toevallig nog iemand opzoek naar een leuk projectje?
Heb hier nog een gsx600f uit 1991 staan, heeft in Mei voor het laatst gelopen maar start nu niet.
Zal waarschijnlijk een kleinigheidje zijn, maar wij hebben een andere motor aangeschaft met een rechtere zithouding.

De bedoeling was om de motor weer lopend te krijgen en dan te verkopen maar we willen er graag vanaf ivm verhuizing.

Mag weg voor 200 euro, staat in Alphen a/d Rijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20200427_143943.jpg
    IMG_20200427_143943.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 12
Lijkt me voor dat geld vooral een leuk knutselmotortje. Even alles op scherp zetten, beurtje doen, rijdend krijgen en in het voorjaar met wat winst verkopen.
Helaas heb ik al amper ruimte voor één motor, laat staan nog eentje om aan te knutselen.
Sloop ook al door mijn gedachten, maar ik heb er vooral de tijd niet voor. En bijkomend moet ik de motor dan ook nog eens in B gaan invoeren, al zou het de kost niet zijn denk ik.

Maar ik denk dat de directie hier niet op een derde motor zit te wachten zolang er nog veel werk in huis zelf is :P

Was het huis zo goed al klaar (zo goed als, want af is een huis nooit :+ ), zou ik er mij wel aan durven wagen!
 
Motor is inmiddels gereserveerd via Facebook :)

De motor staat hier maar stil sinds we een andere hebben aangeschaft, is gewoon zonde.
Nu met een huis wat verkocht, het andere huis wat verkoopklaar gemaakt moet worden en dan in Januari de sleutel van onze nieuwe woning verdient de motor gewoon een nieuwe eigenaar.

Eerder dat wij er tijd voor hebben zijn we denk minimaal een halfjaar verder :')
 
Ik moet me hier ook maar eens melden. Van een mede forum lid gekocht en wat aan opgeknapt. Rijdt erg lekker en is wat anders dan een Tl1000s.
 

Bijlagen

  • 20201122_144027.jpg
    20201122_144027.jpg
    3,5 MB · Weergaven: 10
Kunnen 'we' nu weer verder klussen. En dan iets met permanente slangen aan de carburateurs (proberen te...) maken om het synchroon stellen met behulp van meters (of kolommen, zoals bij de Carbtune4) te vereenvoudigen.

Aan deze kant ff 'noodgedwongen' pauze..., maar..., de slangen voor aan de carburateurs zijn binnen, dus die gaan er binnenkort op, en..., ook maar (omdat het sowieso wel handig kan zijn...) een Carbtune Pro4 gekocht.

Met andere woorden..., binnenkort duiken 'we' weer verder in het project, maar de komende dagen even een soort van druk met andere gekkigheid... :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een kleine motorgaragist benaderd om het kleppenstellen voor me te doen. Onder het motto beter in 1x goed.. wordt vervolgd.

Wat ik wel van plan ben zelf te gaan doen is een stuurobouw. Ik heb al wat info hier en daar 😉 maar ik ben benieuwd wie er eventueel al ervaring mee heeft dus gooi ik het even in de groep.

Wat ben ik van plan:
Deze risers (of iets vergelijkbaars. Haal ik bij een motorzaak in het Westland, niet van Ali)

Screenshot_20201122-193925~2.png


plaatsen in de bestaande gaten van de kroonplaat
Screenshot_20201122-114854~3.png


en dan zou het resultaat ongeveer zo moeten zijn( Dit is volgens hetzelfde principe gedaan)
Screenshot_20201123-103740.png
 
Hallo iedereen afgelopen maand mijn rijbewijs gehaald en een mooie suzuki gsx f 600 aangeschaft.

Vandaag bij de motorzaak opgehaald omdat de carburateur een revisie heeft gehad (ruim anderhalf jaar stil gestaan..)
gelijk ook maar de banden laten vervangen en een kleine onderhoudsbeurt.

De gsx komt uit 2003 en heeft nog maar 3250 km op de teller staan. Ik zal van de week eens wat mooie foto's proberen te schieten.
 
Ik moet me hier ook maar eens melden. Van een mede forum lid gekocht en wat aan opgeknapt. Rijdt erg lekker en is wat anders dan een Tl1000s.
Welkom in het grote GSX F topic *O**O*

Hallo iedereen afgelopen maand mijn rijbewijs gehaald en een mooie suzuki gsx f 600 aangeschaft.

Vandaag bij de motorzaak opgehaald omdat de carburateur een revisie heeft gehad (ruim anderhalf jaar stil gestaan..)
gelijk ook maar de banden laten vervangen en een kleine onderhoudsbeurt.

De gsx komt uit 2003 en heeft nog maar 3250 km op de teller staan. Ik zal van de week eens wat mooie foto's proberen te schieten.
Welkom in het grote GSX F topic
*O*
*O*

En voor jou ook welkom op MF :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan