Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Intussen toch een mail ontvangen, met een retourlabel erbij, om op hun kosten terug te sturen.

Van zodra het onderdeel door hun weer ontvangen is, storten ze het bedrag terug.

Deze avond maar eens inpakken en zo snel mogelijk terugsturen. En hopen dat ze daadwerkelijk terugbetalen. En of dat het gehele bedrag gaat zijn incl de eerdere verzendkosten, of enkel de prijs van het onderdeel.

Ach, als het enkel de prijs van het onderdeel is, is dat toch al veel beter dan niks.

Nu rest mij nog enkele onderdelen bij Suzuki die nog geleverd moeten worden, en die andere collector ...

... ik wil terug rijden!!!

Netjes opgelost. :t
 
Netjes opgelost. :t
Dát ... is nog af te wachten ...
Ik had ze nog gemaild met de vraag waar ik de doos moest inleveren voor terug te sturen. Geen reactie ...
Op de terugstuurbon stond een logo van DHL, dus maar op goed geluk naar het kortste bij gelegen DHL service punt.
De beste man daar wilt de code scannen met een DHL scanner ... lukt niet ...
Ik leg dus uit waarom ik ervanuit ging dat ik naar een DHL punt moest gaan. De man zei, "maar DHL werkt ook samen met Bpost, dus ik probeer even de Bpost scanner." Dat ging gelukkig wel :t

Nu is het de vraag wanneer de doos bij Boonstra aankomt, en hoe snel ze het dan verder gaan afhandelen. Prioriteit zal het wel niet hebben denk ik. Maar ik kan ook wel begrijpen dat verzendingen vóór gaan op terug gestuurde artikelen. Dus we zien wel.

Maar waar ik mij ook zorgen om maak is het feit dat ik die collector ingespoten heb met hittebestendige lak. Niet dat het iets uitmaakt, want de collector is sowieso onbruikbaar (zonder professioneel buigen van de buizen), en als die bruikbaar was, was die lak alleen maar een verbetering. Maar het onderdeel is niet meer zoals het was daarvoor, dus daar kunnen ze wel een punt van maken. Ik had het in de eerdere mail naar hun al uitgelegd dat ik die ingespoten had, daar hebben ze niets over gezegd dat het een probleem zou zijn.

Maar wat ik hun nog niet heb laten weten is, dat ik de originele klembeugel eraf geslepen heb (die was nog niet over, maar de bout gebroken, en de kop van de bout plakte er nog in door de roest, en ik weet gewoon dat die originele beugel waardeloos is). Maar ook hiervan kunnen we een punt maken.

Dus ... de doos met de collector is naar hun terug gestuurd, of ik mijn centjes nog ga terug krijgen, dat moeten we nog afwachten.

... to be continued ...
 
Zo, de volgende collector is binnen!
Dit keer staan de koppelstukken in dezelfde hoek *O*
20210217_182110.jpg

20210217_182124.jpg



Minpuntje is wel, deze heeft merkbaar meer roest dan de vorige. Op de kritieke plaatsen duidelijk verder ingevreten. Deze haalt sowieso de 100.000km niet :N
Ik gok op 50.000km ... maximum .... We zien wel.
20210217_181750.jpg

20210217_181811.jpg

20210217_182212.jpg

20210217_181849.jpg


Maar het verbaast mij anderzijds wel dat de spanring nog compleet is, en nog niet op springen staat. Toch denk ik die eraf te slijpen en de Ixil spanring erop. Geeft mij meer vertrouwen.

Morgen (vandaag relaxen :P ), de collector er eerst eventjes licht tegen hangen om mij ervan te verzekeren dat het goed zit, daarna zo veel mogelijk ontroesten en inspuiten.

Waar ik ook nog aan zat te denken is, de rand tussen de collector en klemlamellen een beetje "op te vullen" met een lasnaad. (Dan MOET de originele beugel er sowieso wel af).
20210217_182953.jpg

Dat zou volgens mij de levensduur gevoelig verlengen. Maar ik durf er niet zelf aan te beginnen, bang dat ik het ga verbrodden :/
De lasnaad hoeft niet mooi te zijn, maar wel goed gedaan te zijn, zonder gaten te branden, anders heeft het geen zin.
 
...dat materiaal daar is wel flinterdun om het een en ander fatsoenlijk op te vullen..., je zou ook kunnen overwegen, om daar waar nu de lasnaad zit, de 'boel' daar af te (laten) slijpen, en een nieuwe flens er op te laten lassen.

Tis maar een idee natuurlijk... ;)

...als in : volg de blauw lijntjes...

Mooie nieuwe klem er om, en het gaat weer tig kilometers mee !



flens.JPG
 
Laatst bewerkt:
...dat materiaal daar is wel flinterdun om het een en ander fatsoenlijk op te vullen..., je zou ook kunnen overwegen, om daar waar nu de lasnaad zit, de 'boel' daar af te (laten) slijpen, en een nieuwe flens er op te laten lassen.

Tis maar een idee natuurlijk... ;)
Idd. Daarom vind ik het spijtig dat ik bij mijn oude collector de twee binnenste buizen op pakweg 25cm voor de cilinderkop heb moeten doorzagen. Kreeg die anders voor geen meter los. Anders had daar een stukje nieuwe buis opgelast kunnen worden, en dan slipjes in slijpen om er klemlamellen van te maken. Dan had ik nog een reserve collector liggen voor wanneer ik er nog eens eentje nodig had
 
Nou, daar ging ik dan ook is kijken ... en wat zie ik?
Buiten de hier vrijwel ongekende GSX 400 F, bestaat er ook nog een GSX 250 F :9~

Vind het wel een leuk model, zo met de kofferbak voorin, en het klepje achter het zadel om te tanken!
bikepics-2468165-full.jpg

suzuki-across-gsx-250-f-2-e1574279794390-855x566.jpg



Eens op zoek gaan, en eentje importeren? Lijkt mij een leuk woon-werk motortje :]

Hmmm ... lamazitte ... buiten het feit dat de transport en invoerkosten wellicht stukken hoger liggen dan de aankoopprijs, vrees ik dat het heeeeeeeel moeilijk wordt om daar tweedehandse onderdelen voor te vinden wanneer dat nodig is :P


En blijkbaar zelfs een 2021 model!
s-l600.jpg

Ik wist wel dat er in Aziatische landen een GSX 250 R bestaat. Maar een F, dat wist ik nog niet. De afbeelding van de nieuwe grijze GSX 250 F is er wel eentje van uit zuid Africa.
Wel jammer van de wat agressievere looks ...


Edit: ik begrijp maar niet dat er hier geen nieuwe GSX F uitgebracht wordt. Met de nieuwste technologieën zou een lichte(re) sport/tour gemakkelijk aan Euro5 en Euro6 normen kunnen voldoen. Geen 1250 meer of zo, ok, maar terug een 600/750, en zelfs een 400. Die laatste is, sinds de splitsing van de rijbewijzen een sterk opkomende categorie, de A2 klasse.
Maar nee, ze brengen wel effe een nieuwe Hayabusa uit 🙄

Nog een editje: ik zou het wel zien zitten hoor, een fonkelnieuwe GSX 400 F. Zou een goede concurent zijn voor de Kawasaki Ninja 400! De uitdaging is dan wel het uiterlijk, want die laatsgenoemde is gewoon bloedmooi!


En nog een editje: heb beide 250 F modellen bij in de OP gezet :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, daar ging ik dan ook is kijken ... en wat zie ik?
Buiten de hier vrijwel ongekende GSX 400 F, bestaat er ook nog een GSX 250 F :9~

Vind het wel een leuk model, zo met de kofferbak voorin, en het klepje achter het zadel om te tanken!
Bekijk bijlage 1597550
Bekijk bijlage 1597553


Eens op zoek gaan, en eentje importeren? Lijkt mij een leuk woon-werk motortje :]

Hmmm ... lamazitte ... buiten het feit dat de transport en invoerkosten wellicht stukken hoger liggen dan de aankoopprijs, vrees ik dat het heeeeeeeel moeilijk wordt om daar tweedehandse onderdelen voor te vinden wanneer dat nodig is :P


En blijkbaar zelfs een 2021 model!
Bekijk bijlage 1597554
Ik wist wel dat er in Aziatische landen een GSX 250 R bestaat. Maar een F, dat wist ik nog niet. De afbeelding van de nieuwe grijze GSX 250 F is er wel eentje van uit zuid Africa.
Wel jammer van de wat agressievere looks ...


Edit: ik begrijp maar niet dat er hier geen nieuwe GSX F uitgebracht wordt. Met de nieuwste technologieën zou een lichte(re) sport/tour gemakkelijk aan Euro5 en Euro6 normen kunnen voldoen. Geen 1250 meer of zo, ok, maar terug een 600/750, en zelfs een 400. Die laatste is, sinds de splitsing van de rijbewijzen een sterk opkomende categorie, de A2 klasse.
Maar nee, ze brengen wel effe een nieuwe Hayabusa uit 🙄

Nog een editje: ik zou het wel zien zitten hoor, een fonkelnieuwe GSX 400 F. Zou een goede concurent zijn voor de Kawasaki Ninja 400! De uitdaging is dan wel het uiterlijk, want die laatsgenoemde is gewoon bloedmooi!


En nog een edije: heb beide 250 F modellen bij in de OP gezet :P
Haha mooi DKP weer helemaal losss. 💪🏻😉
 
Hoppaa @DKP is weer in zijn element.
Van de v-strom worden wel nog steeds nieuwe motoren uitgebracht. Ik vind de nieuwe daarvan mooi om te zien.
Deze week was ik in een motorzaak voor wat onderdelen en zag ik de nieuwe v-strom staan. Hij had ook nog een gsx600f oud model en een gsx750f iets nieuwer model.
 
Haha mooi DKP weer helemaal losss. 💪🏻😉
Hoppaa @DKP is weer in zijn element.
Van de v-strom worden wel nog steeds nieuwe motoren uitgebracht. Ik vind de nieuwe daarvan mooi om te zien.
Deze week was ik in een motorzaak voor wat onderdelen en zag ik de nieuwe v-strom staan. Hij had ook nog een gsx600f oud model en een gsx750f iets nieuwer model.
Ik moet maar eens uitzoeken of die GSX 250 F toevallig ook op de Filipijnen verkrijgbaar is *D
 
Zo bestond er ook een SUZUKI Katana 400..., hier voor het grootste gros totaal onbekend, maar in Shushi-country was het dingetje wel degelijk.
En als je ff niet goed kijkt, dan zou je denken dat het een 1100 is... :/


Voorbeeldje van de 400 versie :




Voorbeeldje van de (licht verbouwde) 1100 versie :

 
Ja, ik weet dat het in NL bestaat, brandweer motoren.
Maar die in mijn voorbeeld is onderdeel van een grap (weet niet meer uit welk artikel ik die geplukt heb).

Maar het viel mij meteen op dat het een GSX F was, dus die moest ik hier toch effe posten.

Wat mij daarbij ook opviel is, dat dit niet een echt haalbaar concept is. Fijne 600cc motor, en dan gaan ze daar twee zware brandweermannen opzetten, die nog een stuk meer wegen door hun uitrusting. Ik ben er echt wel van overtuigd dat de motor hier overbeladen is :P
Ik schat de bestuurder rond de 95kg, de duozit zelfs eerder richting 115kg. En nog eens dik 25kg uitrusting per persoon (ik heb ook brandweerdiensten gedaan, ik weet wat die uitrusting weegt :X ), nee, niet goed voor dit motortje :N
 
Ja. Het kan inderdaad mega verschillen, dat van de vering.

Maar deze schokker past naadloos ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan