Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
@Sjefman , met al die aanpassingen besef je toch dat dit gaat uitnodigen tot een sportievere rijstijl?

Pak dan je remmen ook effe aan ... heb er leuke gevonden:
2021-02-17 19_24_03-Window.jpg


Gewoon pasklaar, kopen en monteren :t











Mag ook wel voor die prijs :X




Ohw ... en bijpassende schijven natuurlijk (al hoop ik dat de foto illustratief is, en dat z in het echt niet zo oersaai ogen ...)
2021-02-17 19_27_25-Window.jpg




Wat een prijzen ... :X
 
Ohw ... en bijpassende schijven natuurlijk (al hoop ik dat de foto illustratief is, en dat z in het echt niet zo oersaai ogen ...)
Bekijk bijlage 1598747

Nee hoor, de foto is niet illustratief.
Zo zien de Beringer schijven er gewoon uit.

Nadeel van de gietijzeren variant..., bij nattigheid zie je die dingen bruin worden... :/

(ik vind ze schitterend !)
 
Nee hoor, de foto is niet illustratief.
Zo zien de Beringer schijven er gewoon uit.

Nadeel van de gietijzeren variant..., bij nattigheid zie je die dingen bruin worden... :/

(ik vind ze schitterend !)
Zitten daar dan niks gaatjes in?
Saaaaaai :+

Maar ja, als ze hun werk goed doen ...
Kan je voor die prijs ook de kleur van de rotor kiezen? (Niet op gelet). Want dat rood past niet overal bij :N

Ja, lelijk zijn ze nu ook weer niet. Maar mooi ook niet.

En die gietijzeren, tja, die dient om mee te rijden, en geen weken buiten te parkeren he :+
Maar wat ik raar vind, is dat die gietijzeren 90€ meer kosten dan de RVS. Ik had het omgekeerd verwacht.
 
.

Zoow..., omdat het plotseling 'zomer' is, vandaag voor de eerste keer NA het serieus grote onderhoud de F het asfalt op gerold, en een klein rondje gedaan (in totaal een bescheiden 100.6 kilometers).

Starten & lopen natuurlijk, en eigenlijk best ff een fijn rondje gedaan.
Het was überhaupt de eerste keer op de motor dit jaar... :/

Liep de motor toen ik 'm binnenkreeg echt als een slappe, kletsnatte, en raar ruikende krant, nu alles prima voor elkaar... 8-)

En wat mij dan eigenlijk verbaasde, is dat je stiekem toch wel heel gauw, en niet eens echt bewust, in de zesde versnelling zit (vaak reed ik dan net 80 in 6 / 4000 tpm... :/ ), en dat het blokje zelfs dan eigenlijk nog heel mooi soepel oppakt !

Wat mij ook opviel is dat het ding al leuk begint te trekken boven de 4000 toeren, en dat er bij 5000 toeren voelbaar meer versnelling in komt, en dat er vanaf 7000 toeren nog extra duwtje bij komt. Allemaal niet wereldschokkend, maar gewoon best te doen.

Er is wel 1 dingetje wat een klein beetje stoort, dat is dat de 1e versnelling ook wel heel erg kort is...

...eigenlijk is de hele overbrenging wel heel kort (maar daar is ook al genoeg over geschreven, en nagedacht door deze en gene ;) )

Ik heb voor dit rondje bewust de kleinere bochtige binnenwegen opgezocht, en hier in 'mijn' omgeving zijn ook nog genoeg klinkerwegen te vinden, en toen viel mij eigenlijk op dat de demping zowel aan de achter-, als aan de voorkant toch wel aan stevige kant is !

Het verbruik : viel mij ook niet tegen.

Zoals gezegd zo'n 100 kilometers gereden, en bij thuiskomst voor exact (en bewust) 10 Euro getankt, en dat was in dit geval (Euro 98 brandstof) 5.65 liter.
En nu geeft de brandstofmeter meer aan dan bij vertrek.
Dus ff met de natte vinger gerekend ; zeg 5 liter brandstof echt gebruikt, is dan iets van rond de 1 op 20.

Lang niet gek, denk ik. Misschien is het ook wel 1 op 19, of 1 op 18.5, maar dan nog.
Ik vind dat best helemaal niet zo gek.



...en ook even de brommert langs de kant gezet, en op een fietspad gedrukt, voor een bewijs-van-rit... :+


i-HVpLjmV-L.jpg


i-PX8Xvfs-L.jpg


i-xWLLPVm-L.jpg


i-Mgp2QJV-L.jpg


i-snV5fzj-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je omschrijving klinkt inderdaad als een GSX-F :).

Die korte overbrenging vind ik zelf niet zo storend, daardoor is hij wel vrij snel en soepel en heb je overal power beschikbaar.
In z'n zes rijden doe ik met 50 km/h door de stad ook al, en als je dan de stad uit rijdt hoef je om met het verkeer mee te rijden niet eens terug te schakelen. Hij pakt dan gewoon netjes op.
 
...wat zal ik dan gister overwegend een 'wildebras' geweest zijn... :+

Want ik heb wel lustig op-en-neer geschakeld... :+
 
En wat mij dan eigenlijk verbaasde, is dat je stiekem toch wel heel gauw, en niet eens echt bewust, in de zesde versnelling zit (vaak reed ik dan net 80 in 6 / 4000 tpm... :/ ), en dat het blokje zelfs dan eigenlijk nog heel mooi soepel oppakt !
Wat mij ook opviel is dat het ding al leuk begint te trekken boven de 4000 toeren, en dat er bij 5000 toeren voelbaar meer versnelling in komt, en dat er vanaf 7000 toeren nog extra duwtje bij komt. Allemaal niet wereldschokkend, maar gewoon best te doen.
En net daarom zag ik een fors zwaardere vertanding wel zitten.
Er is wel 1 dingetje wat een klein beetje stoort, dat is dat de 1e versnelling ook wel heel erg kort is...
Vind ik ook, die had origineel best langer mogen zijn.
Eigenlijk ligt de 6de versnelling ook erg kort bij de 5de.
Origineel had de eerste een stuk langer mogen zijn, en de 6de een stuk verder weg van de 5de moeten liggen.



Zoals gezegd zo'n 100 kilometers gereden, en bij thuiskomst voor exact (en bewust) 10 Euro getankt, en dat was in dit geval (Euro 98 brandstof) 5.65 liter.
En nu geeft de brandstofmeter meer aan dan bij vertrek.
Dus ff met de natte vinger gerekend ; zeg 5 liter brandstof echt gebruikt, is dan iets van rond de 1 op 20.
Daarom dat ik altijd nokvol tank. Buiten de grotere actieradius reken je zo veel nauwkeuriger het verbruik.
Lang niet gek, denk ik. Misschien is het ook wel 1 op 19, of 1 op 18.5, maar dan nog.
Ik vind dat best helemaal niet zo gek.
Dat is absoluut een mooi waarde, en goed passend bij het sport/toering concept.
...en ook even de brommert langs de kant gezet, en op een fietspad gedrukt, voor een bewijs-van-rit... :+

i-HVpLjmV-L.jpg


i-PX8Xvfs-L.jpg


i-xWLLPVm-L.jpg


i-Mgp2QJV-L.jpg


i-snV5fzj-L.jpg
Damn man! Wat een mooie fotoshoot!!! :}

Maar die close up van de km teller trekt het meest mijn aandacht.
Die plaat is toch zwart? En van waar die rode omlijning (licht?).
Speciale instelling gebruikt?
Maar vind het echt ook een mooie foto.
Die marineblauwe wijzerplaat met dat rode lijntje matcht erg goed!
 
Maar die close up van de km teller trekt het meest mijn aandacht.
Die plaat is toch zwart? En van waar die rode omlijning (licht?).
Speciale instelling gebruikt?
Maar vind het echt ook een mooie foto.
Die marineblauwe wijzerplaat met dat rode lijntje matcht erg goed!

De tellerplaat is inderdaad gewoon standaard, dus een beetje richting het donker antraciet.
Maar..., in het zonnetje, en met de 'camera', en een klein beetje bijkleuren, geeft het dan een eigenwijs blauw-achtig effect.

Die 'rode' omlijning is de normale verlichting in de teller.
Is ook simpelweg de standaard amberkleurige verlichting, maar door het iets intensiveren van de kleuren, kreeg het een soort van 'rood' effect.

Als in : er zitten de normale tellers in... :+

Deze foto's verder ff genomen met de telefoon... :/
(dus ook niets bijzonders)


i-BkVQzTf-XL.jpg


i-g9VFpFR-L.jpg
 
Nee. Van zo donker naar wit kan ik niet.
Dat is wat ik vermoedde. Heb dat nog al gehoord dat iets van een donkere kleur naar wit photoshoppen bijna niet mogelijk is ;)
Maar het is mijn droom om een GSX F te hebben in het wit 8-)

Ik heb wel een metallic witte auto, mag dat wel...? 🤣🤣
Tja, dat heb ik zelf ook, een witte auto :P
(Om diezelde reden, wilde altijd al een witte auto 🤗 )
20201010_120824.jpg
 
Bovenstaande foto's bewijzen maar weer: de GSX-F is een kameleon (alleskunner).
In het geel vind ik ze ook niet mis (al is het niet mijn voorkeur).
Maar de onderkuip had ook in het geel gemoeten vind ik dan ...
2188.jpg




Heel wat kleuren zijn mooi, maar je mag ze niet te veel door elkaar gebruiken. Geen "regenboogmotor" van maken dus!
Ja, ik ben al eens een advertentie tegengekomen van een GSX F te koop (ergens in het Oosten dacht ik?), die ze in regenboog hadden gespoten :r
20210117_195050.jpg




En ooit had ik (hier?) eens een foto gepost van een roze GSX F! Was een screenshot dat ik uit een YT filmpje had gemaakt. Buiten de roze kleur stak er ook nog eens een dun en heel groot voorwiel in, waardoor de koplamp naar de vliegtuigen scheen, en o ja, natuurlijk op Hayabusa's wijze, een verlengde achterbrug ... heb die foto niet meer, en ga er ook niet naar zoeken :P
 
goedkoper dan overspuiten dat fotoshoppen :9

ik heb maar 5 versnelling en na het optrekkenhoef je eigenlijk alleenmaar naar zijn5 en daar kun je heeeeel lang in blijven :]
 
Oranje pinkers zouden hier wel erg lelijk gestaan hebben denk ik ...

Lukt de onderkuip ook nog om te witten?

Neen.
Tip : knip even een papiertje, en leg dat over het grijze heen... :+

(...en ik kan U nu alvast melden, dat het ding dan TE wit wordt... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan