Hilco61
Honda Dylan 150 cc
in het echt kun je toch nergens naartoe dus ik laat mijn motor alleen on line zien
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Och ja, ik moet dat filmpje ergens opgeslagen hebben, maar waar???Helemaal in het wit, dat ziet er wel erg 'blanco' uit... (ff een voorbeeldje)
Bedankt voor de snelle reactie! Leuk om te zien dat meer mensen enthousiast zijn over de Gsx F, ik heb ondertussen al snel het kapje besteld!@Daanvreugd
WELKOM IN HET GROTE GSX F TOPIC!
Tweedehands is het altijd een uitdaging om bodywerk in de juiste kleur te vinden.
Maar, via cmsnl.com kan je ze gewoon nieuw bestellen, rechtstreeks in de juiste kleur.
Al is het mij niet meteen duidelijk welke van de volgende twee nu de juiste kleur is voor die van jou:
LID,OIL for GSX750F KATANA 2002 (K2) USA (E03) - order at CMSNL
✓Good to order: LID,OIL ✓Manufacturercode: 94435-08F00 ✓OEM Suzuki partwww.cmsnl.comIk vind het nog best een schappelijke prijs ook, had het duurder verwacht.LID,OIL for GSX750F KATANA 2002 (K2) USA (E03) - order at CMSNL
✓Good to order: LID,OIL ✓Manufacturercode: 94435-08F00-YHL ✓OEM Suzuki partwww.cmsnl.com
Maar als je een Suzuki dealer in de buurt hebt, kunnen ze het daar ook bestellen.
Prijzen bij Suzuki zijn erg vergelijkbaaf met die op cmsnl.com.
Bij een km stand van 80.000km is het bij het vervangen van de voorvorkkeerringen meestal ook wel goed ineens de glijlagers mee te vervangen. 't is maar een idee natuurlijk.
Het vervangen van die glijlagers vergt wel een bepaalde handigheid, en vooral, voorzichtig te werk gaan, en in de juiste volgorde.
Ben je er trouwens ook al van op de hoogte dat binnen 20.000km de odo en beide tripmeters van je 2002 model blokkeren? Kunnen ze niets aan doen bij Suzuki. Maar er is in NL wel een bedrijfje die dat voor 80€ kan resetten.
Ik ga proberen morgen ernaartoe te bellen, om een afspraak te maken en met mijn twee teller units tot daar te gaan komende donderdag. Hij wil wel een kopie van je identiteitskaart om een teller te corrigeren (kwestie van zichzelf in te dekken voor fraude denk ik, en begrijpelijk). Kostprijs is 80€, teller los aanlever, en klaar terwijl je wacht.
Hij wil wel een kopie van je identiteitskaart
De motor is verder opzich in prima staat voor zijn slordige 80.000 km op de teller, alleen deze week ook maar besloten de voorvorken aan te pakken omdat ze stonden te glimmen van de olie na een ritje van 20 meter over het erf. Het wordt m'n eerste keer maar het lijkt me een niet al te spannende klus.
Ik zal wel laten weten hoe het is gegaan.
GroetjesBekijk bijlage 1599867
Haha, klopt ik heb hem momenteel nog te koop staan, echter is er maar weinig Interesse voor daarom ga ik de motor helemaal in orde maken en als die dan nog niet verkocht wordt houd ik hem...das ook toevallig..., hier nog zo 1 ; ook zonder dat olievuldingkapjegeval...
En ook zo'n zelfde ruit.
Ik zeg : '...toeval bestaat niet...'
Zou zomaar kunnen hoor. Ik doe ook wel is 40.000+ km's met voorste remblokken.... De slijtmarkeringen zijn nog zichtbaar maar niet heel diep meer. Wat me ook opvalt is dat het 'tokico' blokken zijn. Originele dan nog? Na 40.000km?
Nou, bij mij bleven die nog zitten.
Nou, bij mij bleven die nog zitten.
Weet alleen niet welke van deze drie emoticons achter de vorige zin hoort te staan, of of
Ik heb nog een setje linkse (of rechtse, dat weet ik zo uit m'n hoofd niet) remblokken liggen van brembo die had ik teveel besteld. Mag je zo op komen halen.l als je toevallig in de buurt bent.Net even wat onderzoek gedaan voor het aanstaande onderhoud.
Even naar het luchtfilter gekeken, de staat van die bougies, remblokken...
Bougies lijken nog prima, luchtfilter ook. Alleen de voorste remblokken ga ik dan toch maar vervangen. De slijtmarkeringen zijn nog zichtbaar maar niet heel diep meer. Wat me ook opvalt is dat het 'tokico' blokken zijn. Originele dan nog? Na 40.000km?
Komend onderhoud wordt dus olie+filter, voorvorkolie en remblokken voor. Gelijk maar de klauwen een grondige schoonmaakbeurt geven als alles toch uit elkaar ligt.
Bekijk bijlage 1600104
Bekijk bijlage 1600108Bekijk bijlage 1600109
Ik heb nog een setje linkse (of rechtse, dat weet ik zo uit m'n hoofd niet) remblokken liggen van brembo die had ik teveel besteld. Mag je zo op komen halen.l als je toevallig in de buurt bent.
Jaja, ik heb mij idd ingehouden jaGoed verhaal, lekker kort
Ik ben net zo blij dat ik dat stadium voorbij ben, ga jij mij hier weer traumatiseren met zulke foto'sVandaag maar eens begonnen met het reviseren van de vorkenBekijk bijlage 1600643
Oliekoeler, olie verversen:
Ja, dat klinkt wat raar misschien. Maar omdat die oliekoeler er nu toch af lag, dacht ik, die olie blijft er bij een onderhoud altijd inzitten, ik giet die leeg … en daar ben ik blij om, wat daaruit kwam was maar een beetje een vieze brij. Ik giet er met behulp van een treftertje nieuwe olie in, dat gaat wel erg traag (zou sneller gaan als je zowel de olie als de koeler warm maakt), en ik besluit die dmv die nieuwe olie eens te “spoelen”, en ook daar blij mee, want er kwam nog steeds veel viezigheid mee. Ik heb zwlfs nog een tweede keer gespoeld! Daarna de radiator weer afgevuld (gaat toch ongeveer 0.4L in!), en weer op zijn plaats gehangen. Samen met de nog bijna 0,2L die nog uit het carter liep, toch een dikke halve liter, die bij normaal onderhoud NIET vervangen wordt. Ik was nog aan het denken het gehele blok eens te "spoelen", maar toch maar niet gedaan.
Nice!!Mochten jullie het leuk vinden.. hier de video over het plaatsen van de nieuwe achterveer: