Sjefman
MF veteraan
Hij is nu redelijk netjes...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dan het ...
heeeeeeeeeeeeeeeeel lang verhaal:
Zo, ik denk dat ik alles heb? Hopelijk ben ik niets vergeten?
Mochten jullie het leuk vinden.. hier de video over het plaatsen van de nieuwe achterveer:
Jij hebt oog voor detail!...matching sweater ook...
Goedemorgen! Ik ben nu een paar maandjes in het bezit van een GSX650F '08 en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Echter merk ik na een uur of 3 à 4 toeren toch wat ongemakken komen. Ik ben 1.95m en daarmee niet de kleinste. Wat voor mods raden jullie aan om het toeren iets comfortabeler te maken? (en ja ik weet dat het geen toermachine is )
Ik heb gelezen over zadels van Bagster en Topsellerie, schijnen top te zijn, maar zijn ze de centjes ook echt waard?
Verder heb ik gekeken naar stuurverhogers en voetsteunverlagers, zou dit een valide optie zijn? Het voornaamste probleem is dat ik mijn knieën nu vrij hoog heb, zeker op de snelweg als ik iets platter ga zitten.
Wat zijn jullie ervaringen?
Bekijk bijlage 1601523
Het verhogen van het zadel is ook een goede optie, had ik nog niet over nagedacht. Dank voor de tip! Heb je gekozen voor een zadel met of zonder gel?Mooie motor!
Ik heb zelf een topsellerie zadel genomen. Dat is harder dan het originele en je hebt de optie om hem te laten verhogen met 3 cm. Voor mijn gevoel is de kniehoek daarmee een stuk comfortabeler. Het lijkt niet veel maar doet een hoop.
Als je te ver voorover zit kun je altijd stuurverhogers nemen. Eventueel met een bochtje er in, iets hoger en meer naar je toe?
Het verhogen van het zadel is ook een goede optie, had ik nog niet over nagedacht. Dank voor de tip! Heb je gekozen voor een zadel met of zonder gel?
Doet mij terugdenken aan een tijdje terug, toen mijn achterrem net bij thuiskomst begon te schurenBekijk bijlage 1601650
Ik ben bang dat ik even nieuwe remblokken mag bestellen voor ik weer de weg op ga. vrijwel glad tot op het staal weg.
bedankt voor je hulp. Inmiddels bestelt bij RAD. Als het mee zit woensdag op de post.das naar... ik heb net voor het weekend nieuwe remvoeringen gekocht voor het nieuwere model, was met een dag binnen, gekocht bij RAD (onze Belgische vrienden)
Ik zie dat standaard blokken bij RAD en Louis gewoon op voorraad zijn voor jouw motor?
oh en hij staat op Dunlop roadsmart 3 banden. Wat stuurt dat goed! Heel veel lichtvoetiger dan mijn bt023. Vandaag dus besloten wat er onder komt als hij toe is aan nieuw rubber.
.Het is geen wondermiddel, na een dag sturen merk je toch echt nog steeds dat je een dag op de motor gezeten hebt
bedankt voor je hulp. Inmiddels bestelt bij RAD. Als het mee zit woensdag op de post.
Op de toerfiets..., ooit dat ding nieuw gekocht, en voor aflevering op Michelin laten zetten..., want de hele halve wereld had het er maar over dat Michelin toch wel zooooooow fabeltastisch zou zijn...
...dus..., die dingen er onder.
Nou..., al heel rap begonnen die dingen te zingen, en te cuppen als een jekko.
Niet fijn sturen, en constant stuurcorrecties nodig als het leuker begon te worden, en..., zwaar in de bocht vallen.
Maar goed..., dan denk je 'zal wel wennen zijn'..., maar het went niet. En dan komt op een gegeven moment de Pilot Road 4 uit, en dus de 3 voortijdig vervangen voor de 4...
Pfff..., nog veel sneller cuppen, en een dramatische rechtuitstabiliteit op hogere snelheden...
En ongekend veel gedreun in de handvatten, en echt heel zwaar sturen op lage snelheden.
...en toen was ik eigenlijk wel klaar met Michelin..., en na lang zoeken, denken, lezen, nog meer denken de Pilot Road 4 voortijdig vervangen voor..., tromgeroffel..., Dunlop RoadSmart 3...
...en dan denk je dat je je eigen motor (en de voorgaande - zelfde model) na zo'n 60.000 kilometers aardig kent, maar wat een VERADEMING, die RoadSmart 3 !!
Echt bizar hoe de fiets transformeerde van een zwaar sturend, lomp aanvoelend ding, naar iets dat aanvoelde alsof er gewoon 50 kilo vanaf geschaafd was !
Snaarstrak sturen. Niet meer dat gedreun in de handvatten. Nog wel iets cuppen, maar dat hoor je alleen, je voelt het zo goed als niet, en ook bij half versleten banden gewoon kaars-rechtuit blijven rijden op hogere (Autobahn) snelheden.
...en inmiddels rijden veel meer toercollega's die zo'n zelfde motor hebben, op de RS3...
Ik kan alleen zeggen dat die bandit een stuk fijner stuurde dan geanticipeerd. Ik verwacht dat de stuureigenschappen ongeveer gelijk zullen liggen met onze motoren en qua gewicht zitten ze ook op één lijn. Maar wat je zegt, hij voelde 50 kilo lichter dan mijn eigen motor.
Buiten dat, ik reed gisterenochtend, paar graden boven 0, alles vochtig en mistig, op een voor mij onbekende motor met gigantisch veel vertrouwen. Terwijl als ik met mijn motor, op de bt023's met dat zelfde weer rijd ik toch wat voorzichtiger ben.
Er werden in de gloriejaren van de Bandit trouwens best nogal eens een 750 blok in een 600 gehangen hoor.
en een bandit 750 zou toch echt fantastisch zijn.
Ik dacht het niet ... maar kan het mis hebben....die zijn er toch...?!
Voor de Japanse markt alleen vanuit de fabriek** roept @Deeffox effe terug om hier meer over te zeggen **
Heb volgens mij wel eens gelezen dat jij deze ervaring met de 2 had? De 3 is naar aanleiding van wat meer slechte ervaringen dan ook rigoreus veranderd. Ik heb met de 3 zeer goede ervaringen. Blind te vertrouwen in het nat, niet te plat afgerond waardoor onze 90'er jaren zwaargewichten toch lekker speels sturen. Na 20.000 woonwerk-kilometers vervangen voor een nieuw setje, wat ik een mooi aantal vond.Continental Road Attack neem ik niet meer. Slechte ervaring mee.