Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Update ivm die vervormde uitlaatcollector van bij Boonstra;

Ze hebben die inmiddels volledig terugbetaald, inclusief de verzendkosten :t
 
Netjes!


Vanmorgen op de bandit 600 van schoonvaders mogen rijden om hem naar hun nieuwe huis te krijgen.

Grappig dat het onmiskenbaar als familie van de gsx f aanvoelt. Helaas hebben ze hem nooit net het 750 blok gemaakt, wat zou dat een combo zijn:o. Voorlopig heel blij met de gsx f maar dit is gewoon het vriendelijke broertje zegmaar, voor als ik ouder wordt en de wilde haren een beetje weg zijn. O-) (zaterdag eindelijk weer naar de kapper!)

oh en hij staat op Dunlop roadsmart 3 banden. Wat stuurt dat goed! Heel veel lichtvoetiger dan mijn bt023. Vandaag dus besloten wat er onder komt als hij toe is aan nieuw rubber.



IMG-20210227-WA0002.jpg
 
Goedemorgen! Ik ben nu een paar maandjes in het bezit van een GSX650F '08 en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Echter merk ik na een uur of 3 à 4 toeren toch wat ongemakken komen. Ik ben 1.95m en daarmee niet de kleinste. Wat voor mods raden jullie aan om het toeren iets comfortabeler te maken? (en ja ik weet dat het geen toermachine is :P)
Ik heb gelezen over zadels van Bagster en Topsellerie, schijnen top te zijn, maar zijn ze de centjes ook echt waard?
Verder heb ik gekeken naar stuurverhogers en voetsteunverlagers, zou dit een valide optie zijn? Het voornaamste probleem is dat ik mijn knieën nu vrij hoog heb, zeker op de snelweg als ik iets platter ga zitten.
Wat zijn jullie ervaringen?

1614499710322.png
 
Goedemorgen! Ik ben nu een paar maandjes in het bezit van een GSX650F '08 en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Echter merk ik na een uur of 3 à 4 toeren toch wat ongemakken komen. Ik ben 1.95m en daarmee niet de kleinste. Wat voor mods raden jullie aan om het toeren iets comfortabeler te maken? (en ja ik weet dat het geen toermachine is :P)
Ik heb gelezen over zadels van Bagster en Topsellerie, schijnen top te zijn, maar zijn ze de centjes ook echt waard?
Verder heb ik gekeken naar stuurverhogers en voetsteunverlagers, zou dit een valide optie zijn? Het voornaamste probleem is dat ik mijn knieën nu vrij hoog heb, zeker op de snelweg als ik iets platter ga zitten.
Wat zijn jullie ervaringen?

Bekijk bijlage 1601523


Mooie motor!
Ik heb zelf een topsellerie zadel genomen. Dat is harder dan het originele en je hebt de optie om hem te laten verhogen met 3 cm. Voor mijn gevoel is de kniehoek daarmee een stuk comfortabeler. Het lijkt niet veel maar doet een hoop.

Als je te ver voorover zit kun je altijd stuurverhogers nemen. Eventueel met een bochtje er in, iets hoger en meer naar je toe?
 
Mooie motor!
Ik heb zelf een topsellerie zadel genomen. Dat is harder dan het originele en je hebt de optie om hem te laten verhogen met 3 cm. Voor mijn gevoel is de kniehoek daarmee een stuk comfortabeler. Het lijkt niet veel maar doet een hoop.

Als je te ver voorover zit kun je altijd stuurverhogers nemen. Eventueel met een bochtje er in, iets hoger en meer naar je toe?
Het verhogen van het zadel is ook een goede optie, had ik nog niet over nagedacht. Dank voor de tip! Heb je gekozen voor een zadel met of zonder gel?
 
Het verhogen van het zadel is ook een goede optie, had ik nog niet over nagedacht. Dank voor de tip! Heb je gekozen voor een zadel met of zonder gel?

mét gel, voor mij zowel voor als achter omdat mijn vriendin graag achterop zit.

Ik vind het verschil met het originele zadel (op mijn gsx750f in ieder geval) erg groot.
Het is geen wondermiddel, na een dag sturen merk je toch echt nog steeds dat je een dag op de motor gezeten hebt.
Maar waar ik eerst na een uur of anderhalf (100km binnendoor zegmaar), hooguit twee écht oncomfortabel met pijn op de motor zat kan ik nu gewoon een 200-250km comfortabel over dijkweggetjes rondrijden.


En het voordeel dat je zelf alles kunt samenstellen...
Het wordt er wel goed mooier op! :)

1614504648804.png
 
@MangoZaad
Welkom in het grote GSX F topic *O*

Tja, een kleine 2m, dat is niet klein natuurlijk ;)

Maar @Sjefman heeft al goed gereageerd, en hij is hier dan ook een beetje de zadelspecialist :t

Bekijk bijlage 1601650

Ik ben bang dat ik even nieuwe remblokken mag bestellen voor ik weer de weg op ga. vrijwel glad tot op het staal weg.
Doet mij terugdenken aan een tijdje terug, toen mijn achterrem net bij thuiskomst begon te schuren |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
das naar... ik heb net voor het weekend nieuwe remvoeringen gekocht voor het nieuwere model, was met een dag binnen, gekocht bij RAD (onze Belgische vrienden)

Ik zie dat standaard blokken bij RAD en Louis gewoon op voorraad zijn voor jouw motor?
 
oh en hij staat op Dunlop roadsmart 3 banden. Wat stuurt dat goed! Heel veel lichtvoetiger dan mijn bt023. Vandaag dus besloten wat er onder komt als hij toe is aan nieuw rubber.

Op de toerfiets..., ooit dat ding nieuw gekocht, en voor aflevering op Michelin laten zetten..., want de hele halve wereld had het er maar over dat Michelin toch wel zooooooow fabeltastisch zou zijn...

...dus..., die dingen er onder.

Nou..., al heel rap begonnen die dingen te zingen, en te cuppen als een jekko.
Niet fijn sturen, en constant stuurcorrecties nodig als het leuker begon te worden, en..., zwaar in de bocht vallen.

Maar goed..., dan denk je 'zal wel wennen zijn'..., maar het went niet. En dan komt op een gegeven moment de Pilot Road 4 uit, en dus de 3 voortijdig vervangen voor de 4...

Pfff..., nog veel sneller cuppen, en een dramatische rechtuitstabiliteit op hogere snelheden... :/
En ongekend veel gedreun in de handvatten, en echt heel zwaar sturen op lage snelheden.

...en toen was ik eigenlijk wel klaar met Michelin..., en na lang zoeken, denken, lezen, nog meer denken de Pilot Road 4 voortijdig vervangen voor..., tromgeroffel..., Dunlop RoadSmart 3... :Y


...en dan denk je dat je je eigen motor (en de voorgaande - zelfde model) na zo'n 60.000 kilometers aardig kent, maar wat een VERADEMING, die RoadSmart 3 !! :Y

Echt bizar hoe de fiets transformeerde van een zwaar sturend, lomp aanvoelend ding, naar iets dat aanvoelde alsof er gewoon 50 kilo vanaf geschaafd was !

Snaarstrak sturen. Niet meer dat gedreun in de handvatten. Nog wel iets cuppen, maar dat hoor je alleen, je voelt het zo goed als niet, en ook bij half versleten banden gewoon kaars-rechtuit blijven rijden op hogere (Autobahn) snelheden.

...en inmiddels rijden veel meer toercollega's die zo'n zelfde motor hebben, op de RS3... :Y
 
Laatst bewerkt:
Een jaar of 2 geleden had ik een VFR1200F in de voorraad..., en ook dat ding stond op PilotRoad 4..., pffff..., ook niet te doen op die fiets.

Komt er iemand op proefrijden.
Hij komt terug en zegt 'dit is niet te doen zo..., want wat stuurt die motor zwaar...'

De man die 'm uiteindelijk wel gekocht heeft vond 'm ook zwaar sturen, maar dat accepteerde hij.
Hij appte later nog wel van 'RoadSmart 3 zei je toch ?'

...dus... :+

motor Honda VFR1200F.jpg
 
Het is geen wondermiddel, na een dag sturen merk je toch echt nog steeds dat je een dag op de motor gezeten hebt
.

...ga eens een hele dag op een barkruk zitten & drinken...

Ook dat merk je wel..., gel kussentje op niet... :+
 
bedankt voor je hulp. Inmiddels bestelt bij RAD. Als het mee zit woensdag op de post.

RAD is vaak sneller dan ze beloven, grote kans dat je het woensdag thuis hebt :)
Op één of andere manier fan van die zaak. Service in de winkels is goed en de meeste artikelen zijn daar standaard even goedkoop als wanneer ik Nederland afgeprijsd. En voor mij is de winkel in Willebroek prima aan te rijden.

Op de toerfiets..., ooit dat ding nieuw gekocht, en voor aflevering op Michelin laten zetten..., want de hele halve wereld had het er maar over dat Michelin toch wel zooooooow fabeltastisch zou zijn...

...dus..., die dingen er onder.

Nou..., al heel rap begonnen die dingen te zingen, en te cuppen als een jekko.
Niet fijn sturen, en constant stuurcorrecties nodig als het leuker begon te worden, en..., zwaar in de bocht vallen.

Maar goed..., dan denk je 'zal wel wennen zijn'..., maar het went niet. En dan komt op een gegeven moment de Pilot Road 4 uit, en dus de 3 voortijdig vervangen voor de 4...

Pfff..., nog veel sneller cuppen, en een dramatische rechtuitstabiliteit op hogere snelheden... :/
En ongekend veel gedreun in de handvatten, en echt heel zwaar sturen op lage snelheden.

...en toen was ik eigenlijk wel klaar met Michelin..., en na lang zoeken, denken, lezen, nog meer denken de Pilot Road 4 voortijdig vervangen voor..., tromgeroffel..., Dunlop RoadSmart 3... :Y


...en dan denk je dat je je eigen motor (en de voorgaande - zelfde model) na zo'n 60.000 kilometers aardig kent, maar wat een VERADEMING, die RoadSmart 3 !! :Y

Echt bizar hoe de fiets transformeerde van een zwaar sturend, lomp aanvoelend ding, naar iets dat aanvoelde alsof er gewoon 50 kilo vanaf geschaafd was !

Snaarstrak sturen. Niet meer dat gedreun in de handvatten. Nog wel iets cuppen, maar dat hoor je alleen, je voelt het zo goed als niet, en ook bij half versleten banden gewoon kaars-rechtuit blijven rijden op hogere (Autobahn) snelheden.

...en inmiddels rijden veel meer toercollega's die zo'n zelfde motor hebben, op de RS3... :Y

Typisch. Je hoort momenteel wel heel veel lovende verhalen over de Roadsmart 3, ofwel de Angel GT2.
Ergens verwacht ik dat iets modernere Bridgestones (T31's bijvoorbeeld) wel wat beter sturen dan de bt023 die inmiddels qua ontwerp echt wel gedateerd begint te raken. Ik dacht eerst gewoon bij Bridgestone te blijven, om geen enkele goede reden dan dat ik er geen slechte ervaringen mee heb. Michelin zijn nog wel genoeg mensen heel lovend over, misschien een kwestie van smaak??

Ik kan alleen zeggen dat die bandit een stuk fijner stuurde dan geanticipeerd. Ik verwacht dat de stuureigenschappen ongeveer gelijk zullen liggen met onze motoren en qua gewicht zitten ze ook op één lijn. Maar wat je zegt, hij voelde 50 kilo lichter dan mijn eigen motor.

Buiten dat, ik reed gisterenochtend, paar graden boven 0, alles vochtig en mistig, op een voor mij onbekende motor met gigantisch veel vertrouwen. Terwijl als ik met mijn motor, op de bt023's met dat zelfde weer rijd ik toch wat voorzichtiger ben.
 
Ik kan alleen zeggen dat die bandit een stuk fijner stuurde dan geanticipeerd. Ik verwacht dat de stuureigenschappen ongeveer gelijk zullen liggen met onze motoren en qua gewicht zitten ze ook op één lijn. Maar wat je zegt, hij voelde 50 kilo lichter dan mijn eigen motor.

Buiten dat, ik reed gisterenochtend, paar graden boven 0, alles vochtig en mistig, op een voor mij onbekende motor met gigantisch veel vertrouwen. Terwijl als ik met mijn motor, op de bt023's met dat zelfde weer rijd ik toch wat voorzichtiger ben.

...nou..., dat bedoel ik dus allemaal... 8-)

Ik moet het ff uit m'n hoofd doen, maar..., ooit in een test van de Dunlop RS3, tegen de Michelin PR4..., zelfde motor, zelfde persoon.

De PR4 had 7x meer handkracht nodig om tot sturen verleid te worden, dan de RS3.
Zegt al gauw genoeg.

Een voorbeeldje : Test Dunlop Roadsmart III - MotoPlus
 
*Breekt in*

Zitpositie doet ook een hoop hè. Ik vond de Bandit al lichtvoetiger dan de GS500, die had clipons en zat je dus ook meer voorover.

Ik rijdt op de Bandit 600 met Road Attack 3, heerlijk bandje ook voor op die fiets.

Er werden in de gloriejaren van de Bandit trouwens best nogal eens een 750 blok in een 600 gehangen hoor. Of een 1100 in een 1200. Modulair a la '90's

*sluipt weer weg*
 
...die zijn er toch...?!
Ik dacht het niet ... maar kan het mis hebben.

** roept @Deeffox effe terug om hier meer over te zeggen **

Wat betreft banden, ik ben nogal Michelin liefhebber. Althans, tot nu toe. Maar ik sta wel open om eens iets anders te proberen.

Continental Road Attack neem ik niet meer. Slechte ervaring mee.

Bridgestone Battlax ging super lang mee, maar ontbrak mij aan grip.

Maar ik heb even een snelle en korte vergelijking gemaakt, en de Dunlop Roadsmart III is goedkoper dan Michelin Road V. Ze geven wel een slechte score in verbruik. Bij de MR V zie ik echter géén weergave in verbruiksgraad. Maar zowel bij de auto als motor heb ik net de indruk dat het verbruik hoger ligt bij Michelins.

Ik denk nog pakweg 10.000km te gaan, en dan nieuwe banden nodig te hebben. Ik ben nu wel een beetje getriggerd om de Dunlop RoadSmart III te proberen :Y

Ook gelezen dat er een opvolger aankomt, RoadSmart IV, maar die zou specifiek voor de USA bestemd en ontworpen zijn?
 
** roept @Deeffox effe terug om hier meer over te zeggen **
Voor de Japanse markt alleen vanuit de fabriek :Y

Continental Road Attack neem ik niet meer. Slechte ervaring mee.
Heb volgens mij wel eens gelezen dat jij deze ervaring met de 2 had? De 3 is naar aanleiding van wat meer slechte ervaringen dan ook rigoreus veranderd. Ik heb met de 3 zeer goede ervaringen. Blind te vertrouwen in het nat, niet te plat afgerond waardoor onze 90'er jaren zwaargewichten toch lekker speels sturen. Na 20.000 woonwerk-kilometers vervangen voor een nieuw setje, wat ik een mooi aantal vond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan