Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Goedemorgen iedereen!
Bij mijn rechter stuurschakelaar is het pinnetje welke in het stuur valt om te voorkomen dat de schakelaar ronddraait afgebroken. Ik heb dit voor nu opgelost met een stukje tape, zodat het wat meer geklemd zit, echter lijkt mij dit geen oplossing voor jaren. Heeft iemand een goed idee om dit weer goed vast te zetten of heeft iemand wellicht nog de bovenkant van de rechter stuurschakelaar over?

Het gaat om een GSX750F uit 99.
 
Goedemorgen iedereen!
Bij mijn rechter stuurschakelaar is het pinnetje welke in het stuur valt om te voorkomen dat de schakelaar ronddraait afgebroken. Ik heb dit voor nu opgelost met een stukje tape, zodat het wat meer geklemd zit, echter lijkt mij dit geen oplossing voor jaren. Heeft iemand een goed idee om dit weer goed vast te zetten of heeft iemand wellicht nog de bovenkant van de rechter stuurschakelaar over?

Het gaat om een GSX750F uit 99.
Hoe dik is dat pinnetje?
Je zou op de plek van het pinnetje voorzichtig een gaatje kunnen boren en er een nieuw pinnetje in zetten..
 
Hoe dik is dat pinnetje?
Je zou op de plek van het pinnetje voorzichtig een gaatje kunnen boren en er een nieuw pinnetje in zetten..
Probleem is opgelost, voor de mensen met hetzelfde probleem.
Even in de schakelaar een gaatje van 3mm boren, gat in stuur iets ruimer boren dan standaard. Dan pak je een 3.0x20mm boutje, hier draai je een moertje op. Vervolgens wat lijm op het schroefdraad en in het gat van de schakelaar draaien. Zit weer muurvast!
 
Laatst bewerkt:
Ok, mijn idee om een iets hoger stuur op de gsxf te monteren, zonder daarvoor de ombouwkit van €200 te moeten kopen:

Men neme deze twee bouten uit het stuur. Dit zit door en door in rubbers met onderaan een moer.
1616409025463.png


Je steekt dan door de gaten heen zulke risers, voor 40 tot 60 euro te krijgen:
1616409055574.png

Deze steek je dus door de originele plaat, door de rubbers en kroonplaat en bout je vast in plaats van de originele bouten.

Daarin kun je dan een normaal stuur klemmen.
Het is dan hopen dat alle kabels en slangen lang genoeg zijn.

Eventueel kun je de bevestigingen van de stuureinden afzagen en afwerken, nieuw likje verf erop, ziet het er weer netjes uit.

Het lijkt me dat je de sterkte van het stuur behoudt, omdat de gehele originele plaat nog intact is. Je stuur zit nog netjes in rubbers gemonteerd zoals origineel. Ik denk dat de motor iets comfortabeler gaat worden omdat je stuur iets meer naar te toe staat en iets hoger komt, vooral op lagere snelheden ga je hiermee winst hebben denk ik.


Als iemand ideeën heeft waarom dit niet gaat werken hoor ik ze graag, het is maar een gedachtegang :).

Ik denk dat je hiervoor, als je een deftig tweedehands stuur of zelfs een mooie nieuwe koop niet meer dan €100 kwijt bent, tegenover een minimaal €250 wat zo'n LSL set kost.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Ok, mijn idee om een iets hoger stuur op de gsxf te monteren, zonder daarvoor de ombouwkit van €200 te moeten kopen:
Ik heb in het najaar 2020 met precies hetzelfde idee rondgelopen. In de historie kom je van Ivan hetzelfde tegen. Hij heeft het in het verleden uitgevoerd op z'n zwarte creatie.

Ik zou het nog steeds graag willen proberen maar ik haak af bij het vervangen van kabels en leidingen. Daar loop je onherroepelijk tegenaan en dat zie ik niet zitten🤷
 
Ik heb in het najaar 2020 met precies hetzelfde idee rondgelopen. In de historie kom je van Ivan hetzelfde tegen. Hij heeft het in het verleden uitgevoerd op z'n zwarte creatie.

Ik zou het nog steeds graag willen proberen maar ik haak af bij het vervangen van kabels en leidingen. Daar loop je onherroepelijk tegenaan en dat zie ik niet zitten🤷

Oh, dan ga ik eens terugzoeken!

Ik vraag me toch af hoeveel er vervangen moet worden. Volgende keer als ik ga sleutelen eens kritisch kijken. Vaak zit er wel wat speling op.. zou je zeggen.
 
Vaak zit er wel wat speling op.. zou je zeggen.
Ik denk dat je die speling juist hard nodig hebt. Toevallig vandaag m'n gaskabels ietsiepietsie aangedraaid.. had bij volledige stuuruitslag gelijk een spontaan gasgevende motor.. het luistert dus zogezegd best nauw denk ik, want met aandraaien gaat het om millimeterwerk. Laat staan je stuur een paar centimeter verhogen
 
Ik denk dat je die speling juist hard nodig hebt. Toevallig vandaag m'n gaskabels ietsiepietsie aangedraaid.. had bij volledige stuuruitslag gelijk een spontaan gasgevende motor.. het luistert dus zogezegd best nauw denk ik, want met aandraaien gaat het om millimeterwerk. Laat staan je stuur een paar centimeter verhogen

Met speling bedoel ik niet die vrije slag die je nodig hebt, maar dat kabels meestal best een paar centimeter verlegd kunnen worden zonder problemen.

Ik zal eens kijken hoe het bij mij zit. Het is niet per sé iets voor de nabije toekomst, maar vooral nog oriënterend.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
In de historie kom je van Ivan hetzelfde tegen.

Lastig zoeken trouwens, maar ik heb het een en ander terug kunnen vinden.

Op zijn 1100 heeft hij risers gemonteerd op de manier waarop ik het inderdaad ook voor ogen heb. Dat leek goed te werken, zelfs met AliExpress risers. Op de andere (750?) heeft hij een ABM superbike kit goedkoop weten te bemachtigen.

Als je geen overdreven breed stuur neemt zegt hij dat alles zonder aanpassen past. Dat is dan voor het oude model. Eerst had hij een 88cm breed transalp stuur waarvoor alles aangepast moest worden, toen hij een stuur van normale breedte kocht, ongeveer even breed als origineel, hoefde hij niks te verlengen/aan te passen.

Hoopvol nieuws dus :)
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Wie van jullie heeft er misschien nog een gebruikershandleiding liggen voor een 650F (uit 2008)?

Sinds ERG kort in het bezit ervan, echter mis ik een boekje...
Kweet het, stelt allemaal niets voor wat er op en aan zit, maar is meer voor de heb:+
En de nieuwsgierigheid wanneer dat shift lampie gaat branden, en of dit ook ingesteld kan worden?!?
 
Wie van jullie heeft er misschien nog een gebruikershandleiding liggen voor een 650F (uit 2008)?
welkom in het grote GSX F topic! *O*
Voor zover ik weet is er op dit moment niemand actief in dit topic die een 650 heeft.
Sinds ERG kort in het bezit ervan, echter mis ik een boekje...
Ik vrees dat je in dit topic moeilijk aan een boekje gaat geraken.
Maar kan je tegenwoordig die boekjes niet online vinden en downloaden, al dan niet tegen betaling?
Kweet het, stelt allemaal niets voor wat er op en aan zit, maar is meer voor de heb:+
En de nieuwsgierigheid wanneer dat shift lampie gaat branden, en of dit ook ingesteld kan worden?!?
Shift lampje? Ik wist niet eens dat die dat hadden!
Wel weet ik dat ze fijn rijden, dat de bijna 10pk minder dan de voorgaande 750 amper merkbaar is. Rijdt vinnig en stuurt soepeler/scherper dan zijn voorgangers. Heb er destijds, toen ze nieuw uitkwamen, eens een testrit op gereden, alsook op de B-king diezelfde dag, maar die laatste is toch niet mijn ding.


--------------------------------

Kleine 5 jaar geleden hadden we hier @Jarre , die woonde op dat moment zelfs op maar enkele km's bij mij vandaan! Onderweg ooit onbewust tegengekomen, en elkaar een motorgroet gegeven. Daar had die nog een screenshot van gemaakt en gepost in twee topics geleden. We keken ernaar uit elkaar eens écht te kunnen ontmoeten, maar helaas, hij heeft kort daarop een dodelijk motorongeval gehad, waarvan tot op de dag van vandaag nog niet geweten is wat de oorzaak was.
 
Dank u zeer beleefd, had er al zo'n vermoedde van.
Weinig 650jes voorbij zien komen nog.

Klopt, heb je op het flep al voorbij zien komen, maar wil graag een origineel exemplaar.
Maar een keer langs mijn dielert fietsen.

Ja zeker, bij contact aan zetten brand die ook mooi fel.
Heb Soes nog niet echt in toeren door getrokken, komt vanzelf wel.
En stuurt/rijd idd niet verkeert.
Soes komt erg dicht in de buurt van Thundercat...

Dus een goed alternatiefje gevonden erin.
Ding is alleen nog ontzettend stil, met die sigaar.
Ansich ook wel weer eens prettig, als je rond 6u in de ochtend het ding aanslingerd..

Tja😔
 
Ding is alleen nog ontzettend stil, met die sigaar.
Ik zou de mijne juist nóg stiller willen :$

Maar als ik uitleg waarom, zal dat wel begrijpelijk zijn denk ik:
Mijn garage ligt in de kelder.
Er is hier géén extra tussenuur met de buren (vroeger was het ene en het andere huis van een broer en een zus, en ze bespaarde op die extra muur :/ ), en we kunnen alles horen wat ze zeggen en doe, en dus ook omgekeerd.
Om naar buiten te rijden moet ik een helling van ongeveer 35% op (is wel maar 5 meter, maar ik moet er wel overheen).
Dat lukt bij een koude motor niet zonder choke.
Dus, choke op en regelen op ongeveer 2.000rpm (is moeilijk, maar eens je het gewoon bent).
En dan, buitenrijden, met een beetje gas bijgeven.
Overdag niet zo erg, máár, ik moet dat al eens regelmatig om 03:00u 's morgens doen :X
Denk niet dat mijn buurman zit te wachten op een sport uitlaat op mijn motor _O-
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Tegenwoordig zijn die GSX 650 F' s wel al te vinden aan een redelijke prijs.
En dan moet ik er nog bij vertellen dat deze handelaar niet de goedkoopste is. Maar wel gekend voor goede service en betrouwbare garantie afhandelingen.

Op deze site vind ik er momenteel wel maar twee.

In de vorige modellen moest je voor een groene gaan, die hadden meer dan DUIZEND PK!
_O-
 
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een goede tip. Momenteel ben ik mijn GSX600F van 1992 een beurt aan het geven. Echter is zojuist mijn avond goed verpest. Ik wilde de uitlaat eraf halen, gelijk knapt de eerste bout... Voordat ik straks met 8 gebroken bouten zit, iemand de gouden tip om deze los te krijgen?

Kruipolie en een paar flinke tikken erop deed ik als voorzorg al. Warm stoken zou nog een optie zijn, maar dan zal ik eerst alle slangen e.d. moeten verwijderen.

Edit: warmstoken mocht ook niet baten. Deel is los, deel zit muurvast... Ga nu maar de koppen van de bouten eraf boren, om er vervolgens de uitlaat eraf te kunnen halen. Moet erop lassen en hopen dat ze dan loskomen
 
Laatst bewerkt:
ik straks met 8 gebroken bouten zit,
8 bouten?
Je hebt het dan over je uitlaatcollector?
Ik vrees, allemaal de koppen afslijpen, collector eraf, nokjes oplassen op de restanten, en dan eruit draaien.

Ik krijg er weer stress van als ik terugdenk aan mijn collector miserie kortgeleden |(
 
Hij was wel wit/transparant, heb zelf de rand mat zwart gespoten om een beetje te matchen met de rest.

Dubbelzijdig tapeje om hem te bevestigen en klaar.

Bij mij zit er inderdaad standaard geen klokje in en vond het toch wel handig er één te hebben.



Trouwens een update over mijn voorvork:
Ik heb ongeveer de helft van de dikkere (15w) olie vervangen door 10W, waardoor je uit moet komen op het karakter van een 12,5W olie. Dit is echt mega. :t Hij dempt een stuk minder nerveus maar wel snel genoeg om contact met de weg te houden. Flinke verbetering op wat er eerst in zat.
 
Bij mij zit er inderdaad standaard geen klokje in en vond het toch wel handig er één te hebben.
Ik zou het niet meer kunnen missen, een klokje!

Ik heb ongeveer de helft van de dikkere (15w) olie vervangen door 10W, waardoor je uit moet komen op het karakter van een 12,5W olie. Dit is echt mega. :t Hij dempt een stuk minder nerveus maar wel snel genoeg om contact met de weg te houden. Flinke verbetering op wat er eerst in zat.
Dat idee houd ik in mijn achterhoofd :t
 
8 bouten?
Je hebt het dan over je uitlaatcollector?
Ik vrees, allemaal de koppen afslijpen, collector eraf, nokjes oplassen op de restanten, en dan eruit draaien.

Ik krijg er weer stress van als ik terugdenk aan mijn collector miserie kortgeleden |(
Jep... helaas, extractie tool mocht niet baten. Moertjes erop lassen mocht ook niet baten. Boutjes knappen gewoon af. Zit muur en muurvast. Nu uitboren en een helicoil erin... 4 stuks...

Idee was dat inmiddels het oliefilter gewisseld en de kleppen gesteld zouden zijn, planning loopt toch iets anders....

P.s. heeft iemand nog een iets stillere uitlaat/demper liggen? Ik heb er nu een Sebring 4 in 1 op, is mij eigenlijk iets te gortig
 
Mijn klus van vandaag! *O*
Nieuwe demper achter. De oude was echt heeeelemaal op. .. Op het gevaarlijke af, zo bleek na controle bij een specialist.

Dus, nieuwe demper gezocht en gevonden. Van YSS, precies passend voor de GSXF.

foto's:
IMG_20210328_110507.jpg
IMG_20210328_111153.jpg
IMG_20210328_114927.jpg
IMG_20210328_132651.jpg


En 2 video's.. eerste video is de oude.. je ziet, doet niets meer.. achterwiel stuitert gewoon mee omhoog.

 
Terug
Bovenaan Onderaan