Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Leuk om hier even te delen; ik had door de aanschaf van een BMW motor al een hele tijd niet meer op de GSXF gereden. Vandaag samen met mijn broer een uurtje gereden, waarna ik ineens geen gas meer kon geven. Ik had het bange vermoeden dat de gaskabel was afgebroken en heb dus de ANWB maar gebeld.
Man van de ANWB was binnen 50 minuten ter plaatse en zag dat de kabel nog wel bewoog als hij tussen de kappen door keek. Ff snel de tank er af gehaald. Kabel bleek bij de carburateurs los te zijn geschoten. Het borg boutje was losgetrokken en lag helemaal onderop. Hij had het binnen no-time dus weer gefixed.
Was mijn eerste ervaring met de ANWB maar die was dus zeer positief.
 
Goedemiddag allemaal, ik ben nieuw op deze site en ik wilde graag even iets vragen. Ik ben sinds januari in het bezit van een Suzuki GSX 750 F uit 1999. Nu is mijn vraag of er iemand mij kan vertellen wat voor een topkofferrek op deze motor kan. Ik zou graag af en toe wat spullen mee willen nemen in een topkoffer en hoor graag jullie meningen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen in de wereld van de kofferrekken.. Alvast bedankt.

Groeten RustigeR.
 
Goedemiddag allemaal, ik ben nieuw op deze site en ik wilde graag even iets vragen. Ik ben sinds januari in het bezit van een Suzuki GSX 750 F uit 1999. Nu is mijn vraag of er iemand mij kan vertellen wat voor een topkofferrek op deze motor kan. Ik zou graag af en toe wat spullen mee willen nemen in een topkoffer en hoor graag jullie meningen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen in de wereld van de kofferrekken.. Alvast bedankt.

Groeten RustigeR.

Ik heb ook een 750 uit 1999 en er zit een hepco & Becker rek op. Best mooi en relatief subtiel. Heb er een givi koffer op gemonteerd, die kwam met een grondplaat die op dat rek geschroefd wordt.

Hier met rek zonder grondplaat:

IMG-20200215-WA0000.jpeg

Met koffer:

DSC_1431.JPG


En hier zie je die grondplaat zitten:

DSC_2084.JPG
 
Ik merk dat de achterveer van mijn GSX750F zeer langzaam terugkomt na het inveren. Kan ik de uitgaande spanning instellen, zo ja, hoe doe ik dat?
 
Ik merk dat de achterveer van mijn GSX750F zeer langzaam terugkomt na het inveren. Kan ik de uitgaande spanning instellen, zo ja, hoe doe ik dat?
onderaan de schokbreker zit een zwart wieltje welke in vier standen instelbaar is.

Ik ben alleen bang dat dit niet gaat helpen, zie een paar posts hierboven de filmpjes van @RobdeW. We hebben allebei afgelopen maand onze achterveer vervangen vanwege precies het zelfde probleem. Waren niet meer te redden.
 
Net een originele uitlaat gevonden op Marktplaats.
Blijkt hij voor een 600 te zijn...

Iemand die enig idee heeft of de standaard uitlaten van de 600 en 750 uitwisselbaar zijn?
 
Net een originele uitlaat gevonden op Marktplaats.
Blijkt hij voor een 600 te zijn...

Iemand die enig idee heeft of de standaard uitlaten van de 600 en 750 uitwisselbaar zijn?
Mijn gevoel zegt "zal wel" als ze van dezelfde generatie zijn. Heb ze beide maar zie geen noemenswaardige verschillen. @DKP Kan wellicht uitsluitsel geven (master gsxf kenner)
 
Mijn gevoel zegt "zal wel" als ze van dezelfde generatie zijn. Heb ze beide maar zie geen noemenswaardige verschillen. @DKP Kan wellicht uitsluitsel geven (master gsxf kenner)

Dat zegt mijn gevoel ook, gezien dat Suzuki heel veel onderdelen hergebruikt tussen verschillende modellen.

Zou je de diameter van de pijp eens op kunnen meten? Als er een verschil is zou het daar toch al duidelijk moeten zijn...
 
@RustigeR ,
Welkom in het grote GSX F topic *O*


@Sjefman , ik vermoed, ik zeg wel, ik vermoed, dat de einddempers dezelfde zijn. De collectors echter niet ... denk ik.

Meet de dikte van de linkpijp eens, ik dacht, ja opnieuw, ik dacht, dat de buitendiameter 54mm is.

Ik heb zelf nog een losse einddemper van een 750 liggen met de linkpijp er nog op, dus vanavond laat kan ik dat ook nog is nameten, kunnen we vergelijken/uitsluiten.
(Zal pas thuis zijn rond 20:00u).

Wel zien dat het jaartal klopt. Je hebt immers wél een klein verschil tussen de 1998-2003, en de 2004-2006. @...Ron... heeft dat nog uitvoerig beschreven met bijhorende foto's. Iets met de voorste bevestiging die dan niet overeenkomt.
 
@RustigeR ,
Welkom in het grote GSX F topic *O*


@Sjefman , ik vermoed, ik zeg wel, ik vermoed, dat de einddempers dezelfde zijn. De collectors echter niet ... denk ik.

Meet de dikte van de linkpijp eens, ik dacht, ja opnieuw, ik dacht, dat de buitendiameter 54mm is.

Ik heb zelf nog een losse einddemper van een 750 liggen met de linkpijp er nog op, dus vanavond laat kan ik dat ook nog is nameten, kunnen we vergelijken/uitsluiten.
(Zal pas thuis zijn rond 20:00u).

Wel zien dat het jaartal klopt. Je hebt immers wél een klein verschil tussen de 1998-2003, en de 2004-2006. @...Ron... heeft dat nog uitvoerig beschreven met bijhorende foto's. Iets met de voorste bevestiging die dan niet overeenkomt.

Hij komt van de zelfde jaartallen inderdaad.
Maar als die ene bevestiging net niet overeen komt zal het me ook niet echt interesseren. Dan verbouw ik wel wat aan dat bevestigingspunt.

Wil jij niet toevallig van die demper af? O-)

De collectors lijken me vanaf fabriek niet identiek inderdaad. Zou ik raar vinden, je zou een andere diameter bocht verwachten.
Ik heb wel op de website van Delkevic gevonden dat ze dezelfde bochtenset/collector aanbieden voor zowel de 600 als 750. Dus wellicht zit er minder verschil in dan je zou verwachten.
 
Ok, ik heb van de verkoper het volgende aan maten ontvangen:
diameter linkpijp is ongeveer 61mm, diameter aansluiting bij de collector 52mm.

Als ze overeen komen denk ik inderdaad wel dat ze het zelfde zijn.

Ondertussen ook op cms nl gekeken. Daar geven ze wel een ander typenummer op, maar het scheelt maar één cijfertje ergens achteraan.
En google levert op dat de uitlaten van de gsxR 600 en 750 uitwisselbaar zijn. Lijkt me sterk dat het dan voor een tammere motor anders is...
 
Ondertussen ook op cms nl gekeken. Daar geven ze wel een ander typenummer op, maar het scheelt maar één cijfertje ergens achteraan.
Ook als een onderdeel voor een 600 en een 750 identiek is, krijgen ze toch beide een uniek onderdeel nummer.

Japanners he ... waarom gemakkelijk doen als 't ook moeilijk kan 🙄
 
Ook als een onderdeel voor een 600 en een 750 identiek is, krijgen ze toch beide een uniek onderdeel nummer.

Japanners he ... waarom gemakkelijk doen als 't ook moeilijk kan 🙄

Als je vanavond die demper van je eens zou willen nameten... O-)

Dan heb ik hopelijk voor €40 een originele uitlaat!

ik vind die Delkevic echt wel mooier, en hij klinkt ook lekker.
Ik heb het alleen niet zo op het gezeik om motorrijders, en wil dus niet onderdeel van het probleem zijn.
Ik vind mijn uitlaat niet asociaal, hij is best beschaafd, maar goed, als hij origineel is kan er niks over geklaagd worden. Zo is hij ooit goedgekeurd.

Ook handig als we ooit weer de grens over mogen, Duitsland in bijvoorbeeld.
 
Hoog tijd voor een update van mijn kant. Welkom trouwens aan alle nieuwe gezichten! Leuk om te zien dat deze oudere beestjes fans en gebruikers hebben.

Het vervangende motorblok van Gunnr (ze heeft een naam gekregen!) gedraagt zich tot op heden, na bijna 18k kilometers, heel goed. Hetzelfde geldt voor mijn reparatieklutswerk aan de kappen. Op een klein scheurtje na, is de nieuw gevormde rand nog steeds een rand te noemen. In tussentijd is er weinig noemenswaardigs aan werk verzet: een paar beurten bij de garage om de hoek, nieuwe bandjes en een nieuwe tweedehands collector.

Nu het mooier weer wordt, lijkt het op het werk ook een beetje rustiger te worden. Dus ik kan binnenkort weer aan mijn tweewieler gaan knutselen. Ondertussen ben ik een beetje gaan dagdromen over een projectmotor voor "leering ende vermaeck" erbij, een onderneming waar mijn dochter (14!) van heeft gezegd dat ze mee wil doen.

Niiice! Maar...

Gunnr heeft in de afgelopen week een olielekkage ontwikkeld. Het is niet groot, maar wel groot genoeg om ermee langs de garage te rijden. De monteurs kennen haar goed en voorheen was het advies om haar vooral te blijven rijden ("Voor het geld dat ze nu nodig heeft, koop je zeker geen betere"). Deze keer was het advies ietsiepietsie anders; "We kunnen eraan gaan werken, het gaat misschien een paar honderd euro kosten. Dan weet je dat ze weer helemaal goed gaat zijn. Maarreh... Heb je al een project opgepikt ergens?"

Op dat moment begon ik me toch een beetje zorgen te maken, want hoe lang zou die reparatie gaan duren dan? Moest ik per direct een paar wielen gaan kopen voor tijdelijk om die te rijden? Zou huur een optie zijn? Hoeveel geld heb ik nu ter beschikking? Kan ik beter een kijkje nemen op de verkoopvloer voor een vervangende motor? Maar Gunnr en ik weten wat we aan elkaar hebben. Ze is mijn eerste motor, moet ik haar nu afschrijven om een beetje lekkage?

Gelukkig bleef de monteur doorpraten, anders had ik misschien onverstandige dingen gedaan. Het bleek namelijk dat hij voor een paar honderd euro meer dan de reparatie zou gaan kosten een andere "vele malen betere" gsx1100f van hetzelfde modeljaar te koop wist te staan in de omgeving. Hij kent de motor, heeft ook haar voor onderhoud in de garage gehad, en kende haar historie en eigenaar. Met die motor kan ik sowieso weer een aantal jaar goed rijden en kan ik Gunnr gebruiken als project met m'n dochter (en in geval van nood; als donorfiets). Of hij de eigenaar even moest bellen?

Holy moly! Dat was nogal een emotionele rollercoaster binnen een paar uitgesproken zinnen.

Ik heb de verkoper gesproken en komende dinsdag ga ik mogelijk/waarschijnlijk/echtwelikgaerweerblindvoor een andere 1100 van ongeveer '92 kopen.

Ik laat jullie weten hoe het afloopt...
 
NEE! -O- want nu wil ik de kaap van 650km halen ...
... ik ben gewoon gek |(
Dus ... vandaag heb ik dat doel bereikt!
Weet alleen niet of ik nu het *O* of het :$ smiley erachter moet zetten :+

Dus, 2 nieuwe records, zowel de afstand als het verbruik:
Tankbeurt op 06 04 2021
Odo = 103.593
Trip = 650,0
€/liter = 1,359
€ totaal = 29,63
Liters getankt = 21,80
3,35L/100km ( 1:29,82 )
 
Van het weekend een tank ring gekocht voor de 650F.
Nu zou je denken, hoe moeilijk kan het zijn om het te bevestigen.
2 inbus boutjes en 2 verzonken kop boutjes.
In mijn geval dus weer lastig.

zijn de verzonken kop boutjes qua diameter weer te klein😬

dus van de week maar weer terug naar de toko....
 
Van het weekend een tank ring gekocht voor de 650F.
Nu zou je denken, hoe moeilijk kan het zijn om het te bevestigen.
2 inbus boutjes en 2 verzonken kop boutjes.
In mijn geval dus weer lastig.

zijn de verzonken kop boutjes qua diameter weer te klein😬

dus van de week maar weer terug naar de toko....
Zit er wel de goede versie in het doosje?

Ik kocht er een voor mijn Honda. Sticker buitenkant zei Honda. Maar het binnendoosje en handleiding MV/Triumph..
 
Doosje klopte met wat er in zat.
Mompelt verder iets over domzinnigheid
en tot 2x toe het zelfde maatje uit het zakje graaien |(

Na gevoederd te zijn, en interflep wat verder uit gezocht te hebben, steeds weer de zelfde codes tegen komen, besloten om met een wat dikkere jas het nog een keer te proberen.
Dit maal auto er naast, boutjes gescheiden op de hoedenplank en 20minuten later, ring er op.
Adapter uitgelijnd, en klaar was kees..

Ofwel, my bad🤷🤐
 
Als je vanavond die demper van je eens zou willen nameten...
Ik was het dus effe vergeten, maar hier is die dan ;)

Buitendiameter is idd 54mm
20210406_220810.jpg

20210406_220821.jpg


De lengte van de linkpijp, gemeten tegen de lasnaad, ongeveer 56mm.
20210406_220915.jpg


De wanddikte is, als ze nog niet te veel weg gerot zijn, 1,5mm.
 
Ik was het dus effe vergeten, maar hier is die dan ;)

Buitendiameter is idd 54mm

Fantastisch bedankt!

Helaas is de buitendiameter van de uitlaat op marktplaats 52mm.
Geen idee of het aan zijn meetkunsten ligt of echt aan de uitlaat, maar is ga het maar niet gokken.

Gewoon rustig afwachten tot er een originele uitlaat voor een 750 voorbij komt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan