Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Fantastisch bedankt!
Graag gedaan :t
Helaas is de buitendiameter van de uitlaat op marktplaats 52mm.
Hebben ze, zoals ik, een foto geplaatst van de meting?
"Kunnen" ze overweg met een schuifmaat?
Ja, dat bedoel ik nu niet denigrerend naar hun toe hoor, maar werken met een schuifmaat is niet iedereen gegeven.
Stel, ze meten het net na de lasnaad, dat is de eerste plaats die uitgedund wordt bij roest. Als je trouwens dáár 52mm meet, is de buis bijna doorgerot :P

Maar ja, best zeker zijn idd.
 
Graag gedaan :t

Hebben ze, zoals ik, een foto geplaatst van de meting?
"Kunnen" ze overweg met een schuifmaat?
Ja, dat bedoel ik nu niet denigrerend naar hun toe hoor, maar werken met een schuifmaat is niet iedereen gegeven.
Stel, ze meten het net na de lasnaad, dat is de eerste plaats die uitgedund wordt bij roest. Als je trouwens dáár 52mm meet, is de buis bijna doorgerot :P

Maar ja, best zeker zijn idd.

Er is een foto geplaatst, gemeten met een rolmaat, geen schuifmaat dus minder betrouwbaar.
Maar goed, liefst ben ik zeker.
 
gemeten met een rolmaat
Omg ... op het einde is die lichtjes afgeschuind, bijkomend als je dan niet netjes de diameter centraal meet, krijg je een negatieve afwijking, dan meet je snel 2mm te weinig.

Meten is weten ... maar ze moeten wel kúnnen meten natuurlijk :X
 
Ik heb op mijn GSX600f een Sebring 4 in 1 die mij echt te luid is. Heeft iemand toevallig een uitlaat, demper of db-killer te koop?
 
Vandaag mijn eerste motor opgehaald, de GSX600F. Hierbij moesten de carburateurs worden gesynchroniseerd. Voor het geval heb ik de carberateur bekeken, en deze waren allemaal schoon. Alles weer gemonteerd maar nu start de motor niet meer.
Gisteren liep hij nog.
Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Begin bij de makkelijkste dingen.

Check eerst of je benzineslangen goed zijn aangesloten (benzine op benzine, vacuum op vacuum) en of er wel benzine in de vlotterkamers komt.
Een beroerde afstelling zou niet zo'n probleem moeten zijn, hij loopt dan hooguit beroerd maar als je niks heel geks hebt gedaan zal hij wel lopen.

Vraagje, waarom alles demonteren als ze alleen maar gesynchroniseerd moeten worden? En waarom moesten ze gesynchroniseerd worden? Dit hoeft normaal alleen als je andere dingen veranderd hebt (klepspeling bijvoorbeeld, of als alles gedemonteerd is geweest).
 
De vorige eigenaar had er een nieuw blok onder gezet, en hij vertelde me dat er ook nog wat gedaan moest worden aan de carberateur vandaar dat ik hem heb geopend. Ik heb alleen de vlotterkamer bekeken, deze waren schoon dus alles weer dichtgemaakt en aangesloten.

Hoe kan ik het beste kijken of er benzine in de vlotterkamer terecht komt? Ik heb wel de schroef aan de onderkant van de vlotterkamer geopend om te kijken of er benzine uit zou stromen.

Er zijn 4 slangen bevestigd aan de benzine tank, waaronder 2 benzineslangen en 2 vacuumslangen (?).
Ik heb geen idee waar de vacuum slangen aan bevestigd moet worden, omdat dit bij het verwijderen van de tank ook los zaten, of mogelijk los getrokken zou zijn zonder veel kracht.

Wel had ik nog gekeken naar de reparatiehandleiding van Haynes. Hierbij zag ik dat het mogelijk zou zijn dat ik de rubber van de carberateur niet goed terug heb geplaatst (bleef dat er een uitsparing op zowel het huis als de rubber zit). Hier moet ik vanavond naar kijken. Maar dan zouden de andere cilinders wel moeten functioneren, of heb ik dit verkeerd?


1618210828032.png
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik het beste kijken of er benzine in de vlotterkamer terecht komt? Ik heb wel de schroef aan de onderkant van de vlotterkamer geopend om te kijken of er benzine uit zou stromen.

Als je een aftapschroef losdraait zou er benzine uit moeten stromen.

Heeft de motor bij jou wel gelopen? Weet je zeker dat hij het deed voordat je de carburateurs gedemonteerd hebt?

Qua benzineslangen heb je minimaal het volgende lopen:
-1 toevoer, tussen tank en carburateurs.
-1 vacuum, tussen benzinekraan en carburateurs
-1 overloop tank, deze moet je laten bungelen, dit is een overloop waarbij de benzine die je morst in je benzinedop en regenwater afgevoerd wordt.
-1 á 2 x overloop vlotterkamers.

Check bijvoorbeeld CMSNL voor exploded views. Kan een hoop van duidelijk worden...
 
Ja, ik wou hem naar de schuur rijden. Hierbij starte hij wel alleen zat de gaskabel te straks waardoor er gas werd bijgegeven als het stuur werd gedraaid.
 
Op de tank heb ik zitten:

- 2 slangen naar de carberateurs. 1 voor de 2 linker, en 1 voor de 2 rechter.
- 1 overloop slang
- 1 vacuum slang (?)

- 2 overloop vlotterkamer slang
 
1 brandstof slang vanaf de benzinekraan 1 dikke gebogen slang naar een klein filtertje, en dan door naar het midden van de carburateurs (foto 1)

1 kleine vacuümslang vanaf de meest rechtse carburateur, naar het 'tuutje' dat aan de zijkant van de benzinekraan zit. In die slang zit ook een
T-stukje, waaraan een slangetje zit die naar je PAIR systeem loopt (indien dat systeem aanwezig is natuurlijk)

1 dikkere slang vanaf het midden van de onderkant van de benzinetank, naar ergens onder je motorblok (is de overloopslang)

En meer slangen zitten er niet aan je tank.
Heb voor de aardigheid de onderkant op de foto gezet. Je ziet de dikke benzineslang. Je ziet ook de aansluiting voor het vacuümslangetje aan de benzinekraan, en je ziet de overloop van de tank (iets rood) waar de overloopslang aan komt. Drie slangen dus (foto 2)


foto 1 :

b) 08-10-2020 (c).jpg


h) 28-10-2020 (d) tbv nieuwe benz.kraan.jpg
 
Dit zijn de foto's van mijn benzinetank. Je ziet dat er bij het kraantje 3 slangen bevestigd zijn, en bij het niveausensor ook 1 slang.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-04-12 at 09.14.13.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-12 at 09.14.13.jpeg
    197,5 KB · Weergaven: 10
  • WhatsApp Image 2021-04-12 at 09.14.12.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-12 at 09.14.12.jpeg
    167,6 KB · Weergaven: 12
Op marktplaats staat een originele te koop voor €40

Uitlaat Suzuki GSXF 600 uit 2000
€ 40,00

Heb nog een originele uitlaat liggen.
Gratis af te halen ook (ik stuur het ding niet op).

Anders verdwijnt het ding t.z.t. in de oud ijzer bak.
Hoppa !

Is het 'oude' model, met het schuine stukje vooraan bij de demper.
Zo mee, zonder afleverkosten, geen garantie, what you see is what you get, prettige dag verder, ga niet terug naar start ! :+


soes11.JPG



Destijds vervangen voor een juist exemplaar voor 't bouwjaar fietsje.
 
Heb nog een originele uitlaat liggen.
Gratis af te halen ook (ik stuur het ding niet op).

Anders verdwijnt het ding t.z.t. in de oud ijzer bak.
Hoppa !

Is het 'oude' model, met het schuine stukje vooraan bij de demper.
Zo mee, zonder afleverkosten, geen garantie, what you see is what you get, prettige dag verder, ga niet terug naar start ! :+


Bekijk bijlage 1618234


Destijds vervangen voor een juist exemplaar voor 't bouwjaar fietsje.


Graag! Via PB verder?
Oud model is goed, mijn motor is ook het oude model..
 
Afgelopen zondag bewezen dat een GSX750F zich prima thuis voelt op Assen! 😍 😍 😍

Wat was dat een feest.
Het ging niet heel erg hard, er was bijvoorbeeld een max van 120 km/u op het rechte stuk, maar wel goed sportief zullen we maar zeggen. Vooral vloeiend het circuit over met een heerlijke bochtensnelheid. Genoeg om de randjes weer eens van de banden te poetsen.

Waar ik op de weg me normaal onder de 7000 tpm houd, ben ik er nu niet onder gekomen, lekker hoog in de toeren blijven rijden, hard uit de bochten trekken en wat temperatuur in de banden houden. Dán is zo'n sportuitlaat toch wel erg mooi hoor. Wat klonk dat lekker, het rechte stuk op rijdend, galmend tussen de muren/tribune. Menig dijkbewoner zou er het circuit voor laten afsluiten, ik heb er speciaal voor mijn oordoppen eens uit gelaten om er nog meer van te genieten.

Eindelijk eens écht alle PK's kunnen gebruiken. En wat ik hierboven zei, die max. 120? Tjah, de voorrijder zal zich daar prima aan houden, maar als je als laatste in de groep (expres achterin gaan rijden) wat ruimte laat zal je toch echt even gas moeten geven om weer bij te trekken.

21 AB3-3536 (2).JPG



21 AB3-1291 klein.JPG
 
Beste Allemaal, Liefhebbers en sleutelaars in het byzonder

Mijn naam is Maarten, en ooit als 1 jaar ervaring hier op dit forum geweest - alleen ik weet het ww niet meer. Ik rij in het dagelijks leven een V-strom maar de mooiste is altijd de gsx750F geweest. uit nostalgie meteen ja gezegd toen ik een oude gsx600f over mocht nemen. Helaas een scheiding, een verhuizing, en een slechte gezondheid verder staat ze er treurig bij en krijgt ze niet waar ze recht op heeft.

En na de volgende verhuizing gaan we eindelijk aan de opknap beginnen. Ik ga jullie dan lekker hier om hulp vragen en updates posten.

groet,

Maarten
 

Bijlagen

  • 20210415_082829.jpg
    20210415_082829.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 6
  • 20210415_082735.jpg
    20210415_082735.jpg
    225,6 KB · Weergaven: 6
  • 20210415_082805.jpg
    20210415_082805.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 5
  • 20210415_082751.jpg
    20210415_082751.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 7
  • 20210415_082742.jpg
    20210415_082742.jpg
    114,5 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Wow, geef je hem nu weg? blijkbaar niet meer van toepassing

Wat een nare situatie. Ik hoop dat je er uit komt!
 
Laatst bewerkt:
Wow, geef je hem nu weg?

Wat een nare situatie. Ik hoop dat je er uit komt!

Waar is hij eventueel op te halen?
Een project motor voor erbij lijkt me stiekem wel wat...
In de eerste plaats, ik wens je sterkte en succes in de nieuwe loop van je leven.
Laat je vooral niet hangen!

... Gewist ... 🤪
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Allemaal, Liefhebbers en sleutelaars in het byzonder

Mijn naam is Maarten, en ooit als 1 jaar ervaring hier op dit forum geweest - alleen ik weet het ww niet meer. Ik rij in het dagelijks leven een V-strom maar de mooiste is altijd de gsx750F geweest. uit nostalgie meteen ja gezegd toen ik een oude gsx600f over mocht nemen. Helaas een scheiding, een verhuizing, en een slechte gezondheid verder staat ze er treurig bij en krijgt ze niet waar ze recht op heeft.

En na de volgende verhuizing gaan we eindelijk aan de opknap beginnen. Ik ga jullie dan lekker hier om hulp vragen en updates posten.

groet,

Maarten

zal ik dan maar Welkom zeggen.
 
zal ik dan maar Welkom zeggen.
Ja, ik was van plan het later nog te doen ;)

Maar momenteel effe heel druk, komende twee dagen krijg ik bezoek van de watermaatschappij, de elektriciteitsmaatschappij, aquaservice, en komen ze nieuwe ramen plaatsen ... Ik moet het een en ander voorbereiden ... druk druk druk ... stress stress stress ...
 
Ik lees het zo dat @Maarten on the move na de verhuizing aan de opknapbeurt wil beginnen en hier om hulp zal gaan vragen.. ik zie niks over weggeven, dus helaas heren 🙃😉

Volgens mij is het bericht inmiddels bewerkt!

Er stond toch echt dat hij voor niks opgehaald mocht worden ;)

Laatst bewerkt: Vandaag om 09:04




Maar een opbouw meelezen hier heb ik ook wel zin in!

@Maarten on the move : we lezen graag mee, we schuwen lappen tekst en foto updates hier zeker niet! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan