Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Wow, geef je hem nu weg? blijkbaar niet meer van toepassing

Wat een nare situatie. Ik hoop dat je er uit komt!
Ja mij idee was om hem weg te geven... echter... mijn partner was het er niet mee eens... Jij moet daar gewoon ( al duurt het nog 5jaar) lekker mee knutselen...

Ze heeft er niets mee, maar ik mocht hem dus niet wegdoen... Wat een topper is het toch!

Sorry, dat ik de liefhebbers teleur moet stellen.
 
Ja mij idee was om hem weg te geven... echter... mijn partner was het er niet mee eens... Jij moet daar gewoon ( al duurt het nog 5jaar) lekker mee knutselen...

Ze heeft er niets mee, maar ik mocht hem dus niet wegdoen... Wat een topper is het toch!

Sorry, dat ik de liefhebbers teleur moet stellen.

Fantastisch toch, als je zo iemand hebt.

Groot gelijk, lekker zelf gaan knutselen :)
 
Welkom hier @Maarten on the move !!
Zelf heb ik ook een GSX600F uit 1992. een Honda Magna VF700C uit 1985 (zelf net klaar met restauratie),

Vorige week nog een Honda CM400T uit 1981 opgehaald. Helemaal uit elkaar en zal ook door mij gerestaureerd worden.
Lekker hobbyen. Foto's doen het altijd super ;)

20200920_160647.jpg
20201121_113103.jpg
20210411_115020.jpg
20210413_203027.jpg
 
Vandaag mijn eerste motor opgehaald, de GSX600F. Hierbij moesten de carburateurs worden gesynchroniseerd. Voor het geval heb ik de carberateur bekeken, en deze waren allemaal schoon. Alles weer gemonteerd maar nu start de motor niet meer.
Gisteren liep hij nog.
Iemand tips?

Beste Allemaal, Liefhebbers en sleutelaars in het byzonder

Mijn naam is Maarten, en ooit als 1 jaar ervaring hier op dit forum geweest - alleen ik weet het ww niet meer. Ik rij in het dagelijks leven een V-strom maar de mooiste is altijd de gsx750F geweest. uit nostalgie meteen ja gezegd toen ik een oude gsx600f over mocht nemen. Helaas een scheiding, een verhuizing, en een slechte gezondheid verder staat ze er treurig bij en krijgt ze niet waar ze recht op heeft.

En na de volgende verhuizing gaan we eindelijk aan de opknap beginnen. Ik ga jullie dan lekker hier om hulp vragen en updates posten.

groet,

Maarten
Aan deze twee nieuwelingen:

Welkom in het grote GSX F topic, en ook welkom op MF! *O*
Sorry, had eerder niet erg veel tijd, moest dringend plaats vrijmaken in de garage voor noodzakelijke nazichten en werken aan het water :$

Nu effe tussendoor, tijdens een hapje, toch effe tijd kunnen maken ;)

En @Von Stolk , blij om u hier ook nog eens af en toe te zien! Jij bent denk ik toch zowat degene die al het langst actief is in dit topic :t
 
Afgelopen zondag bewezen dat een GSX750F zich prima thuis voelt op Assen! 😍 😍 😍

...

Bekijk bijlage 1618826


Bekijk bijlage 1618829
I like this!!!

Doet mij terug denken aan circuit Zandvoort, heel erg lang geleden, ergens in de tijd toen ik nog jong en knap was :+

Bij ons was er geen max speed op de rechte stukken. Maar voorbijsteken mocht niet. Per 6 achter de instructeur, op het einde van elke ronde moest de eerste zich laten afzakken naar achter, zodat iedereen 2 keer achter de instructeur reed. In de bochten was ik bij de beste tijdens de eerste sessie, op de rechte stukken was ik de slak, ik geraakte niet verder dan pakweg 170, toen kwam de volgende bocht alweer dichterbij _O-

Voor de tweede sessie hebben ze de groepen heringedeeld, en kwam ik bij iets snellere jongens te zitten.
Voor de derde sessie kwam ik weer bij snellere jongens te zitten, toen ging het gas er pas echt op in de bochten, ik kon nog goed mee, maar op de rechte stukken moesten ze op mij wachten! Er stonden kleine krulletjes op mijn banden, ik was toen zo fier als een gieter, ondanks ik goed genoeg wist dat als de instructeur op mijn GSX F zou rijden, die nog een stuk sneller door de bochten zou zijn gegaan. Alsook op het rechte stuk, want die durven een stuk langer doorgaan om stevig te remmen voor de bocht.

Ach ... moet tussen de 7 en 8 jaar geleden zijn ...
GSX 750 F - III (155).JPG


GSX 750 F - III (156).JPG


GSX 750 F - III (157).JPG
 
I like this!!!

Doet mij terug denken aan circuit Zandvoort, heel erg lang geleden, ergens in de tijd toen ik nog jong en knap was :+

Bij ons was er geen max speed op de rechte stukken. Maar voorbijsteken mocht niet. Per 6 achter de instructeur, op het einde van elke ronde moest de eerste zich laten afzakken naar achter, zodat iedereen 2 keer achter de instructeur reed. In de bochten was ik bij de beste tijdens de eerste sessie, op de rechte stukken was ik de slak, ik geraakte niet verder dan pakweg 170, toen kwam de volgende bocht alweer dichterbij _O-

Voor de tweede sessie hebben ze de groepen heringedeeld, en kwam ik bij iets snellere jongens te zitten.
Voor de derde sessie kwam ik weer bij snellere jongens te zitten, toen ging het gas er pas echt op in de bochten, ik kon nog goed mee, maar op de rechte stukken moesten ze op mij wachten! Er stonden kleine krulletjes op mijn banden, ik was toen zo fier als een gieter, ondanks ik goed genoeg wist dat als de instructeur op mijn GSX F zou rijden, die nog een stuk sneller door de bochten zou zijn gegaan. Alsook op het rechte stuk, want die durven een stuk langer doorgaan om stevig te remmen voor de bocht.

Ach ... moet tussen de 7 en 8 jaar geleden zijn ...
Bekijk bijlage 1619691

Bekijk bijlage 1619692

Bekijk bijlage 1619693

Dat was dan een echte circuitdag?
Mooie foto's. Erg gaaf om van jezelf te hebben. Je ziet er ook goed snel uit!

Lijkt me heeft gaaf om te doen. Wat ik nu heb gedaan was meer een 'rijd eens op een ciruit'-dag. Je kon met eender welke motor en ervaring eens mee een rondje op het circuit draaien. Juist niet om circuit ervaring op te doen maar heel ongedwongen. Vandaar dat het met enigszins verbaasde (is dat het goede woord? misschien verwonderde ik me er over?) over de sportieve snelheid. Niet dat ik er niet blij mee was, integendeel.

Op de rechte stukken had ik toch gemakkelijk de 200 aan kunnen tikken, ware het niet dat er die max. snelheid was, en ook mijn schoonvader op zijn bandit 600. In de bochten gingen we ongeveer gelijk op, maar sportief de bochten uit komend merkte ik toch elke keer dat ik op het gas ging, ik mijn gas toch weer een beetje dicht moest draaien omdat ik hem anders vrij gemakkelijk voorbij zou steken, wat hier ook niet mocht. Niet dat hij langzaam reed, maar die 150cc merk je op zo'n moment best goed.

Knap dat je elke keer toch bij snellere jongens kwam. Bewijst toch weer wat voor motor de GSXF is met een capabele bestuurder!



Eén van de redenen dat ik een echte circuitdag niet zie zitten is dat ik nog geen leren pak heb, vaak is dat een vereiste, alsook dubbel D sluiting voor je helm. Aan de andere kant ben ik bang dat het té leuk is. De rondjes op Assen op 'gematigd sportief' tempo smaken al naar meer.

De ervaring en kick die je krijgt van het niet op hoeven letten op putten in of vuil op de weg, niet hoeven letten op tegenliggers en andere narigheden, dat je alleen maar voor je moet kijken, voelen wat je motor doet en het circuit afleggen, daar kun je niet op anticiperen. Ik wist het wel van te voren, in theorie, maar die ervaring is nog zo veel meer bevrijdend dan je je ooit zou voor kunnen stellen.
 
Aan deze twee nieuwelingen:

Welkom in het grote GSX F topic, en ook welkom op MF! *O*
Sorry, had eerder niet erg veel tijd, moest dringend plaats vrijmaken in de garage voor noodzakelijke nazichten en werken aan het water :$

Nu effe tussendoor, tijdens een hapje, toch effe tijd kunnen maken ;)

En @Von Stolk , blij om u hier ook nog eens af en toe te zien! Jij bent denk ik toch zowat degene die al het langst actief is in dit topic :t
Ik lees wel mee.
 
Dat was dan een echte circuitdag?
Niet echt, het was een "expierience day".
Het was rijden achter een instructeur. Per 6, omdat een sessie twaalf rondjes maakte.
Als het je eerste keer was werd je ingedeeld in de traagste groep. Na elke sessie (het waren drie sessies), ging de instructeur met de groep een babbeltje doen, en besprak hij ieders de goede en slechte punten. Dus gewoon met de gehele groep, en dat was best leerzaam. Hij deed dat ook niet zo dat je je beledigd voelde bij minpunten, maar je voelde aan dat ze dat als "les" gebruikte voor de gehele groep. Dan gingen de instructeurs samen zitten, de groepen bespreken/beoordelen, en werden de groepen opnieuw ingedeeld. Tijdens die besprekingen, beoordelingen en herindelingen, en een rustpauze met eventueel hapje en drankje, reden er meer ervaren circuitrijders op het circuit, tot het weer onze beurt was.
In de eerste groep waren het buiten mij allemaal met sportievere motoren.
Niet om mijzelf te bestoefen hoor, maar ik ging toen het beste mee in de bochten. Bij de twee keer dat ik achter de instructeur reed moesten we na sommige bochten weer effe wachten op de rest. Rechtdoor was het omgekeerd. Van die eerste groep heeft er zelfs eentje opgegeven, die gaf zelf aan niet meer aan de tweede en derde sessie deel te nemen.

Tweede sessie in een snellere groep. Ik ging nog steeds mee in de bochten, maar toch nog net iets beter dan de anderen.

Derde sessie in weer een snellere groep. Toen gaf de instructeur er een flinke scheut gas op in de bochten. In sessie twee dacht ik al dat het al snel ging, maar tijdens sessie drie voelde ik pas dat ik een groentje ben! Één keer dacht ik, nú probeer ik eens een knee down! Niet gelukt, maar ik legde mijn focus verkeerd, en kwam te kort bij het achterwiel van de instructeur. Ongelooflijk hoe die daarop getraind zijn, dat opmerken, en hun lijn zo kunnen aanpassen dat er geen aanrijding van komt! Na die sessie bleek mijn zwak punt te zijn dat ik mijn focus niet op het belangrijkste legde. Hij raadde mij trouwens ook aan niet verder te proberen om kd's proberen te maken, het zat niet in mij, en hij vindt mijn bochtenwerk meer dan goed zonder kd's, en al zeker voor in het dagelijkse verkeer.
In die groep ging iedereen dan weer wel goed mee. Op rechtdoor was het toen krabben om mee te kunnen, ik zag het gat gewoon groter worden, tot aan de volgende bocht.

Ik zou dit zeker nog eens willen doen!!!
Mooie foto's. Erg gaaf om van jezelf te hebben. Je ziet er ook goed snel uit!
Idd, leuk dat er een fotograaf daar een mooie "zaak" in gezien heeft!
Ik heb toen ook betaald voor de originele foto's, maar moet eens zoeken waar ik die nog terug vind. Deze zijn een verkleinde versie.

Een GSX F is zeker goed te doen als sportieve motor. Nee, niet te vergelijken met een SS, maar zeker geen mak lammetje. Je moet ze idd wel wat hoger in toeren houden.
Maar voor mijn dagelijks verkeer is het in mijn geval eerder een toerder. Al ga ik op snelwegwissel wel eens graag door, alleen jammer dat zelfs de ruimste van die wissels in België tegenwoordig allemaal "70" borden krijgen ... en de flitskans er groot is ...
 
Ik merk het nu pas, je hebt twee keer een verschillend NR.
Wat is daar de reden van?
Ik had twee sessies geboekt. Je kon per 20 minuten boeken. Voor elke sessie kreeg je een apart startnummer.


Niet echt, het was een "expierience day".
Het was rijden achter een instructeur. Per 6, omdat een sessie twaalf rondjes maakte.
Als het je eerste keer was werd je ingedeeld in de traagste groep. Na elke sessie (het waren drie sessies), ging de instructeur met de groep een babbeltje doen, en besprak hij ieders de goede en slechte punten. Dus gewoon met de gehele groep, en dat was best leerzaam. Hij deed dat ook niet zo dat je je beledigd voelde bij minpunten, maar je voelde aan dat ze dat als "les" gebruikte voor de gehele groep. Dan gingen de instructeurs samen zitten, de groepen bespreken/beoordelen, en werden de groepen opnieuw ingedeeld. Tijdens die besprekingen, beoordelingen en herindelingen, en een rustpauze met eventueel hapje en drankje, reden er meer ervaren circuitrijders op het circuit, tot het weer onze beurt was.

Ok, klinkt heel goed. Wel beter geregeld dan. Op de experience day in Assen is er geen instructie, het is echt puur als 'rijd eens een rondje op Assen' bedoeld. Door de manier waarop ze het op Assen doen kunnen ze wel heel veel mensen een kans geven (en betaalbaar houden). 6 personen per groep, twee groepen tegelijk op de baan, elke 25 minuten een nieuwe sessie.

Niet om mijzelf te bestoefen hoor, maar ik ging toen het beste mee in de bochten. Bij de twee keer dat ik achter de instructeur reed moesten we na sommige bochten weer effe wachten op de rest. Rechtdoor was het omgekeerd. Van die eerste groep heeft er zelfs eentje opgegeven, die gaf zelf aan niet meer aan de tweede en derde sessie deel te nemen.

Tweede sessie in een snellere groep. Ik ging nog steeds mee in de bochten, maar toch nog net iets beter dan de anderen.

Derde sessie in weer een snellere groep. Toen gaf de instructeur er een flinke scheut gas op in de bochten. In sessie twee dacht ik al dat het al snel ging, maar tijdens sessie drie voelde ik pas dat ik een groentje ben! Één keer dacht ik, nú probeer ik eens een knee down! Niet gelukt, maar ik legde mijn focus verkeerd, en kwam te kort bij het achterwiel van de instructeur. Ongelooflijk hoe die daarop getraind zijn, dat opmerken, en hun lijn zo kunnen aanpassen dat er geen aanrijding van komt! Na die sessie bleek mijn zwak punt te zijn dat ik mijn focus niet op het belangrijkste legde. Hij raadde mij trouwens ook aan niet verder te proberen om kd's proberen te maken, het zat niet in mij, en hij vindt mijn bochtenwerk meer dan goed zonder kd's, en al zeker voor in het dagelijkse verkeer.
In die groep ging iedereen dan weer wel goed mee. Op rechtdoor was het toen krabben om mee te kunnen, ik zag het gat gewoon groter worden, tot aan de volgende bocht.

Ik denk dat we gebaat zijn bij de stabiliteit en de rijdbaarheid van onze motor. Hij stuurt stabiel in, is koersvast en je kunt prima gas doseren om de bocht uit te komen. Jammer dat de kneedown niet gelukt is, maar ik hoor altijd dat het een 'gevolg, niet een doel op zich' moet zijn. Zelf ook nog nooit gedaan. Al wel eens een stepje aan de grond gereden maar dat is er sindsdien ook niet meer van gekomen.

Heel bewegelijk zat ik blijkbaar niet op de motor. Ik dácht redelijk met bovenlijf de bochten in te sturen. De foto's bewijzen het tegendeel. Ik merkte wel enorm dat ik bij het uitkomen van de bochten mijn gewicht zo lang mogelijk aan de binnenkant hield, zodat het gas er op kon, de motor zo recht mogelijk zetten en dan toch de bocht afmaken door met mijn gewicht te sturen (en dat is nogal wat..).

Ik denk dat ik er nog wel uren over na kan praten. Als ze het volgend jaar weer organiseren ben ik er weer bij, wat een feest!

Het is echt een ervaring om nooit te vergeten, bedankt weer voor de lap tekst. Heerlijk om te lezen. :t
 
Ik denk dat ik er nog wel uren over na kan praten. Als ze het volgend jaar weer organiseren ben ik er weer bij, wat een feest!
Het zou leuk zijn dat met meerdere GSX F'ers gelijk te doen ...
Probleem is dat voor mij dikwijls moeilijk te plannen is lang op voorhand.

Ja, ik zou er ook uren over kunnen doorpraten :Y
Meer commentaar volgt nog, zo meteen staan ze hier met nieuwe ramen.
 
Is iemand hier weleens met zijn GSX F op de Nürburgring geweest?
Staat hoog op mijn lijstje om eens een keer te doen.

Ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk aan alle kanten door supersporters ingehaald ga worden :') maar de ervaring lijkt mij wel super gaaf.
 
Nope, ik niet.

Heb er aan gedacht om het eens te doen, maar de Ring schijnt gevaarlijk te zijn voor motorrijders.
Racewagens die geen rekening houden met de motor lijnen, olievlekken op het asfalt. Ik ben niet snel bang maar heb er wel héél veel slechte verhalen over gehoord (en filmpjes gezien hoe het er aan toe gaat...)
 
Is iemand hier weleens met zijn GSX F op de Nürburgring geweest?
Staat hoog op mijn lijstje om eens een keer te doen.

Ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk aan alle kanten door supersporters ingehaald ga worden :') maar de ervaring lijkt mij wel super gaaf.
In het verleden wel een 5 keer met een sportieve auto en juist door die ervaring zou ik er nooooit met een motor opgaan :N
Er rijden best veel gekkies, als je bochten niet kent wordt je snel verrast en er ligt veel troep en olieplekken. Mij niet gezien op een motor.

Maar als je het écht wil, de ervaring zal supermooi zijn, dat wel:Y
 
Is iemand hier weleens met zijn GSX F op de Nürburgring geweest?
Neen.
Staat hoog op mijn lijstje om eens een keer te doen.
:^
Ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk aan alle kanten door supersporters ingehaald ga worden :') maar de ervaring lijkt mij wel super gaaf.
Ook hier :^
Er vooral niet aan beginnen met de gedachte "ik ga een record tijd neerzetten".
Eigen tempo, voor de bocht een supersonische Lamboporrarichatti, pinker opzetten en aan de kant blijven, laat hun maar gaan. Als zij die in de prak rijden, hebben ze morgen weer een nieuwe.

maar de Ring schijnt gevaarlijk te zijn voor motorrijders.
Racewagens die geen rekening houden met de motor lijnen, olievlekken op het asfalt. Ik ben niet snel bang maar heb er wel héél veel slechte verhalen over gehoord (en filmpjes gezien hoe het er aan toe gaat...)
De filmpjes laten je het ergste vermoeden. Beetje als Aziatisch verkeer, het LIJKT gevaarlijk door al die filmpjes ... ohwww ... dat IS het ook ... maar het valt wel mee, zolang je je trots aan de kant zet.
Nietemin IS er dus het gevaar, dus moet je er wel rekening mee houden.
Als je dáárom niet op de Nurburgring wil, is dat in mijn ogen niet bang zijn, maar gezond verstand ;)

Maar als je het écht wil, de ervaring zal supermooi zijn, dat wel:Y
Ja, ik wil het echt! :Y
Maar alle voornoemde gevaren hebben mij tot nog toe ook tegengehouden.

Ik heb oout eens ergens gelezen dat die "ring" ook regelmatig wordt gereserveerd voor enkel motorrijders of andere soorten voertuigen. Klopt dat?


▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎

Bijkomend probleem, op de Nurburgring moet ik wel effe mijn zuinigheids fetish aan de kant zetten vrees ik :X

Ebfin, op een gewoon circuit ook natuurlijk :+
 
Gemiddeld 1:14,5
... en nu is mijn vrouw mij aan 't reanimeren ... :+

Maar ja, effe serieus, op een circuit mag je niet verwachten zuinig te rijden.
Ben een keertje door Duitsland naar Denemarken gereden, in Duitsland constant tussen 160 en 180, verbruik was toen ook rond de 5,8L/100km (1:17,24). Dat is dus nog gevoelig minder dan uw 1:14, maar dat is logisch, in D op de snelweg constante snelheden, op een circuit is 't voortdurend vertragen en weer open trekken.
 
... en nu is mijn vrouw mij aan 't reanimeren ... :+

Maar ja, effe serieus, op een circuit mag je niet verwachten zuinig te rijden.

Nou..., dan zal dit U tot grote vreugde stemmen... :+

Deze persoon, op zijn Inazuma (zelfde blok als onder de GSXF) rondt Der Ring op een wonderbaarlijke manier..., want..., bij vertrek geeft zijn tankmeter bijna leeg aan..., maar..., wat een jolijt..., zijn tank vult zich tijdens het rijden !

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :



Bij 6.44 minuten doet de persoon trouwens iets bijzonders... :/
 
Heren,

Een kleine vraag. Klopt het dat het 'main fuse' symbool van een GSX650F brand deze tijdens het rijden, en als het contact aan staat?

Viel mij nu eigenlijk pas op dat je symbooltje brand (continue).

Eigenlijk nog niet eerder opgevallen.
Moet erbij vermelden, dat ik hem ook nog niet zo lang in bezit heb.
 
Nou..., dan zal dit U tot grote vreugde stemmen... :+
🤪
... bij vertrek geeft zijn tankmeter bijna leeg aan..., maar..., wat een jolijt..., zijn tank vult zich tijdens het rijden !

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :
Bij onze GSX F'en (1998-2006), blijft na contact uit te zetten de benzinemeter staan waar die toen stond. Bij mijn auto gaat die na contact uit op 0, en gaat bij aanzetten in een wip omhoog.
Als ik getankt heb met de GSX F en ik zet het contact aan, gaat de benzinemeter slechts langzaam omhoog. Als ik meteen vertrek duurt het toch bijna 2km voor die op vol staat, dus ongeveer 2 minuten.
Geen idee of dat ook zo is bij de pre-98 GSX F'en?
Zou het bij de Inazuma kunnen zijn dat bij contact uit de benzine naald naar 0 gaat, en bij contact aan ook langzaam opklimt?
Bij 6.44 minuten doet de persoon trouwens iets bijzonders... :/
Bocht verkeerd ingeschat?
Of een licht slippertje met het achterwiel?

Mijn grootste schrik voor de Nurnburgring is "die ene bocht" waar je op youtube ontelbaar veel auto's en motor ziet crashen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan