Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
...sommige hebben thuis best wat uit te leggen, denk ik dan zomaar... :+

Wellicht mis ik iets ... maar waarom rijden die daar allemaal rechtdoor :? :? :?

Edit: ik heb mij wel eens laten wijsmaken dat de kosten die je maakt aan het circuit (vangrails, olie opkuisen, afslepen), geheel voor eigen rekening zijn? Dat ook je verzekering er niet tussenkomt? Klopt dat?

Op een circuit geldt mijn verzekering niet, maar de Nurnburgring (eigenlijk de Nordschleiffe), is in principe gewoon een openbare weg, zij het wel een tolweg.
 
...sommige hebben thuis best wat uit te leggen, denk ik dan zomaar... :+

Eens aandachtig helemaal uitgekeken;

00:28 - nou, die op de groene kon nog net vermijden mee getrokken te worden.

00:50 - effe een wheelie trekken met drie opgejaagde testosteron bommen achter je ... |(

02:40 - niet de correcte houding om je motor weer recht te trekken.

03:07 - was die nu aan 't jagen om die groep voor hem bij te benen? Dát is niet goed!

03:20 - nou, dat is effe geluk hebben!

03:50 - hoppa, 2 motoren op de depaneur, gewoon eentje plat erop leggen!

04:22 - die lijkt te denken wanneer die omkijkt, "shit, ze hebben het allemaal gezien!"

05:01 - groepsgevoel, de eerste gaat rechtdoor, dus de rest ook _O-

06:23 - wees blij met drie voorzichtige koekblikkers achter je ... en wat was die "hulp-auto" snel ter plaatse, alsof die daar al een tijdje achter aan reed met de gedachte, "ja, die gaat sebiet de kant in" ...

06:40 - geen Porsches of zo proberen te volgen, kan niet!!!

08:31 - eerst de kant in, en dan met een wheelie weer verder ...stoer hoor ...

08:42 - auwwww ... dan gaan wuiven om aankomende auto's te waarschuwen, maar iets gaan oprapen en de snelle Porsche niet zien aankomen :X

09:37 - soms heb je een beetje geluk ...

09:45 - en deze is blijkbaar al wat meer ervaren ... denk ik ... hij corrigeert alvast vrij vlot.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Weet je wat ik ga doen? Ik ga met een "grastractortje" over de Nurburgring vlammen ... als ik dan ergens de kant in rijd, kan ik zeggen, "ha ja he, ik zag dat het gras daar wat te lang was, dus ... "
 
Gisteren dit eens gedaan...

...alsof het ding net vers in de lak is gezet, zooooow glad... 8-)


z1z-M.jpg



z2z-M.jpg



i-KKs7CQM-M.jpg



(...telefoon-foto's geven niet echt dat weer wat je met het blote oog ziet, en met de vingertoppen voelt...)
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat ik ga doen? Ik ga met een "grastractortje" over de Nurburgring vlammen ... als ik dan ergens de kant in rijd, kan ik zeggen, "ha ja he, ik zag dat het gras daar wat te lang was, dus ... "

...ik denk dat ik zo'n gele vrachtwagen-met-oranje-zwaailampen pak..., dat is het enige voertuig dat ik nog niet uit de bocht heb zien vliegen, dus dan moet dat ding super-geschikt zijn voor op een circuit... :+
 
Wat voor symbool is dit eigenlijk?
De "oudere" GSX F'en hebben niet veel symbooltjes:
Neutraal, grootlicht, en olielampje, thats it ...
IMG_20210416_163839.jpg


Dat symbooltje dus,
Volgens het boekje is dit de Main Fuse.
Maar staat verder niets bij beschreven🤷
 
En opgehelderd.

Dit staat dus ook voor het opschakel licht symbool...
Deze heb ik pas ingesteld, en daarna eigenlijk geen tijd meer gehad om te rijden/te proberen.

Tot vandaag dus |(
 
Moet deze inlaat worden afgesloten om valse lucht te voorkomen, bij 1 carb is dit aangesloten op de benzinekraan. Vandaar de vraag of alle carbs dan gesloten moeten worden om vacuum te kunnen creeren.
 

Bijlagen

  • 94ABE4DC-F308-41C5-96F3-CA7DD34AEDD7.jpeg
    94ABE4DC-F308-41C5-96F3-CA7DD34AEDD7.jpeg
    115,7 KB · Weergaven: 11
...is daar iemand creatief geweest met iets van 'kneedgum-en-een-messing-buisje'... ??? :/
 
Moet deze inlaat worden afgesloten om valse lucht te voorkomen, bij 1 carb is dit aangesloten op de benzinekraan. Vandaar de vraag of alle carbs dan gesloten moeten worden om vacuum te kunnen creeren.
Volgens mij moet dat idd afgedicht zijn.

...is daar iemand creatief geweest met iets van 'kneedgum-en-een-messing-buisje'... ??? :/
:^
Ziet er niet erg origineel uit?
 
Moet deze inlaat worden afgesloten om valse lucht te voorkomen, bij 1 carb is dit aangesloten op de benzinekraan. Vandaar de vraag of alle carbs dan gesloten moeten worden om vacuum te kunnen creeren.


Van welk bouwjaar is de GSXF...?

Omdat ik net ff in de parts catalogus zit te kijken bij een 2003 model, en daar zitten de aansluitingen aan de carburateurs exact hetzelfde als bij de 2005 versie die ik hier heb staan...
 
Ik ben om, verkocht, de weg kwijt (of heb ik hem juist gevonden?). Ik vrees dat ik een hollandse @DKP aan het worden ben. Een volgende fiets MOET een ander merk/model worden of ik zal nooit meer iets anders KUNNEN rijden... Suzuki GSX 1100 F nummer twee staat in de stalling...
IMG-20210417-WA0011.jpg

Tadaaa! Ze is 60k kilometers geleden voor het eerst op kenteken gezet in Nederland in 1990 en zal bij mij door het leven gaan als Sigrún.

Haar carburateurs zaten verstopt (is verholpen), haar ruitje wil niet meer op en neer (ben ik nog mee bezig, dat gaat me lukken) en ze heeft een RVS 4 in 1 uitlaat (die gaat vervangen worden door een origineel exemplaar, deze maakt mij iets te veel herrie). Ze heeft nu die hele sportieve smalle spiegels waarin ik niets kan zien en, aangezien ze mijn daily driver/bagger gaat zijn, er ontbreekt nog een kofferset.

Verder is ze voor haar leeftijd in bijzonder goede conditie! Dus daar ga ik veel kilometers mee kunnen maken.

Gunnr ondertussen... Tja, ehm... Die olielekkage ga ik zelf aanpakken... En een paar aanpassingen... mede bedacht door mijn dochter...

Het idee is om Gunnr in eerste instantie een bob-job te geven: kont eraf, ander zadel, andere fenders, verlichting en tellers, evenals een een ander stuur en ander minimalistischer spul. Zodra we weten hoe dat er allemaal uitziet, gaan we misschien zelfs nadenken over een gedeeltelijke custom-job zoals forward controls en dergelijken.

We hebben gekeken op Internet, maar we zijn geen andere GSX F bobber of custom tegengekomen. Misschien wordt Gunnr wel de eerste van haar soort...🙃

Voor voorlopig zijn we bezig met voorzichtig strippen. Het gaat een langlopend project worden. Ik ben heel nieuwsgierig hoe de samenwerking tussen m'n dochter en mij zal verlopen. Eén ding is zeker: Gunnr zal niet eerder de weg opgaan voordat ze haar naam eer aan kan doen.

Hoe Gunnr het allemaal vindt?
IMG-20210417-WA0007.jpg

Op dit moment voelt ze zich een beetje zielig...
 
Laatst bewerkt:
de weg kwijt (of heb ik hem juist gevonden?)
No comment ... O-)


volgende fiets MOET een ander merk/model worden of ik zal nooit meer iets anders KUNNEN rijden
Ik kén dat gevoel ...
Na mijn derde GSX F stapte ik over op een BMW K 1200 S ... half jaar later weer doorverkocht, en weer een GSX F in de plaats _O-


Haar carburateurs zaten verstopt
Daar blijkt elke GSX F last van te hebben he ...


haar ruitje wil niet meer op en neer
Zijn die ruitjes verstelbaar?
Wist ik niet.
Elektrisch? Kan je ze al rijdend verstellen? Of enkel stilstaant, met een minimum aan gereedschap?


ze heeft een RVS 4 in 1 uitlaat (die gaat vervangen worden door een origineel exemplaar,
Je wordt idd een Hollandse DKP ... diene Belgische DKP houdt ook liever van originele uitlaten.
Niet origineel mag echter ook bij mij, maar hoe stiller, hoe liever ;)


Verder is ze voor haar leeftijd in bijzonder goede conditie!
Ze ziet er ook nog erg mooi uit!


Het idee is om Gunnr in eerste instantie een bob-job te geven:
Klinkt als een leuk projectje 8-)


nadenken over een gedeeltelijke custom-job zoals forward controls en dergelijken.
Wat zijn "forward controls"?


We hebben gekeken op Internet, maar we zijn geen andere GSX F bobber of custom tegengekomen.
Ik heb, afhankelijk wat je met custom bedoelt, toch al wat aangepaste GSX F'en gezien.
Zelfs een roze, met Hayabusagewijze verlengde achterbrug, en misbaksels ongeveer 21" voorwiel waardoor de koplamp naar vliegtuigen schijnt.

Misschien wordt Gunnr wel de eerste van haar soort...🙃
Dat dan misschien wel. Ik ben benieuwd voor het resultaat!


Ik ben heel nieuwsgierig hoe de samenwerking tussen m'n dochter en mij zal verlopen
Het lijkt mij wel een quality time verserkend projectje, toch?


Op dit momemt voelt ze zich een beetje zielig...
Tja, "Grijsje" staat er ook nog sreeds deels gedemonteerd bij. Maar ze hoeft zich niet altijd zielig te voelen. "Blauwtje" staat steeds samen met haar in de garage, ze moeten elkaar enkel missen als ik ga werken :+



Btw: je wordt idd een ECHTE HOLLANDSE DKP! Want je kan al mooie verhalen neertypen!
Maar geen nood hoor, ik lees die graag! :t
 
Ooit..., lang geleden had ik ook wel oren naar zo'n GSX1100F..., en dan hebben we het over 1988.
Want ik vond dat best een fraai model destijds, en dat schuifruitje was ook wel een grappig iets.

Maar..., omdat het in 1987 een nieuwe CBR1000F was geworden, werd het in 1988 een nieuwe MINI (voor erbij)... :+
 
@DKP Even in verdiept.. Het scherm is electrisch te bedienen, koppeling is hydraulisch en origineel heeft ze aan beide zijden een uitlaat.

Ik had een Bandit uit 2005 en die had ook hydraulische koppeling. Altijd gek gevonden dat de GSX750F dat niet had
 
Dat je, ipv een uitrafelende kabel, een olielek kan krijgen :+

Op m'n XJ dacht ik eens dat m'n koppeling langzaam naar de klote ging. Ik was erg bang toen ik een keer 's ochtends mijn koppelingshevel amper in kon knijpen.


Bleek de kabel gewoon een beetje vastgeroest te zijn in zijn mantel. _O-
Nieuwe koppelingskabel gemonteerd en hij koppelde en ontkoppelde vloeiender dan ooit tevoren.
 
Yep.
Zaterdag er nog iemand bij gehad.
Maar (ook) dat wordt 'm niet... :+

Het begint dan exact een week eerder met een berichtje : '...wat kost die motor zonder inruil, en als ik handje-contantje betaal...'

Dat 'handje-contantje', maakt geen lor verschil, want de factuur komt toch.
Of je nou contant betaalt, of per bank.
Simpel.

De boekhouding moet tenslotte ook kloppen.

Maar goed, ik maak die man een antwoord, en hij vraagt aanvullend nog een hoop vragen.
En hij krijgt een hoop antwoorden. En foto's.

Man vindt de motor mooi schrijft hij, en hij geeft aan (afgelopen) zaterdag te komen.
En omdat ik geen idee van tijd heb, zet ik de bromtol (afgelopen) vrijdag alvast netjes voor 'm klaar... :Y

Het is zaterdagochtend, en ik open de mailbox.
En daar een mail van de man (vrijdagavond om 21.50 uur verstuurd...) met het bericht dat hij zaterdag NIET komt... :/

Potdorie..., nou ja dan niet. En ik zet de GSXF weer terug op z'n plek, dek het ding weer netjes af, en trek wat groezelige werkkleding aan, omdat er nog wel wat te verklussen rondom het huis te doen is (tis tenslotte tuin-weer !).

Telefoon.
De man. Ik kom toch, ik ben daar en daar, en ik kom zo naar je toe.

En ik denk 'die is over 20 minuten hier'.

Man + mondkapje meldt zich, en hij wil geen koffie.
Want hij heeft haast, zo geeft hij aan !

Prima..., dan lopen we gelijk door naar de F, en ik roep nog iets van 'dat we het inderdaad ook vrij kort kunnen maken...'

Man ziet motor, roept van 'mooi', en 'erg netjes', en er volgt een opmerking over de achterband..., dat het ding niet meer nieuw is.
Dus ik zeg : dat heb je mij in de mail ook al gevraagd, en ik heb toen geantwoord dat het ding (afhankelijk van de rijstijl) nog een seizoen mee kan, maar dan vervangen moet worden.

En hij geeft mij daarin gelijk..., dat had ik inderdaad gemeld.
Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.

En de beste man doet erg zijn best om ook maar 1 kritisch ding aan de F te vinden.
Maar dat eigenlijk zonder enig resultaat...

Plots roept hij van '...doe je ook aan inruil...'..., en ik kijk 'm aan..., en zeg '...je had aangegeven, handjecontantje, en GEEN inruil...!'
En wederom krijg ik (ook daarin) gelijk.

En dan komt het grote 'excusen-zoek-gemaar'..., als in : maar ik heb eigenlijk nog GSXF600, maar het is maar een 600, maar deze 750 is wel duur, maar ik moet er nog even over nadenken (...eh..., dat kon je toch de hele week al...?!), maar de 600 loopt ook heel fijn, en nog een hoop 'maaren' meer.

En wat dat 'duur' zijn betreft..., 'ja', er staan goedkopere. Maar ook waar het grote onderhoud voor je gedaan is ?
Waar alles aantoonbaar is. Enz. enz.

En nou loop ik ook al wat langer mee in deze wereld, en eigenlijk wilde hij eigenlijk 'nee-mijn-vrouw-vindt-het-niet-goed' (of iets van die strekking) zeggen, maar dat kwam niet.
Maar dat het een 'nee' was, dat wist ik op voorhand al wel.

Vanochtend mail.
Van de man. Met daarin een 'nee', en bedankt voor de tijd, en van bla, bla, bla... :+

Maar goed, dat 'nee' wisten we al..., en ik denk van 'we zullen de man een beetje uit de tent lokken, en ik schrijf van '...stuur us wat foto's van die 600, en beschrijf die motor eens, wellicht kan ik er wat mee met inruil...'.... :+

U begrijpt ; niets meer van vernomen... :+ :+



...en zo gaat dat ; welkom in mijn wereld... :+
 
Laatst bewerkt:
...is daar iemand creatief geweest met iets van 'kneedgum-en-een-messing-buisje'... ??? :/
Het is niet mijn eigen foto, alleen ter illustratie.
Van welk bouwjaar is de GSXF...?

Omdat ik net ff in de parts catalogus zit te kijken bij een 2003 model, en daar zitten de aansluitingen aan de carburateurs exact hetzelfde als bij de 2005 versie die ik hier heb staan...
Het is een GSX600F uit 1997
 
Terug
Bovenaan Onderaan